Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2007, 11:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Volgens mij is het aantal Noord-Afrikanen die neo-nazistische sympathieen heeft gelijk aan 0.
Is dat zo? We hadden het net nog over een voorbeeld daarvan. Überhaupt hobbelen er behoorlijk wat Noord-Afrikaanse figuren rond die zich overal over aangevallen voelen en zich verheven voelen boven andere bevolkingsgroepen.
Oud 24-09-2007, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Is dat zo? We hadden het net nog over een voorbeeld daarvan. Überhaupt hobbelen er behoorlijk wat Noord-Afrikaanse figuren rond die zich overal over aangevallen voelen en zich verheven voelen boven andere bevolkingsgroepen.
Welk voorbeeld? En er zijn ook genoeg westerlingen die zich verheven voelen boven andere bevolkingsgroepen, zoals Geert. Is Geert nu ook een neo-nazi?

"Ik vroeg me daarom af wat nou eigenlijk je conclusie was?"
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En er zijn ook genoeg westerlingen die zich verheven voelen boven andere bevolkingsgroepen,
Klassieke fout waar ik voor waarschuwde. Ik ga hier niet op in om de discussie niet te laten ontsporen.
Citaat:
Welk voorbeeld?
De genoemde man die dacht recht te hebben op een baan, Enait heette hij geloof ik, terwijl hij zich neerbuigend opstelde naar vrouwen en autochtonen.

Klassiek voorbeeld van een egocentrische racist die neerkijkt op andere groepen en zich weigert aan te passen.

Welnu, dat neerkijken is exact een afspiegeling van de gedachtengang van neonazi's over andere bevolkingsgroepen, dus de vergelijking dat de man het Noord-Afrikaanse equivalent van een neonazi is, is een treffende vergelijking.
Oud 24-09-2007, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Klassieke fout waar ik voor waarschuwde. Ik ga hier niet op in om de discussie niet te laten ontsporen.
Oh, maar kennelijk vind jij het een criterium om iemand een neonazi te kunnen noemen. Dus, wees consequent of zoek andere criteria.

Citaat:
De genoemde man die dacht recht te hebben op een baan, Enait heette hij geloof ik, terwijl hij zich neerbuigend opstelde naar vrouwen en autochtonen.

Klassiek voorbeeld van een egocentrische racist die neerkijkt op andere groepen en zich weigert aan te passen.

Welnu, dat neerkijken is exact een afspiegeling van de gedachtengang van neonazi's over andere bevolkingsgroepen, dus de vergelijking dat de man het Noord-Afrikaanse equivalent van een neonazi is, is een treffende vergelijking.
Uit dat artikel kun je geen van alles opmaken. Hoe kom je aan al die wijsheid?

"Ik vroeg me daarom af wat nou eigenlijk je conclusie was?"
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Uit dat artikel kun je geen van alles opmaken. Hoe kom je aan al die wijsheid?
Er staat daar duidelijk dat de man weigerde normale omgangsvormen in acht te nemen. Dat in combinatie met zijn opstelling over het feit dat hij daarover werd aangesproken lijkt me duidelijk.

Als iemand moslims niet normaal benadert, laten we Geert Wilders als voorbeeld nemen, dan vind jij hem direct van alles. Als deze Enait zich nog schofteriger opsteld, dan bewijst dat echter niets, vind je?

Als er ergens iets inconsequent is, dan is jouw criteria daar.
Oud 24-09-2007, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Er staat daar duidelijk dat de man weigerde normale omgangsvormen in acht te nemen. Dat in combinatie met zijn opstelling over het feit dat hij daarover werd aangesproken lijkt me duidelijk.
Niets staat over zijn intentie waarom hij geen handen wil schudden. Over zijn opstelling kun je vrij weinig halen uit het artikel. Behalve dat hij autochtonen aboriginals noemt. Wat is er minderwaardig aan dit woord T_ID?

Citaat:
Als iemand moslims niet normaal benadert, laten we Geert Wilders als voorbeeld nemen, dan vind jij hem direct van alles. Als deze Enait zich nog schofteriger opsteld, dan bewijst dat echter niets, vind je?

Als er ergens iets inconsequent is, dan is jouw criteria daar.
Oh? Jij stelt dat je superieur voelen aan bevolkingsgroepen genoeg is om als een neo-nazi bestempeld te kunnen worden. Je doet dat echter niet bij Geert Wilders. Waarom niet?

Ik wacht trouwens nog steeds op je conclusie.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:15
deoxyribose
deoxyribose is offline
T_ID, je bent echt zo belachelijk myopisch

Daarnaast is de rest van dit topic ronduit lachwekkend.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 14:04
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Niets staat over zijn intentie waarom hij geen handen wil schudden.
Ik geloof dat we dat toch al verklaard hadden. Hij kijkt neer op die mensen en weigert zich sociaal op te stellen.
Citaat:
Over zijn opstelling kun je vrij weinig halen uit het artikel. Behalve dat hij autochtonen aboriginals noemt. Wat is er minderwaardig aan dit woord T_ID?
Geen idee. Het is ongeveer even normaal als moslims geitenneukers noemen lijkt me, want het strafbaar stellen van seks met dieren laat nog wel even op zich wachten, dus hier zit natuurlijk helemaaaal geen negatieve bijklank in... Wat is er nu minderwaardig aan dat woord?
Citaat:
h? Jij stelt dat je superieur voelen aan bevolkingsgroepen genoeg is om als een neo-nazi bestempeld te kunnen worden.
Om ermee vergeleken te worden.

Bovendien is Wilders wel degelijk etnocentrisch bezig.

Je bent echter weer bezig met de discussie offtopic te brengen met de denkfout waar ik nu al driemaal voor waarschuwde: dat het kleine beetje discriminatie van allochtonen dat nog bestaat geen argument is waarom discriminatie van autochtonen niet bestaat.

In het tiswah topic voeren we op dit moment nog een gesprek over een voorbeeld van dergelijke discriminatie.
Oud 24-09-2007, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof dat we dat toch al verklaard hadden. Hij kijkt neer op die mensen en weigert zich sociaal op te stellen.
Oja, sinds wanneer?

Citaat:
Geen idee. Het is ongeveer even normaal als moslims geitenneukers noemen lijkt me, want het strafbaar stellen van seks met dieren laat nog wel even op zich wachten, dus hier zit natuurlijk helemaaaal geen negatieve bijklank in... Wat is er nu minderwaardig aan dat woord?
Dus de term aboriginal is even beledigend als de term geitenneuker? Beetje racistisch vind je niet? Ik vind overigens theo van gogh geen neo-nazi. Jij wel?

Citaat:
Om ermee vergeleken te worden.

Bovendien is Wilders wel degelijk etnocentrisch bezig.

Je bent echter weer bezig met de discussie offtopic te brengen met de denkfout waar ik nu al driemaal voor waarschuwde: dat het kleine beetje discriminatie van allochtonen dat nog bestaat geen argument is waarom discriminatie van autochtonen niet bestaat.
Je beantwoord mijn vraag niet. Waarom mag Wilders zich wel superieur voelen en een Marokkaan niet?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 18:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus de term aboriginal is even beledigend als de term geitenneuker?
Ja, beiden zijn in dit geval bedoeld om een bevolkingsgroep te kleineren. Misschien is de term geitenneuker in zijn originele context zelfs minder erg omdat het figuur dat die term het meeste bezigde überhaupt lastig serieus te nemen was.
Citaat:
Je beantwoord mijn vraag niet. Waarom mag Wilders zich wel superieur voelen en een Marokkaan niet?
?

Beiden mogen zijn superieur voelen. Beiden zijn idioten als ze dat doen.
Oud 24-09-2007, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Ja, beiden zijn in dit geval bedoeld om een bevolkingsgroep te kleineren. Misschien is de term geitenneuker in zijn originele context zelfs minder erg omdat het figuur dat die term het meeste bezigde überhaupt lastig serieus te nemen was.
Maar, is één provocerende uitspraak genoeg om iemand een neo nazi te kunnen noemen? En zo ja, waarom bij Theo niet en bij Enait wel?

Citaat:
Beiden mogen zijn superieur voelen. Beiden zijn idioten als ze dat doen.
Zijn ze beide ook neo-nazis?

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd naar je conclusie.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 18:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar, is één provocerende uitspraak genoeg om iemand een neo nazi te kunnen noemen? En zo ja, waarom bij Theo niet en bij Enait wel?
Omdat de eerste een dorpsgek was die mensen verder wel normaal behandelde en zeker tot discussie in staat was, en de laatste een fundamentalist die zijn woorden ook in daden omzet. (en zelfs de tijd van de rechterlijke macht verspilde met het opeisen van een baan)
Citaat:
Zijn ze beide ook neo-nazis?
Hangt er van af. Wilders zou nog aardig wat extremer moeten worden voordat een dergelijke vergelijking terecht is.

Dat terwijl die gozer uit ons voorbeeld gewoon neerkijkt op een bevolkingsgroep en de leden daarvan direct beledigd en als minderen behandeld. Uiteraard een heel verschil met de opstelling van Wilders, die, heel geslepen, nergens een dergelijke frontale aanval doet.
Oud 24-09-2007, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Omdat de eerste een dorpsgek was die mensen verder wel normaal behandelde en zeker tot discussie in staat was, en de laatste een fundamentalist die zijn woorden ook in daden omzet. (en zelfs de tijd van de rechterlijke macht verspilde met het opeisen van een baan).
Nergens uit dat artikel kun je hem betichten van het hebben van neo-nazistische ideeen.

Citaat:
Hangt er van af. Wilders zou nog aardig wat extremer moeten worden voordat een dergelijke vergelijking terecht is.

Dat terwijl die gozer uit ons voorbeeld gewoon neerkijkt op een bevolkingsgroep en de leden daarvan direct beledigd en als minderen behandeld. Uiteraard een heel verschil met de opstelling van Wilders, die, heel geslepen, nergens een dergelijke frontale aanval doet.
Och man, het is algemeen bekend dat Wilders neerkijkt op moslims. Maar je hanteert zoals gewoonlijk een dubbele standaard. Een moslim die provoceert is een neo-nazi een blonde poedel die 1 miljoen Nederlanders demoniseert, is niet zo extreem. Verder heb je mij nog steeds niet verteld wat je conclusie is. Maar dat negeer jij na 6 posts nog steeds, omdat je er niet eentje hebt. Je vond dit topic gewoon handig, om een Marokkaan te bashen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nergens uit dat artikel kun je hem betichten van het hebben van neo-nazistische ideeen.
Maar wel dat hij neerkijkt op autochtonen en autochtone vrouwen als inferieur beschouwd, en hij weigert zich aan te passen, wat tevens respectloos en neerbuigend is.

Dat is vergelijkbaar met het etnocentrisme en de onbuigbaarheid die neonazi's aan de dag leggen op het gebied van levensstijl, vandaar dat beiden zeker met elkaar te vergelijken zijn.

Die Enait is de Noord-Afrikaanse variant van een neonazi.
Citaat:
Och man, het is algemeen bekend dat Wilders neerkijkt op moslims.
Dat zal best. Zijn uiten daarvan is, zoals eerder uitgelegd, fundamenteel anders. Jouw vergelijking, waarvoor ik reeds viermaal waarschuwde dat het een klassieke denkfout is, is dus onterecht.

Wat Wilders wel of niet is doet er niets van af: Die Enait is de Noord-Afrikaanse variant van een neonazi.
Citaat:
Je vond dit topic gewoon handig, om een Marokkaan te bashen.
Bestaat de kans eigenlijk dat je ooit een discussie voert met respect in plaats van direct intolerant op de persoon te spelen? Dit gebeurd vrijwel elke discussie waarin je betrokken raakt de laatste tijd.
Oud 24-09-2007, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Maar wel dat hij neerkijkt op autochtonen en autochtone vrouwen als inferieur beschouwd, en hij weigert zich aan te passen, wat tevens respectloos en neerbuigend is..
Nee ook niet. Wat je leest is dat hij geen handen wilt geven en Nederlanders aboriginals noemt. Meer kun je er niet over zeggen

Citaat:
Dat is vergelijkbaar met het etnocentrisme en de onbuigbaarheid die neonazi's aan de dag leggen op het gebied van levensstijl, vandaar dat beiden zeker met elkaar te vergelijken zijn.

Die Enait is de Noord-Afrikaanse variant van een neonazi..
Ga gerust door met deze man bashen, joh. Als je daarmee je frustraties kunt lozen.

Citaat:
Dat zal best. Zijn uiten daarvan is, zoals eerder uitgelegd, fundamenteel anders. Jouw vergelijking, waarvoor ik reeds viermaal waarschuwde dat het een klassieke denkfout is, is dus onterecht.

Wat Wilders wel of niet is doet er niets van af: Die Enait is de Noord-Afrikaanse variant van een neonazi.
Je hebt een dubbele standaard. Wilders zijn uitspraken zijn vele malen erger, dan één provocerende uitspraak, die niet eens racistisch of discriminerend was.

Citaat:
Bestaat de kans eigenlijk dat je ooit een discussie voert met respect in plaats van direct intolerant op de persoon te spelen? Dit gebeurd vrijwel elke discussie waarin je betrokken raakt de laatste tijd.
Ik respecteer je als persoon, maar je snapt toch ook wel dat het best wel frustrerend is om alsmaar te horen dat je die Enait een neonazi vind en jij gewoon vragen bewust negeert.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je hebt een dubbele standaard. Wilders zijn uitspraken zijn vele malen erger, dan één provocerende uitspraak, die niet eens racistisch of discriminerend was.
Waarom dat? Wilders valt veelal attributen om moslims heen aan. Dat is niet te vergelijken met een letterlijke aanval op een bevolkingsgroep.
Citaat:
Ik respecteer je als persoon, maar je snapt toch ook wel dat het best wel frustrerend is om alsmaar te horen dat je die Enait een neonazi vind en jij gewoon vragen bewust negeert.
Hoezo? Jij bent die man toch niet? Je bent niet net als die man een racistische fundamentalist, toch? Zijn opstelling is bovendien op geen manier te rechtvaardigen, dus niemand zou daar aan beginnen.. Je kunt er feitelijk onmogelijk aanstoot aan nemen.
Oud 24-09-2007, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Waarom dat? Wilders valt veelal attributen om moslims heen aan. Dat is niet te vergelijken met een letterlijke aanval op een bevolkingsgroep.
Oh hij valt ook moslims direct aan hoor en dat weet je. Hij wilt ze het liefst zo snel mogelijk uit het land hebben.

Citaat:
Hoezo? Jij bent die man toch niet? Je bent niet net als die man een racistische fundamentalist, toch? Zijn opstelling is bovendien op geen manier te rechtvaardigen, dus niemand zou daar aan beginnen.. Je kunt er feitelijk onmogelijk aanstoot aan nemen.
Je kunt niet uit dat artikel opmaken dat hij een racistische fundamentalist is, en dat stoort me. Ik zie het als een goedkope manier om een Marokkaan te bashen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oh hij valt ook moslims direct aan hoor en dat weet je. Hij wilt ze het liefst zo snel mogelijk uit het land hebben.
Kun je daar een voorbeeld van geven? (een letterlijk citaat dus)
Citaat:
Je kunt niet uit dat artikel opmaken dat hij een racistische fundamentalist is, en dat stoort me.
Hoezo? Hij laat duidelijk weten neer te kijken op autochtonen, en zich zo verheven boven hen te achten dat hij ze niet begroet, en zich ook niet zal aanpassen als men daar aanstoot aan neemt.

Beweren dat daar geen verband tussen is is alsof men zou beweren dat het rondmarcheren met hakenkruisvlaggen en het brengen van de hitlergroet op geen manier betekend dat iemand een neonazi is.
Oud 24-09-2007, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Kun je daar een voorbeeld van geven? (een letterlijk citaat dus).
Ik heb je in de afgelopen maanden tig citaten gegeven. Bijvoorbeeld dat hij islamitische immigranten geen toegang tot Nederland wil geven, kennelijk is het feit dat ze islamitisch zijn, genoeg reden om ze als onwenselijk te beschouwen.

Citaat:
Hoezo? Hij laat duidelijk weten neer te kijken op autochtonen, en zich zo verheven boven hen te achten dat hij ze niet begroet, en zich ook niet zal aanpassen als men daar aanstoot aan neemt..
Ik ga hier niet meer op in. Geen van je vermoedens is uit het artikel te halen. Je bent alleen de man aan het bashen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb je in de afgelopen maanden tig citaten gegeven.
Maar geen van de directe aanval waar ik hier om vraag. Een citaat dus a.u.b.
Citaat:
Ik ga hier niet meer op in. Geen van je vermoedens is uit het artikel te halen. Je bent alleen de man aan het bashen.
Hij kijkt neer op anderen. Het is niet mijn probleem dat hij zich daarbij onder de rangen van de andere racisten schaart.

Het maakt hem echter wel een reuzegoed voorbeeld voor deze discussie, want hij discrimineerd autochtonen in eigen land.
Oud 24-09-2007, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Maar geen van de directe aanval waar ik hier om vraag. Een citaat dus a.u.b.
Doe niet alsof je dom bent. Je weet dat hij neerkijkt op moslims en het geen probleem vind om criminelen, moslims en Marokkanen op één hoop te gooien. Het feit dat hij niet nog meer islamieten wil in het kabinet (naar aanleiding van Albayrak en Aboutaleb), de "islamisering" wilt tegen gaan en moslims uit het land wil kicken, zegt genoeg over zijn houding.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 10:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Doe niet alsof je dom bent. Je weet dat hij neerkijkt op moslims en het geen probleem vind om criminelen, moslims en Marokkanen op één hoop te gooien.
Een citaat van een directe denigrerende aanval op een bevolkingsgroep a.u.b.
Oud 25-09-2007, 11:02
Uice
Uice is offline
Dan kom ik er even tussen voor Kenjirro:

„Iedereen die in de grote stad door een of andere wijk loopt, heeft last van dat Marokkaanse tuig. Pak ze het Nederlanderschap af en zet ze uit.”

http://www.nrc.nl/binnenland/article...on_wat_hij_wil
Oud 25-09-2007, 12:16
T_ID
T_ID is offline
Dat artikel is eigenlijk best een illustratie van wat ik bedoel: dat Wilders best onbeschoft en denigrerend is, maar nergens net over het randje gaat door een frontale aanvallende uitspraak.

Maar goed, we dwalen behoorlijk af. In het AD zag ik echter een perfect voorbeeld:

Pispaal omdat je geen moslim bent

UTRECHT - Weg moeten van school. Niet, omdat je pest, maar omdat je wordt gepest. Het overkwam Cyril Teissier (9) op de Zuilense basisschool De Cirkel.

,,Het is frustrerend dat we deze discriminatie, want dat was het, niet hebben kunnen stoppen,’’ zegt intern schoolbegeleidster Annet van der Ree.

Als enig blank en christelijk Nederlands jongetje van de klas, werd Cyril in groep 5 zó getreiterd en gediscrimineerd door Marokkaanse klasgenootjes, dat de schoolleiding het voor Cyril beter vond hem naar een andere school te sturen. De pesters bleven ondanks hun schoppen, slaan, bedreigen, intimideren en buitensluiten op school.

Cyrils ouders, Laurent en Laura Teissier, kozen er bewust voor hun kinderen naar de zwarte school De Cirkel te laten gaan. Ook Cyrils oudere zussen (nu 15 en 19) gingen naar de, toen nog zwartere, basisschool De Cirkel. ,,Vanwege de goede sfeer. En daarnaast goed voor hun kennis van andere culturen,’’ zegt moeder Laura. ,,En bovendien een school waar vroeger veel extra geld naar toeging, zodat er altijd veel leuke activiteiten gehouden werden. Bij de twee oudsten waren nooit problemen.’’

Maar bij Cyril ging het mis. ,,Het begon in groep 5. Hij had twee vriendjes. Die begonnen hem steeds vaker te slaan en te pesten. En dan lachen, als hij pijn had,’’ aldus Laura. ,,Toen er twee nieuwe jongens in de klas kwamen, werd het erger. Die wilden zich bewijzen en stookten anderen op om Cyril te pesten.’’

,,Regelmatig kreeg Cyril klappen. Dit voetbalveld is alleen voor Marokkanen, jij mag niet meedoen, zeiden ze tegen hem. En als hij met de meisjes van zijn klas wilde spelen, werd hij uitgemaakt voor mietje. Ook zijn enige vriendje, een Turkse jongen, ging onder druk van de rest van de groep meedoen. Hij was dan weliswaar geen Marokkaan, maar in elk geval nog moslim. En dus beter dan Cyril.’’

Na elk incident ging de school om de tafel met de dadertjes. Ze sloten vrede en deden beloftes dat het niet meer zou gebeuren. Maar niet zelden werden zulke beloftes de volgende dag alweer gebroken.

Uiteindelijk ging Cyril eraan onderdoor. Hij had geen zin meer om naar school te gaan, bleef in z’n bed liggen en stelde zelf voor om naar een andere school te gaan. Dat leek ook de schoolleiding het beste. ,,Laat Cyril nou nog drie jaar naar een leuke school gaan, dit wordt alleen maar erger,’’ zo vreesde Van der Ree. ,,Ik heb tegen Cyrils ouders gezegd dat ze hun idealisme opzij moesten zetten voor het belang van hun zoon.’’

Inmiddels zit Cyril, helemaal happy, in groep 6 op de Montessorischool in Oog in Al. ,,Twintig minuten fietsen, niet echt handig,’’ zegt Laurent Teissier. ,,We balen er nog steeds van. We hadden zo gehoopt dat alledrie onze kinderen een goede basis zouden kunnen krijgen op een zwarte school. Dat is mislukt.’’

Deze zomer viel er een wijkbericht op de deurmat met een artikel over het succes van de ’gemengde school De Cirkel’. ,,Een prettige, veilige plek voor alle kinderen uit de buurt,’’ staat erin.

Dat schoot Laurent en Laura Teissier in het verkeerde keelgat. ,,De school en de politiek moeten niet doen of er geen problemen zijn. Wij hebben de indruk dat pesterijen en discriminatie door Marokkaanse jongens tegen Nederlandse alleen maar toenemen in Zuilen. Daar moet iets aan gedaan worden.’’

http://www.ad.nl/utrecht/article1687405.ece
Oud 25-09-2007, 12:25
Verwijderd
Los dat ik het niet met je eens ben wat betreft Wilders en ik alsnog van mening ben dat je een dubbele standaard hanteert, vraag ik me af, met welk doel je dit artikel post. Het is natuurlijk kut voor het jongetje, maar iedereen weet dat pesters, ongeacht afkomst, erg wreed kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Los dat het niet aan jou ligt om uitspraken wel of niet als discriminerend te bestempelen, vraag ik me af, met welk doel je dit artikel post. Het is natuurlijk kut voor het jongetje, maar iedereen weet dat pesters, ongeacht afkomst, erg wreed kunnen zijn.
En op welke grond werd er gepest? Blank zijn, geen moslim zijn..

En vervolgens een gemeente die fluitend beweerd dat het een veilige school is, en dat er geen problemen zijn.

Dat terwijl de oplossing had moeten zijn dat de pestkoppen van school werden gestuurd omdat ze duidelijk volstrekt onhandelbaar zijn.
Oud 25-09-2007, 12:32
Verwijderd
Moet de gemeente zich met alle pestgevallen op scholen gaan bezighouden? Het is een intern probleem, die een school zelf zal moeten oplossen. Alle scholen kampen met dit soort problemen, het motief is alleen niet altijd racisme, maar dat maakt het pesten niet minder erg.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Moet de gemeente zich met alle pestgevallen op scholen gaan bezighouden?
Waarom haal je dat er nu weer bij? Wat bezwaarlijk is, is dat er scholen zijn waar je als blanke niet geaccepteerd wordt, en de gemeente fluitend roept dat er geen problemen zijn, terwijl racisme tegen autochtonen zelfs op de basisschool klaarblijkelijk al hoogtij viert.

Dan moet je niet in je folder zetten dat De Cirkel een 'veilige school' is, terwijl je met de verkeerde huidskleur je leven niet zeker bent. Dat is de fout van de gemeente.

Utrecht heeft op dat gebied al eerder flaters van formaat begaan. Algemeen bekend is dat tot enkele jaren geleden Hoog Catherijne na sluitingstijd onveilig was. Straatovers, junks, dealers, bedelaars etc.

Die zijn allemaal weg, en het is relatief veilig. Goed plan niet?

Nou.. Zoals een student in zijn wijkonderzoek ontdekte bleek dat wel mee te vallen. Alle rampzalige gevallen zijn in één flatblok in Overvecht gehuisvest.

Wat denk je dat er met dat blok gebeurd? En de gemeente zich maar afvragen waar de problemen vandaan komen...

Laatst gewijzigd op 25-09-2007 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:41
Verwijderd
Citaat:
„Vrijheid betekent dat de mensen in de wijken waar het om gaat worden bevrijd van dat Marokkaanse tuig.”

„De feiten zijn dat negen van de tien van dat schorriemorrie personen zijn met een Nederlandse en een Marokkaanse nationaliteit.”

„Iedereen die in de grote stad door een of andere wijk loopt, heeft last van dat Marokkaanse tuig. Pak ze het Nederlanderschap af en zet ze uit.”

„Dit kabinet is vooral sociaal voor profiteurs, vreemdelingen en criminelen, en is hard tegen de hardwerkende burger, onze ouderen en de mensen die zorg nodig hebben.”

„Henk en Wim betalen voor Achmed en Ali.”

„Nederland zou Monaco aan de Maas kunnen zijn, maar we zijn met dank aan dit kabinet eerder Rabat aan de Rijn.”

„De islam is het grootste probleem van Nederland. De Partij voor de Vrijheid wil dan ook dat het kabinet een offensief start om Nederland te de-islamiseren. (...)”

„Zorg dat recidiverende criminelen met een dubbele nationaliteit, zoals de vele Marokkaanse straatterroristen, hun Nederlandse paspoort kwijtraken na te zijn veroordeeld voor twee geweldsmisdrijven en zet ze het land uit.”

Een aantal uitspraken van Wilders tijdens zijn laatste kameroptreden.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:43
Verwijderd
Jij doet nu net alsof alleen autochtonen het slachtoffer zijn van racisme? Allochtone kinderen hebben daar op bassischolen net zo goed (en veel vaker) last van. Moet er dan maar een nationale heropvoedprogramma komen om racisme op scholen uit te bannen?

Citaat:
Dan moet je niet in je folder zetten dat De Cirkel een 'veilige school' is, terwijl je met de verkeerde huidskleur je leven niet zeker bent.
Lol, je overdrijft.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jij doet nu net alsof alleen autochtonen het slachtoffer zijn van racisme?
Ik raak de tel kwijt, is dit nu de vijfde of de zesde keer dat ik ga waarschuwen voor het idee dat het ene kleine beetje racisme betekend dat een andere vorm van racisme niet meer bestaat?
Citaat:
Moet er dan maar een nationale heropvoedprogramma komen om racisme op scholen uit te bannen?
Ik denk niet dat zoiets noodzakelijk is, hoewel pestkoppen uiteraard gecorrigeerd moeten worden totdat hun gedrag over is. Als dat een dergelijk programma nodig zou hebben, moet dat er zijn.
Oud 25-09-2007, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ik raak de tel kwijt, is dit nu de vijfde of de zesde keer dat ik ga waarschuwen voor het idee dat het ene kleine beetje racisme betekend dat een andere vorm van racisme niet meer bestaat?
Nee, maar waarom zou je een onderscheid willen maken, tussen autochtone en allochtone slachtoffer van racisme? Zeg het mij eens? Ik heb hier zo het idee, dat jij vermoedt dat autochtonen veel vaker en op grotere schaal worden gediscrimineerd dan allochtonen. Dat is natuurlijk onzin.

Citaat:
Ik denk niet dat zoiets noodzakelijk is, hoewel pestkoppen uiteraard gecorrigeerd moeten worden totdat hun gedrag over is. Als dat een dergelijk programma nodig zou hebben, moet dat er zijn.
Pestkoppen zijn niet uit te bannen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jij doet nu net alsof alleen autochtonen het slachtoffer zijn van racisme?
Waar haal je dat nu weer vandaan? Het is waar dit topic over gaat, en een van de forumregels is dat je ontopic moet blijven waar mogelijk.
Citaat:
Pestkoppen zijn niet uit te bannen.
Integendeel. Het merendeel is prima te genezen van hun gedrag, met de juiste aanpak.

Het kan niet zo zijn dat blanken om hun huidskleur weggepest worden, en de daders daar zomaar mee weg komen. Dat is schadelijk voor het slachtoffer, de daders en de school als geheel. Ook het bestuur van De Cirkel is aardig wat te verwijten.

Maar goed, in het artikel stond ook al dat dit geval slechts het topje van de ijsberg is, en er forse discriminatie tegen autochtonen bestaat in Zuilen, en dit aan het toenemen is.

Wat ik dan graag wil weten is wat de gemeente Utrecht denkt te doen aan het uitbannen daarvan, want de meeste plannen voor verbetering zijn vrij abstract, en ik ben dan ook sceptisch over de werking.
Oud 25-09-2007, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Waar haal je dat nu weer vandaan? Het is waar dit topic over gaat, en een van de forumregels is dat je ontopic moet blijven waar mogelijk..
Waarom quote je me 2 keer? Ik vroeg je dit:

Citaat:
Nee, maar waarom zou je een onderscheid willen maken, tussen autochtone en allochtone slachtoffer van racisme? Zeg het mij eens? Ik heb hier zo het idee, dat jij vermoedt dat autochtonen veel vaker en op grotere schaal worden gediscrimineerd dan allochtonen. Dat is natuurlijk onzin.

Citaat:
Wat ik dan graag wil weten is wat de gemeente Utrecht denkt te doen aan het uitbannen daarvan, want de meeste plannen voor verbetering zijn vrij abstract, en ik ben dan ook sceptisch over de werking.
Tegen het uitbannen van racisme tegen autochtonen? Of tegen het uitbannen van racisme in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 13:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tegen het uitbannen van racisme tegen autochtonen? Of tegen het uitbannen van racisme in het algemeen?
Zie mijn eerste post in dit topic.
Oud 25-09-2007, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Zie mijn eerste post in dit topic.
Dat kun je nu toch wel vertellen? Dus nogmaals de vraag:

en beantwoord eens:

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 21:43
Uice
Uice is offline
Citaat:

Die met Henk en Wim vind ik de leukste.

En 'schorriemorrie'.
Oud 25-09-2007, 22:41
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:

Vergeet niet zijn 10-stappen plan voor zijn 'Endlösung', en zijn eerdere uitspraken, zoals "ik lust hoofddoekjes rauw". Die laatste vind ik op zich best komisch.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 22:43
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Fout, tolerantie is het niet optreden tegen een probleem. Tolerantie is dan ook meestal verwerpelijk.
Nee, dat is tolerantie die verglijdt in permissiviteit. Dát is verwerpelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 22:44
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Die met Henk en Wim vind ik de leukste.

En 'schorriemorrie'.
Ik vind het leuk dat Wilders bepaalde ouderwetse termen terugbrengt, zoals 'schorriemorrie' en 'prietpraat'.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Inmiddels zit Cyril, helemaal happy, in groep 6 op de Montessorischool in Oog in Al. ,,Twintig minuten fietsen, niet echt handig,’’ zegt Laurent Teissier. ,,We balen er nog steeds van. We hadden zo gehoopt dat alledrie onze kinderen een goede basis zouden kunnen krijgen op een zwarte school. Dat is mislukt.’’
Ehm, duh?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 23:14
Metal
Metal is offline
Citaat:
Het begin van dit topic was koning.
+1
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 15:32
infrasoft
infrasoft is offline
nederland word van de buitenlanders
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 16:40
Verwijderd
nee, klets niet zo hysterisch, infrasoft
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 17:30
akumabito
akumabito is offline
Even buiten het feit dat het natuurlijk dom gelul is... als 'de buitenlanders' hier de boel overnemen, zijn ze dan niet per definite geen buitenlanders meer?
Oud 30-09-2007, 02:36
Eric Berger
Eric Berger is offline
Ik heb mijn oom de deur gewezen omdat hij zo racistisch zat te kletsen vanavond.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 15:12
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wijs jij mensen de deur?

Wat sneu.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Jij doet nu net alsof alleen autochtonen het slachtoffer zijn van racisme? Allochtone kinderen hebben daar op bassischolen net zo goed (en veel vaker) last van. Moet er dan maar een nationale heropvoedprogramma komen om racisme op scholen uit te bannen?
Ik denk dat het voor basisscholen niet eens echt racisme is, maar gewoon de reden die vrijwel altijd aan pesten ten grondslag ligt: anders zijn, niet per sé omdat hij een andere huidskleur heeft...
Wat ik niet begrijp is dat de school die voornaamste pesters niet eruit geschopt heeft?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:06
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ik denk dat het voor basisscholen niet eens echt racisme is, maar gewoon de reden die vrijwel altijd aan pesten ten grondslag ligt: anders zijn, niet per sé omdat hij een andere huidskleur heeft...
Wat ik niet begrijp is dat de school die voornaamste pesters niet eruit geschopt heeft?
Pesten is toch niet meteen een reden om iemand van school af te gooien... Als je kinderen steeds met fluwelen handschoenen benaderd, zullen ze veel meer problemen krijgen wanneer ze op eigen benen staan. Een beetje tegenslag is zo slecht nog niet.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 22:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pesten is toch niet meteen een reden om iemand van school af te gooien...
Als ze onverbeterlijk zijn, waarom niet? Dan heeft een kind duidelijk een gedragsstoornis, als ze maar anderen blijven pesten. Die kunnen dan beter terecht op een MOK school waar men iets aan hun pestneigingen kan doen.
Reageren

Regels voor berichten