Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Wat moet ik doen?
Het ene vriendje dumpen. 8 12.70%
Het ene vriendje op wonderbaarlijke wijze er bij laten horen. 33 52.38%
De rest van de klas dumpen. 10 15.87%
Helemaal niets... 12 19.05%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2007, 18:02
Verwijderd
Ik ben net nieuw op de middelbare.
Op mijn nieuwe school kende ik eerst helemaal niemand.
Ik kwam wat laatst en moest dus naast een meisje zitten... (Niet dat het erg is, maar je wilt altijd liever naast je soortgenoot zitten)
Dat meisje kende een jongetje uit mijn klas, ze stelde me aan hem voor.
Ik en het jongetje waren al gou aan het stoeien.
Vanaf dat moment steund hij op mij.
Aangezien ik niks had om op te steunen, steunde ik ook maar op hem.
Een paar dagen (of een week) later, werd hij gepest.
In die week had ik al héél veel vrienden met andere jongetjes gemaakt en dat ene jongetje steunde nog steeds op alleen mij.
Dus nu zit ik met het probleem, ik ben vriend met iedereen van de klas, inclusief de 'sukkel'.
Wat moet ik nu doen?
Het ene vriendje dumpen.
Het ene vriendje op wonderbaarlijke wijze er bij laten horen.
De rest van de klas dumpen.
Helemaal niets...

Laatst gewijzigd op 26-09-2007 om 18:05. Reden: laatste regels gelijk maken met de poll
Advertentie
Oud 26-09-2007, 18:26
Verwijderd
Wie goed doet, goed ontmoet!

Verplaats jezelf maar eens in zijn positie. Hoe zou jij het vinden als je door een hele klas gepest zou worden. Neem het anders eens een keer voor hem op!
Oud 26-09-2007, 18:41
Verwijderd
Tja...
Nog een probleem, had ik ook even op moeten schrijven...
Hij is 10 jaar oud
Af en toe doet hij heel erg kinderachtig, vooral op zulk soort momenten word hij gepest.
Op zo'n moment weet ik niet wat ik moet doen...
Als ik het voor hem op neem vinden de andere mij ook een oen,
neem ik het voor hun op dan krijg ik heel wat gezeur van dat ene persoon.
En met mijn mentor heb ik het er ook liever niet over.
Ik vind de rest van de klas eigenlijk ook een betere vriend dan hem...
Maar zelf pest hij ook deels, hij lacht iemand uit omdat hij een 1 heeft,
hij is heel erg eigenwijs,
ik zeg: 'Australië is dat werelddeel daar.'
dan zegt hij 'Nee, het is Ocianië!'
even later zegt de docent bij het nakijken van die opdracht,
'dat is Ocianië, ook wel Australië. Maar het word tegenwoordig veel Ocianië genoemd.'
even later zit die ene me te pesten om dat ik het 'fout' had...
Oud 26-09-2007, 18:57
BartNL
BartNL is offline
Ehm, en leg me es uit wat er erg aan is dat ie 10 is?
Ik bedoel, jij bent 11! Wow wat een enorm verschil!
Dan ben je echt al veel volwassener hoor...
Oud 26-09-2007, 19:34
Verwijderd
maar er is wel een verschil,
hij is 10 en zit op het gymnasium, hij voelt zich zooooo trots.
ook doet hij heel kinderachtig, zelfs voor een persoon van 10.
Maar ik vraag me af of hij op het gymnasium thuis hoort... Hij heeft in 1 week al 3 onvoldoendes!
Wat ik ook raar van hem vind, hij vind zichzelf gouw de beste en geeft nooit een goed compliment.

Maar ik ben hier dus voor een oplossing...
Ik kan mijn leven niet verdergaan zo...
Oud 26-09-2007, 20:08
Verwijderd
Leuke vriend ben jij, zeg
Ik heb niet echt het idee dat hij veel steun aan je heeft, eigenlijk, misschien pest je hem nu nog niet, maar je steunt hem ook zeker niet.
Jij hebt vast ook wel minpunten, iedereen heeft die, dus dat jongetje ook; laat hem in z'n waarde.
Dat betekent niet dat jullie voor eeuwig en altijd beste vrienden moeten worden.

En jongens van 10 zitten niet zonder reden op 't gymnasium, ga daar maar van uit; het is niet aan jou om te beoordelen of hij daar wel of niet thuis hoort. Misschien haalt hij die onvoldoendes wel omdat hij zo gepest wordt?
Oud 27-09-2007, 07:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
maar er is wel een verschil,
hij is 10 en zit op het gymnasium, hij voelt zich zooooo trots.
ook doet hij heel kinderachtig, zelfs voor een persoon van 10.
Maar ik vraag me af of hij op het gymnasium thuis hoort... Hij heeft in 1 week al 3 onvoldoendes!
Wat ik ook raar van hem vind, hij vind zichzelf gouw de beste en geeft nooit een goed compliment.

Ik vind dit stiekem echt heel snoezig.

Misschien kun jij die jongen, die "anders" is, eens gaan helpen. Gepest worden lijkt me echt vervelend en verschrikkelijk. Ookal blijkt hij toch niet jouw type te zijn qua vrienden, ga niet meepesten maar probeer het tegen te houden! Je hoeft niet steeds als hij wordt gepest ertussen te springen, want dan is er een kans dat jij ook de volle laag krijgt. Help die jongen en ben als een vriend. Geeft jezelf ook een beter gevoel.

Misschien kun je het gewoon eens met die jongen zelf bespreken. Klinkt raar, maar ik heb het ook eens gedaan bij een meisje wat werd gepest. Waarom denkt hij dat hij gepest zou kunnen worden? Wil hij zichzelf misschien iets anders opstellen?

Ik neem aan dat dit je enige vriendje is in de klas? Misschien moet je ook vrienden gaan worden met de andere jongens uit de klas. Zo kan je die jongen vast ook wat meer in de groep brengen.
Oud 27-09-2007, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Leuke vriend ben jij, zeg
Ik heb niet echt het idee dat hij veel steun aan je heeft, eigenlijk, misschien pest je hem nu nog niet, maar je steunt hem ook zeker niet.
Jij hebt vast ook wel minpunten, iedereen heeft die, dus dat jongetje ook; laat hem in z'n waarde.
Dat betekent niet dat jullie voor eeuwig en altijd beste vrienden moeten worden.

En jongens van 10 zitten niet zonder reden op 't gymnasium, ga daar maar van uit; het is niet aan jou om te beoordelen of hij daar wel of niet thuis hoort. Misschien haalt hij die onvoldoendes wel omdat hij zo gepest wordt?
ten eerste, ik laat hem natuurlijk in zijn waarde.
ten tweede, ik wil juist niet dat hij aan mij steunt, dan heb ik hetzelfde gedoe als op de basisschool, een 'vriend' die niet voor zichzelf kan zorgen.
ten derde, vandaag heeft hij wat vrienden uit andere klassen gekregen. (jammer genoeg niet uit mijn klas...)
ten vierde (ja we gaan door), het zou welliswaar kunnen dat hij onvoldoendes haalt omdat hij gepest word, maar hij pestte zelf ook iemand met een onvoldoende.
maar juist omdat hij zich trots voelt omdat hij op het gymnasium zit, heeft hij op de basisschool niet geleerd, want het was daar te makkelijk, net als bij mij.
Ik ben er nu al snel aan gewend, dat leren. maar bij hem lukt het niet heb ik het idee. Hij is jong en vind spelen nog leuk.
ten vijfde, ik wil meer vrienden dan alleen hem
ten zesde, en als allerlaatste, ik ben dan 11 en hij 10, maar ga eens na hoeveel jij zelf bent veranderd in dat jaar!
misschien ben jij dan wel veranderd op je 11e of 9e whatever...
Maar het gaat er dus om dat hij nog echt een jong gedrag heeft, ook de andere kinderen in de klas vinden hem te jong.

Oké, ik hoop een beetje duidelijk te zijn.
Ik doe heel normaal tegen hem, en hij noemt mij zelfs 'vriend'!
Ik vind het pesten zelf ook belachelijk, maar ik vind het zo rot om er tussen te staan en niks te doen.
Ik wil ook niet aan 1 kant staan.

Ik wil gewoon graag een oplossing om mijn vriend wat volwassener te maken,
of juist om de klas volwassener te maken, want ik noem pesten onvolwassen,
ik ben zelf ook gepest op de basisschool en ik gun het een ander niet.
ik gun het zelfs mij ergste vijanden niet om gepest te worden!

Oké, sorry dat het een lang stukje is geworden.
Oud 27-09-2007, 15:24
Verwijderd
Je ziet vaak dat mensen die op de basisschool twee klassen overslaan, op de middelbare school in de problemen komen, doordat ze niet gewend zijn om te moeten leren en ook doordat ze er niet bij horen in de klas. Ik hoop voor hem dat hij daar nog aan went en dat het bij hem wel goed gaat

Dat hij vrienden heeft uit andere klassen is al heel goed, dan hoeft hij niet alleen maar op jou te steunen . Je kunt misschien aan hem uitleggen dat je best met hem wil praten maar óók met de andere kinderen uit je klas, en dat je dus bv. niet bij elke les naast hém gaat zitten.

Het is heel moeilijk om in je eentje op te komen voor iemand die gepest wordt. Maar wat je wel kan doen, is niet meelopen en zelf gewoon aardig tegen hem blijven doen. Dat scheelt voor hem al heel veel.
Als je niet zelf naar de mentor wil gaan, kun je natuurlijk ook tegen hem zeggen dat hij naar de mentor zou kunnen gaan.
Oud 27-09-2007, 17:36
Verwijderd
Okay, bij ons op school zitten we op een bepaald plattegrond.
Die is op de 2e dag aangemaakt (dus kon ik gelukkig naast een jongetje zitten).
Dat jongetje is niet dat ene persoon.
Bij sommige lessen zit ik wel naast hem.
Wat wel vervelend is dat hij me soms wel aflijd.
Maar daar gaat het niet over.

Ik was van plan om maandag ofzo even naar de mentor te gaan, ook met mijn ouders heb ik het er over gehad.

Ik heb ook met dat jongetje afgesproken om vrijdag of zondag met hem biologie samen te maken.
Ik zei dat zaterdag niet kon, want dan ben ik voor een presentatie van turnen bezig.
Hij zei terug dat het zondag misschien niet kon.
Eigenlijk is hij ook een beetje mijn beste vriend, want hij zal de eerste zijn waarmee ik buiten school iets met hem zal doen.

Maar ik denk dat ik ga proberen om dat jongetje een beetje minder gepest te laten worden zonder dat ik er zelf tussenspring.
Degene die naast mij in de klas zit vind het ook best vervelend voor hem dat hij gepest word.
Ik hoop dat ik er met hem ook over kan hebben, want ik HAAAAAAAAT pesten!
zoals ik eerder zei; 'dat doe je je ergste vijand niet aan.'

Ik weet niet wat ik heb, maar mijn teksten zijn altijd lang.
Sorry daarvoor.
Oud 27-09-2007, 17:46
le_mug
le_mug is offline
ik snap wel dat je twijfelt over wat je moet doen.

om te beginnen vind ik het goed van je dat je dit op een volwassen manier probeert op te lossen zodat jullie er beiden niet slechter van worden. veel gasten van jou leeftijd zouden die jongen al lang gedumpt hebben en hem mss zelfs meepesten om er zelf populairder van te worden.
als ik jou was zou ik mijn buurman in de klas er een beetje bij betrekken en samen ooit eens iets luchtig tegen de pesters zeggen in de trant van: doe niet zo faya tegen em. als je het niet te formeel brengt tegen de pesters gaan ze jou iig niet aankijken alsof je moeder teresa bent snap je

succes ermee
Oud 27-09-2007, 18:35
Verwijderd
Heel goed van je
Oud 27-09-2007, 20:01
Lethe
Lethe is offline
Op je tiende al op de middelbare school zitten? Dat is echt niet goed. Een klas overslaan op de basisschool resulteert meestal in teleurstellende resultaten op de middelbare school. En als hij pas tien is, heeft hij misschien wel twee klassen overgeslagen.
Oud 28-09-2007, 14:46
Morri
Morri is offline
Citaat:
[...] Een klas overslaan op de basisschool resulteert meestal in teleurstellende resultaten op de middelbare school.[...]
Kun je dat bewijzen? Niet om je aan te vallen hoor, maar gewoon uit interesse: ik heb zelf een klas over geslagen en doe nu 6 gymnasium met 5 bijvakken en zo ken ik er nog véél meer, die eigenlijk juist wel heel succesvol zijn.

@TS: ik vind het echt al een complimentje waard dat jij je vriend niet pest en dat je er voor hem bent. Ik denk dat je hem daarmee al heel erg helpt en ik vind het heel aardig van je. Je hoeft er natuurlijk niet steeds wat van te zeggen als anderen hem pesten, maar af en toe kan misschien wel. Het punt is een beetje dat er meestal een pestkop is (of een klein groepje) en dat de rest meelopers zijn. Probeer die meelopers ervan te overtuigen dat het eigenlijk behoorlijk stom is wat ze doen... Succes!
Oud 28-09-2007, 18:07
Verwijderd
Ik ben zelf ook 1 klas overgeslagen, toch gaat het mega-goed met mij!
Hij heeft er 2 gedaan.
Hij is jonger dan mijn broertje die in groep 7 op de basisschool zit.

Maar ik ben er wel een beetje achter wat er aan de hand is...
Ik ga met de bus naar school.
Als we dan met lichamelijke opvoeding naar een andere locatie moeten gaan zit ik bij iemand achterop. (lui ben ik he?)
Ik zit eigenlijk altijd bij hem achterop.
Maar vandaag ging ik heen en terug weg met iemand anders mee. (tot mijn spijt, zijn pakjesdrager zat voor geen meter!)
Op de terugweg ging mijn vriend ons afsnijden... (meerdere keren)
Hij zei: 'da's je eigen schuld!'
Omdat ik bij iemand anders achterop zat...
Hij is jaloers omdat ik ook met anderen om ga???

Ik ga maandag ECHT met de mentor van onze klas praten hoor...
Want ik vind dit toch wel een beetje ver gaan voor zo'n klein dingetje...

Het is dus weer een lang stukje geworden...
Oud 28-09-2007, 20:06
le_mug
le_mug is offline
rare reactie van die jongen. je kunt het wel als ''positief'' opvatten dat hij boos op je is terwijl je nix gedaan hebt. zo blijft hij tenminste niet de hele tijd meer aan je kleven. verder een goed idee dat je met je mentor gaat praten. ik denk dat dit gewoon wat tijd nodig heeft om alles normaal te laten worden. succes
Oud 29-09-2007, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Kun je dat bewijzen?
Ik weet wel dat een groot deel (50-80%) van de hoogbegaafden vastloopt in het middelbaar onderwijs, daar zal wel een overlap tussen zitten.
Oud 29-09-2007, 11:42
Balance
Balance is offline
Iemand die zo aan je hangt is best vervelend, maar ook begrijpelijk. Stel je het volgende maar eens voor:

Jij bent 10 en komt in een klas vol met kinderen die allemaal ouder zijn dan jij. Dat is eigenlijk best wel eng. Helaas vinden heel veel kinderen jou maar stom en pesten ze je. Je vindt dat verschrikkelijk. Je probeert wel van je af te bijten, maar je weet niet zo goed hoe. Een keer had iemand anders een onvoldoende en pestte je hem daarmee. Je dacht dat ze je dan wel stoer zouden vinden, maar ze vonden dat alleen maar stom. Maar gelukkig is er één aardige jongen in de klas. Hij wil wél met jou omgaan. Je besluit om maar vaak bij hem in de buurt te gaan zitten en staan, want hij doet tenminste aardig tegen je, zonder hem ben je helemaal alleen in de klas. Soms gaat die jongen ineens bij al die pesters staan of gaat ie bij hen achterop de fiets, terwijl hij vaak bij jou achterop de fiets gaat. Je vindt dat niet echt leuk, want nou ben je in je eentje. En straks halen al die stomme pesters hem nog over om jou ook stom te gaan vinden en dan heb je echt niemand meer in de klas. School wordt er dan zeker niet leuker op...

Als je het zo probeert te zien, kan je misschien wat beter snappen waarom hij dat allemaal doet. Het is alsnog niet leuk dat die jongen zo aan jou hangt, maar je begrijpt het tenminste. En tja, wat is dan een oplossing? Het zou dus verschrikkelijk voor die jongen zijn als jij hem ook nog laat stikken, dus dat is geen optie. Het zou juist super zijn als ie jongen wat meer gemogen zou worden. Dan laat hij jou wat meer met rust en heeft hij het ook meer naar z'n zin. Misschien kun je dus eens wat positieve dingen over hem zeggen bij die pesters. En neem het ook eens voor hem op. Naar je mentor stappen vind ik trouwens een heel goed idee van je.
Oud 29-09-2007, 12:42
Verwijderd
Ik heb er nooit zo over gedacht...
Maar hij zal denk ik wel gewend zijn om de jongste te zijn aangezien hij 2 klassen heeft overgeslagen...

Maar ik vind het wel lastig om iets positiefs te zeggen...
Want dan moet je ten eerste op het goede tijdstip zijn.
Ook sta ik vaak aan de kant als hij gepest word.
Dat vind ik soms best wel lullig van mij.
Maarja, als ik voor hem op kom dan ben ik mijn vrienden (ja... het zijn echt mijn vrienden!!!) ook gouw kwijt...
En dan ben ik net zoals op de basisschool een aan de kant staand jongetje...
En dat wil ik dus NOOIT weer meemaken...

Maar ik heb regelmatig pech...
Je zou het geen pech noemen, maar juist het uur dat we onze mentor hadden kregen we vrij....
Dom he?
Net nu ik denk: 'Yes, ik kan eindelijk even vragen wanneer ze even tijd heeft!'
Ik hoop dat ik maandag even kan vragen wanneer de mentor tijd heeft.

Ook wel bizar is dat het jongetje zelf niet naar de mentor gaat. (of ik moet het niet gemerkt hebben)
Maar dat had ik ook op de basisschool, een jongetje dat gepest werd en zelf niks durfde te doen.
Aangezien ik hem al heel lang niet mocht keek ik niet naar hem om...
Later dacht hij zelf stoer te zijn om zelf te pesten
Hij gooide met stoelen... Tafels.... Kasten...
Toen wist ik het zeker. Met hem wil ik niks te maken hebben
Oud 29-09-2007, 14:50
Verwijderd
ik heb 'helemaal niets' gestemd, in die zin dat ik vind dat je ...

a) je 'sukkel'vriendje in géén geval mag dumpen.
b) je 'sukkel'vriendje er niet op wonderbaarlijke wijze kàn laten bijhoren: zoiets moet vanzelf komen... je kan hem er alleen maar mee helpen door gewoon met hem te blijven omgaan, en af en toe te laten vallen (in gezelschap van de andere klasgenoten) dat hij best wel een leuk joch is, en dat je niet goed begrijpt waarom de anderen hem niet gewoon accepteren.
c) de rest van de klas ook niet je rug mag toekeren, omdat het nu eenmaal toch altijd fijn is met iedereen op te kunnen schieten.
Oud 29-09-2007, 18:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lol, zulke dikke onzin heb ik zelden gehoord. Kom terug als een man of twintig je dagelijks pest, dan heb je recht van spreken.

Maar goed, als je jezelf wilt verlagen door hem te verstoten en lekker de zielige meeloper te spelen met een stel pestkoppen moet je dat vooral doen.
Oud 29-09-2007, 18:48
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
Citaat:
Lol, zulke dikke onzin heb ik zelden gehoord. Kom terug als een man of twintig je dagelijks pest, dan heb je recht van spreken.

Maar goed, als je jezelf wilt verlagen door hem te verstoten en lekker de zielige meeloper te spelen met een stel pestkoppen moet je dat vooral doen.
t kind is elf, kom op
ik zou gewoon normaal doen tegen iedereen, zowel de klas als die ene jongen.
goed van je dat je m niet gaat pesten, dat scheelt al heel wat.
zeg gewoon wat je wil tegen hem. dat je hem best aardig vindt, maar dat je de rest van de klas ook best wel mag. daar is niets verkeerds aan. je hoeft ook geen partij te kiezen! misschien kun jij, als vriend, hem af en toe eens een tip geven hoe hij zich zou kunnen opstellen.
soms zit het m al in heel kleine dingen dat hij meer geaccepteerd kan worden: een ander helpen, een complimentje geven, gewoon hallo zeggen op straat....

ohhhhh ik moet me haasten!!!! doeii
Oud 29-09-2007, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Jemig man...
Ik zit hier dus de hele tijd te zeggen dat ik hem niet ga pesten...
Kun je niet lezen?

Ook zal ik de rest van de klas niet laten vallen, want het zou mijn toekomst kunnen beteken he...
Vrienden hebben is belangrijk.
Op de basisschool had ik helemaal geen vrienden.
Dat is echt hard en ik wil dat niemand dat overkomt...
Oud 30-09-2007, 00:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
t kind is elf, kom op
Ook kinderen van elf kennen rotte appels die anderen moeten treiteren om zich goed te voelen, en mensen die bereid zijn anderen te laten vallen om met die mensen aan te pappen. Des te meer reden er voor te waarschuwen.
Oud 30-09-2007, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Ook kinderen van elf kennen rotte appels die anderen moeten treiteren om zich goed te voelen, en mensen die bereid zijn anderen te laten vallen om met die mensen aan te pappen. Des te meer reden er voor te waarschuwen.
En wat nou als dít kind van elf dat nou niet doet?
wat ik al eerder zei, en wat jij waarschijnlijk expres niet gelezen heb.
Ik probeer dat jongetje te helpen, maar ik weet niet hoe!
Ik vraag je nu vriendelijk om een heel klein beetje naar boven te scrollen en mijn reactie op jou post te lezen
Alvast bedankt, Rubykuby
Advertentie
Oud 30-09-2007, 17:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik probeer dat jongetje te helpen, maar ik weet niet hoe!
Dat lijkt me duidelijk, dat kan je al door de bestaande situatie door te laten lopen. Het is heel aardig als je de pestkoppen voor gek wilt zetten, maar ook je op de vlakte houden en gewoon met iedereen omgaan is een voldoende opstelling. Pestkoppen zijn in de regel namelijk kansloze en domme figuren die uitgesloten zouden worden als ze zich niet agressief gedragen en andere kinderen uit proberen te sluiten.

Als jij daarin niet mee gaat en gewoon met iedereen omgaat dat laat je daarmee zien dat ze machteloos zijn en de groep niet mee hebben.
Oud 30-09-2007, 20:09
Verwijderd
Tja... Of het echte pestkoppen zijn weet ik niet.
Kan dit komen omdat ik hun vriend ben?
Maar vaak is het: 'heey, daar hebben we huppeldepup (ik zet maar geen naam neer want ik weet niet of dat mag) weer..........' (met nadruk op al die puntjes!)
En bij lichamelijke opvoeding (gym ) doen ze bijvoorbelld de deur op slot zodat hij er niet in kan.

Dit zijn allemaal kleine pesterijtjes, maar toch kan het heel vervelend zijn.
Als ze dit bij mij doen dan ga ik gewoon meelachen, ik ben dit namelijk heel veel gewend van de basisschool.
Ik hoop dat mijn vriend zich een beetje anders gaat opstellen en er uiteindelijk ook bij kan horen.
Ik moet nu gaan, anders had ik de tekst nog wel langer gemaakt.
Oud 01-10-2007, 13:59
Verwijderd
Dumpen, je moet niet met nerds omgaan joh. Die vinden hun geluk later wel (zie bv Bill Gates). Ik speelde in de 2de klas ook altijd met mijn vriendje R. maar hij bleek dus een VETTE nerd te zijn, dus toen had ik geen andere vrienden. En toen ging ik samen met de hele klas maar R. uitschelden, wat was dat grappig en ik kreeg vrienden!
Oud 01-10-2007, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Dumpen, je moet niet met nerds omgaan joh. Die vinden hun geluk later wel (zie bv Bill Gates). Ik speelde in de 2de klas ook altijd met mijn vriendje R. maar hij bleek dus een VETTE nerd te zijn, dus toen had ik geen andere vrienden. En toen ging ik samen met de hele klas maar R. uitschelden, wat was dat grappig en ik kreeg vrienden!
Dit vind ik nou echt zielig,
Ten eerste voor het jongetje.
Ten tweede is het zielig van jou, om je te verlagen naar het niveau 'pesten'.
Ik moet je zeggen, dat niveau ligt lager dan de basisschool!

Maar ik heb vandaag mijn mentor gesproken. Eindelijk!
Ze zei: 'Het jongetje heeft zelf niets gezegd hier over'
Ook zei ze: 'Net als jij (eigenlijk ik, maar ja, ik spreek nu in de vorm van de mentor) Is dat jongetje ook gepest op de basisschool en had hij ook geen vrienden.'

Eigenlijk zou ik dat in hoofdletters moeten typen.
Het is toch niet fijn om wéér gepest te worden na de basisschool?
Ik had me op de middelbare verheugt!
Ik dacht: 'Yes, ik heb nu hoop! Ik heb kans dat ik niet gepest word!'
Zo zal hij er ook over gedacht hebben denk ik.

Dus wat ik met jou mening ga doen, Kenjirro...
Is niet toepassen!!!
Iedereen verdiend leven zonder gepest te worden!

(P.S. Wat de mentor gaat doen weet ik niet, maar ik hoop dat er iets gaat gebeuren. )
Oud 01-10-2007, 14:34
waves
waves is offline
Citaat:
Oud 01-10-2007, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Het valt mij nu pas op he...
Die R. staat zeker voor Rubykuby
Oud 01-10-2007, 15:11
Qwen
Qwen is offline
Citaat:
Ik weet niet of je post sarcastisch bedoeld was of niet, maar als het niet sarcastisch bedoeld was ben jij echt een diep triest persoon.
Oud 02-10-2007, 20:24
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Kun je dat bewijzen? Niet om je aan te vallen hoor, maar gewoon uit interesse: ik heb zelf een klas over geslagen en doe nu 6 gymnasium met 5 bijvakken en zo ken ik er nog véél meer, die eigenlijk juist wel heel succesvol zijn.
Nee, dat kan ik niet bewijzen, dat is mijn ervaring. En met 'meestal' bedoel ik dus niet 'altijd' Logisch.
Oud 02-10-2007, 21:30
Porcelain
Porcelain is offline
Ik kan me nog goed herinneren hoe moeilijk dat soort dingen waren in de brugklas, vooral omdat je overal alleen in lijkt te staan. Maar ik denk dat er echt wel meer jongens in je klas zitten die dat pesten niet leuk vinden. Praat er maar eens over met een jongen van wie je denkt dat hij het begrijpt, en dan kunnen jullie misschien de volgende keer bij zo'n pesterijtje misshien op een 'toffe' manier iets van zeggen, 'doe niet zo faya joh' is wel een goeie .

Ik weet zeker dat je later trots op jezelf bent dat je je nooit tot pestersniveau hebt verlaagd en dubbel zo trots als je er tegenin hebt durven gaan.

Maar denk ook aan jezelf, zorg dat je een leuke tijd hebt, dat verdien je na een wat minder leuke basisschooltijd.
Oud 03-10-2007, 09:30
Voleuse
Voleuse is offline
Ik denk eerlijk gezegd dat je vriendje heel heel onzeker is. Hij wil alles doen om je als vriend te behouden. Dat verklaart zijn gedrag: hij probeert stoer te doen, of kinderachtig, in de hoop dat je hem interessant vind.
Hij is zo bang je te verliezen dat hij constant aan je plakt. En zodra je bij iemand anders achterop gaat ziet hij dat als een teken dat je bij hem weggaat.
Oplossing: zorg dat hij wat meer vertrouwen krijgt in jullie vriendschap. Als hij niet meer zo bang is dat je hem in de steek laat, zal hij ook minder panisch gaan doen. Dit kan je doen door bijvoorbeeld van te voren even te zeggen dat je bij iemand anders achterop gaat. Investeer wat tijd in hem en je zult zien dat het beter gaat.
Oud 03-10-2007, 14:50
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ben het met Voleuse eens en ik denk dat het heel verstandig van je is hoe je ermee omgaat . Het is goed dat je hem niet in de steek laat.
Oud 03-10-2007, 15:27
Verwijderd
Deze poll was de makkelijkste in jaren!
Oud 03-10-2007, 17:10
Fantôme
Fantôme is offline
Heey Rubykuby!
Ik begrijp dat het moeilijk is om zomaar voor hem op te komen. De reden geef je zelf al; straks ben jij degene die gepest gaat worden... In een van je posts schrijf je dat iemand anders het ook zielig voor hem vind dat hij gepest wordt. Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen dat vinden, maar het niet laten merken omdat ze ook mee willen doen met de groep, om exact dezelfde reden als jij. Misschien zou je eens met meerdere mensen moeten praten over wat zij er nu van vinden; het liefst mensen die, net als jij, redelijk populair zijn in de klas, want die worden gevolgd. Misschien dat ze antwoorden van tja.. maar hij doet het ook wel zelf met dat kinderachtige gedoe... enz. enz. maar daar kun je het over hebben. Je zegt zelf dat je een hekel hebt aan pesten. ik denk dat jij in jouw 'groep/klas' in zo'n positie bent dat je dit kunt zeggen en ik denk dat de meeste mensen het uiteindelijk met je eens zijn. Als hij vervolgens weer gepest wordt, zijn er meerdere die kunnen zeggen dat daarmee gekapt moet worden. Dan ben jij niet steeds de enige. En al ben jij wel degene die het zegt... Je weet op dat moment hoe anderen erover denken waarmee je jezelf 'velig' hebt gesteld. Haha, kun je het volgen?

Maar ik vind het heel goed van je dat je hier zo over nadenkt en hem niet zomaar laat vallen. Sommige hier zeggen dat je dan ook niet echt een vriend bent (omdat je niet voor hem opkomt). Misschien waar, maar je bent er mee bezig om te denken hoe je hem kunt helpen. Uit ervaring weet ik dat de hardste klap komt als degene die jouw nooit gepest heeft en je als je vriend beschouwde, je ook ineens kwetst door je te laten vallen en mee te pesten...
Oud 03-10-2007, 18:40
Verwijderd
Oké.
Ik kom er achter dat mijn vriend té veel zelf vertrouwen heeft...
Hij doet alles op zijn eigen houtje.

Vandaag kreeg hij een schouderklopje (of wat dan ook) en dan schopt hij terug en gaat naar de dichtsbeizijnde docent en zegt dat diegene hem in zijn maag had geramt...
Diegene moest nakomen en hij niet.
Dit vond ik echt wel flauw aangezien ze beide mijn vrienden zijn.

Iemand hier zei ook: 'Ze pesten vast niet allemaal.'
Je hebt gelijk, de meiden pesten hem niet en heel sommige jongens ook niet.
Maar de meiden doen wél negatief over hem, zoals: 'Heey, waarom heb jij hem laten nakomen???'
Dan zegt hij direct: 'houd je mond! Bemoei je met je eigen zaken!'
En dan zit ik naast hem op dat moment...
Ik denk dan: 'En dit is nou mijn vriend?'

Aan de andere kant kan hij ook wel leuk zijn hoor.
Maar zijn slechte eigenschappen zijn:
Eigenwijs (en ook nog eens té veel zelf vertrouwen)
Bij de hand
Veel te spontaan
En respecteerd een andermans interreses niet echt. Het is een beetje: 'Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken!'

Ik denk dat ik weer naar mijn mentor moet gaan en zeggen dat ik er ook mee zit, aangezien ik niet weet wat ik moet doen met hem.
Ik denk dat hij een beetje anders moet gaan doen.
Maar oké, op mijn tiende had ik ook zulk soort slechte eigenschappen...
Ik vond de anderen toen maar wat raar.
Oud 03-10-2007, 22:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En respecteerd een andermans interreses niet echt. Het is een beetje: 'Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken!'
Is dat nu echt zo'n vreemde reactie als iemand gepest wordt? Diegene trekt zich dan terug uit de groep, en wie niet actief bij hem hoort wordt deel van de grote boze buitenwereld.

Dus ja, als buitenstaanders (die meiden in dit geval) dan kritiek hebben op wat voor hem een volstrekt logische en terechte wraakactie is tegen een pestkop, dan krijg je een afwijzende reactie.
Oud 04-10-2007, 14:12
Verwijderd
Oké.... Je hebt gelijk...
Maar zou je het nu voor mij in het Nederlands willen vertalen?
Arabisch is niet mijn beste vak...
Oud 04-10-2007, 16:43
Ewa112
Ewa112 is offline
Citaat:
Is dat nu echt zo'n vreemde reactie als iemand gepest wordt? Diegene trekt zich dan terug uit de groep, en wie niet actief bij hem hoort wordt deel van de grote boze buitenwereld.

Dus ja, als buitenstaanders (die meiden in dit geval) dan kritiek hebben op wat voor hem een volstrekt logische en terechte wraakactie is tegen een pestkop, dan krijg je een afwijzende reactie.
Dat is wel waar ja, maar ik vind het toch een beetje slecht om zo iemand terug te pakken, en trouwens waarom terugpakken? dan pesten ze je juist toch meer
-denk ik-.
Iniedergeval ik zougewoon met hem erover praten: tegen hem zeggen wat sommige mensen hier posten en dat hij bijvoorbeeld niet zo kinderachtig moet doen, en sowieso even naar je mentor jah..
Oud 04-10-2007, 18:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
en trouwens waarom terugpakken? dan pesten ze je juist toch meer -denk ik-.
Hangt van de persoon af. Sommigen luisteren alleen naar geweld, terwijl je anderen al kunt laten verdwijnen door heel scherp te reageren. De beste manier om een pestkop die je voor homo uitmaakt met een rood hoofd ver weg te krijgen is met een stalen gezicht "Jazeker schat" roepen en hem daarna half aanranden.
Oud 04-10-2007, 21:01
Verwijderd
Citaat:
. De beste manier om een pestkop die je voor homo uitmaakt met een rood hoofd ver weg te krijgen is met een stalen gezicht "Jazeker schat" roepen en hem daarna half aanranden.
Lol, dan krijg je dus een nerd die tegen je aan zit te raggen. Het beste wat je kunt doen, is iemand dan een hetero te noemen, wedden dat ie geen weerwoord heeft .
Oud 04-10-2007, 21:53
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Hangt van de persoon af. Sommigen luisteren alleen naar geweld, terwijl je anderen al kunt laten verdwijnen door heel scherp te reageren. De beste manier om een pestkop die je voor homo uitmaakt met een rood hoofd ver weg te krijgen is met een stalen gezicht "Jazeker schat" roepen en hem daarna half aanranden.
Wat is dit voor een gestoord advies. Kunnen we even realistisch blijven? Met zo'n actie maak je jezelf alleen maar belachelijk mee en maak je de pestkop in het ergste geval nog aggressiever.

Tegen pesten kun je weinig doen. Negeren en zorgen dat je ergens anders vrienden maakt zodat je zelfvertrouwen omhoog gaat is het beste.
Oud 04-10-2007, 22:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat is dit voor een gestoord advies. Kunnen we even realistisch blijven?
Het werkt aardig, kan ik je verzekeren. Geen zekerdere manier om iemand af te troeven.

Des te beter overigens als ze opeens agressief gaan doen. Dat toont aan dat je ze flink te pakken had, en ze te debiel waren om iets terug te zeggen of te accepteren dat ze voor aap staan. De echte confrontatie hebben ze door dat te doen direct verloren.
Oud 06-10-2007, 09:37
Verwijderd
Met geweld los je niets op man.
Of het nou uit je mond komt of uit je handen...
Hier kan ik dus niets mee, T_ID.
Ik hoop dat je mij een klein beetje begrijpt
Oud 06-10-2007, 11:50
drukknoopje
drukknoopje is offline
En als je je vriend nu eens de link geeft naar deze site, dan weet hij precies hoe jij erover denkt en wat anderen ervan vinden.
Oud 06-10-2007, 12:19
Verwijderd
Citaat:
En als je je vriend nu eens de link geeft naar deze site, dan weet hij precies hoe jij erover denkt en wat anderen ervan vinden.
Slecht idee
Oud 07-10-2007, 19:41
Dave Jr
Dave Jr is offline
Ik moet toch wel even reageren vind ik, want ik heb ongeveer het zelfde probleem.

Ik heb ook iemand in de klas, die ken ik al sinds groep 3, maar vroeger viel het allemaal wel mee, maar nu is het best wel erg.

Een paar dingen die mensen 'raar' aan hem vinden zijn:

Hij heeft een grote neus, dit maakt mij overigens niet uit
Hij is een best wel stijf persoon, hij kan niet goed bewegen etc.
Hij is gewoon best wel 'lelijk' helaas moet ik dit toegeven. Maar het is en blijft een van mijn beste vrienden
Hij vind het, net als ik , leuk om over bepaalde onderwerpen te praten die anderen echt niet leuk vinden. bijvoorbeeld wij vinden het interessant om over atoomsplitsing, kernfusie en dat soort dingen te praten.
Hij is hartstikke eigenwijs en koppig, ik ook hoor, maar hij nog veel erger, hij denkt bijvoorbeeld altijd dat zijn bronnen en argumenten helemaal kloppen etc. En gunt een ander ook geen kans in een discussie.
Motorisch is hij ook niet echt in orde, dit kun je merken aan zijn schrijfstijl (ongelofelijk lelijk) etc.

En nog wel wat meer

Echt iedereen in de 2e vind hem dom etc. Ik niet, en nog 2 of 3 anderen ook niet. Maar als ik bijv. voor hem opkom dan zeggen ze, ga je nu opeens aan zijn kant staan ofzo? Dan zeg ik maar niks terug en ga ik door met mijn werk. Hij wilt wel verbeteren maar hij doet niet echt zijn best, hij is heel eigenwijs etc.
Hij had bijvoorbeeld altijd zijn tas hartstikke hoog en strak hangen, daarom ging iedereen ook pesten (vind i knergens op slaan maja) ik heb hem gezegd doe dan maar ff je tas lager, heeft ie uiteindelijk gedaan maar eerst wou hij gewoon niet, maar hij wil dus wel 'populairder' worden. Dit soort kleine dingetjes geven dus aan dat hij het wel wilt maar advies van anderen wil hij niet opvolgen.
Op begeef moment in de 2e heeft hij een beetje ruzie met een ongelofelijk populair kind uit mijn klas, dus zo'nbeetje iedereen staat achter diegene. Toen heeft hij op het schoolfeest half per ongeluk, half niet per ongeluk diegene een gekneuste pink geschopt. Toen was iedereen dus boos etc, hij heeft toen een flinke kopstoot gekregen van iemand, toen was eigenlijk eht hele schoolfeest naar de knoppen voor mij en een paar anderen. Maar dan zeg ik weer, bel je ouders ofzo en vraag of je mag gaan, hij had ongelofelijke pijn etc. huilde ook in de discotheek maar alles wat we deden was niet goed. Ik weet echt niet wat ik met hem aan moet ik wil hem zo graag helpen maar hijzelf zet zichzelf er ook niet voor in. Terwijl hij dan later weer zegt van jah ik wil mezelf gaan verbeteren enzo.

Ik kan het overigens met iedereen uit de klas wel goed maken, maar ik zie wel dat mensen me de hele tijd ook steeds minder 'leuk' gaan vinden, ik vind dit echt stom en soms heb ik echt de neiging om hem gewoon te laten zakken want ik word er echt gek van, soms is hij ook echt vanuit het niets boos op iedereen en komt hij met een ongelofelijk boos gezicht op school, dan gaat iedereen van jah wat is ie weer vrolijk enzo.
Weten jullie wat te doen?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten