![]() |
|
Ik ben begonnen met Bill Star en ga er tot nu toe wel goed op vooruit. Begon 4 weken geleden (na een jaar pause dus) met 80kg bankdrukken en die zit nu alweer op 3x90. Squat bouw ik rustig op, nog niet maximaal gegaan, maar die zit nu weer op 5x100 (vorig jaar deed ik nog 5x160).
Leuk aan het Bill Star programma vind ik ook dat er olympische lifts zoals de power clean inzitten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Why? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed. Het gaat vooruit toch? Ik vind dat vele toestellen niet op elkaar lijken qua gewicht. Er is altijd wel een verschil. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ook in bodybuildingschema's moeten compound oefeningen de basis vormen vind ik ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() En jij bent waarschijnlijk ook 2 keer zo groot ![]() Maar vraag me wel af hoe lang ik hiermee door kan gaan, want straks til ik 120 kilo op. Of moet ik op een gegeven moment als ik tevreden ben met mijn prachtige lichaam de gewichten stabiel gaan houden (om het alleen te onderhouden zeg maar)?
|
Ik heb vorige week nog filmpje van mn squat gemaakt om mn eigen techniek te kunnen beoordelen. Wel goed, alleen mn linkerarm krijg ik op de een of andere manier niet helemaal recht (heb altijd al wat problemen met die schouder..)
Ben nu wekelijks het gewicht met 5kg aan het verhogen en tot nu toe gaat prima ![]() Dit is 5x100kg Zal binnenkort mn powerclean er is op zetten
Laatst gewijzigd op 04-12-2007 om 22:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar het ging je veels te makkelijk af. ![]() ![]() Houd je geen rekening mee met 3-0-1 ritme? |
![]() |
|
ja klopt.. ik ben rustig begonnen omdat ik pas net bezig ben... maar als ik de gewichten met 5kg blijf verhogen zit ik zo weer aan mn max
![]() ik weet niet of je met die 3 zakken of opstaan bedoeld maar het viel me wel op dat ik hem aardig snel deed, ik ga de zakkende fase wel wat langzamer doen in het vervolg
|
Verwijderd
|
Juh. 3 tellen excentrisch geen rust tel en explosief concentrisch.
![]() Ik doe het je niet na. Ik heb in verhouding erg lange bovenbenen waarbij ik heel erg met mijn bovenlichaam naar voren moet zakken om in balans te blijven en om ervoor te zorgen dat mijn knieen achter mijn tenen blijven terwijl ik mijn billen zo ver mogelijk naar achteren druk. ![]() Dan maar lunges en leg presses. ![]() Ik ben na 1,5 week weer begonnen. Buikgriep zat er aan te komen en ben weer beter en heb gister borst, benen en triceps gedaan in een uur. Spierpijn als een gek! Heerlijk. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Front squats zijn tha bomb man, veel natuurlijkere beweging. Mijn 165 kg. van tijdje terug, heb het nu verschrikkelijk druk dus train eigenlijk alleen beetje op onderhoud:
[filmpje] Zal m'n 230 kg. die ik over 2 weken ga trekken ook wel filmen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ach het gaat prima zo. Het is voor mij meer hoe in het algemeen eruit ziet dan hoeveel kracht ik heb. Maar om te groeien moet je wel zwaarder pakken helaas. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat me er vooral aan bevalt is dat het zich richt op de core oefeningen en het 3x in de week trainen. |
![]() |
|
wel apart dat jullie allemaal zo'n schema hebben, ik doe het ook voor de lol en om mezelf soms wat te bewonderen in de spiegel terwijl k bezig ben.
destijds deed k wel sportschool, en goed geregeld zware krachttraining.. vriend van me hield schema bij en k deed hem vaak na. k heb wel halters liggen van 12 kilo.. maar ben erachter gekomen dat er fijnere oefeningen zijn die alleen wel minder spiermassa kweken. de vriend van mijn ma vertelde me over karate oefeningen waarbij je geen enkel apparaat nodig hebt, maar enkel je armen en eventueel je benen. zo heeft ie me geleerd hoe ik goed mijn borst, rug en armen tegelijk kan trainen. (plus je leert snel en gericht vechten, wat uiteindelijk veel belangrijker is dan veel spieren.. die houden een mes niet tegen als je t mij vraagt) verder is opdrukken wel indrukwekkend natuurlijk als je t veel kan, een jaar of anderhalf terug deed ik t bijna elke dag en kon ik t op een gegeven moment iets van 200 keer (snel en niet heel laag btw) om één of andere reden heb ik daar alleen niet echt t fut meer voor. kan t nu ook nog maar heel weinig.
|
Verwijderd
|
Gister na lange tijd weer gedeadlift.
![]() 1,5 week niet getraind door een buikgriep. ![]() 70kg 10hh 80 8hh 90kg 6hh 70kg 10hh Ik heb het rustig aan gedaan. Het gaat mij om het gevoel. Er kan maximaal 130kg aan de stang (+ stang). Ik heb wel enorm veel spierpijn. Wide Grip pull down met een Straight Arm Pull Down gecombineerd. Beiden 8hh. 3 setjes Seated Cable Row Small 3x10 En daarna 3 biceps oefeningen. 3sets van 12hh. Seated dumbell Curl met twist. Hammer Curl Machine. Reverse Barbell Curl. |
![]() |
|
mijn training ging gisteren ook wel lekker. pr's gezet op alle oefeningen
![]() squat 5x110 (makkelijk) bench 4x90 power clean 5x75 techniek gaat ook steeds beter ![]() en ik heb paar dagen geleden captains of crush grippers binnengekregen om mn gripkracht te trainen ![]()
|
![]() |
Ik heb wel gehoord van die CoC dingen maar wist niet dat die in Nederland ook verkrijgbaar waren?
Mn squat stands komen volgende week binnen dus dan kan ik eindelijk ook beginnen met Bill Starr. Moet nu alleen nog een bankje kopen en flink wat gewichten erbij en ik kan aan de slag. Welk schema volg jij trouwens? De intermediate of de advanced versie? |
![]() |
|
Ze zijn sinds een week ook bij sportfood.nl te koop, maar ik had ze net twee weken daarvoor in de VS besteld! (Is wel stuk goedkoper daar)
Ik doe nu de intermediate versie, en zo gauw ik merk dat de vooruitgang stopt ga ik door met de advanced versie. Ben van plan om dit zo'n 26 weken te doen in totaal. Doe je hem met powercleans en high pulls of bor's en deadlifts?
|
![]() |
Ik ga beginnen met bor's en deadlifts en misschien later voor wat afwisseling die powerliftoefeningen.
26 weken is trouwens wel lang, als je na week 4 met PRs maken begint zit je dus op zo een 22 x 2,5% =55% verbetering ![]() Jammer trouwens dat die grippers zo duur zijn (30,- per stuk is me toch wat teveel van het goede) had ook wel graag aan mn grip willen werken. |
![]() |
|
squat, bankdrukken en deadliften zijn de officiele powerliftoefeningen
![]() is inderdaad lang, maar ik verwacht ook niet 2,5% winst per week te boeken ![]()
|
![]() |
Oeps daar heb je gelijk in, ik bedoelde inderdaad eigenlijk olympisch gewichtsheffen.
Er is trouwens ook een excel sheet beschikbaar op die site van elitemadcow die je kunt gebruiken om je schema op te stellen, op basis van het invullen van een aantal RMs berekent die o.a de wekelijks te gebruiken hoeveelheid gewicht. |
![]() |
|
Ja klopt, maar ik moet toch minimaal stapjes van 2,5 kg nemen omdat de gewichten niet lager gaan bij onze sportschool, en voor squatten neem ik de stappen juist meer iets van 5%, omdat ik daar nog niet maximaal ga. en bij powercleanen is techniek weer wat de vooruitgang een beetje tegenhoudt, vandaar alles een beetje op gevoel
![]()
|
![]() |
Deels wel ik kan nu maximaal 70 KG aan een bar (inclusief de bar zelf) hangen, een bankje en rekje heb ik al besteld dus het enige wat nu nog tekort schiet zijn de gewichten. Ik ga binnenkort 2 schijven van 20 kg bestellen waardoor ik uitkom op 105KG (niet 70+40=110 omdat er te weinig ruimte aan de bar is moet ik 2 schijven van 2,5 kg erafhalen). Die 105KG moet voorlopig wel genoeg zijn denk ik voor de meeste oefeningen, maar voor de deadlift lijkt het me toch vrij weinig.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Mn PR deadlift 170kg van 1,5 jaar geleden ofzo.. Nu is hij rond de 150 denk ik dus zal wel snel weer op mn oude gewichten zitten:
[filmpje]
|
170
![]() ![]() Ik ben met Bill Star ondertussen met de advanced versie begonnen, bij de eerste versie zat de rek er wel zo'n beetje uit. De olympische lifts heb ik ook vervangen voor rows en deadlifts, want de techniek belemmerde me toch wel dat ik niet zwaar genoeg kon gaan er echt wat van te voelen.. mn pr's staan nu op BP 4x90 SQ 5x120 DL 3x130
|
Verwijderd
|
Ik ben goed ziek geweest tijdens de kerstdagen en oud en nieuw.
![]() Gewicht is nu 82kg bij een lengte van 194cm met 14,5% vet op een tanitaweegschaal. ![]() ![]() Ik wil naar de 88/90kg en vet% van 12. Ik ben vorige week weer begonnen en heb een nieuw schema opgesteld. In plaats van rekening houden met supercompensatie (48 tot 72/96 uur rust) pak ik alle spiergroepen 1 keer in de week. 12/10/8 Maandag: Rug: Deadlift Lat Pull Down Seated Cable Row Small Barbell Bend Over Row Biceps: Standing Dumbell Curl One Arm Hammer Preacher Bench Curl EZ-bar Reverse Curl Reverse Wrist Curl Behind Back Woensdag: Borst: Dumbell Press Incline Dumbell Press Small Dumbell Flys Cable Cross Triceps: Skull Crusher Triceps Push Down Dipping Between Benches Donderdag: Benen Full Squat Leg Press with one leg Leg Extension Adductor Machine Standing Calf Raise Vrijdag: Schouders: Standing Military Press Ez-bar Upright Row Dumbell Side Raise Barbell Front Raise Buik 3 oefeningen Cable Crunch Cable Rotary Torso Static Hold (brug/hoover) Zit nu in mijn 2e week. Eerste week was hel en was snel buitenadem maar heb gister mn rug alweer verbeterd. ![]() Vandaag borst triceps. |
![]() |
|
Ziet er wel goed uit dat schema
![]() ![]() Ik heb een behoorlijk ectomorfe bouw dus deed bijvoorbeeld maar 9 setjes voor borst in de week.
|
Mijn stats:
193 cm. 103 Kg. 15.2% Vet. Ik train 7 keer per week waarvan 2 x Spinnen. 5x Krachttraining dus. Meestal in deze volgorde: Dag 1: Borst / Biceps Dag 2: Rug / Triceps Dag 3: Benen / Schouders En bij dag 4 begin ik opnieuw met het schema van dag 1. Ik zorg wel dat ik tussen de 48 en 72 uur rust heb gehad per spiergroep. Volg nu een 10 - 8 - 6 - 6 schema. Volgende week begin ik een schema die ik samen met een bodybuilder gemaakt heb. Wordt een 4 x 13 (max 15) schema, waarvan elk setje tot het uiterste. Ben zelf erg serieus en gemotiveerd bezig. Ik vind een gespierd lichaam er mooi uitzien (bij vrouwen tot zekere mate) en het houd me van de straat. Vannochtend heb ik benen getraind: Squat: 10x 80 , 8 x 100, 6 x 120, 6x 120 Leg Press: 190 Kg. Hier verhoog ik het niet. Leg Ext: 45kg Kuiten: 95kg (staande oefening, op je tenen staan en weer terug). Hamstrings ook getraind: 50kg, apparaat gaat niet hoger. Vanmiddag schouders: Front press small Side Raise Up right row Cable front raise Volgende week nieuw schema dus. Dat gaat zeer doen ![]() |
![]() |
|
Je kunt je hamstrings ook trainen met Romanian Deadlifts of iets dergelijks, moet je maar is op googelen
![]() ![]()
||
Citaat:
Gewone deadlifts zat in mijn vorige schema. Ik zal eens kijken naar de Romanian Deadlifts ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Krachttraining Darkmond | 11 | 15-10-2013 14:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Langer worden hoe? Verwijderd | 28 | 06-09-2011 06:40 | |
Vrije tijd |
Algemeen Fitness/Krachttrainings Topic Hulk | 14 | 25-02-2010 09:34 | |