Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2005, 09:46
geen punt :|
geen punt :| is offline
Zaterdag 27 augustus gaat de Vuelta (ronde van spanje) van start! Tijd voor een officieel topic dacht ik zo.

21 etappes worden verreden. Eerst een korte proloog, dan wat 'vlakke' ritten, rit 6 is meteen al aankomst bergop. Dan rit 9 een heuvelachtige tijdrit. Ritten 10, 11, 13, 14 en 15 hebben ook een aankomst bergop. Dat zijn er dus erg veel, beter kan haast niet De één na laatste rit is een vlakke tijdrit, waarna we rondjes rijden in Madrid.

De hele vuelta heeft dus het verloop van een Tour de France, in tegenstelling tot vorige Vuelta's (met ploegentijdrit aan 't begin en tijdrit aan 't eind).

Grootste kanshebbers voor 't klassement:
Heras ***
Aitor Gonzalez **
Mancebo **
Sastre **
Pereiro Sio **
Menchov *
Gomez Marchante *
Azevedo *
Garcia Quesada *
Luis Perez *
Nozal *

Sprinters:
Petacchi ***
Boonen ***
Hushovd **
Eisel **
Perdiguero **
Cadamuro *
Zanotti *
Horrillo *
Furlan *

Berggeiten:
Aitor Osa ***
Botero ***
Ardila **
Unai Osa *
Heras *

En wie weet staan er wel weer nieuwe talenten op uit een van de Spaanse ploegen. De Vuelta is niet voorniets de meest onvoorspelbare ronde van 't seizoen. Hoewel, is er iemand die Heras kan verslaan? Het is al 2 jaar niemand gelukt. In 2002 lukte het Aitor Gonzalez in de laatste tijdrit. Dit jaar won hij de Suisse, maar die won hij van Rogers en McGee... Dus hoe sterk is hij?

Verder nog een Vueltaspelletje: http://www.wielerpools.com
Als je mee wilt doen moet je eerst ff inschrijven, een team samenstellen (wel handig om even de spelregels door te nemen) en klaar ben je voor de rest van de ronde Ik zal even een subleague maken vandaag of morgen en anders kan iemand anders dat doen:
league: scholieren
wachtwoord: forum

Voor de voorlopige startlijst, kijk op: http://www.cycling4all.com/index.php...t=r05rvs0t.php

Nu zal ik m'n mond houden

Laatst gewijzigd op 17-08-2005 om 10:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2005, 10:31
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Röps schreef op 17-08-2005 @ 10:46 :
...
Mooi overzicht
Ik zie op de startlijst dat Iban Mayo meedoet, dat is altijd wel een favoriet voor mij. Hopelijk kan hij wat moois laten zien een keer want dat wordt zo langzamerhand wel weer n's tijd. Verder valt het me op dat T-Mobile best wel een sterke ploeg mee neemt, net als CSC. Maar als Heras sterk genoeg is, zou hij gewoon moeten kunnen winnen.

Leuk dat er lekker veel aankomsten bergop zijn, dat maakt een etappe altijd wat specialer.

Helaas ben ik het eerste deel van de ronde op vakantie naar Mallorca. Op zich is dat Spanje, dus hopelijk kan ik daar wat mee krijgen van de Vuelta of misschien wordt het wel daar uitgezonden op tv. Denk het wel eigenlijk.

Ik heb er zin in!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 10:51
Mja Mayo is toch niet mehr van wat het geweest is hoor. Ik acht Aitor Gonzalez daar de kopman, met Sanchez als tweede man.

T-Mobile sterk? Mja Sevilla als kopman, maar wat die laat zien is ook niet veel. Dan hebben ze nog Lara, het hele seizoen hebben we die jongen niet gezien, maar wie weet dat hij nog wat in z'n mars heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 10:58
McDuck
McDuck is offline
Sevilla
Aldag
Ivanov
Klier
Nardello
Zabel

Dit zijn niet de minste namen. Maar ik bedoelde meer sterk kwa ontsnappingen en etappe-zeges. Niet speciaal voor het eindklassement
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 11:34
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Omg Rolf Aldag? Ik dacht dat die al 10 jaar geleden was gestopt.
Oud 17-08-2005, 11:39
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Doet Jantje Boven ook mee?
Oud 17-08-2005, 11:41
de communiceerbeer
Denis Menchov (Rus)
Jan Boven (Ned)
Bram De Groot (Ned)
Mathew Hayman (Aus)
Pedro Horrillo Munoz (Spa)
Alexandr Kolobnev (Rus)
Niels Scheuneman (Ned)
Jukka Vastaranta (Fin)
Thorwald Veneberg (Ned)

Uiteraard; zijn 26e Vuelta ofzo terwijl we hem nog nooit hebben gezien.
Oud 17-08-2005, 12:01
Montoya
Montoya is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 17-08-2005 @ 12:41 :
Uiteraard; zijn 26e Vuelta ofzo terwijl we hem nog nooit hebben gezien.
Die heb ik de laatste 2 jaar alleen maar tijdens de proloog gezien van eneco tour ofzo op tv, verder weinig in beeld geweest neu
Oud 17-08-2005, 12:30
peaceflower
peaceflower is offline
Ik hoop op een verrassing! Twee jaar geleden had je bijvoorbeeld Nozal, die tot de laatste dag in de leiderstrui reed en bijna de Vuelta won. Ik hoop nu op weer zo iemand.
Het is jammer dat Valverde definitief niet meedoet, anders was hij mijn favoriet geweest. Nu ga ik denk ik toch maar weer voor Heras, want dit is een beetje zijn ronde geworden. Ik verwacht dat Pereiro het ook goed gaat doen. En de Rabo's... moeten maar voor dagzeges gaan. Ze nemen er goeie renners voor mee. Menchov die een super-Vuelta gaat rijden.. ik weet het niet hoor, ik moet het nog zien.
Oud 17-08-2005, 14:21
PV
PV is offline
Ik heb een subleague aangemaakt.
Wel rot met die zwarte lijst punten ofzo kun je niet eens alle goede renners opstellen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:36
Haha PV ja dat is juist het spel. Anders heeft iedereen dezelfde 15. Als je een veel-punter als kluns neemt, levert je dat weer extra punten voor de andere renners op he Nu is het spel dus een beetje gebaseerd op gokjes (de 0-punters).

Ik denk dat ik wel weet wie dit jaar volledig door gaat breken en verrassen, maar dat zeg ik, uit eigenbelang, niet
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:45
de communiceerbeer
Laat me raden; Gomez Marchante?
Oud 17-08-2005, 18:21
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 17-08-2005 @ 18:45 :
Laat me raden; Gomez Marchante?
De verrassing staat niet bovenaan dit topic. Gomez zal geen verrassing zijn, die staat er gewoon.

Op wielerpools.com heb ik maar even een nieuw team aangemaakt (andere was al lid van andere subleague). Het team heet Patrick Lefevre. Hoop wel dat er mehr mensen mee gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 18:22
de communiceerbeer
Oh dat had ik niet eens gezien.

Ik kijk wel of ik nog een keer zin heb om een team bij elkaar te gooien.
Oud 17-08-2005, 18:25
de communiceerbeer
Hoezo staat hij eigenlijk in het rijtje der favorieten; zoveel heeft ie toch ook weer niet laten zien?
Oud 17-08-2005, 19:06
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 17-08-2005 @ 19:25 :
Hoezo staat hij eigenlijk in het rijtje der favorieten; zoveel heeft ie toch ook weer niet laten zien?
Vorig jaar knap achtste, dit jaar zéér goed gereden in de Dauphiné. Dat betekent dus dat hij er zeker nog staat. In de Tour had hij geen kans, omdat hij uitviel met een sleutelbeenbreuk.

Team in elkaar gooien kost, inclusief inschrijven hooguit een kwartiertje (bij mij niet, want ik bereid dat altijd voor met een ubergrote Exel-file en verander een paar weken lang iedere dag wat in m'n team, zonder succes vaak )
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 19:12
rubenrtv
rubenrtv is offline
ik heb ook een team gemaakt
Oud 17-08-2005, 20:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Veel aankomsten bergop. Dat kan leuk worden.

Mijn persoonlijke kanshebbers:
- Heras
- Beloki
- Mancebo (als twee grote rondes maar niet te veel zijn...)
- Landis (idem voor hem...)
- Casero
- Aitor Gonzalez
- Simoni
- Menchov
- Sastre
- Sevilla
- Bettini (naja, geen favoriet, maar ff kijken of hij een rot-seizoen nog een beetje kleur kan geven...)

Vergeet bij de spinters mensen als Zabel, Haselbacher en Van Heeswijk niet. Uiteraard geen topfavorieten maar misschien toch mensen waar je rekening mee moet houden.
Oud 17-08-2005, 21:40
de communiceerbeer
Citaat:
Röps schreef op 17-08-2005 @ 20:06 :
Vorig jaar knap achtste, dit jaar zéér goed gereden in de Dauphiné. Dat betekent dus dat hij er zeker nog staat. In de Tour had hij geen kans, omdat hij uitviel met een sleutelbeenbreuk.
Ohh was hij dat die vorig jaar 8e werd; ik dacht dat dat iemand anders was. Al die Spanjaarden heten ook hetzelfde.

Hij is wel goed idd
Oud 17-08-2005, 21:41
de communiceerbeer
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 17-08-2005 @ 21:12 :
Vergeet bij de spinters mensen als Zabel, Haselbacher en Van Heeswijk niet. Uiteraard geen topfavorieten maar misschien toch mensen waar je rekening mee moet houden.
Haselbacher is zeker iemand waar je rekening mee moet houden ja; in negatieve zin.
Oud 17-08-2005, 22:36
peaceflower
peaceflower is offline
Beloki en Nozal zijn in eerste instantie geen kanshebbers voor de eindzege, want zij zullen gaan knechten voor Heras.
Ik ben benieuwd wat Azevedo gaat doen... de druk van Discovery ligt nu bij hem, hoewel Beltran ook kopman kan zijn
En Quickstep heeft Bettini als kopman? Ik weet niet of dat zo'n succes gaat worden, ze nemen verder o.a. Pecharroman en Mercado mee. Maar ach, het zal bij die ploeg toch wel alleen draaien om de sprints van Boonen.
Oud 17-08-2005, 22:39
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 17-08-2005 @ 22:40 :
Al die Spanjaarden heten ook hetzelfde.

Ja he beer, ze heten allemaal Gonzalez of Gomez of Perez of Sanchez of Martinez of Garcia.
Oud 17-08-2005, 23:27
nochtans
nochtans is offline
mancebo en heras lijken mij toch wel de favorieten samen met misschien azevedo en gomez marchante. ik heb ook wel hoge verwachtingen van aitor gonzalez ja. en natuurlijk hoop ik op menchov, wat hij in san sebastian liet zien is in ieder geval een goed teken en natuurlijk zullen al die andere spanjaarden ook een poging wagen, bijvoorbeeld atienza, perdiguero, sastre enz. en let op pasamontes van relax fuenlabrada!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 23:48
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
nochtans schreef op 18-08-2005 @ 00:27 :
en let op pasamontes van relax fuenlabrada!
Oud 18-08-2005, 09:59
nochtans
nochtans is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 17-08-2005 @ 23:36 :

En Quickstep heeft Bettini als kopman? Ik weet niet of dat zo'n succes gaat worden, ze nemen verder o.a. Pecharroman en Mercado mee. Maar ach, het zal bij die ploeg toch wel alleen draaien om de sprints van Boonen.
ik las ergens dat ze van goolen ook meenamen? dat zou ik al mooi vinden voor hem. bettini kan misschien een etappe winnen zoals in de giro, maar geen goed klassement rijden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2005, 10:14
v Goolen viel net buiten de selectie. Bettini is geen kopman. Dat lijstje is gewoon de alfabetische volgorde Ze zetten alles op Mercado, want, zoals hij zelf zegt, gaat top3 rijden

Dus ja bij het rijtje kanshebbers: Mercado **
Bij de sprinters: Zabel ** en v Heeswijk **. (die was ik vergeten )
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 12:17
peaceflower
peaceflower is offline
Zabel en van Heeswijk zullen (helaas) wel niet opkunnen tegen het sprintersgeweld van Boonen en Petacchi.. om maar niet te spreken van Haselbacher

Garate doet ook niet mee, zie ik. Maar ja, die heeft er ook al een Giro en een Tour opzitten.
Oud 18-08-2005, 12:47
nochtans
nochtans is offline
mja sprintgeweld moet je bij haselbacher wel letterlijk nemen zabel heeft al lang geen goeie sprint meer gereden. max is wel in vorm, maar een etappeoverwinning zal er denk ik ook niet inzitten. misschien een paar top3 klasseringen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 12:52
Citaat:
nochtans schreef op 18-08-2005 @ 13:47 :
zabel heeft al lang geen goeie sprint meer gereden.
De HEW... daar was ie wel sterk. Hij is wel de enige sprinter die op z'n fietsje blijft zitten en vervolgens de puntentrui mee naar huis kan nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 13:02
nochtans
nochtans is offline
ja.. je kunt je afvragen of iedereen daar wel voluit sprintte, het ging eigenlijk niet echt ergens meer om. ik denk dat zabel het in een directe sprint gewoon tegen veel sprinters moet afleggen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 22:00
peaceflower
peaceflower is offline
Zabel is helaas niet meer wat het geweest is... wat een geweldige renner hij ook is. Het is goed dat hij in ieder geval weggaat bij T-Mobile.
Oud 19-08-2005, 11:39
de communiceerbeer
Waar gaat Zabel eigenlijk heen? Of is dat nog niet bekend.
Oud 19-08-2005, 12:11
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 19-08-2005 @ 12:39 :
Waar gaat Zabel eigenlijk heen? Of is dat nog niet bekend.
Er is nog niets officieel. Er zijn in elk geval geruchten over Gerolsteiner en Domina Vacanze, maar dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk omdat Petacchi daar gaat rijden.
Oud 19-08-2005, 12:26
de communiceerbeer
Citaat:
peaceflower schreef op 19-08-2005 @ 13:11 :
Er is nog niets officieel. Er zijn in elk geval geruchten over Gerolsteiner en Domina Vacanze, maar dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk omdat Petacchi daar gaat rijden.
He bah laten we het hopen van niet, Zabel in de trein voor Petacchi.
Oud 19-08-2005, 13:30
Montoya
Montoya is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 19-08-2005 @ 13:11 :
Petacchi in de giro, zabel in de tour..zoiets was t
Oud 19-08-2005, 15:05
MC Bobie
MC Bobie is offline
Ik hoop voor Denis Menchov dat die het goed gaat doen..
Oud 19-08-2005, 15:31
nochtans
nochtans is offline
zabel in de tour, hij gaat daar echt geen sprints meer winnen van mcewen of boonen ofzo. hij is dit jaar al thuisgehouden door t-mobile, en hij moet volgend jaar ook gewoon de sprints aan gaan trekken voor petacchi, daar heeft ie nog genoeg snelheid voor.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 18:19
baas
baas is offline
Ik verwacht dat het zal gaan tussen Heras, Aitor Gonzalez en Azevedo. Verder zijn volgens mij Gomez Marchante, Garcia Quesada, Casero en misschien een Botero outsiders.

Qua sprints zal het wel tussen Boonen en Petacchi gaan.
Overigens komt Rabobank wel met een erg zwak team aanzetten zeg.
Oud 19-08-2005, 20:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 17-08-2005 @ 22:41 :
Haselbacher is zeker iemand waar je rekening mee moet houden ja; in negatieve zin.
Met valpartijen ja. Dan weet je dus waar je NIET moet rijden.
Al heeft Gerolsteiner hem wel als kopman benoemd, dus ja...

Oh ja, houd ook in de bergen rekening met Azevedo, Beltran (ik was Discovery vergeten ) en Garcia Quesada.
Oud 19-08-2005, 23:06
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
baas schreef op 19-08-2005 @ 19:19 :
Ik verwacht dat het zal gaan tussen Heras, Aitor Gonzalez en Azevedo. Verder zijn volgens mij Gomez Marchante, Garcia Quesada, Casero en misschien een Botero outsiders.

Qua sprints zal het wel tussen Boonen en Petacchi gaan.
Overigens komt Rabobank wel met een erg zwak team aanzetten zeg.
Ik vind die zwakte van Rabobank wel meevallen hoor. Ze hebben alleen wel pech met Freire. En bij de verwachtingen van Menchov zet ik m'n vraagtekens.

Casero een outsider? Heeft die nog iets gewonnen de laatste 2 jaar?
Oud 20-08-2005, 00:34
nochtans
nochtans is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 20-08-2005 @ 00:06 :
Ik vind die zwakte van Rabobank wel meevallen hoor. Ze hebben alleen wel pech met Freire. En bij de verwachtingen van Menchov zet ik m'n vraagtekens.
behalve die dikke scheuneman hebben ze inderdaad ook nog de topper jantje boven mee naja het is natuurlijk niet het sterktste raboteam, maar dat was ook al in de giro zo. waarom rijdt eltink de giro niet?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 10:37
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
nochtans schreef op 20-08-2005 @ 01:34 :
waarom rijdt eltink de giro niet?
die reed hij wel.

Als je bedoelt waarom hij de Vuelta niet rijdt, vind je 2 grote rondes en nog die van Duitsland niet iets te veel voor een jongeling?
Oud 21-08-2005, 11:07
nochtans
nochtans is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 20-08-2005 @ 11:37 :
die reed hij wel.

Als je bedoelt waarom hij de Vuelta niet rijdt, vind je 2 grote rondes en nog die van Duitsland niet iets te veel voor een jongeling?
ja ik bedoelde de vuelta idd. mja misschien is het wel teveel, maar kolobnev heeft ook de giro al gereden. is toch net zo'n jonge renner als eltink
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:19
zztfg
zztfg is offline
Gomez Marchante doet niet mee
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:20
zztfg
zztfg is offline
o crady kun je tussen de sprinters zetten
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:21
de communiceerbeer
Citaat:
valverde schreef op 21-08-2005 @ 21:19 :
Gomez Marchante doet niet mee
Sinds wanneer niet.
Oud 21-08-2005, 20:28
de communiceerbeer
Ah ik zie het al; het is Angel Gomez Gomez die meedoet en dus niet Jose Angel Gomez Marchante.

Die 2 haal ik dus al het hele topic door elkaar.
Oud 21-08-2005, 20:33
zztfg
zztfg is offline
Klimmers:
Roberto Heras Hernandez (Spa)
Isidro Nozal Vega (Spa)
Michele Scarponi (Ita)
Marcos A. Serrano Rodriguez (Spa)
Floyd Landis (Usa)
Oscar Pereiro Sio (Spa)
Francisco Mancebo Perez (Spa)
Aitor Osa Eizaguirre (Spa)
Carlos Garcia Quesada (Spa)
Eladio Jimenez Sanchez (Spa)
Leonardo Bertagnolli (Ita)
Luis Perez Rodriguez (Spa)
Mauricio A. Ardilla Cano (Col)
José Azevedo (Por)
Manuel Beltran Martinez (Spa)
Aitor Gonzalez Jimenez (Spa)
Gilberto Simoni (Ita)
Juan M. Mercado Martin (Spa)
Denis Menchov (Rus)
Leonardo Piepoli (Ita)
Carlos Sastre Candil (Spa)
Oscar Sevilla Ribera (Spa)
Iban Mayo Diez (Spa)

Sprinters:
O'Grady (Aus)
Thor Hushovd (Nor)
Tom Steels (Bel)
Max Van Heeswijk (Ned)
Simone Cadamuro (Ita)
Angelo Furlan (Ita)
Paolo Bettini (Ita)
Alessandro Petacchi (Ita)
Bernhard Eisel (Aut)
René Haselbacher (Aut)
Daniele Bennati (Ita)
Marco Zanotti (Ita)
Tom Boonen (Bel)
Erik Zabel (Ger)

Renners voor de tijdritten:
Igor Gonzalez De Galdeano (Spa)
Isidro Nozal Vega (Spa)
Santiago Botero Echeverry (Col)
José Enr. Gutierrez Cataluna (Spa)
Floyd Landis (Usa)
Hugo Peña Victor (Col)
Oscar Pereiro Sio (Spa)
José I. Gutierrez Palacios (Spa)
Leif Hoste (Bel)
Aitor Gonzalez Jimenez (Spa)
Tom Danielson (Usa)
Bradley McGee (Aus)
Uwe Peschel (Ger)
Rik Verbrugghe (Bel)
Vladimir Gusev (Rus)
Hugo Peña Victor (Col)

Laatst gewijzigd op 21-08-2005 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 00:56
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
valverde schreef op 21-08-2005 @ 21:33 :
Sprinters:
O'Grady (Aus)
Thor Hushovd (Nor)
Tom Steels (Bel)
Max Van Heeswijk (Ned)
Simone Cadamuro (Ita)
Angelo Furlan (Ita)
Paolo Bettini (Ita)
Alessandro Petacchi (Ita)
Bernhard Eisel (Aut)
René Haselbacher (Aut)
Daniele Bennati (Ita)
Marco Zanotti (Ita)
Tom Boonen (Bel)
Erik Zabel (Ger)
Ik zie Bettini niet sprinten als Boonen al aan het sprinten is. Ik verwacht wel wat van Horrillo eigenlijk, met Boven, Scheuneman, De Groot, Hayman en Veneberg (tenminste die zie ik allen meer voor het vlakke) heeft ie best wel wat hulp
Verder heeft Rabo een leuke ploeg voor de Vuelta met Menchov als kopman en ook nog wat hulp in de bergen van Vastaranta en Kolobnev en misschien kan Brammetje ook nog wel een tijdje mee (want dat is een sterke helper als je het mij vraagt)
Maar het meeste kans zal rabo toch hebben in de aanval, zowel op het vlakke als in de bergen.
En ik zou een actie die Fassa ooit heeft uitgehaald wel weer eens willen zien. Met een paar mensen tempo maken in de slotkilometers en op een gegeven moment de achterste mensen hun benen stil laten houden waardoor de eerste renner los is en ...wint. dat was erg strak
Oud 22-08-2005, 07:37
zztfg
zztfg is offline
boonen zal naar een aantal dagen afstappen voor het wk en dan zal bettini meesprinten in de giro had hij ook aantal keren meegesprint maar is nu wat minder in vorm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten