Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Bovendien kun je aan het aantal vluchtelingen uit dictaturen goed zijn dat hun propaganda niet werkt voor alle mensen. Joris Luyendijk schreef in zijn boek 'Het zijn net mensen' over burgers in Midden-Oosten dictaturen die zeiden dat ze juist door de nadruk op verheerlijking van het regime dwars door de propaganda heen konden zien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt zat urban clips zoals bijvoorbeeld r & b clips die op TMF/MTV worden getoond en prima door de beugel kunnen. Ciara, Beyonce, Alicia Keys, Kelly Rowland, Keyshia Cole, John Legend en zo kan ik nog een hele waslijst aan zwarte artiesten opnoemen die met regelmaat op tmf/mtv verschijnen en niet binnen de categorie "vrouwen denigrerend of geweldadig" bhoren. Ooh maar wacht jij vind het natuurlijk gewoon geen mooi muziek, maar dat boeit ons geen ene reet, dus maak alsjeblief niet dit soort misplaatste opmerkingen. Het alsof je bewust probeert te profoceren en dat is niet cool! Je kwetst mensen namelijk door het te hebben over "TMF/MTV - negermuziek" dat verboden zou moeten worden. Al bedoel je het niet zo kan jezelf wel aanvoelen dat zwarte mensen dit als beledigend zullen ervaren dus hou daar rekening mee. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Verklaar die wannabe-gangstah-cultuur anders eens? Die komt niet uit de lucht vallen. TV heeft daar m.i. wel degelijk een grote rol in gespeeld. Citaat:
||
Citaat:
Ik vind zelf dat vrouwen best met hun kont mogen schudden voor de camera als ze dat willen. Ik voel me niet onder druk gezet dat ik dat ook moet gaan doen, maar ik vind dat hele idee van 'Meeste wijven/geld/wapens, ik heb de macht, ik ben de man.' verschrikkelijk idioot. Het zijn vooral meisjes die net van de basisschool afkomen, en dan gaan ze stappen, voor het eerst, en dan weten ze niet hoe het er in de disco aan toegaat of hoe je je moet gedragen daar. Hun ouders leren ze er niets over, want die ouders zijn waarschijnlijk al een eeuwigheid niet daar naar binnen geweest. Het enige voorbeeld van die situaties die ze hebben is dan van de televisie enzo. En als je op de tv alleen maar dingen ziet over vrouwen die bijna worden aangerand en die weinig aanhebben, en zich volledig overleveren aan de man die een stel wijven om zich heen heeft, zijn sommigen daarvan nèt stom genoeg te denken dat dat altijd zo gaat. Hoewel, vaak weten ze wel dat je niet met z'n vijven tegelijk een man moet berijden. Maar als ze dan met vriendinnen staan te dansen en een jongen achter haar gaat staan, schuren, handen op plekken die het meisje liever voor zichzelf houdt, dan wil dat meisje wel nee zeggen, maar die denkt dat dat gewoon is hoe het gaat en dat je geen nee mag zeggen omdat dat tegen verwachtingen ingaat. En vrijwel iedereen op die leeftijd wil alleen maar geaccepteerd worden. En dus doen ze maar mee. Ik vind het heel triest dat mensen zo slap zijn, en dat ze er verder ook geen voorlichting over krijgen ofzo. Ik vind niet dat ze dat hele gedoe moeten verbieden, maar kinderen/jongeren moeten er wel voorlichting over krijgen en leren sterker in hun schoenen te staan, want toen ik in de eerste 2 jaar van de middelbare nog naar schoolfeesten ging werd er toch wat afgehoerd, allemachtig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als we iemand oplichten met een piramidespel als parabel nemen, staat de meest ranzige en beïnvloedende videoclip ongeveer op hetzelfde niveau als iemand die voorzichtig oppert dat hij piramidespelen niet zo slecht vind. Daar zit een heel verschil tussen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat is dan het verschil met bijvoorbeeld metalmuziek? Als het niet ligt aan domheid van de mensen zelf, waarom lopen er geen metalfans met hun vriendin naakt aan een ketting achter zich aan na het zien van het eerder genoemde Progenies of the great Apocalypse, terwijl fans van urab clips zich wel op een dergelijke manier zich laten beïnvloeden?
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Even advocaat van de duivel spelen:
Bij moordenaars zoals die van Columbine en Finland, hoor je anders vaak dat ze ertoe aangezet werden door metalmuziek. Waarom gaat die beïnvloeding dan opeens niet op volgens jou, T_ID, en alleen wel bij urban clips? Juist ja: omdat het JOUW muzieksmaak is./ |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Mijn vraag is waar we dat (het meest) aan toe moeten schrijven? De clips? Of de mensen die zich laten beïnvloeden?
||
![]() |
Citaat:
Muziek dat door zwarte mensen wordt gemaakt is behoorlijk divers ook op tmf en mtv, zelfs datgene wat op tmf en mtv wordt uitgezonden. Misschien voor hem niet en dat hij het niet mooi vind is prima, maar dat is totaal irrelevant in deze discussie, laatstaan dat je het zo bot en discriminatief brengt. En wat je zegt klopt van geen kante. Het was juist een surinaamse stichting die zich inzette voor de afschaffing van het woord "negerzoen" en afschaffing van de traditie "zwartepieten", in mijn ogen aanstellerij van de bovenste plank. |
![]() |
|
Er is een verschil tussen muziek en clips. Beeldmateriaal is veel belangrijker dan geluid voor de opslag van informatie. Daarom zal je ook eerder in slaap vallen bij een leraar die saai verteld en stilstaat dan bij een die druk aan het gebaren is. Terwijl een hard geluid lang niet zoveel invloed op je activiteit heeft.
Bij die moorden wordt geciteerd dat het de muziek is die aanzet tot moord. Ik ben zoiezo niet zo'n voorstander van dit soort theorien, maar aangezien Kazet zegt dat er wetenschappelijke grond voor is zal ik dat voor het moment even aannemen. Wat ik echter denk is dat er meer verband bestaat tussen de achtergrond van mensen die zich aangetrokken voelen tot dit soort clips, een gevoeligheid voor dit soort beelden en de clips zelf. Ik zou (uit de losse pols) verwachte dat mensen die uit een cultuur komen waar moeilijk over seks wordt gepraat en een gemiddelde intelligentie en opleiding hebben hier sneller door worden aangestoken dan jongeren uit een cultuur waar open (en realistisch) over seks wordt gepraat en boven-gemiddelde intelligentie hebben. Ik zou dit effect ook sneller bij R&B verwachten dan bij metal. Dit komt omdat R&B mainstream is en metal meer alternative. Intelligentie en groepsgedrag binnen de mens hebben een verband. Als je wil ga ik echt wetenschappelijke bewijzen zoeken, maar ik het d'r nu even geen zin in.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is vast waar dat er enige redenen zijn om een correlatie te denken tussen bloot op tv en geweld naar vrouwen toe. Het is ook vast waar at die redenen nog niet onomstotelijk hard gemaakt zijn, want het blijft psychologie, en tenslotte is het ook waarschijnlijk waar dat het niet helemaal eerlijk is om bloot op tv alleen aan rapnegers te linken.
||
![]() |
Citaat:
Het is gewoon leuk om je vrijuit te bewegen zonder dat je allerlei stempels op je porum krijgt gedrukt. En dat is de huidige ontwikkeling, mannen en vrouwen tonen hun seksualiteit meer op de dansvloer, omdat men uberhaupt opener tegenover seks staat. |
![]() |
||
Citaat:
Uw antwoord: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...aar_metal.html
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh ja, en "heavy metal" is gewoon hetzelfde als "metal". "Melodic metal" bestaat überhaupt niet, maar daar is over te discussiëren natuurlijk. Laatst gewijzigd op 13-11-2007 om 20:24. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
De artiesten die na de stompzinnige verering van enkele vermoordde criminelen die iets maakten dat op muziek moest lijken, die zich zijn opgezadeld met een verwachtingenpatroon waar normaal zijn zich vertaald in geen platen verkopen maken zichzelf daardoor logischerwijs tot vertegenwoordigers van die negatieve moraal. Kijk bijvoorbeeld naar Raymtzer, en hoe zijn werk haat tussen Marrokanen en autochtonen bevorderd door veel fictief ach en wee over hoe erg de autochtonen wel niet zouden zijn. Of dat komt door inherente domheid van Raymtzer of het gewekte verwachtingspatroon onder zijn doelgroep, die zichzelf buiten de samenleving vinden staan en dat beeld bevestigd willen zien door hun muziek, laat ik in het midden, maar het verband is duidelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik graag "trillende billen" wil zien op televisie moet dat mijn goed recht zijn. Mijn ouders betalen geen belasting voor de financiering van dergelijke, pseudo-fascistische plannetjes. Het probleem ligt duidelijk niet bij de media an sich, maar bij de verknipte manier waarop bepaalde bevolkingsgroepen er mee omgaan. Bovendien lijkt het me ontzettend sterk dat er enig emperisch verband is tussen beide zaken. Laatst gewijzigd op 16-11-2007 om 09:56. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|