Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2007, 20:26
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ja, patat en kaassouflés eet ik uit dezelfde frituurpan waar ook de kroketten/frikandellen ed uit komen. Ik dacht eigenlijk dat de meeste snackbarren wel een pan voor de patat hadden en een voor andere dingen, omdat ze zoveel patat moeten maken en de pan dus continu gebruiken?
Ik eet geen vegetarische dingen die in een koekenpan zijn gebakken in dezelfde olie/boter als de vleesdingen.
Oud 10-11-2007, 10:23
Stefanie
Stefanie is offline
Ik doe dat dus niet, maar dat is ook om mezelf een reden te geven om geen patat te eten. Veel te vet en ongezond

Ik ben er ook niet zeker van of alle patat apart wordt gebakken in de snackbar.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 10:45
Breg
Breg is offline
Citaat:
Eten de vegetariërs onder ons wel patat die in dezelfde olie is gebakken als een stukje vlees?
Ja. Toen ik nog thuis woonde at ik ook vegetarische burgers die in dezelfde pan gebakken werden als het vlees dat mijn ouders aten. Het gaat mij om het principe dat ik zelf geen vlees wil eten, maar of mijn ouders nou vlees eten wat in dezelfde of in een andere pan gebakken is, maakt in mijn ogen weinig verschil.
Oud 10-11-2007, 11:09
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Eten de vegetariërs onder ons wel patat die in dezelfde olie is gebakken als een stukje vlees?
Vlak bij mijn huis zit een snackbar met een even grote vegetarische als niet-vegetarische lijst snacks, en die hebben een aparte bak voor vegetarische dingen (na suggesties van klanten), en een aparte mand voor friet. Daar haal ik het dus wel, bij andere snackbars niet, vanwege mijn allergie
Oud 10-11-2007, 12:20
Verwijderd
De meeste snackbars bakken voor zo ver ik weet in apart vet...?
Weet je hoe onsmakelijk patat er uit ziet met al die restjes paneermeel ed...?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 17:19
Verwijderd
Ik ben 2,5 jaar vegetarier geweest (ook geen vis nee...) en sinds een week eet ik wel weer vlees en vis. Ik deed het niet meer voor mezelf, ik vond het een last worden en ik wilde weer vis en vlees eten. Weet niet precies hoe het kwam maar ik ben nooit echt heel erg principieel vega geweest, het begon ook echt omdat ik uit huis ging en nooit vlees maakte of at, en als ik het wel at vond ik dat raar dus ik ben er mee gestopt. Als ik iets doe, of niet doe, wil ik het goed doen en niet half half.
Maar goed, nu eet ik weer vis en vlees en ik voel me er ok bij. Wel ben ik me nu bewuster van wat ik eet, ik voel me ook nog wel vreemd als ik bij de vleeswaren afdeling sta (ik koop geen "echt" stukken vlees, wel broodbeleg) maar ja. Je moet ff een knop omzetten.
uhm anyway. Ik ben dus geen parttime vega vind ik, omdat ik weleens vega eet maar ook makkelijk vlees naar binnen schuif. Ik eet niet 4 dagen vega.
god wat schrijf ik rommelig.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 19:23
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
De meeste snackbars bakken voor zo ver ik weet in apart vet...?
Weet je hoe onsmakelijk patat er uit ziet met al die restjes paneermeel ed...?
Bij de Smullers iig wel. Heb het van het weekend gevraagd
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 09:06
Miracle
Miracle is offline
Een kennis van me die echt nog bijna nooit vlees heeft gegeten, bbqt gewoon samen met vlees-eters. Ook met van die schaal-bbq's, waarbij het vet ed dan lekker door elkaar gaat. Dat vind ik écht vies.
M'n moeder heeft er ook nog wel een handje van om alles in dezelfde pan te bakken, maar ik vind dat echt niet lekker. Maar ik ben sowieso niet zo van het mengen van verschillende voedingsmiddelen.
Oud 25-11-2007, 14:29
*bleep*
*bleep* is offline
Ik ben parttime vegetarier. Omdat ik vlees niet lekker vind, en omdat ik het ook zielig vind voor de dieren. Ik eet hooguit 1 tot 2 keer per week vlees of vis, de rest van de tijd eet ik vleesvervangers (van Quorn, Southern Style ofzo) vind die vleesvervangers ook veel lekkerder!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2007, 21:50
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Ik ben parttime vegetarier. Omdat ik vlees niet lekker vind, en omdat ik het ook zielig vind voor de dieren. Ik eet hooguit 1 tot 2 keer per week vlees of vis, de rest van de tijd eet ik vleesvervangers (van Quorn, Southern Style ofzo) vind die vleesvervangers ook veel lekkerder!
En waarom ben je dan geen fulltime vegetarier?
(dit is geen poging tot bekerenenkel een kwestie van nieuwsgierigheid)
Oud 26-11-2007, 16:59
*bleep*
*bleep* is offline
Citaat:
En waarom ben je dan geen fulltime vegetarier?
(dit is geen poging tot bekerenenkel een kwestie van nieuwsgierigheid)
Nah, ik weet niet. Ik at eerder elke dag vlees, sinds ongeveer een maand doe ik dat niet meer. Het enige vlees dat ik nog eet is gehakt door de macaroni ofzo, omdat dat makkelijker is voor m'n ouders. Of als we naar de MacDonalds/chinees gaan. Misschien dat ik op den duur wel fulltime vegeratiër wordt, maar ik wil er eerst even aan wennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten