Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Wat moet ik doen?
Het ene vriendje dumpen. 8 12.70%
Het ene vriendje op wonderbaarlijke wijze er bij laten horen. 33 52.38%
De rest van de klas dumpen. 10 15.87%
Helemaal niets... 12 19.05%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2007, 23:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Met geweld los je niets op man.
Of het nou uit je mond komt of uit je handen...
Wat ik beschreef is weinig anders dan een manier om een pestkop te vernederen. Dat zijn de hardst mogelijke klappen die je uit kunt delen omdat een pestkop zijn antisociale neigingen en eigen onzekerheid probeert te verbloemen door een ander naar beneden te trappen.

Eigenlijk hele zielige mensen dus. Met opmerkingen zoals degene die ik net beschreef in die situatie geef je aan mijlenver boven die pestkoppen te staan, en dat hun gezeik je A niet kan deren, en B, dat zij maar zielige figuren zijn.

Als degene die gepest wordt nooit die omslag maakt dat hij/zij boven de pesters staat en beter is dan zij, komt er nooit een einde aan.
Oud 08-10-2007, 16:21
Verwijderd
Onze mentor heeft in de klas (toen mijn vriend opgehaald werd door de concierge) het er over gehad.
Hier bleek dat iedereen het naar voor hem vond.
Toen onze mentor alle jongens (waarom weet ik niet) navroeg wat hun er van vonden, stuk voor stuk.
Toen bij de 3e ofzo zei diegene: 'Waar hebben we het nou over?'
Dit is nou echt zo'n pestertje.
Hij is altijd heel arogant en bij de hand.
Hij zat ook al een meisje uit mijn klas aan het pesten. Dit is gelukkig achter de rug.
Ik hoop dat onze mentor even met hem gaat praten
Oud 12-10-2007, 19:09
Verwijderd
Okay, ik kom het natuur-scheikunde lokaal binnen.
Dan gaat mijn vriend Een meisje dat achter ons zit plagen.
Dat meisje vraagt hééééééééél vriendelijk of hij wil ophouden.
Dan zegt hij: 'Ik doe alleen maar dit' en hij maakt een beweging die hij konstant deed.
Vervolgens scheld hij haar uit voor potwijf.
En dan zit ik die les naast hem...
Wil je weten hoe je je dan voelt?
Oud 13-10-2007, 12:03
Flijn
Flijn is offline
Dat is vervelend, maar je kunt er toch wat van zeggen? Gewoon na de les even zeggen dat je vond dat hij zich asociaal gedroeg, en dat anderen hem daardoor echt niet aardiger zullen vinden.
Oud 13-10-2007, 16:04
T_ID
T_ID is offline
En vooral zeggen dat hij door zelf te gaan pesten echt niet populair zal worden, of zijn eigen pestkoppen kan laten stoppen.
Oud 14-10-2007, 17:22
Verwijderd
tja, maar ik vind het zo moeilijk om met hem te praten,
want hij begint gou over het een en het ander... (ADHD figuurtje)
Of ik het nou via e-mail aan hem moet vertellen (ik heb zijn e-mail) of moet ik het modeling doen.
Via de e-mail komt zo ruw over en het duurt langer voordat hij antwoord zou krijgen.
Dit houd in dat hij dan in paniek afwacht.
Ik kan het ook via een chat doen, maar allemaal korte berichtjes maken het er ook niet beter op.
Dus welk wondermiddel is WEL mogelijk om het GOED over te laten komen.
Oud 14-10-2007, 18:45
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik denk dat het voor jou het makkelijkste is als je het mailt. dan kun je goed nadenken over wat je wilt zeggen en op welke manier. Het hoeft helemaal niet ruw over te komen. Het duurt wel langer voordat hij weer antwoord heeft, maar dan heeft hij zelf ook tijd om na te denken over oplossigen. Het komt ook misschien wat duidelijker over dan allemaal losse stukjes, als hij zelf steeds weer ergens anders over begint.
Oud 15-10-2007, 11:03
sirtommy
sirtommy is offline
Ik had hetzelfde probleem, alleen omdat ik nogal veel invloed op school had durfde niemand me wat te maken. Ik zorgde er altijd voor dat de klas 1 blok werd, samen sta je tenslotte sterk. Als iemand er dan nog buiten valt is het zijn eigen schuld, maar zorg erdan voor dat ze niks op hem afreageren vaak is alleen zeggen hou is even op al genoeg .Als de andere negatief over hem beginnen te praten begin over iets anders of over zijn goede eigenschappen zorg dat die aansluiting binnen de groep vind... dit probeert hij vast ook voor elkaar te krijgen en vandaar dat kinderlijke (afwijkende) verdrag vertoond omdat hij op deze manier aansluiting probeert te vinden omdat die niet weet hoe het anders moet. Als er eenmaal aansluiting is verandert zijn gedrag en gaat die zich steeds aan de rest aanpassen.

Denk er aan je bent groter als je zo iemand probeert te helpen dan dat je hem links laat liggen of gaat ''pesten''.
Oud 15-10-2007, 11:04
Armoed
Armoed is offline
Jezus als jij echt 11 bent raad ik je aan om snel een hogere opleiding dan gymnasium te volgen.

Via e-mail trouwens, als je het per se wilt. Ik zou hem dumpen trouwens, low value friends = no.
Oud 15-10-2007, 16:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zou hem dumpen trouwens, low value friends = no.
Een zeker recept om in het latere leven als backstabber bekend te komen te staan.
Oud 15-10-2007, 20:46
InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
Citaat:
Okay, ik kom het natuur-scheikunde lokaal binnen.
Dan gaat mijn vriend Een meisje dat achter ons zit plagen.
Dat meisje vraagt hééééééééél vriendelijk of hij wil ophouden.
Dan zegt hij: 'Ik doe alleen maar dit' en hij maakt een beweging die hij konstant deed.
Vervolgens scheld hij haar uit voor potwijf.
En dan zit ik die les naast hem...
Wil je weten hoe je je dan voelt?
Misschien moet je hem op een 'grappige' manier duidelijk proberen te maken dat jij zulk gedrag maar niks vindt? Want misschien gedraagt hij zich juist zo om indruk te maken op jou. Als jij dan dus afwijzend reageert (maar niet te bot, dan voelt hij zich waarschijnlijk nog vervelender), zal hij vast merken dat hij op die manier niets bereikt.
Oud 16-10-2007, 16:35
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Een zeker recept om in het latere leven als backstabber bekend te komen te staan.
Daar maak ik me niet druk om (omdat ik dan met mijn high value friends in Hawaii aan het chillen ben in de VIP lounges?).
Oud 16-10-2007, 17:11
le_mug
le_mug is offline
je moet iig zorgen dat je niet zelf als een josti wordt aangezien omdat je met die homeboi gaat chillen. ik sluit me wel bij armoed aan dang
Oud 16-10-2007, 20:55
Verwijderd
bij mij in de klas zitten er ook twee die 10 zijn, de ene is gewoon altijd vrolijk en aardig enz, de andere heeft het iets moeilijker, beetje sloom, alle dingen die een beetje dom staan enzo, hij word gelukkig niet gepest
Oud 17-10-2007, 16:43
Magican
Magican is offline
Zou hij de dt regel wel begrijpen, Lenny?
Oud 17-10-2007, 19:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daar maak ik me niet druk om (omdat ik dan met mijn high value friends in Hawaii aan het chillen ben in de VIP lounges?).
Iets doet me er ten sterkste aan twijfelen dat jij al de leeftijd hebt om ervaring met het latere leven te hebben. Niemand zit te wachten op mensen die een ander niet alleen laten vallen, maar ook nog eens een trap nageven. Dat soort figuren zijn onbetrouwbaar, en je bent ze beter kwijt dan rijk.

En dan maar afvragen waarom je baas je niet moet, al je vrienden weg lijken te lopen, je familie zelden contact opneemt, je nooit promotie maakt, je collega's je niet moeten, etc...
Oud 18-10-2007, 01:06
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
Zou hij de dt regel wel begrijpen, Lenny?
Hehe, die was leuk. Midden in de nacht 'n lach op me gezicht.
Oud 20-10-2007, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Jezus als jij echt 11 bent raad ik je aan om snel een hogere opleiding dan gymnasium te volgen.
Nee, Jezus is niet 11 meer en hij heeft helemaal geen opleiding gedaan, het spijt me...
Oud 21-10-2007, 16:53
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Nee, Jezus is niet 11 meer en hij heeft helemaal geen opleiding gedaan, het spijt me...
Hou die wannabe crap voor je, ik ben geen wijf snotneus.

Citaat:
Niemand zit te wachten op mensen die een ander niet alleen laten vallen, maar ook nog eens een trap nageven. Dat soort figuren zijn onbetrouwbaar, en je bent ze beter kwijt dan rijk.
Wat is dan het probleem? Ik wil hen ook kwijt.
Oud 12-11-2007, 13:20
Verwijderd
Sorry, het topic is al helemaal weggelopen maar ik heb er een probleem bij.

Sinds het nieuwe semester is begonnen zit ik naast hem. Het is VRESELIJK!!!
We hadden een opdracht met Nederlands dat we 'die' of 'dat' in de zin moesten plaatsen. Daarmee moesten we ook het aangewezen woord opschrijven. Ik ging bezig. 'de blauwe Porche is snel, gaat ... sneller dan de rode Ferrari?' Ik had dus in mijn schrift geschreven: 'Die Porche'. Leon (zo heet hij) zat weer op mij te letten en zei direct: "FOUT! Het moet zijn: 'Die blauwe Porche'!"

Ik word helemaal gek. Tijdens het 4e en laatste uur toen hij weer tegen mij te zeuren zat dat ik het fout had heb ik mijn tafel een halve meter opzij geschoven. Hij zei: 'Wat is er nou? Ik probeer je alleen maar te helpen zodat je het thuis niet meer hoeft te maken!' Ik wou bijna zeggen dat als hij zo door klept dat ik mijn huiswerk dan al helemaal niet meer af krijg. In plaats daarvan heb ik hem genegeerd.

Het pesten is helemaal niet zo erg, eigenlijk word hij niet eens gepest. Hij doet gewoon heel erg dom en dan kan iemand het niet laten om hem te pakken te nemen. In elke pauze heeft hij een Snickers mee en dan gaat hij in de kleine pauze als iedereen nog in de klas is hem voor 10 cent verkopen. Niet onderling maar hij schreeuw door de klas: 'Snickers! Snickers voor 10 cent! Goedkoper dan in de winkel! Snickers! Snickers voor maar 10 cent!' Je kunt het verwachten dat hij dan eventjes word geplaagt, maar hij heeft het aan zichzelf te danken. Hij kan ook heel brutaal tegen de docent doen. Als Iemand hem voor de grap op zijn rug klopt word hij boos. Als ik het doe is er niets aan de hand. Iemand vroeg: 'Waarom was het bij Ruby niet erg?' Leon antwoordde: 'Hij bedoelde het als een grapje!' en ging weer weg. Ik vind het vreselijk dat ik word voorgetrokken bij hem. Niemand mag hem, maar ook niemand pest hem ECHT!

Ik heb er met een klasgenoot over gesproken, het meisje waar ik naast moest zitten op de eerste schooldag die mij aan Leon voorsteldde. Ik had haar verteld dat Leon verschrikkelijk op me lette. Ze zei: 'Dan moet je gewoon als hij weer bezig is op mijn tafel kloppen en ik merk het wel, dan wisselen we van plaats.' Ze zit namelijk achter mij. Maar bij een aantal vakken ook weer niet. Ik ben van plan om dat af en toe toe te passen maar het is geen oplossing.

Ik ben vandaag al bij de mentor geweest. We zitten nu al een week naast elkaar, maar het begint nu pas erg te worden omdat hij nu écht denkt dat ik zijn vriend ben. Maar ik vind hem niet echt een vriend, eerder een lastpak. Ik had tegen de mentor gezegd dat hij de hele tijd mij aan het verbeteren is. Ze zei: 'Dan schuif je bij het begin van elke les je tafel een beetje opzij, dan maken jullie minder contact.'

Ik probeerde het later die dag bij het vierde uur. Gewoon 5 cm. Anders lijk ik zo asociaal. Hij schuift zijn tafel vrolijk naast de mijne. Toen ging ik heel rustig mijn tafel opzij schuiven. Het werkte een beetje, maar hij was zelf ook bezig en had geen tijd om op mij te letten. Toen hij alles afgeroffeld had en klaar was zat hij weer op mij te letten. Ik schoof toen mijn tafel dus een halve meter opzij. Ik zei al dat ik hem toen ging negeren. Ik ging een opdracht maken die nog helemaal niet hoefde maar wel een bonus was. Leon zat nog op mij te letten en schreeuwde door de klas: 'Mevrouw! Ruby snapt de opdracht niet!!!' Ik had hem het liefst vermoord!

Het is een dejavu post geword, maar wel een samenvatting van hoe ik er nu tegen aan kijk. Nogmaals sorry dat ik dit topic weer geupt heb.

What to do?
Oud 12-11-2007, 14:55
Sophie_Queens
Sophie_Queens is offline
He Ruby!
Ik zou gewoon eens met je 'vriend' praten. Zeg hem dat hij niet zo op je moet letten en dat hij je niet moet verbeteren. Zeg hem dat als hij je niet op die manier met rust laat, je liever niet meer met hem om wilt gaan. Als hij zichzelf nou aanpast, heb je in principe geen probleem meer om gewoon vrienden met hem te zijn. Mijn tip dus: praat met hem!!
Heb wel respect voor hem, want hij was er wel voor je toen jij nog niemand had.
Oud 12-11-2007, 15:03
Anika
Ik denk dat je je er niet zo druk om moet maken. Het is inderdaad vervelend dat hij zo doet, maar hoe meer jij je eraan ergert, hoe vervelender het voor jezelf is. Probeer je er gewoon niks van aan te trekken. Als je hem geen aandacht geeft houdt hij misschien wel vanzelf op, en anders kun je hem zeggen dat je liever zelf je huiswerk maakt en dat hij zich er niet mee moet bemoeien.
Je kunt natuurlijk ook aan je leraar vragen of je naast iemand anders mag gaan zitten.
Oud 12-11-2007, 16:34
Verwijderd
Citaat:
He Ruby!
Ik zou gewoon eens met je 'vriend' praten. Zeg hem dat hij niet zo op je moet letten en dat hij je niet moet verbeteren. Zeg hem dat als hij je niet op die manier met rust laat, je liever niet meer met hem om wilt gaan. Als hij zichzelf nou aanpast, heb je in principe geen probleem meer om gewoon vrienden met hem te zijn. Mijn tip dus: praat met hem!!
Heb wel respect voor hem, want hij was er wel voor je toen jij nog niemand had.
Dat is het juist, er is nooit een moment vrij om te praten, en hij kan geen serieuze gesprekken voeren, als ik met zoiets voor zijn neus kom weet hij niet wat hij moet doen.
Oud 12-11-2007, 20:44
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Ik moet toch wel even reageren vind ik, want ik heb ongeveer het zelfde probleem.

Ik heb ook iemand in de klas, die ken ik al sinds groep 3, maar vroeger viel het allemaal wel mee, maar nu is het best wel erg.

Een paar dingen die mensen 'raar' aan hem vinden zijn:

Hij heeft een grote neus, dit maakt mij overigens niet uit
Hij is een best wel stijf persoon, hij kan niet goed bewegen etc.
Hij is gewoon best wel 'lelijk' helaas moet ik dit toegeven. Maar het is en blijft een van mijn beste vrienden
Hij vind het, net als ik , leuk om over bepaalde onderwerpen te praten die anderen echt niet leuk vinden. bijvoorbeeld wij vinden het interessant om over atoomsplitsing, kernfusie en dat soort dingen te praten.
Hij is hartstikke eigenwijs en koppig, ik ook hoor, maar hij nog veel erger, hij denkt bijvoorbeeld altijd dat zijn bronnen en argumenten helemaal kloppen etc. En gunt een ander ook geen kans in een discussie.
Motorisch is hij ook niet echt in orde, dit kun je merken aan zijn schrijfstijl (ongelofelijk lelijk) etc.

En nog wel wat meer

Echt iedereen in de 2e vind hem dom etc. Ik niet, en nog 2 of 3 anderen ook niet. Maar als ik bijv. voor hem opkom dan zeggen ze, ga je nu opeens aan zijn kant staan ofzo? Dan zeg ik maar niks terug en ga ik door met mijn werk. Hij wilt wel verbeteren maar hij doet niet echt zijn best, hij is heel eigenwijs etc.
Hij had bijvoorbeeld altijd zijn tas hartstikke hoog en strak hangen, daarom ging iedereen ook pesten (vind i knergens op slaan maja) ik heb hem gezegd doe dan maar ff je tas lager, heeft ie uiteindelijk gedaan maar eerst wou hij gewoon niet, maar hij wil dus wel 'populairder' worden. Dit soort kleine dingetjes geven dus aan dat hij het wel wilt maar advies van anderen wil hij niet opvolgen.
Op begeef moment in de 2e heeft hij een beetje ruzie met een ongelofelijk populair kind uit mijn klas, dus zo'nbeetje iedereen staat achter diegene. Toen heeft hij op het schoolfeest half per ongeluk, half niet per ongeluk diegene een gekneuste pink geschopt. Toen was iedereen dus boos etc, hij heeft toen een flinke kopstoot gekregen van iemand, toen was eigenlijk eht hele schoolfeest naar de knoppen voor mij en een paar anderen. Maar dan zeg ik weer, bel je ouders ofzo en vraag of je mag gaan, hij had ongelofelijke pijn etc. huilde ook in de discotheek maar alles wat we deden was niet goed. Ik weet echt niet wat ik met hem aan moet ik wil hem zo graag helpen maar hijzelf zet zichzelf er ook niet voor in. Terwijl hij dan later weer zegt van jah ik wil mezelf gaan verbeteren enzo.

Ik kan het overigens met iedereen uit de klas wel goed maken, maar ik zie wel dat mensen me de hele tijd ook steeds minder 'leuk' gaan vinden, ik vind dit echt stom en soms heb ik echt de neiging om hem gewoon te laten zakken want ik word er echt gek van, soms is hij ook echt vanuit het niets boos op iedereen en komt hij met een ongelofelijk boos gezicht op school, dan gaat iedereen van jah wat is ie weer vrolijk enzo.
Weten jullie wat te doen?
Eerst een eigen topic maken

edit: En nu zie ik de datum

En ik ken dat verhaal van de plakkerige jongen, heel iritant, maar bij mij ging het gelukkig vanzelf over
Oud 12-11-2007, 22:48
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Sorry, het topic is al helemaal weggelopen maar ik heb er een probleem bij.

Sinds het nieuwe semester is begonnen zit ik naast hem. Het is VRESELIJK!!!
We hadden een opdracht met Nederlands dat we 'die' of 'dat' in de zin moesten plaatsen. Daarmee moesten we ook het aangewezen woord opschrijven. Ik ging bezig. 'de blauwe Porche is snel, gaat ... sneller dan de rode Ferrari?' Ik had dus in mijn schrift geschreven: 'Die Porche'. Leon (zo heet hij) zat weer op mij te letten en zei direct: "FOUT! Het moet zijn: 'Die blauwe Porche'!"

Ik word helemaal gek. Tijdens het 4e en laatste uur toen hij weer tegen mij te zeuren zat dat ik het fout had heb ik mijn tafel een halve meter opzij geschoven. Hij zei: 'Wat is er nou? Ik probeer je alleen maar te helpen zodat je het thuis niet meer hoeft te maken!' Ik wou bijna zeggen dat als hij zo door klept dat ik mijn huiswerk dan al helemaal niet meer af krijg. In plaats daarvan heb ik hem genegeerd.

Het pesten is helemaal niet zo erg, eigenlijk word hij niet eens gepest. Hij doet gewoon heel erg dom en dan kan iemand het niet laten om hem te pakken te nemen. In elke pauze heeft hij een Snickers mee en dan gaat hij in de kleine pauze als iedereen nog in de klas is hem voor 10 cent verkopen. Niet onderling maar hij schreeuw door de klas: 'Snickers! Snickers voor 10 cent! Goedkoper dan in de winkel! Snickers! Snickers voor maar 10 cent!' Je kunt het verwachten dat hij dan eventjes word geplaagt, maar hij heeft het aan zichzelf te danken. Hij kan ook heel brutaal tegen de docent doen. Als Iemand hem voor de grap op zijn rug klopt word hij boos. Als ik het doe is er niets aan de hand. Iemand vroeg: 'Waarom was het bij Ruby niet erg?' Leon antwoordde: 'Hij bedoelde het als een grapje!' en ging weer weg. Ik vind het vreselijk dat ik word voorgetrokken bij hem. Niemand mag hem, maar ook niemand pest hem ECHT!

Ik heb er met een klasgenoot over gesproken, het meisje waar ik naast moest zitten op de eerste schooldag die mij aan Leon voorsteldde. Ik had haar verteld dat Leon verschrikkelijk op me lette. Ze zei: 'Dan moet je gewoon als hij weer bezig is op mijn tafel kloppen en ik merk het wel, dan wisselen we van plaats.' Ze zit namelijk achter mij. Maar bij een aantal vakken ook weer niet. Ik ben van plan om dat af en toe toe te passen maar het is geen oplossing.

Ik ben vandaag al bij de mentor geweest. We zitten nu al een week naast elkaar, maar het begint nu pas erg te worden omdat hij nu écht denkt dat ik zijn vriend ben. Maar ik vind hem niet echt een vriend, eerder een lastpak. Ik had tegen de mentor gezegd dat hij de hele tijd mij aan het verbeteren is. Ze zei: 'Dan schuif je bij het begin van elke les je tafel een beetje opzij, dan maken jullie minder contact.'

Ik probeerde het later die dag bij het vierde uur. Gewoon 5 cm. Anders lijk ik zo asociaal. Hij schuift zijn tafel vrolijk naast de mijne. Toen ging ik heel rustig mijn tafel opzij schuiven. Het werkte een beetje, maar hij was zelf ook bezig en had geen tijd om op mij te letten. Toen hij alles afgeroffeld had en klaar was zat hij weer op mij te letten. Ik schoof toen mijn tafel dus een halve meter opzij. Ik zei al dat ik hem toen ging negeren. Ik ging een opdracht maken die nog helemaal niet hoefde maar wel een bonus was. Leon zat nog op mij te letten en schreeuwde door de klas: 'Mevrouw! Ruby snapt de opdracht niet!!!' Ik had hem het liefst vermoord!

Het is een dejavu post geword, maar wel een samenvatting van hoe ik er nu tegen aan kijk. Nogmaals sorry dat ik dit topic weer geupt heb.

What to do?
Het is geen voortrekken hij vertrouwt en mag jou het meest zo te horen.Waarschijnlijk kan hij niet goed inschatten wanneer iets plagen is en wanneer iets pesten is.Dus zal hij waarschijnlijk ook gewoon iets feller reageren op iets wat in jouw ogen plagen is maar in zijn ogen pesten.

Ja ik weet niet wat je voor hem kunt doen, als je aan hem irriteert kun je beter even wat afstand nemen want zo gaat het gewoon op een ruzie uitlopen. Hij is nog maar 10 en beetje onaangepast zo te horen, wel misschien groeit hij er nog overheen. Probeer maar gewoon aardig tegen hem te blijven.
Oud 13-11-2007, 07:46
Sophie_Queens
Sophie_Queens is offline
He! Ik snap dat hij misschien nog wat jong is om een serieus gesprek te voeren, maar als je het niet probeert, dan weet je het ook niet! Hij heeft ook niet voor niks een aantal klassen over geslagen, echt heel dom zal hij ook niet zijn. Waarschijnlijk is hij op sociaal gebied gewoon minder ontwikkeld dan zijn intelligentie.. Ik zou het toch proberen te zeggen tegen hem en proberen wat afstand te nemen. En vragen aan de leraar of hij je ergens anders in de klas zet (zonder dat hij het weet natuurlijk). Laat maar weten of het lukt!
Oud 13-11-2007, 14:14
Sens.
Sens. is offline
Hey,

Ik begrijp dat je het moeilijk hebt met zijn commentaar, maar hij denkt dat hij je daarmee een plezier mee doet... En ook al kun je niet goed met hem praten, probeer het toch nog een keer.. Het kan zijn dat hij nooit serieus is, waneeer hij voelt dat je iets gaat zeggen wat voor hem niet leuk is...
Kun je niet aan die gemeenschappelijke vriendin vragen om je te helpen... Wanneer jullie hem samen op een vriendelijke manier aanspreken daarover, kunnen jullie elkaar aanvullen en zorgen jullie ervoor dat hij niet van onderwerp verandert.

Ik heb later gemerkt dat het beter is om negatieve commentaar te krijgen en eraan te kunnen werken, op het moment zelf is dat voor hem echt niet leuk en dat doet bij iedereen pijn... Maar dat is de enige manier waarop je hem echt helpt..

En aangezien je hier een topic over hebt geopend en hem niet hebt laten vallen, toont dat ook wel dat je het goed met hem voorhebt... ook al is hij ondertussen eerder een lastpost...

Kan je anders eens vertellen hoe je poging is gelopen? Succes
Oud 13-11-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Eerst een eigen topic maken

edit: En nu zie ik de datum

En ik ken dat verhaal van de plakkerige jongen, heel iritant, maar bij mij ging het gelukkig vanzelf over
Dit topic heb ik zelf gemaakt

Citaat:
He! Ik snap dat hij misschien nog wat jong is om een serieus gesprek te voeren, maar als je het niet probeert, dan weet je het ook niet! Hij heeft ook niet voor niks een aantal klassen over geslagen, echt heel dom zal hij ook niet zijn. Waarschijnlijk is hij op sociaal gebied gewoon minder ontwikkeld dan zijn intelligentie.. Ik zou het toch proberen te zeggen tegen hem en proberen wat afstand te nemen. En vragen aan de leraar of hij je ergens anders in de klas zet (zonder dat hij het weet natuurlijk). Laat maar weten of het lukt!
Hij is niet écht dom nee, maar hij zit wél op te scheppen tegen atheneummers uit mijn klas dat hun dom zijn! En Leon haalt de laagste cijfers van de klas... dusja... Op de basisschool is hij veel gepest ja. Toen omdat hij te slim was, en nu omdat hij sociaal inderontwikkeld is omdat hij gepest was. Afstand nemen probeer ik, maar hij komt automatisch altijd naar mij toe.

Citaat:
Hey,

Ik begrijp dat je het moeilijk hebt met zijn commentaar, maar hij denkt dat hij je daarmee een plezier mee doet... En ook al kun je niet goed met hem praten, probeer het toch nog een keer.. Het kan zijn dat hij nooit serieus is, waneeer hij voelt dat je iets gaat zeggen wat voor hem niet leuk is...
Kun je niet aan die gemeenschappelijke vriendin vragen om je te helpen... Wanneer jullie hem samen op een vriendelijke manier aanspreken daarover, kunnen jullie elkaar aanvullen en zorgen jullie ervoor dat hij niet van onderwerp verandert.

Ik heb later gemerkt dat het beter is om negatieve commentaar te krijgen en eraan te kunnen werken, op het moment zelf is dat voor hem echt niet leuk en dat doet bij iedereen pijn... Maar dat is de enige manier waarop je hem echt helpt..

En aangezien je hier een topic over hebt geopend en hem niet hebt laten vallen, toont dat ook wel dat je het goed met hem voorhebt... ook al is hij ondertussen eerder een lastpost...

Kan je anders eens vertellen hoe je poging is gelopen? Succes
Ik heb er al met 'de gemeenschappelijke vriendin' zoals jij het noemt gesproken. Kijk mijn post even goed na. Iedereen doet redelijk vriendelijk tegen hem, maar als hij een fout maakt met communiceren of weer dom bezig is, dan word hij wat gepest/geplaagd. Ik ben samen met haar bezig om hem stapje voor stapje terug op zijn eigen plekje te zetten, als hij irritant doet dan hoor ik soms achter mij: 'Joh Leon, houd eens op!' van haar. Misschien iets vriendelijker wel, maar je snapt mijn boodschap. Iedereen zet hem wel een beetje terug op zijn plaats. Maar hij denkt al snel: 'Als ik met iemand in de pauze sta te praten, dan is het mijn vriend!' Dat kan hij beter niet doen... Hij denkt nu ook dat hij bij mijn groepje hoort omdat hij er maar wat irritant aan het doen is. En niemand benaderd hem negatief. Ze zeggen wel eens een keertje dat hij op moet houden ofzo, maar nooit écht op zijn fouten wijzen.

Ik heb het er voor de 3e keer met de mentor er over gehad en ze zegt dat hij het er met hem over gaat hebben. Ik wacht rustig af.

Ik houd van eentonige lange posts

Laatst gewijzigd op 13-11-2007 om 20:35.
Oud 13-11-2007, 21:20
Magican
Magican is offline
Wat een baas die gozer. Had ik ook toen ik op de middelbare zat, van die stumpers. Kon je uren om lachen.
Oud 14-11-2007, 01:35
Swlabr
Swlabr is offline
OMG, dit is het grappigste topic dat ooit is gemaakt.
Oud 15-11-2007, 12:45
Laura_86
Laura_86 is offline
Hee!

Waarschijnlijk heeft die al zijn hele leven gehoord hoe slim en goed hij wel niet is (ouders/leraren etc.), omdat hij zo goed kan leren. Daardoor is hij gewoon een irritant ventje geworden en blind voor kritiek. Ik denk dat je gewoon echt heel duidelijk moet zijn. Het is heel goed bedoeld om hem op een 'vriendelijke' manier aan te pakken, maar ik denk dat hij echt duidelijkheid nodig heeft. Hij is sociaal gewoon niet slim en hij snapt het anders echt niet.

Dus gewoon iets strenger/harder (=duidelijker) zijn, maar wel 'aardig' blijven als je begrijpt wat ik bedoel haha!

Succes!
Oud 15-11-2007, 17:33
Verwijderd
Oké, elke dag gebeurd er weer iets op school:

Leon zat de 2 laatste uren steeds het zelfde deuntje aan het opdreunen. Aan het begin van het laatste uur nadat ik voor het allerlaatst gevraagd had of hij wou stoppen schoof ik mijn tafel naar mijn buurman die 1 meter verderop zat. Het had niet echt nut want hij bleef hetzelfde deuntje opdreunen... Toen werd de docent boos omdat ik zomaar mijn tafel opzij schoof, ik heb de docent toen gezegd waarom, ze zei dat ik er met de mentor over moet praten, ALWEER??? Here we go again

Citaat:
Hee!

Waarschijnlijk heeft die al zijn hele leven gehoord hoe slim en goed hij wel niet is (ouders/leraren etc.), omdat hij zo goed kan leren. Daardoor is hij gewoon een irritant ventje geworden en blind voor kritiek. Ik denk dat je gewoon echt heel duidelijk moet zijn. Het is heel goed bedoeld om hem op een 'vriendelijke' manier aan te pakken, maar ik denk dat hij echt duidelijkheid nodig heeft. Hij is sociaal gewoon niet slim en hij snapt het anders echt niet.

Dus gewoon iets strenger/harder (=duidelijker) zijn, maar wel 'aardig' blijven als je begrijpt wat ik bedoel haha!

Succes!
Ik wijs hem af en toe wel op zijn (sociale) fouten. Soms denkt hij wel eens dat je door plagen gewild word omdat ze dat in de pauze doen. Dus gaat hij soms plagen/pesten, maar er komt geen eind aan! Dat is eigenlijk behoorlijk dom. Pesten om gepest te worden .

En met tekeningen moesten we tekeningen over structuren maken, hij komt bij de docent aan: 'Ik heb een nieuwe structuur! Beenharenstructuur!' Hij is zó kinderachtig. Als je hem iets vraagt en het zint hem niet, dan doet hij zijn mond op 'slot' en zegt geen reed verder. Soms dan moet hij zijn maakwerk doen en dan gaat hij met zijn pennen oorlogje spelen .

Laatst gewijzigd op 15-11-2007 om 17:40.
Oud 15-11-2007, 17:52
Desiler
Desiler is offline
Als hij raar gaat doen omdat jij met andere mensen omgaat, zal ik hem dumpen. Het klinkt een beetje zielig maar dan moet hij zelf vrienden gaan zoeken. Als jij bij de populaire groep hoort en hij niet echt zal ik hem er bij laten proberen te horen, als hij dan raar gaat doen zal ik zeggen: rot nou eens op. Dat hij veel onvoldoendes haalt is ook niet echt goed, ik hoop dat het gesprek met je mentor goed doet. Veel succes!
Oud 16-11-2007, 18:03
Verwijderd
pff.. ik heb ook een vriend die is ook een beetje plakkering, maar als ik vraag of hij een kuiken is en ik op zijn moeder lijk en dan loopt hij wel ergens anders naar toen, maar ik zie dat jou probleem iets anders in elkaar steekt, kan je niet bij iemand anders gaan zitten? ik weet dat het dan klote voor hem is, moet hij maar wat meer naar jou luisteren!
Oud 16-11-2007, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Als hij raar gaat doen omdat jij met andere mensen omgaat, zal ik hem dumpen. Het klinkt een beetje zielig maar dan moet hij zelf vrienden gaan zoeken. Als jij bij de populaire groep hoort en hij niet echt zal ik hem er bij laten proberen te horen, als hij dan raar gaat doen zal ik zeggen: rot nou eens op. Dat hij veel onvoldoendes haalt is ook niet echt goed, ik hoop dat het gesprek met je mentor goed doet. Veel succes!
Ik had ook hetzelfde op de basisschool, iemand die geen andere vrienden kan vinden en de hele tijd op je hangt, ik heb hem uiteindelijk laten vallen toen ik een klas oversloeg. Ik hoor niet bij een pupulaire groep maar hij probeert er bij te horen, dit lukt hem dus niet... Hij gaat telkens vervelenddoen of gaat weer weg om iets anders te doen.

Maar de mentor wil/kan er niets aan doen ofzo

Citaat:
pff.. ik heb ook een vriend die is ook een beetje plakkering, maar als ik vraag of hij een kuiken is en ik op zijn moeder lijk en dan loopt hij wel ergens anders naar toen, maar ik zie dat jou probleem iets anders in elkaar steekt, kan je niet bij iemand anders gaan zitten? ik weet dat het dan klote voor hem is, moet hij maar wat meer naar jou luisteren!
Ik kan niet naast iemand anders zitten omdat alle plaatsen bezet zijn en niemand met mij wil wisselen, want dan moet diegene naast Leon zitten...
Oud 17-11-2007, 09:14
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Lol. Als hij vertikt om naar jouw advies te luisteren en zelf ook niet inziet dat hij fout bezig is gewoon dumpen. Het vergt jou alleen energie. Het is gewoon ikke ikke ikke, en de rest kan stikken.

Groet.
Oud 17-11-2007, 09:15
wousmi
wousmi is offline
dude,
je moet hem gewoon zeggen dat hij niet zo ... moet doen. "dude doe normaal, als je zo doet weet ik niet of ik je vriend wel wil zijn". of hij dumpt je, en je bent er van af. of hij probeert te veranderen. hij moet trouwens ook andere vrienden zoeken. 1 vriend hebben, is een beetje zielig.
Oud 07-12-2007, 15:55
Verwijderd
Dat zahtzinnige gedoe van jou heeft zo te zien maar geen effect. Waarom wil je eigenlijk nog de moeite doen om vrienden te blijven? Lullig voor hem, maar als hij niet wil luisteren of normaal wil doen, kan je beter gewoon het contact verbreken. En hem zoveel mogelijk negeren.
Oud 07-12-2007, 16:15
PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik heb helemaal niets gestemd!
Maar weinig behoefte mijn redenen te posten aangezien ik de vorige 3 blz's niet gelezen heb en mijn mening er vast al tussen staat.
Oud 09-12-2007, 08:16
Miracle
Miracle is offline
Tis nu wel genoeg geweest.

Regels voor berichten