|
|
Bekijk resultaten poll: Wat moet ik doen? | |||
Het ene vriendje dumpen. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 12.70% |
Het ene vriendje op wonderbaarlijke wijze er bij laten horen. |
33 | 52.38% |
De rest van de klas dumpen. |
10 | 15.87% |
Helemaal niets... |
12 | 19.05% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Onze mentor heeft in de klas (toen mijn vriend opgehaald werd door de concierge) het er over gehad.
Hier bleek dat iedereen het naar voor hem vond. Toen onze mentor alle jongens (waarom weet ik niet) navroeg wat hun er van vonden, stuk voor stuk. Toen bij de 3e ofzo zei diegene: 'Waar hebben we het nou over?' Dit is nou echt zo'n pestertje. Hij is altijd heel arogant en bij de hand. Hij zat ook al een meisje uit mijn klas aan het pesten. Dit is gelukkig achter de rug. Ik hoop dat onze mentor even met hem gaat praten ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Okay, ik kom het natuur-scheikunde lokaal binnen.
Dan gaat mijn vriend Een meisje dat achter ons zit plagen. Dat meisje vraagt hééééééééél vriendelijk of hij wil ophouden. Dan zegt hij: 'Ik doe alleen maar dit' en hij maakt een beweging die hij konstant deed. Vervolgens scheld hij haar uit voor potwijf. En dan zit ik die les naast hem... Wil je weten hoe je je dan voelt? |
![]() |
|
Verwijderd
|
tja, maar ik vind het zo moeilijk om met hem te praten,
want hij begint gou over het een en het ander... (ADHD figuurtje) Of ik het nou via e-mail aan hem moet vertellen (ik heb zijn e-mail) of moet ik het modeling doen. Via de e-mail komt zo ruw over en het duurt langer voordat hij antwoord zou krijgen. Dit houd in dat hij dan in paniek afwacht. Ik kan het ook via een chat doen, maar allemaal korte berichtjes maken het er ook niet beter op. Dus welk wondermiddel is WEL mogelijk om het GOED over te laten komen. |
![]() |
|
Ik denk dat het voor jou het makkelijkste is als je het mailt. dan kun je goed nadenken over wat je wilt zeggen en op welke manier. Het hoeft helemaal niet ruw over te komen. Het duurt wel langer voordat hij weer antwoord heeft, maar dan heeft hij zelf ook tijd om na te denken over oplossigen. Het komt ook misschien wat duidelijker over dan allemaal losse stukjes, als hij zelf steeds weer ergens anders over begint.
|
![]() |
Ik had hetzelfde probleem, alleen omdat ik nogal veel invloed op school had durfde niemand me wat te maken. Ik zorgde er altijd voor dat de klas 1 blok werd, samen sta je tenslotte sterk. Als iemand er dan nog buiten valt is het zijn eigen schuld, maar zorg erdan voor dat ze niks op hem afreageren vaak is alleen zeggen hou is even op al genoeg .Als de andere negatief over hem beginnen te praten begin over iets anders of over zijn goede eigenschappen zorg dat die aansluiting binnen de groep vind... dit probeert hij vast ook voor elkaar te krijgen en vandaar dat kinderlijke (afwijkende) verdrag vertoond omdat hij op deze manier aansluiting probeert te vinden omdat die niet weet hoe het anders moet. Als er eenmaal aansluiting is verandert zijn gedrag en gaat die zich steeds aan de rest aanpassen.
Denk er aan je bent groter als je zo iemand probeert te helpen dan dat je hem links laat liggen of gaat ''pesten''. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En dan maar afvragen waarom je baas je niet moet, al je vrienden weg lijken te lopen, je familie zelden contact opneemt, je nooit promotie maakt, je collega's je niet moeten, etc...
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sorry, het topic is al helemaal weggelopen maar ik heb er een probleem bij.
Sinds het nieuwe semester is begonnen zit ik naast hem. Het is VRESELIJK!!! We hadden een opdracht met Nederlands dat we 'die' of 'dat' in de zin moesten plaatsen. Daarmee moesten we ook het aangewezen woord opschrijven. Ik ging bezig. 'de blauwe Porche is snel, gaat ... sneller dan de rode Ferrari?' Ik had dus in mijn schrift geschreven: 'Die Porche'. Leon (zo heet hij) zat weer op mij te letten en zei direct: "FOUT! Het moet zijn: 'Die blauwe Porche'!" Ik word helemaal gek. Tijdens het 4e en laatste uur toen hij weer tegen mij te zeuren zat dat ik het fout had heb ik mijn tafel een halve meter opzij geschoven. Hij zei: 'Wat is er nou? Ik probeer je alleen maar te helpen zodat je het thuis niet meer hoeft te maken!' Ik wou bijna zeggen dat als hij zo door klept dat ik mijn huiswerk dan al helemaal niet meer af krijg. In plaats daarvan heb ik hem genegeerd. Het pesten is helemaal niet zo erg, eigenlijk word hij niet eens gepest. Hij doet gewoon heel erg dom en dan kan iemand het niet laten om hem te pakken te nemen. In elke pauze heeft hij een Snickers mee en dan gaat hij in de kleine pauze als iedereen nog in de klas is hem voor 10 cent verkopen. Niet onderling maar hij schreeuw door de klas: 'Snickers! Snickers voor 10 cent! Goedkoper dan in de winkel! Snickers! Snickers voor maar 10 cent!' Je kunt het verwachten dat hij dan eventjes word geplaagt, maar hij heeft het aan zichzelf te danken. Hij kan ook heel brutaal tegen de docent doen. Als Iemand hem voor de grap op zijn rug klopt word hij boos. Als ik het doe is er niets aan de hand. Iemand vroeg: 'Waarom was het bij Ruby niet erg?' Leon antwoordde: 'Hij bedoelde het als een grapje!' en ging weer weg. Ik vind het vreselijk dat ik word voorgetrokken bij hem. Niemand mag hem, maar ook niemand pest hem ECHT! Ik heb er met een klasgenoot over gesproken, het meisje waar ik naast moest zitten op de eerste schooldag die mij aan Leon voorsteldde. Ik had haar verteld dat Leon verschrikkelijk op me lette. Ze zei: 'Dan moet je gewoon als hij weer bezig is op mijn tafel kloppen en ik merk het wel, dan wisselen we van plaats.' Ze zit namelijk achter mij. Maar bij een aantal vakken ook weer niet. Ik ben van plan om dat af en toe toe te passen maar het is geen oplossing. Ik ben vandaag al bij de mentor geweest. We zitten nu al een week naast elkaar, maar het begint nu pas erg te worden omdat hij nu écht denkt dat ik zijn vriend ben. Maar ik vind hem niet echt een vriend, eerder een lastpak. Ik had tegen de mentor gezegd dat hij de hele tijd mij aan het verbeteren is. Ze zei: 'Dan schuif je bij het begin van elke les je tafel een beetje opzij, dan maken jullie minder contact.' Ik probeerde het later die dag bij het vierde uur. Gewoon 5 cm. Anders lijk ik zo asociaal. Hij schuift zijn tafel vrolijk naast de mijne. Toen ging ik heel rustig mijn tafel opzij schuiven. Het werkte een beetje, maar hij was zelf ook bezig en had geen tijd om op mij te letten. Toen hij alles afgeroffeld had en klaar was zat hij weer op mij te letten. Ik schoof toen mijn tafel dus een halve meter opzij. Ik zei al dat ik hem toen ging negeren. Ik ging een opdracht maken die nog helemaal niet hoefde maar wel een bonus was. Leon zat nog op mij te letten en schreeuwde door de klas: 'Mevrouw! Ruby snapt de opdracht niet!!!' Ik had hem het liefst vermoord! Het is een dejavu post geword, maar wel een samenvatting van hoe ik er nu tegen aan kijk. Nogmaals sorry dat ik dit topic weer geupt heb. What to do? |
![]() |
|
![]() |
He Ruby!
Ik zou gewoon eens met je 'vriend' praten. Zeg hem dat hij niet zo op je moet letten en dat hij je niet moet verbeteren. Zeg hem dat als hij je niet op die manier met rust laat, je liever niet meer met hem om wilt gaan. Als hij zichzelf nou aanpast, heb je in principe geen probleem meer om gewoon vrienden met hem te zijn. Mijn tip dus: praat met hem!! Heb wel respect voor hem, want hij was er wel voor je toen jij nog niemand had. |
![]() |
|
Ik denk dat je je er niet zo druk om moet maken. Het is inderdaad vervelend dat hij zo doet, maar hoe meer jij je eraan ergert, hoe vervelender het voor jezelf is. Probeer je er gewoon niks van aan te trekken. Als je hem geen aandacht geeft houdt hij misschien wel vanzelf op, en anders kun je hem zeggen dat je liever zelf je huiswerk maakt en dat hij zich er niet mee moet bemoeien.
Je kunt natuurlijk ook aan je leraar vragen of je naast iemand anders mag gaan zitten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() edit: En nu zie ik de datum ![]() En ik ken dat verhaal van de plakkerige jongen, heel iritant, maar bij mij ging het gelukkig vanzelf over ![]()
||
Citaat:
Ja ik weet niet wat je voor hem kunt doen, als je aan hem irriteert kun je beter even wat afstand nemen want zo gaat het gewoon op een ruzie uitlopen. Hij is nog maar 10 en beetje onaangepast zo te horen, wel misschien groeit hij er nog overheen. Probeer maar gewoon aardig tegen hem te blijven. ![]()
|
![]() |
He! Ik snap dat hij misschien nog wat jong is om een serieus gesprek te voeren, maar als je het niet probeert, dan weet je het ook niet! Hij heeft ook niet voor niks een aantal klassen over geslagen, echt heel dom zal hij ook niet zijn. Waarschijnlijk is hij op sociaal gebied gewoon minder ontwikkeld dan zijn intelligentie.. Ik zou het toch proberen te zeggen tegen hem en proberen wat afstand te nemen. En vragen aan de leraar of hij je ergens anders in de klas zet (zonder dat hij het weet natuurlijk). Laat maar weten of het lukt!
|
![]() |
|
![]() |
Hey,
Ik begrijp dat je het moeilijk hebt met zijn commentaar, maar hij denkt dat hij je daarmee een plezier mee doet... En ook al kun je niet goed met hem praten, probeer het toch nog een keer.. Het kan zijn dat hij nooit serieus is, waneeer hij voelt dat je iets gaat zeggen wat voor hem niet leuk is... Kun je niet aan die gemeenschappelijke vriendin vragen om je te helpen... Wanneer jullie hem samen op een vriendelijke manier aanspreken daarover, kunnen jullie elkaar aanvullen en zorgen jullie ervoor dat hij niet van onderwerp verandert. Ik heb later gemerkt dat het beter is om negatieve commentaar te krijgen en eraan te kunnen werken, op het moment zelf is dat voor hem echt niet leuk en dat doet bij iedereen pijn... Maar dat is de enige manier waarop je hem echt helpt.. En aangezien je hier een topic over hebt geopend en hem niet hebt laten vallen, toont dat ook wel dat je het goed met hem voorhebt... ook al is hij ondertussen eerder een lastpost... Kan je anders eens vertellen hoe je poging is gelopen? Succes |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb het er voor de 3e keer met de mentor er over gehad en ze zegt dat hij het er met hem over gaat hebben. Ik wacht rustig af. Ik houd van eentonige lange posts ![]() Laatst gewijzigd op 13-11-2007 om 20:35. |
![]() |
|
![]() |
Hee!
Waarschijnlijk heeft die al zijn hele leven gehoord hoe slim en goed hij wel niet is (ouders/leraren etc.), omdat hij zo goed kan leren. Daardoor is hij gewoon een irritant ventje geworden en blind voor kritiek. Ik denk dat je gewoon echt heel duidelijk moet zijn. Het is heel goed bedoeld om hem op een 'vriendelijke' manier aan te pakken, maar ik denk dat hij echt duidelijkheid nodig heeft. Hij is sociaal gewoon niet slim en hij snapt het anders echt niet. Dus gewoon iets strenger/harder (=duidelijker) zijn, maar wel 'aardig' blijven als je begrijpt wat ik bedoel ![]() Succes! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Oké, elke dag gebeurd er weer iets op school:
Leon zat de 2 laatste uren steeds het zelfde deuntje aan het opdreunen. Aan het begin van het laatste uur nadat ik voor het allerlaatst gevraagd had of hij wou stoppen schoof ik mijn tafel naar mijn buurman die 1 meter verderop zat. Het had niet echt nut want hij bleef hetzelfde deuntje opdreunen... Toen werd de docent boos omdat ik zomaar mijn tafel opzij schoof, ik heb de docent toen gezegd waarom, ze zei dat ik er met de mentor over moet praten, ALWEER??? Here we go again ![]() Citaat:
![]() En met tekeningen moesten we tekeningen over structuren maken, hij komt bij de docent aan: 'Ik heb een nieuwe structuur! Beenharenstructuur!' Hij is zó kinderachtig. Als je hem iets vraagt en het zint hem niet, dan doet hij zijn mond op 'slot' en zegt geen reed verder. Soms dan moet hij zijn maakwerk doen en dan gaat hij met zijn pennen oorlogje spelen ![]() Laatst gewijzigd op 15-11-2007 om 17:40. |
![]() |
|
Als hij raar gaat doen omdat jij met andere mensen omgaat, zal ik hem dumpen. Het klinkt een beetje zielig maar dan moet hij zelf vrienden gaan zoeken. Als jij bij de populaire groep hoort en hij niet echt zal ik hem er bij laten proberen te horen, als hij dan raar gaat doen zal ik zeggen: rot nou eens op. Dat hij veel onvoldoendes haalt is ook niet echt goed, ik hoop dat het gesprek met je mentor goed doet. Veel succes!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
pff.. ik heb ook een vriend die is ook een beetje plakkering, maar als ik vraag of hij een kuiken is en ik op zijn moeder lijk en dan loopt hij wel ergens anders naar toen, maar ik zie dat jou probleem iets anders in elkaar steekt, kan je niet bij iemand anders gaan zitten? ik weet dat het dan klote voor hem is, moet hij maar wat meer naar jou luisteren!
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar de mentor wil/kan er niets aan doen ofzo ![]() Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
dude,
je moet hem gewoon zeggen dat hij niet zo ... moet doen. "dude doe normaal, als je zo doet weet ik niet of ik je vriend wel wil zijn". of hij dumpt je, en je bent er van af. of hij probeert te veranderen. hij moet trouwens ook andere vrienden zoeken. 1 vriend hebben, is een beetje zielig ![]()
|
Verwijderd
|
Dat zahtzinnige gedoe van jou heeft zo te zien maar geen effect. Waarom wil je eigenlijk nog de moeite doen om vrienden te blijven? Lullig voor hem, maar als hij niet wil luisteren of normaal wil doen, kan je beter gewoon het contact verbreken. En hem zoveel mogelijk negeren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat is jouw WTF moment van vandaag? #2 Verwijderd | 500 | 27-07-2011 10:52 | |
Eindexamens 2004 |
Leraar overleden tijdens examentijd Konijn | 46 | 07-06-2004 09:45 | |
Liefde & Relatie |
Liefde is raar... Marsel | 30 | 19-09-2003 11:56 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 | |
ARTistiek |
deel 2 van vervolg verhaal (sorry dat het zo lang duurde!) fruitmand | 5 | 01-12-2001 15:09 | |
ARTistiek |
Begin van iets zand | 5 | 07-11-2001 13:10 |