![]() |
|
uw score is 68
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. yeah, because I'm Worth it! |
![]() |
|
@ Vogelvrij; volgens mij ontstaat er pas een probleem als je je ongemakkelijk gaat voelen bij je uiterlijk, of dit nou mooi of lelijk is. Misschien is het voor minder mooie mensen moeilijker om hun uiterlijk te accepteren maar dat zul je uiteindelijk toch moeten doen, wil je op een gezonde manier in het leven te staan. Dus accepteren hoe je eruit ziet, zonder je er ongemakkelijk bij te voelen of je erdoor te laten leiden in sociale situaties.
Het is wel lastig natuurlijk als je écht afschuwelijk lelijk bent, maar dit is maar heel zelden het geval. Over het algemeen is zo'n laag zelfbeeld als hier in het topic vaak naar voren komt echt niet terecht, zelfs al ben je niet de allermooiste. Bijna niemand vindt zichzelf de allermooiste. Dat ik me 'nooit' onzeker voel door opmerkingen van anderen wil niet zeggen dat ik mezelf perfect vind, alleen maar dat ik hun opmerkingen niet op mezelf hoef te betrekken of me er ongemakkelijk door hoef te voelen. Stel dat iemand zegt: "Je bent te dik." Al is die negatieve kritiek waar, dan hoef je het nog niet op je gevoel van eigenwaarde te betrekken. Zelfbeeld en lichaamsbeeld hoeven niet hetzelfde te zijn.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
uw score is 58
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Oh heb ik daarom een depressie en sociale angst? ![]() Anyway, niks nieuws. |
![]() |
|
uw score is 18
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet!
||
Citaat:
Maar ach, het is natuurlijk ook maar een internettestje ![]()
||
Citaat:
Maar het is inderdaad maar een internettestje, hoewel wel een interessante.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
uw score is 51.
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. |
![]() |
|
uw score is 55
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. |
![]() |
|
uw score is 42
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het.
|
![]() |
uw score is 20
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! Klopt wel en een goede score, een jaar geleden zou ik bij alles vaak ingevuld hebben. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
OH, ik hoop dat hier geen ongelukkige zieltjes uitkomen! Mensen, wees alsjeblieft blij met je lichaam! Het heeft geen zin om niet blij met je lijf te zijn, want je zult het er toch mee moeten doen.. Wees tevreden!
Als je je eens even niet zo zeker voelt over jezelf of jezelf niet zo mooi vindt, denk dan alsjeblieft aan al die mensen die veel ongelukkiger zijn dan jij! Plastische chirurgie zou ik alleen overwegen als ik een ongeluk of iets dergelijks gehad heb. Wanneer ik het ook ok vind is als mensen heel veel zijn afgevallen en veel vel over hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Om 't bij mijn geval te houden: Jarenlange pesterij met m'n figuur, m'n uiterlijk. Je gaat je terugtrekken, sociaal gaat 't minder, je gaat negatiever denken.. Negatieve spiraal dus. |
![]() |
|
Verwijderd
|
uw score is 72
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Mja, het verbaasd me niet eigenlijk, ik zit natuurlijk niet voor niks twee dagen per week in een eetstoornissenkliniek... |
![]() |
|
Uw score is 7
Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken. Ik ben heel tevreden over mijn uiterlijk, niet te dik, te dun, te lang, te klein. Ik schaam me er nooit voor en ben de gespierste van de klas. (Zie ik in de kleedkamer van gym.) |
![]() |
|
uw score is 19
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! Olee! ![]()
|
Verwijderd
|
uw score is 30
U bent behoorlijk onzeker over uw lichaam en u heeft weinig zelfvertrouwen. Dat beperkt u in uw spontaniteit en in de dagelijkse dingen die u doet. Maar juist door het vermijden van bepaalde activiteiten en door uw pogingen om uw lichaam te ‘verbeteren’, voelt u zich nóg slechter over uzelf. Realiseert u zich dat het niet uw uiterlijk is, maar uw negatieve gedachten die maken dat u minder tevreden bent met uw leven dan u zou willen? Ja, wist ik al. Verbaast me ook niets. Maar aan sommige dingen valt nou een maal niet 1-2-3 wat te doen. En tja, ik vermijd niet echt activiteiten ofzo. ![]() |
![]() |
|
uw score is 67
![]() |
|
Verwijderd
|
uw score is 15
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! Klopt wel aardig ![]() |
![]() |
|
uw score is 38
U heeft een negatief lichaamsbeeld, dat u beperkt in uw dagelijks leven, u belemmert om plezier te hebben en uw zelfvertrouwen ernstig ondermijnt. Een negatief lichaamsbeeld is doorgaans een teken van een beschadigd zelfbeeld en gevoelens van minderwaardigheid. Maar het �straffen� van uw lichaam door een streng dieet of sportregime helpt niet. Werk liever actief aan een positievere houding ten opzichte van uw lichaam, eventueel met hulp van een therapeut. -- Ach, ja, dat klopt wel. Maar ik best tevreden met de score. Dat klinkt misschien raar, maar een aantal jaar geleden zou ik echt een score van 60 ofzo krijgen. Door pesterijen en weet ik 't vond ik mezelf extreem lelijk. Ja oke, ik ben vaak nog steeds onzeker en zoals anderen hier zeggen, dat gaat niet zo 1-2-3 over. Maar ik vind mezelf er best oke uitzien tegenwoordig! ![]()
|
Verwijderd
|
Uw score is 18
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! Klopt wel ![]() |
![]() |
|
uw score is 20
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! |
![]() |
|
uw score is 12
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet!
|
uw score is 9
Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken. Klopt wel ongeveer, die test laat me iets te positief zien.
|
![]() |
uw score is 17
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! Klopt wel Meestal ben ik er niet mee bezig Maar in enkele situaties wel
||
Citaat:
same here... opzich vind ik dat ik helemaal niet onzeker ben, maar kritsch ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat dat gedeeltelijk door de maatschappij komt. Je moet dun zijn, je benen scheren, platte buik en mensen die niet zo erg aan al die schoonheidsidealen voldoen (bijvoorbeeld dik zijn), daar wordt al snel naar gekeken. Al die opmerkingen die daar altijd over komen (ik merk het overigens ook bij mezelf, iemand die gisteren in de winkel zei: nou zeg, ik mag geeneens snoepjes meer kopen. Was dus een dikke vrouw) en al die ogen die kijken. Ook ik krijg wel opmerkingen over m'n uiterlijk. Het is de maatschappij die uiterlijk ongelooflijk belangrijk vindt. Ik denk echt dat dat een grote rol speelt. Als ik naar die vragen kijk snap ik dat veel mensen zo'n 'negatief lichaamsbeeld' hebben. Maar niet alleen. Hangt ook van andere factoren af, zoals thuissituatie, school, omgeving. Ik kon mezelf thuis zeker voelen, omdat ik helemaal werd geaccepteerd. Bij mij was de uitslag overigens: uw score is 7 Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken. En dat klopt wel, ik trek me meestal niet zoveel aan van anderen, als ik maar gelukkig ben.
|
Verwijderd
|
uw score is 56
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Goh.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|