![]() |
|
Zaterdag 27 augustus gaat de Vuelta (ronde van spanje) van start! Tijd voor een officieel topic dacht ik zo.
21 etappes worden verreden. Eerst een korte proloog, dan wat 'vlakke' ritten, rit 6 is meteen al aankomst bergop. Dan rit 9 een heuvelachtige tijdrit. Ritten 10, 11, 13, 14 en 15 hebben ook een aankomst bergop. Dat zijn er dus erg veel, beter kan haast niet ![]() ![]() De hele vuelta heeft dus het verloop van een Tour de France, in tegenstelling tot vorige Vuelta's (met ploegentijdrit aan 't begin en tijdrit aan 't eind). Grootste kanshebbers voor 't klassement: Heras *** Aitor Gonzalez ** Mancebo ** Sastre ** Pereiro Sio ** Menchov * Gomez Marchante * Azevedo * Garcia Quesada * Luis Perez * Nozal * Sprinters: Petacchi *** Boonen *** Hushovd ** Eisel ** Perdiguero ** Cadamuro * Zanotti * Horrillo * Furlan * Berggeiten: Aitor Osa *** Botero *** Ardila ** Unai Osa * Heras * En wie weet staan er wel weer nieuwe talenten op uit een van de Spaanse ploegen. De Vuelta is niet voorniets de meest onvoorspelbare ronde van 't seizoen. Hoewel, is er iemand die Heras kan verslaan? Het is al 2 jaar niemand gelukt. In 2002 lukte het Aitor Gonzalez in de laatste tijdrit. Dit jaar won hij de Suisse, maar die won hij van Rogers en McGee... Dus hoe sterk is hij? Verder nog een Vueltaspelletje: http://www.wielerpools.com Als je mee wilt doen moet je eerst ff inschrijven, een team samenstellen (wel handig om even de spelregels door te nemen) en klaar ben je voor de rest van de ronde ![]() league: scholieren wachtwoord: forum Voor de voorlopige startlijst, kijk op: http://www.cycling4all.com/index.php...t=r05rvs0t.php Nu zal ik m'n mond houden ![]() Laatst gewijzigd op 17-08-2005 om 10:11. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zie op de startlijst dat Iban Mayo meedoet, dat is altijd wel een favoriet voor mij. Hopelijk kan hij wat moois laten zien een keer want dat wordt zo langzamerhand wel weer n's tijd. Verder valt het me op dat T-Mobile best wel een sterke ploeg mee neemt, net als CSC. Maar als Heras sterk genoeg is, zou hij gewoon moeten kunnen winnen. Leuk dat er lekker veel aankomsten bergop zijn, dat maakt een etappe altijd wat specialer. Helaas ben ik het eerste deel van de ronde op vakantie naar Mallorca. Op zich is dat Spanje, dus hopelijk kan ik daar wat mee krijgen van de Vuelta of misschien wordt het wel daar uitgezonden op tv. Denk het wel eigenlijk. Ik heb er zin in! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Op wielerpools.com heb ik maar even een nieuw team aangemaakt (andere was al lid van andere subleague). Het team heet Patrick Lefevre. Hoop wel dat er mehr mensen mee gaan doen. |
![]() |
||
Citaat:
Team in elkaar gooien kost, inclusief inschrijven hooguit een kwartiertje ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Hij is wel goed idd ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ja he beer, ze heten allemaal Gonzalez of Gomez of Perez of Sanchez of Martinez of Garcia. ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Al heeft Gerolsteiner hem wel als kopman benoemd, dus ja... Oh ja, houd ook in de bergen rekening met Azevedo, Beltran (ik was Discovery vergeten ![]()
||
Citaat:
Casero een outsider? Heeft die nog iets gewonnen de laatste 2 jaar? ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je bedoelt waarom hij de Vuelta niet rijdt, vind je 2 grote rondes en nog die van Duitsland niet iets te veel voor een jongeling?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder heeft Rabo een leuke ploeg voor de Vuelta met Menchov als kopman en ook nog wat hulp in de bergen van Vastaranta en Kolobnev en misschien kan Brammetje ook nog wel een tijdje mee (want dat is een sterke helper als je het mij vraagt) Maar het meeste kans zal rabo toch hebben in de aanval, zowel op het vlakke als in de bergen. En ik zou een actie die Fassa ooit heeft uitgehaald wel weer eens willen zien. Met een paar mensen tempo maken in de slotkilometers en op een gegeven moment de achterste mensen hun benen stil laten houden waardoor de eerste renner los is en ...wint. ![]()
|
|