Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"In het verwrongen wereldbeeld van een Amerika-hater worden deze figuren dan al gauw tot idolen gemaakt omdat zij van alle Amerikaanse presidenten het minst 'Amerikaans' waren." en "Wat zijn, behalve het vervullen van jouw anti-rechtse, anti-Amerikaanse en anti-alles fetishismen, dan de merites van Kennedy?" Een NORMAAL persoon zou vragen: "Waarom is Kennedy zo'n goede president?". Waarom is het nodig om mij al die negatieve kwalificaties aan te wrijven, en waarom is het nodig mij negatieve aannames in de mond te leggen? Kun JIJ me uitleggen waarom ik een 'verwrongen wereldbeeld' heb en een 'Amerika-hater' ben, omdat ik John Kenndy een goede president vind? Ik vind John Kennedy een goede president, vanwege de plannen die hij had met Vietnam. Weet je dat, als Kennedy niet was neergeschoten, het conflict met Vietnam als binnen zijn eerste termijn zou zijn beëindigd? Kennedy had plannen om de weinige Amerikaanse troepen uit het Aziatische land terug te trekken. Kennedy zag geen heil in een oorlog. Het was Johnson, zijn vervanger, die de oorlog liet escaleren (Gulf of Tonin resolution) en vele honderdduizenden soldaten naar Vietnam stuurde die als kanonnenvoer dienden. Kennedy wilde dat voorkomen. Waarom denk je anders dat jij vermoord is? En Johnson's plan voor het bestrijden van de armoede (Great Society)? Dat was een afgezwakt plan van Kennedy. Het was Kennedy die een hot topic maakte van armoedebestrijding. Kennedy was ook een groot voorstander van burgerrechten voor de zwarte bevolking. De Civil Rights Act die er pas na zijn dood in 1964 kwam, was ontworpen op zijn initiatief en met zijn betrokkenheid. De wet verbood segregatie van blanken en zwarten in publieke ruimten en in de scholen. Volgens mij is John Kenndy de laatste goede president. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Bovendien hebben andere presidenten veel meer gedaan. Roosevelt hielp Engeland in de Tweede Wereldoorlog, waarschijnlijk de reden dat wij nu Nederlands in plaats van Duits schrijven. Reagan liet de spanningen in de koude oorlog afkoelen. Clinton bracht een adempauze in het Midden-Oosten die vele mensen het leven gered heeft. Waarom negeer je dat allemaal als het niet aan verwrongen beeldvorming ligt? Citaat:
Voor zover ik kan oordelen heeft Kennedy Vietnam verkloot, zo hard als maar mogelijk was. Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ronald Reagan was een ramp voor zijn land, voor de economie en vooral voor de allerarmsten. Zijn 'trickle down-system' werd door George H.W. Bush terecht "voodoo politics" genoemd. Het bracht duizenden aan de grond. Zijn buitenlandbeleid was een flop. Reagan liet de spanningen juist oplopen, door een nieuwe wapenwedloop met de SovjetUnie te beginnen, onzinnige projecten als 'Star Wars' en door de Olympische Spelen in Moskou te boycotten en door de Sovjet-Unie een "evil empire" te noemen. Bill Clinton ging zich pas op het laatste moment intensief bemoeien met het conflict in het Midden-Oosten. Het grootste gedeelte van zijn twee termijnen deed hij niks. Clinton zorgde voor NAFTA, waardoor duizenden Amerikanen hun baan kwijtraakten aan goedkopere werknemers in het buitenland en hij stichtte de DLC, de organisatie binnen de Democratische partij die een ruk naar rechts veroorzaakte, waardoor je heden ten dage het verschil niet meer ziet tussen een Democratische en Republikeinse presidentskandidaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verkloten kwam voort uit de ineffectieve strijdwijze, waar Kennedy tevens een groot fan van was, plus het feit dat achteraf Vietnam alsnog heeft moeten zuchten onder een communistisch juk. Dat laatste maakt dat iedereen in die oorlog feitelijk voor niets is gestorven. In Vietnam is het communisme dan gelukkig al aan het afbrokkelen, maar voor hetzelfde geld hadden we er een tweede Noord-Korea bij waar de mensen uitgehongerd worden.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar als je dat gelooft, dan zul je het toch met me eens moeten zijn dat een hoop bloedvergieten en een hoop gesneuvelde militairen en burgers voorkomen had kunnen worden als Kennedy zijn plan had kunnen verwezenlijken om soldaten terug te trekken en het conflict te de-escaleren. Laatst gewijzigd op 23-10-2007 om 22:04. Reden: 'Verkomen' = 'voorkomen' |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Dat doet niets af aan de belachelijkheid van de Nafta als iets negatiefs zijn. Half Afrika zit in de shit omdat men handelsbarrières niet kan doorbreken. Clinton schaft voor Mexico handelsbarrières af, en jij beweerd dat hij daarom een slechte president is? Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|