Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2007, 02:47
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Het zou natuurlijk niet aan de beinvloedde persoon in kwesting liggen.

Ik zie media invloed zoiets als een verschil tussen vissen vangen met een hengel en vissen vangen met een net. De urban gangstas (vissen) in ontwikkeling hebben zo'n mooi seksistisch beeld gezien en konden zich daar wel in vinden. Zij gaan voor het aas aan de hengel, een eigen keuze. Het is minder zo dat er een G-Unit boot langskomt die allemaal jongeren grijpt met een net, die daardoor weinig zelfkeuze hebben en de achterliggende boodschap van die clips klakkeloos en zonder veel na te denken over nemen.

Ik heb het liefst geen Amerika-achtige situaties. Het blijft entertainment en nog net geen haatzaaiende propaganda. Als de kijker geen onderscheid kan maken tussen fictie (clips) en realiteit (sociale omgang), dan ligt het aan zijn intelligentie, niet zozeer de clips.
En dat getuigt écht van intelligentie (lees naïeviteit)!
Oud 10-11-2007, 10:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mijn vraag is: Vinden jullie de manier waarop die vrouwen zich presenteren opzichzelf al te ver gaan? Of is het vooral de context die je stoort?
Ach, zelfs iets ouders als de tango is ook een rotexcuus om precies dat te doen. Het moet haast dus wel uit de context stammen.
Oud 10-11-2007, 10:43
Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Je lach is totaal misplaatst. Verklaar jij anders maar eens waarom 'beïnvloeding door media' nog steeds niet gemeten kan worden. Je kunt misschien zeggen dat je hersenactiviteit kan waarnemen, natuurlijk, maar dat is puur lichamelijk. Wát er op dat moment gebeurt in je geest, is niet te meten.
Ja, want propagenda heeft ook nooit weerklank gevonden?Je kunt aan de hand van onderzoek wel een sterke correlatie aantonen van een bepaalde invloed en gedrag. Uiteraard zullen volwassen minder vatbaar zijn voor dit soort beelden, maar het zijn vooral jonge (pubers) kinderen die ernaar kijken en zich het als voorbeeld stellen. Of denk je dat gangstercultuurtje zomaar uit de lucht komt vallen?
Oud 10-11-2007, 17:01
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Ja, want propagenda heeft ook nooit weerklank gevonden?
Daarbij ga je ervan uit dat andere mediauitingen helemaal niet toegestaan en uitgezonden worden. Dan is de propaganda het enige beeld dat verstrekt wordt, en hebben mensen dus geen vergelijkingsmateriaal. Bovendien komt propaganda niet alleen in de vorm van mediabeelden, dan zal ook bijv. het onderwijssysteem daarop aangepast zijn. De situaties zijn dus volledig niet te vergelijken.

Bovendien kun je aan het aantal vluchtelingen uit dictaturen goed zijn dat hun propaganda niet werkt voor alle mensen. Joris Luyendijk schreef in zijn boek 'Het zijn net mensen' over burgers in Midden-Oosten dictaturen die zeiden dat ze juist door de nadruk op verheerlijking van het regime dwars door de propaganda heen konden zien.

Citaat:
Promillage schreef:
Je kunt aan de hand van onderzoek wel een sterke correlatie aantonen van een bepaalde invloed en gedrag.
Je kunt ook een correlatie vinden tussen de trek van rendieren in Finland en het aantal aïdsslachtoffers in Afrika (om een voorbeeld van T_ID aan te halen). Dat maakt het nog geen verband.

Citaat:
Promillage schreef:
Uiteraard zullen volwassen minder vatbaar zijn voor dit soort beelden, maar het zijn vooral jonge (pubers) kinderen die ernaar kijken en zich het als voorbeeld stellen.
Dat zou ik nog niet zo hard roepen. Ook onder volwassenen zijn er mensen die mediabeelden nadoen. Maar dat wil niet zeggen dat dat dan aan die beelden ligt, maar die mensen doen gewoon alles na blijkbaar.

Citaat:
Promillage schreef:
Of denk je dat gangstercultuurtje zomaar uit de lucht komt vallen?
Nee, maar tv de zondebok maken is zóóó 1975.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:33
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Mja, TMF/MTV-negermuziek moet in het algemeen verboden worden, waarbij de vunzigheid van de bijbehorende videoclips maar één van de redenen is.
Tuurlijk jongen.

Je hebt zat urban clips zoals bijvoorbeeld r & b clips die op TMF/MTV worden getoond en prima door de beugel kunnen. Ciara, Beyonce, Alicia Keys, Kelly Rowland, Keyshia Cole, John Legend en zo kan ik nog een hele waslijst aan zwarte artiesten opnoemen die met regelmaat op tmf/mtv verschijnen en niet binnen de categorie "vrouwen denigrerend of geweldadig" bhoren.

Ooh maar wacht jij vind het natuurlijk gewoon geen mooi muziek, maar dat boeit ons geen ene reet, dus maak alsjeblief niet dit soort misplaatste opmerkingen.

Het alsof je bewust probeert te profoceren en dat is niet cool!
Je kwetst mensen namelijk door het te hebben over "TMF/MTV - negermuziek" dat verboden zou moeten worden. Al bedoel je het niet zo kan jezelf wel aanvoelen dat zwarte mensen dit als beledigend zullen ervaren dus hou daar rekening mee.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 01:19
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Je hebt zat urban clips zoals bijvoorbeeld r & b clips die op TMF/MTV worden getoond en prima door de beugel kunnen. Ciara, Beyonce, Alicia Keys, Kelly Rowland, Keyshia Cole, John Legend en zo kan ik nog een hele waslijst aan zwarte artiesten opnoemen die met regelmaat op tmf/mtv verschijnen en niet binnen de categorie "vrouwen denigrerend of geweldadig" bhoren.
Ik ken zijn muziek niet, maar ik heb veel respect voor John Legend, vanwege zijn politieke uitlatingen. Ik heb hem gezien in een uitzending van Bill Maher's talkshow. Hij lijkt me inderdaad helemaal niet het type om zijn muziek of videoclips vol te stouwen met geweld en halfnaakte vrouwen. Hij kwam juist heel alledaags over.

Citaat:
Boebsie schreef:
Pssst, "proVoceren" enne... ben je nieuw hier of zo?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 15:23
CaptainCaveman
Citaat:
Dat zou ik nog niet zo hard roepen. Ook onder volwassenen zijn er mensen die mediabeelden nadoen. Maar dat wil niet zeggen dat dat dan aan die beelden ligt, maar die mensen doen gewoon alles na blijkbaar.
Toch zullen jongeren makkelijker te beïnvloeden zijn, en is de groepsdruk hoger dan bij volwassenen.

Verklaar die wannabe-gangstah-cultuur anders eens? Die komt niet uit de lucht vallen. TV heeft daar m.i. wel degelijk een grote rol in gespeeld.

Citaat:
Daarbij ga je ervan uit dat andere mediauitingen helemaal niet toegestaan en uitgezonden worden. Dan is de propaganda het enige beeld dat verstrekt wordt, en hebben mensen dus geen vergelijkingsmateriaal.
Die is er wel, alleen is de vraag of men er naar kijkt.
Oud 12-11-2007, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Je ziet het nochtans steeds vaker dat bling-bling wiggers naar Vrije Geluiden kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 16:14
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Je kwetst mensen namelijk door het te hebben over "TMF/MTV - negermuziek" dat verboden zou moeten worden. Al bedoel je het niet zo kan jezelf wel aanvoelen dat zwarte mensen dit als beledigend zullen ervaren dus hou daar rekening mee.
Als je blank bent moet je daar echt niet over zeuren. Daar kwam dat hele negerzoenen/zwarte pieten gelul ook vandaan, en ik heb er niet één zwarte over gehoord.

Ik vind zelf dat vrouwen best met hun kont mogen schudden voor de camera als ze dat willen. Ik voel me niet onder druk gezet dat ik dat ook moet gaan doen, maar ik vind dat hele idee van 'Meeste wijven/geld/wapens, ik heb de macht, ik ben de man.' verschrikkelijk idioot.
Het zijn vooral meisjes die net van de basisschool afkomen, en dan gaan ze stappen, voor het eerst, en dan weten ze niet hoe het er in de disco aan toegaat of hoe je je moet gedragen daar. Hun ouders leren ze er niets over, want die ouders zijn waarschijnlijk al een eeuwigheid niet daar naar binnen geweest. Het enige voorbeeld van die situaties die ze hebben is dan van de televisie enzo. En als je op de tv alleen maar dingen ziet over vrouwen die bijna worden aangerand en die weinig aanhebben, en zich volledig overleveren aan de man die een stel wijven om zich heen heeft, zijn sommigen daarvan nèt stom genoeg te denken dat dat altijd zo gaat. Hoewel, vaak weten ze wel dat je niet met z'n vijven tegelijk een man moet berijden.
Maar als ze dan met vriendinnen staan te dansen en een jongen achter haar gaat staan, schuren, handen op plekken die het meisje liever voor zichzelf houdt, dan wil dat meisje wel nee zeggen, maar die denkt dat dat gewoon is hoe het gaat en dat je geen nee mag zeggen omdat dat tegen verwachtingen ingaat. En vrijwel iedereen op die leeftijd wil alleen maar geaccepteerd worden. En dus doen ze maar mee.
Ik vind het heel triest dat mensen zo slap zijn, en dat ze er verder ook geen voorlichting over krijgen ofzo. Ik vind niet dat ze dat hele gedoe moeten verbieden, maar kinderen/jongeren moeten er wel voorlichting over krijgen en leren sterker in hun schoenen te staan, want toen ik in de eerste 2 jaar van de middelbare nog naar schoolfeesten ging werd er toch wat afgehoerd, allemachtig.
Oud 12-11-2007, 16:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Verklaar die wannabe-gangstah-cultuur anders eens? Die komt niet uit de lucht vallen.
Ik denk dat je de factor domheid een veel te kleine rol toedicht.
Oud 12-11-2007, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je de factor domheid een veel te kleine rol toedicht.
Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen? Mensen die opgelicht worden zijn in het algemeen ook niet de grootste lichten, toch zijn er wetten die hen beschermen. Er is niemand die zegt dat oplichters vrijuit moeten gaan, omdat je maar niet zo dom moet zijn opgelicht te worden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 17:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen? Mensen die opgelicht worden zijn in het algemeen ook niet de grootste lichten, toch zijn er wetten die hen beschermen. Er is niemand die zegt dat oplichters vrijuit moeten gaan, omdat je maar niet zo dom moet zijn opgelicht te worden.
Oplichters gaan alleen veel verder en veroorzaken veel directere schade.

Als we iemand oplichten met een piramidespel als parabel nemen, staat de meest ranzige en beïnvloedende videoclip ongeveer op hetzelfde niveau als iemand die voorzichtig oppert dat hij piramidespelen niet zo slecht vind. Daar zit een heel verschil tussen.
Oud 12-11-2007, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Oplichters gaan alleen veel verder en veroorzaken veel directere schade.

Als we iemand oplichten met een piramidespel als parabel nemen, staat de meest ranzige en beïnvloedende videoclip ongeveer op hetzelfde niveau als iemand die voorzichtig oppert dat hij piramidespelen niet zo slecht vind. Daar zit een heel verschil tussen.
Prima, maar dan zijn we het er dus over eens dat "recht op eigen domheid" geen valide argument is.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 17:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Prima, maar dan zijn we het er dus over eens dat "recht op eigen domheid" geen valide argument is.
Hangt er van af of en hoe anderen daar bewust misbruik van maken. Je kan moeilijk stellen dat rapclips gemaakt worden met als doel alle meisjes in wanhopige anorexiasletten en alle jongens in agressieve criminelen te veranderen, dus dan zitten we in de situatie dat het hele probleem is dat mensen zich laten beïnvloeden.

Wat is dan het verschil met bijvoorbeeld metalmuziek?

Als het niet ligt aan domheid van de mensen zelf, waarom lopen er geen metalfans met hun vriendin naakt aan een ketting achter zich aan na het zien van het eerder genoemde Progenies of the great Apocalypse, terwijl fans van urab clips zich wel op een dergelijke manier zich laten beïnvloeden?
Oud 12-11-2007, 17:22
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Toch zullen jongeren makkelijker te beïnvloeden zijn, en is de groepsdruk hoger dan bij volwassenen.
Waar blijkt dat dan uit?

Citaat:
CaptainCaveman schreef:
Verklaar die wannabe-gangstah-cultuur anders eens? Die komt niet uit de lucht vallen. TV heeft daar m.i. wel degelijk een grote rol in gespeeld.
Natuurlijk, maar er is geen causale relatie tvbeeld-gedrag. Daar zit van alles tussen, want anders zouden jij en ik ook gangstahs moeten worden.

Citaat:
CaptainCaveman schreef:
In Promillagés voorbeeld zijn die er niet.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Hangt er van af of en hoe anderen daar bewust misbruik van maken. Je kan moeilijk stellen dat rapclips gemaakt worden met als doel alle meisjes in wanhopige anorexiasletten en alle jongens in agressieve criminelen te veranderen, dus dan zitten we in de situatie dat het hele probleem is dat mensen zich laten beïnvloeden.

Wat is dan het verschil met bijvoorbeeld metalmuziek?

Als het niet ligt aan domheid van de mensen zelf, waarom lopen er geen metalfans met hun vriendin naakt aan een ketting achter zich aan na het zien van het eerder genoemde Progenies of the great Apocalypse, terwijl fans van urab clips zich wel op een dergelijke manier zich laten beïnvloeden?
Ik zeg niet dat het niet aan de domheid van mensen ligt. Dat is immers bij oplichting (meestal) ook zo.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zeg niet dat het niet aan de domheid van mensen ligt. Dat is immers bij oplichting (meestal) ook zo.
Oplichting gebeurd echter direct en veroorzaakt directe schade, het oogmerk is het door misbruik maken van domheid veroorzaken van schade.
Oud 12-11-2007, 19:05
Eric Berger
Eric Berger is offline
Even advocaat van de duivel spelen:

Bij moordenaars zoals die van Columbine en Finland, hoor je anders vaak dat ze ertoe aangezet werden door metalmuziek. Waarom gaat die beïnvloeding dan opeens niet op volgens jou, T_ID, en alleen wel bij urban clips?

Juist ja: omdat het JOUW muzieksmaak is./
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bij moordenaars zoals die van Columbine en Finland, hoor je anders vaak dat ze ertoe aangezet werden door metalmuziek.
Dat jij nog eens Amerikaanse neoconservatieven zou citeren als argument...
Oud 12-11-2007, 19:14
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Dat jij nog eens Amerikaanse neoconservatieven zou citeren als argument...
Ik had kunnen weten dat je geen antwoord zou geven op mijn vraag naar je eeuwige hypocrisie.

Je bedient je echter van dezelfde techniek door urban clips wél beïnvloeding toe te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je bedient je echter van dezelfde techniek door urban clips wél beïnvloeding toe te schrijven.
En dat leek me gezien het feit dat mensen het gaan imiteren, dat toegeven en zich ook als zodanig zien, nogal logisch.

Mijn vraag is waar we dat (het meest) aan toe moeten schrijven? De clips? Of de mensen die zich laten beïnvloeden?
Oud 12-11-2007, 19:18
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
o ja, beinvloed worden is natuurlijk alleen voor domme mensen!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:19
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Als je zo erg beinvloed wordt dat je dingen doet die je niet wil, maar toch doet om erbij te horen, dan ben je of heel dom, of heel erg slap.
Oud 12-11-2007, 19:21
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Als je blank bent moet je daar echt niet over zeuren. Daar kwam dat hele negerzoenen/zwarte pieten gelul ook vandaan, en ik heb er niet één zwarte over gehoord.
Wanneer iemand zegt dat mtv-tmf negermuziek over het algemeen verboden zou moeten worden, zegt de persoon heel wat. Je kan toch zelf wel aanvoelen dat dit raar en dicriminatief overkomt al is het waarschijnlijk niet zo bedoeld.
Muziek dat door zwarte mensen wordt gemaakt is behoorlijk divers ook op tmf en mtv, zelfs datgene wat op tmf en mtv wordt uitgezonden. Misschien voor hem niet en dat hij het niet mooi vind is prima, maar dat is totaal irrelevant in deze discussie, laatstaan dat je het zo bot en discriminatief brengt.

En wat je zegt klopt van geen kante. Het was juist een surinaamse stichting die zich inzette voor de afschaffing van het woord "negerzoen" en afschaffing van de traditie "zwartepieten", in mijn ogen aanstellerij van de bovenste plank.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 19:24
Kitten
Kitten is offline
Er is een verschil tussen muziek en clips. Beeldmateriaal is veel belangrijker dan geluid voor de opslag van informatie. Daarom zal je ook eerder in slaap vallen bij een leraar die saai verteld en stilstaat dan bij een die druk aan het gebaren is. Terwijl een hard geluid lang niet zoveel invloed op je activiteit heeft.

Bij die moorden wordt geciteerd dat het de muziek is die aanzet tot moord. Ik ben zoiezo niet zo'n voorstander van dit soort theorien, maar aangezien Kazet zegt dat er wetenschappelijke grond voor is zal ik dat voor het moment even aannemen.

Wat ik echter denk is dat er meer verband bestaat tussen de achtergrond van mensen die zich aangetrokken voelen tot dit soort clips, een gevoeligheid voor dit soort beelden en de clips zelf. Ik zou (uit de losse pols) verwachte dat mensen die uit een cultuur komen waar moeilijk over seks wordt gepraat en een gemiddelde intelligentie en opleiding hebben hier sneller door worden aangestoken dan jongeren uit een cultuur waar open (en realistisch) over seks wordt gepraat en boven-gemiddelde intelligentie hebben.

Ik zou dit effect ook sneller bij R&B verwachten dan bij metal. Dit komt omdat R&B mainstream is en metal meer alternative. Intelligentie en groepsgedrag binnen de mens hebben een verband.

Als je wil ga ik echt wetenschappelijke bewijzen zoeken, maar ik het d'r nu even geen zin in.
Oud 12-11-2007, 19:33
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
En dat leek me gezien het feit dat mensen het gaan imiteren, dat toegeven en zich ook als zodanig zien, nogal logisch.

Mijn vraag is waar we dat (het meest) aan toe moeten schrijven? De clips? Of de mensen die zich laten beïnvloeden?
Dat laatste zei ik ook. Maar ik speelde advocaat van de duivel, zoals ik al zei, om jouw meten met twee maten aan de kaak te stellen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 22:43
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Persoonlijke voorkeur heeft nogal eens voorrang in dit topic. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niets met die hele urban straatcultuur en bijbehorende muziek. Maar om daarom te menen dat die muziek van de tv af moet? Ik had ook niets met pillenslikkende gabbers, maar dat vond ik ook geen reden om die shit van de buis te moeten trekken. Het is gewoon de heersende trend, dat ga je niet tegen door gangsta clips te verbieden. Tegenwoordig valt het trouwens best mee met die expliciete clips. Ik kan zo geen equivalent van een clip als Chingy of PIMP bedenken.
Die blingbling negers zijn al diep tot de jeugdcultuur doorgedrongen. En kleine kinderen moet je gewoon niet naar die zenders laten kijken. Als je digitale televisie hebt lijkt het me ook logisch dat je Private Gold e.d onder kinderslot hebt staan met kleine kinderen in huis.
Dit zei ik twee (!!) jaar geleden hierover. En qua standpunt ben ik heel weinig veranderd. Er is tegenwoordig nog minder te zien dan twee jaar geleden dus ik vind het weer een typisch "jeugd van tegenwoordig" huilhuil verhaal. Ik heb de top40 er nog even bij gepakt en met veel moeite kan ik er misschien 5 a 6 clips uit halen die een vrouwonvriendelijk beeldmateriaal of taalgebruik ten toon spreiden: Do it - Nelly Furtado, Shut up and drive - Rihanna, Don't stop the music - Rihanna, Ayo technology - 50 Cent featuring Justin Timberlake, Groupie love - Ali B featuring Yes-R, Gio & Darryl, Dom, lomp & famous - the Opposites featuring Dio & Willie Wartaal. En ik denk dat een hoop mensen het met me eens zijn als ik zeg dat deze clips nog heel goed door de beugel kunnen. Duidelijk is ook dat nog steeds velen hier een intense afkeer tegenover RnB en hiphop hebben. Daarom is in dit soort topics ook altijd zoveel ongefundeerd gebral te vinden.
Oud 13-11-2007, 09:27
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Daar sluit ik mij volledig bij aan. Ik denk dat er heel buiten proportioneel wordt gereageerd in dit topic. Hoewel sommige clips van mij niet hoeven zijn er meer dan genoeg urban clips die prima door de beugel kunnen.
Waar ik mij in kan vinden is het culturele aspect waar sommigen het hier over hebben, maar dan kan je je afvragen of bepaald gedrag voortkomt uit die clips, of dat het er al was omdat het een culturele eigenschap is.
De "macho-cultuur" leeft bijvoorbeeld in zuid-amerika meer en halfnaakte vrouwen die met hun billen schudden, dat is daar algemeen geaccepteerd. Zoiezo zijn hun dansen vaak intiemer en seksueler dan de westerde dansvormen. En veel westerlingen lijken dat harstikke leuk te vinden en wagen zich er ook aan.
In mijn ogen is daar helemaal niks mis mee, zekers omdat zowel man als vrouw er evenveel van genieten. Je mag het ordinair vinden, maar dat is een kwestie van smaak i guess.
Hoewel deze 'culturele verrijking' dan natuurlijk niet moet gaan leiden tot welke vrouwonvriendelijke praktijken dan ook. We kunnen ervoor kiezen om daar tegen zijn, weet je, tegen een macho-cultuur en een vrouwbeeld uit het jaar nul, bedoel ik.

Het is vast waar dat er enige redenen zijn om een correlatie te denken tussen bloot op tv en geweld naar vrouwen toe. Het is ook vast waar at die redenen nog niet onomstotelijk hard gemaakt zijn, want het blijft psychologie, en tenslotte is het ook waarschijnlijk waar dat het niet helemaal eerlijk is om bloot op tv alleen aan rapnegers te linken.
Oud 13-11-2007, 10:01
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Hoewel deze 'culturele verrijking' dan natuurlijk niet moet gaan leiden tot welke vrouwonvriendelijke praktijken dan ook. We kunnen ervoor kiezen om daar tegen zijn, weet je, tegen een macho-cultuur en een vrouwbeeld uit het jaar nul, bedoel ik.
Precies, je moet daar dan ook een balans in vinden, zodat het niet te ver doorschiet. Gelukkig lijkt dat allemaal wel mee te vallen in Nederland. Je ziet steeds meer chicks in nl schudden met hun ass en geef ze eens ongelijk.
Het is gewoon leuk om je vrijuit te bewegen zonder dat je allerlei stempels op je porum krijgt gedrukt. En dat is de huidige ontwikkeling, mannen en vrouwen tonen hun seksualiteit meer op de dansvloer, omdat men uberhaupt opener tegenover seks staat.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 10:29
juno
juno is offline
Pubes nemen eerder dingen over van elkaar dan van een clipje.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 11:36
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:

Uw antwoord: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...aar_metal.html
Oud 13-11-2007, 17:42
naive
naive is offline
Citaat:
over muzieksmaak valt niet te twisten... maar als er een muziekstijl verderfelijk is is het metal wel... daar gorgelen (grunten?) ze alleen dingen over zelfmoord, haat en automutilatie.
er was laatst nog een fin helemaal gek van zo'n band Sturmgeist (zo noemde hij zichzelf ook), later moordde hij een halve klas uit. misschien kun je het beter laten naar die muziek/clips te kijken.
Hier klopt dus echt geen moer van. Ik vind het zo vervelend als mensen die er helemaal niks over weten, meteen maar zeggen dat het alleen maar over zelfmoord etc gaat. Je hebt in metal zoveel diversiteit, je hebt bijvoorbeeld: powermetal, heavy metal, melodic metal etc. De metal die jij voor ogen hebt is death metal maar dat slaat dus niet op het gehele begrip metal. Overigens ben ik het ermee eens dat rappers vaak vrouwonterend zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 19:26
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Hier klopt dus echt geen moer van. Ik vind het zo vervelend als mensen die er helemaal niks over weten, meteen maar zeggen dat het alleen maar over zelfmoord etc gaat. Je hebt in metal zoveel diversiteit, je hebt bijvoorbeeld: powermetal, heavy metal, melodic metal etc. De metal die jij voor ogen hebt is death metal maar dat slaat dus niet op het gehele begrip metal. Overigens ben ik het ermee eens dat rappers vaak vrouwonterend zijn.
Haha dat is wel heel grappig eigenlijk... Ben je net aan het vertellen dat ik aan het generaliseren ben (wat ik overigens bewust deed, ik weet ook wel dat niet élke metalfan zijn/haar polsen doorsnijdt) doe je het daarna zelf ook
Oud 13-11-2007, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Hier klopt dus echt geen moer van. De teksten van deathmetal gaan heus niet allemaal over dood, zelfmoord en satan. Je hebt zat deathmetal-liefdesliedjes.

Oh ja, en "heavy metal" is gewoon hetzelfde als "metal". "Melodic metal" bestaat überhaupt niet, maar daar is over te discussiëren natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 13-11-2007 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 13:47
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
maar zodra ze hun draai in de maatschappij of er buiten gevonden hebben gaan ze toch over op klassiek hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 14:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar zodra ze hun draai in de maatschappij of er buiten gevonden hebben gaan ze toch over op klassiek hoor.
Bron?
Oud 14-11-2007, 17:23
naive
naive is offline
Citaat:
Haha dat is wel heel grappig eigenlijk... Ben je net aan het vertellen dat ik aan het generaliseren ben (wat ik overigens bewust deed, ik weet ook wel dat niet élke metalfan zijn/haar polsen doorsnijdt) doe je het daarna zelf ook
Waar ben ik generaliserend dan? Ik zeg dat rappers VAAK vrouwonterend zijn, ik zeg niet dat ze het allemaal zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 21:16
Verwijderd
Citaat:
:')
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 09:04
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Waar ben ik generaliserend dan? Ik zeg dat rappers VAAK vrouwonterend zijn, ik zeg niet dat ze het allemaal zijn.
Wat ik bedoel is dus dat als ik zeg dat VEEL metalfans hun polsen doorsnijden dat dat generaliserend is omdat het er eigenlijk weinig zijn (dus het kan zelfs generaliserend zijn zonder dat ik zeg ALLEMAAL)
Oud 15-11-2007, 09:26
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Wat ik bedoel is dus dat als ik zeg dat VEEL metalfans hun polsen doorsnijden dat dat generaliserend is omdat het er eigenlijk weinig zijn (dus het kan zelfs generaliserend zijn zonder dat ik zeg ALLEMAAL)
Ik mis echt waar de metal-snij connectie vandaan komt. Dat had toch juist iets met gothics te maken?
Oud 15-11-2007, 10:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het verschil tussen Naive en jij is echter dat jij totaal niet aan kunt tonen dat er überhaupt sprake is van een fenomeen, terwijl vaststaat dat groepen jongeren zich laten beïnvloeden door rap en hiphop en daardoor anti-sociaal gedrag ontwikkelen, en een negatief beeld over zichzelf en vrouwen.

De artiesten die na de stompzinnige verering van enkele vermoordde criminelen die iets maakten dat op muziek moest lijken, die zich zijn opgezadeld met een verwachtingenpatroon waar normaal zijn zich vertaald in geen platen verkopen maken zichzelf daardoor logischerwijs tot vertegenwoordigers van die negatieve moraal.

Kijk bijvoorbeeld naar Raymtzer, en hoe zijn werk haat tussen Marrokanen en autochtonen bevorderd door veel fictief ach en wee over hoe erg de autochtonen wel niet zouden zijn. Of dat komt door inherente domheid van Raymtzer of het gewekte verwachtingspatroon onder zijn doelgroep, die zichzelf buiten de samenleving vinden staan en dat beeld bevestigd willen zien door hun muziek, laat ik in het midden, maar het verband is duidelijk.
Oud 16-11-2007, 03:44
Pr0xy
Pr0xy is offline
Er zijn teveel naakte vrouwen en naakte lelijke (oude) mannen op TV, er moet wat meer jong spul tussen, jongens uiteraard. :roloog:
Oud 16-11-2007, 08:15
CaptainCaveman
Citaat:
terwijl vaststaat dat groepen jongeren zich laten beïnvloeden door rap en hiphop en daardoor anti-sociaal gedrag ontwikkelen, en een negatief beeld over zichzelf en vrouwen.
Bron?
Oud 16-11-2007, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Laten we eerst maar eens zorgen dat iedereen zich aan de wet houdt voordat de overheid zich gaat bemoeien met iemands individuele waarden. Iedereen wordt op deze manier geconfronteerd met de problemen van bepaalde bevolkingsgroepen.

Op maar even in de haken op een recent voorstel van onze minister van OCW:

Ondergetekende voelt zich nou niet direct geroepen om na het zien van wulpse en schaargeklede vrouwen op televisie zijn vrienden op te bellen en een kelderbox in zijn aandachtswijk in te richten om daar vervolgens een minderjarig meisje te verkrachten.

Afgezien van de bovenstaande hyperbool zijn er veel meer plannen van het nieuwe kabinet die tornen aan de keuzevrijheid van het individu.

Misstanden in deze maatschappij moeten bij de kern aangepakt worden en niet op een manier waarbij iedere weldenkende burger er last van ondervindt én waarvan de verwachte effectiviteit nogal discutabel is....
Moraal van het verhaal:

Als ik graag "trillende billen" wil zien op televisie moet dat mijn goed recht zijn. Mijn ouders betalen geen belasting voor de financiering van dergelijke, pseudo-fascistische plannetjes.

Het probleem ligt duidelijk niet bij de media an sich, maar bij de verknipte manier waarop bepaalde bevolkingsgroepen er mee omgaan. Bovendien lijkt het me ontzettend sterk dat er enig emperisch verband is tussen beide zaken.

Laatst gewijzigd op 16-11-2007 om 09:56.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 16:28
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Het verschil tussen Naive en jij is echter dat jij totaal niet aan kunt tonen dat er überhaupt sprake is van een fenomeen, terwijl vaststaat dat groepen jongeren zich laten beïnvloeden door rap en hiphop en daardoor anti-sociaal gedrag ontwikkelen, en een negatief beeld over zichzelf en vrouwen.
LOL! Pot-ketel. Jij kunt net zo min zeggen dat dat vaststaat van rapmuziek, als dat hij dat kan zeggen van Metal-muziek. Anders zouden we jouw redenering moeten volgen en bij iedere high-school shooting moeten zeggen: het is de schuld van de metal! Maar dat doe je dan weer niet. Daardoor meet je met de gebruikelijke twee maten.

Citaat:
T_ID schreef:
Kijk bijvoorbeeld naar Raymtzer, en hoe zijn werk haat tussen Marrokanen en autochtonen bevorderd door veel fictief ach en wee over hoe erg de autochtonen wel niet zouden zijn. Of dat komt door inherente domheid van Raymtzer of het gewekte verwachtingspatroon onder zijn doelgroep, die zichzelf buiten de samenleving vinden staan en dat beeld bevestigd willen zien door hun muziek, laat ik in het midden, maar het verband is duidelijk.
Och heden, het zullen de Marokkanen weer eens niet zijn die het gedaan hebben. Hebben ze bij de PvV niet nog een vacature over?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 12:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
en bij iedere high-school shooting moeten zeggen: het is de schuld van de metal!
Daar is alleen geen bewijs, en wel een alternatieve verklaring voor, terwijl kansloze R&B types zelf aangeven wie hun idolen zijn.
Oud 17-11-2007, 15:00
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Bron?
ervaring. beter bejaard met metal dan met r&b hoor .
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 22:28
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik mis echt waar de metal-snij connectie vandaan komt. Dat had toch juist iets met gothics te maken?
Nee, emo.
Oud 21-11-2007, 16:35
Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:

Och heden, het zullen de Marokkanen weer eens niet zijn die het gedaan hebben. Hebben ze bij de PvV niet nog een vacature over?
Er wordt het woord marokkaan genoemd en het is weer huilen geblazen...
Oud 21-11-2007, 21:11
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Er wordt het woord marokkaan genoemd en het is weer huilen geblazen...
Zo, dat is een nuttige up. Misschien moet jij solliciteren bij de VVD, daar lopen ze ook altijd achter de feiten aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten