Advertentie | |
|
![]() |
||
regeren over mezelf zeker, maar de chickies laat ik aan jou en anderen over.
ik zal geen concurrentie zijn, ik wil geen strijd. je doet me denken aan een oude vriend. hij zei altijd: 'ballen tot we vallen' en hij zei dit Citaat:
maar ik wil deze weg proberen vol te houden. zien waar het me brengt. de weg van 'ballen tot we vallen' en 'neuken alsof je nooit meer klaar kan komen..' tsja k heb er wel een redelijk beeld bij waar het toe zal leiden. dat maakt het minder interessant voor me, besides er moeten er zijn die het anders doen, anders zijn er teveel van die soort.
||
![]() |
Citaat:
Die laatste uitspraak van je vind ik dan ook enigzins merkwaardig, weinig moet en lol waarom zou je rekening houden met het geheel en jezelf daarop afstellen? Luister gewoon naar je behoeftes en of die cliche zijn of niet doet er niet toe, het belangrijkste is dat je je leven dusdanig inricht zodat je zoveel mogelijk van het leven geniet, aan al het andere gezever hebben jij en je pik niks. |
![]() |
|
ach we weten niet eens of jezus bestaan heeft. er zijn theorien die menen dat Jezus afgeleid is van Julius (ceasar - christus) gebaseerd op heel wat overeenkomsten.
welke weg ik volg.. weetje ik ben altijd al anders geweest, zonder dat ik daar echt bewust voor koos. ik verf mijn haar niet zwart, draag geen alto kleding, heb geen piercings, tatoes whatever. maar k heb me nooit kunnen vinden in het menselijk gedrag. al op de basisschool zat ik de pauzes vaak in mijn eentje uit, observerend hoe de rest bezig was met sociaal groepsgedrag wat k gewoon niet kon plaatsen. k snapte niet wat ze beweegde, hoe ze tikten. die competitie, bewijzingsdrang etc.. (ook al gebruikte ik in die tijd in mijn hoofd wat minder ingewikkelde woorden) het enige wat ik eigenlijk wilde was om niet lastig gevallen te worden en goed te zijn. das nooit veranderd, hoewel de manieren waarop ik het goede probeer te doen veranderd zijn. soms is het uit de voeten maken van jezelf de beste manier om goed te doen & soms bereik je iets goeds middels een klein kwaad. maar vergis je niet, ik heb meer motieven. t heeft niet allemaal met een behoefte om goed te zijn te maken. dat zijn alleen visies en dromen die niet geaccepteerd worden door mensen die me niet goed kennen. (op open minded en duistere types na) daarom ga k het daar verder niet over hebben.
|
![]() |
Ik weet dat het al een oude topic is, maar was aan het zoeken op google en toen kwam ik hier.
Hier met de vraag of mensen kunnen veranderen ... ? Als ik het zo bekijk vanuit mijn positie, 24 jaar oud, de klap heb gekregen dat je dingen ziet zoals het is, want het zit niet zo maar zo! Grotendeels is je persoonlijkheid (denk ik) gebaseerd op hoe jij hoopt en denkt dat alles om je heen is. Zelfs zodra je eigenlijk weet dat een bepaald iets niet zo is, liegt men zich voor omdat ze geen vrede kunnen of willen hebben met de situatie. Zo is het bv dat ze een bepaald iemand voor doen om ergens bij te horen, of denken dat dat hoort zoals de andere mensheid van iemand verwacht dat die zo moet zijn. Veel mensen passen zich dus aan aan de maatschappij omdat men denkt en wilt dat ze erbij horen en dat dus de manier is waarop andere mensen hun accepteert. Uit eindelijk .. zodra je dan de werkelijkheid onder ogen kunt en wil zien, zie je dat alles wat je doet is gebaseerd op je eigen bescherming en eigen verlanginen Alles wat je doet is voor je zelf en niks anders . Ik weet zelfs vaak ook mijn onbewuste reden voor alle acties die ik onderneem Klein voorbeeld, je loopt met een "bekende/kennis/vriend" op straat, die bekende loopt voor je en laat ze aansteker vallen zonder dat die het door heeft. Dan pak je als "vriend" zijnde de aansteker op en geef je die aan hem .. Wat is dan je persoonlijkheid ?
Maar IMHO doe je dat om een reden, die je zelf niet weet .. door die handelingen uit te voeren hoop en zorg je voor een paar dingen . Een plus + punt bij de andere persoon te winnen Je zelf proberen te bewijzen tegenover je zelf en de andere dat je goed bezig ben In de hoop dat je daardoor in de toekomst wat voor terug kan verwachten. Dus doe je dat dan voor hem ... of jezelf ? Dus wat zou dan je persoonlijkheid moeten zijn .. ik ben van mening dan mensen niet veranderen, je leert ze beter kennen .. Hoop dat ik hierop nog enige reacties krijg of meningen erover .. Want dat psychologie gaat echt te diep als je zover bent dat je van iedere beslissing eigenlijk al weet waarom je dat onbewust doet, en in ziet hoe egoïstisch een mens eigenlijk is. Nou weet ik niet in hoeverre je karakter daarop zal reageren zodra je een eigen kind krijgt, die je opvoed, en je eigenlijk niet zo zou kunnen en mogen zijn zijn als dat je weet hoe je eigenlijk bent. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
"People don't change!" Scirocco | 14 | 15-05-2014 09:55 | |
Psychologie |
kunnen mensen veranderen? Amoa | 18 | 28-08-2011 13:46 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal]schrijftstijl T_ID | 10 | 28-10-2005 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Evolutie versus klonen. Verwijderd | 47 | 29-05-2004 16:58 | |
Psychologie |
Het veranderen van een bepaalde instelling/mentaliteit. Quiana | 9 | 05-04-2004 07:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Afschaffen verkiezingen Unexplained | 31 | 15-01-2003 17:03 |