Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2007, 07:24
Verwijderd
uw score is 30
U bent behoorlijk onzeker over uw lichaam en u heeft weinig zelfvertrouwen. Dat beperkt u in uw spontaniteit en in de dagelijkse dingen die u doet. Maar juist door het vermijden van bepaalde activiteiten en door uw pogingen om uw lichaam te ‘verbeteren’, voelt u zich nóg slechter over uzelf. Realiseert u zich dat het niet uw uiterlijk is, maar uw negatieve gedachten die maken dat u minder tevreden bent met uw leven dan u zou willen?

Belachelijk. Het beperkt mij helemaal nergens in. Over het algemeen ben ik redelijk blij met mn lichaam, maarja als iemand je aankijkt of afwijst op je zwakkere punten, is het niet gek dat je op dat moment niet zo heel blij bent met je lichaam. En nee, de weegschaal verteld mij niet mn idiale gewicht. Maarja... Klopt wel dat ik normaal zelfverzekerder ben, maar op t moment zit k zowieso niet goed in mn vel.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 13:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik heb daar toch 'nooit' ingevuld omdat ik die opmerkingen niet betrek op mezelf, al helemaal niet zoals ik nu ben.
Ja, dat had ik later ook bedacht, dat dat ook kon. Maar voor mij is dat wel lastig voor te stellen eigenlijk, ik vind het logisch dat ik me rot voel als ik denk aan nare opmerkingen van anderen, ook al is dat al een tijd geleden.
Eigenlijk is het een beetje een rare test, ze houden er helemaal geen rekening mee dat mensen ook reden kunnen hebben om onzeker te zijn met hun lichaam. Ze doen net alsof iedereen tevreden moet zijn met hun lichaam en dat het enkel de gedachtes zijn die beperkingen opwerpen, maar dat is toch helemaal niet zo. Sommige mensen zijn lelijker dan andere en de lelijken worden erop afgerekend. Een positieve levenshouding heeft daar natuurlijk wel een positieve invloed op, maar is echt niet zaligmakend.
Oud 13-11-2007, 17:09
zeep007
zeep007 is offline
uw score is 68
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het.

yeah, because I'm Worth it!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 18:04
stout!
stout! is offline
@ Vogelvrij; volgens mij ontstaat er pas een probleem als je je ongemakkelijk gaat voelen bij je uiterlijk, of dit nou mooi of lelijk is. Misschien is het voor minder mooie mensen moeilijker om hun uiterlijk te accepteren maar dat zul je uiteindelijk toch moeten doen, wil je op een gezonde manier in het leven te staan. Dus accepteren hoe je eruit ziet, zonder je er ongemakkelijk bij te voelen of je erdoor te laten leiden in sociale situaties.
Het is wel lastig natuurlijk als je écht afschuwelijk lelijk bent, maar dit is maar heel zelden het geval. Over het algemeen is zo'n laag zelfbeeld als hier in het topic vaak naar voren komt echt niet terecht, zelfs al ben je niet de allermooiste. Bijna niemand vindt zichzelf de allermooiste.
Dat ik me 'nooit' onzeker voel door opmerkingen van anderen wil niet zeggen dat ik mezelf perfect vind, alleen maar dat ik hun opmerkingen niet op mezelf hoef te betrekken of me er ongemakkelijk door hoef te voelen. Stel dat iemand zegt: "Je bent te dik." Al is die negatieve kritiek waar, dan hoef je het nog niet op je gevoel van eigenwaarde te betrekken. Zelfbeeld en lichaamsbeeld hoeven niet hetzelfde te zijn.
Oud 13-11-2007, 18:13
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
uw score is 28
U bent behoorlijk onzeker over uw lichaam en u heeft weinig zelfvertrouwen. Dat beperkt u in uw spontaniteit en in de dagelijkse dingen die u doet. Maar juist door het vermijden van bepaalde activiteiten en door uw pogingen om uw lichaam te �verbeteren�, voelt u zich n�g slechter over uzelf. Realiseert u zich dat het niet uw uiterlijk is, maar uw negatieve gedachten die maken dat u minder tevreden bent met uw leven dan u zou willen?

Hmm, ik heb best mijn onzekere momenten over mijn lijf en ik ben er niet heel blij mee, maar ik heb best een boel zelfvertrouwen en het gaat zeker niet ten koste van de spontaniteit in mijn dagelijke leven ofzo.
precies dezelfde score, en verder commentaar klopt ook wel .
Oud 13-11-2007, 21:09
Mara
Mara is offline
uw score is 58
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het.

Oh heb ik daarom een depressie en sociale angst?
Anyway, niks nieuws.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 08:10
stout!
stout! is offline
Ik schrik er echt van hoeveel mensen een (extreem) slecht lichaamsbeeld hebben .
Oud 14-11-2007, 08:55
Skilly
Skilly is offline
uw score is 18
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet!
Oud 14-11-2007, 09:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
@ Vogelvrij; volgens mij ontstaat er pas een probleem als je je ongemakkelijk gaat voelen bij je uiterlijk, of dit nou mooi of lelijk is. Misschien is het voor minder mooie mensen moeilijker om hun uiterlijk te accepteren maar dat zul je uiteindelijk toch moeten doen, wil je op een gezonde manier in het leven te staan. Dus accepteren hoe je eruit ziet, zonder je er ongemakkelijk bij te voelen of je erdoor te laten leiden in sociale situaties.
Dat laatste, daar gaat het eigenlijk niet over bij deze test hè? Ja, ik kan wel heel onzeker zijn en dat kan wel mede door mijn uiterlijk zijn, maar bij deze test lijkt het net alsof dat dan onmiddellijk betekent dat dat invloed heeft op hoe je doet in sociale situaties en dat is, althans bij mij, toch niet, ik heb niet het gevoel dat het me belemmert of zo.

Maar ach, het is natuurlijk ook maar een internettestje
Oud 14-11-2007, 09:43
stout!
stout! is offline
Citaat:
ik heb niet het gevoel dat het me belemmert of zo.
Ok, ik maakte juist uit die test op dat het daar wel over ging, omdat het ging over 'je ongemakkelijk voelen'.
Maar het is inderdaad maar een internettestje, hoewel wel een interessante.
Oud 14-11-2007, 10:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ok, ik maakte juist uit die test op dat het daar wel over ging, omdat het ging over 'je ongemakkelijk voelen'.
Maar het is inderdaad maar een internettestje, hoewel wel een interessante.
Ja maar, dat ik mij ongemakkelijk voel wil toch nog niet zeggen dat het me weerhoudt om bijvoorbeeld dingen te zeggen?
Oud 14-11-2007, 11:07
Verwijderd
uw score is 51.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 11:22
flyaway
flyaway is offline
uw score is 55
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 12:32
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik schrik er echt van hoeveel mensen een (extreem) slecht lichaamsbeeld hebben .
Inderdaad. Hoe is dit zo gekomen? Waarom hebben zoveel mensen zo'n slecht lichaamsbeeld?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 14:11
Mmmber
Mmmber is offline
uw score is 8
Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken.

Jeej!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 18:56
Mara
Mara is offline
Citaat:
Inderdaad. Hoe is dit zo gekomen? Waarom hebben zoveel mensen zo'n slecht lichaamsbeeld?
Dat valt niet zo 1-2-3 te zeggen, voor iedereen is het anders. Ik kan wel zeggen dat er een heel proces aan vooraf gaat, een langdurig proces.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 20:27
justhanna
justhanna is offline
uw score is 42
Oud 14-11-2007, 20:46
IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik sta ook echt te kijken hoeveel mensen zo negatief zijn.....
Doet me toch wat, het is zo vreselijk jammer om zo ontevreden met jezelf te zijn.

Ik ben allang blij dat alles werkt, op mijn platvoeten na.
Oud 14-11-2007, 20:48
Redhair
Redhair is offline
uw score is 20
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet!

Klopt wel en een goede score, een jaar geleden zou ik bij alles vaak ingevuld hebben.
Oud 14-11-2007, 22:52
Little_lady
Little_lady is offline
Ja, ik vind het van mezelf ook jammer dat ik niet echt tevreden ben met mezelf... Maarja, er is nu eenmaal zoveel wat ik gaag anders zou willen zien, hoe onrealistisch sommige dingen ook mogen zijn
Oud 15-11-2007, 10:48
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja, ik vind het van mezelf ook jammer dat ik niet echt tevreden ben met mezelf... Maarja, er is nu eenmaal zoveel wat ik gaag anders zou willen zien, hoe onrealistisch sommige dingen ook mogen zijn
Maar als je weet dat het onrealistisch is waarom wil je het dan anders? Waarmee vergelijk je jezelf dat je tot de conclusie bent gekomen dat jij niet voldoet zoals je bent?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 10:51
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Zou het kunnen zijn dat mensen met een slecht lichaamsbeeld eerder naar een forum gaan om erover te praten?
Oud 15-11-2007, 11:00
Volk
Volk is offline
Citaat:
Zou het kunnen zijn dat mensen met een slecht lichaamsbeeld eerder naar een forum gaan om erover te praten?
Kan, maar dan snap ik nog steeds niet waar dat beeld dan vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 11:12
Verwijderd
Deze test heeft rare vragen. Als je vroeger eventueel met je uiterlijk gepest bent, tuurlijk voel je je er dan ongemakkelijk bij als je er op terug kijkt. Dat heeft iedereen toch wel?!

Oh en mn score was 31 ofzo, maar dat komt over het algemeen door de aparte vragen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 13:00
Laura_86
Laura_86 is offline
OH, ik hoop dat hier geen ongelukkige zieltjes uitkomen! Mensen, wees alsjeblieft blij met je lichaam! Het heeft geen zin om niet blij met je lijf te zijn, want je zult het er toch mee moeten doen.. Wees tevreden!
Als je je eens even niet zo zeker voelt over jezelf of jezelf niet zo mooi vindt, denk dan alsjeblieft aan al die mensen die veel ongelukkiger zijn dan jij!

Plastische chirurgie zou ik alleen overwegen als ik een ongeluk of iets dergelijks gehad heb. Wanneer ik het ook ok vind is als mensen heel veel zijn afgevallen en veel vel over hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 15:03
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kan, maar dan snap ik nog steeds niet waar dat beeld dan vandaan komt.
Vaak invloed van buitenaf.

Om 't bij mijn geval te houden: Jarenlange pesterij met m'n figuur, m'n uiterlijk. Je gaat je terugtrekken, sociaal gaat 't minder, je gaat negatiever denken.. Negatieve spiraal dus.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 15:46
Verwijderd
Ik heb die test ooit gedaan, ik weet de precieze score niet meer, maar ik heb iig een positief lichaamsbeeld. Alleen mn lichaam qua ziekte/pijn/vermoeidheid ben ik minder blij mee, maar ik geloof dat dit alleen over uiterlijk ging?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 16:55
deoxyribose
deoxyribose is offline
Idd mensen, wees blij dat je gezond bent. Dat is het allerbelangrijkst.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 17:11
Verwijderd
uw score is 72

Mja, het verbaasd me niet eigenlijk, ik zit natuurlijk niet voor niks twee dagen per week in een eetstoornissenkliniek...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 18:22
Desiler
Desiler is offline
Uw score is 7
Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken.

Ik ben heel tevreden over mijn uiterlijk, niet te dik, te dun, te lang, te klein. Ik schaam me er nooit voor en ben de gespierste van de klas.
(Zie ik in de kleedkamer van gym.)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 20:46
Roosje
Roosje is offline
uw score is 19

Olee!
Oud 15-11-2007, 20:54
Verwijderd
uw score is 30
U bent behoorlijk onzeker over uw lichaam en u heeft weinig zelfvertrouwen. Dat beperkt u in uw spontaniteit en in de dagelijkse dingen die u doet. Maar juist door het vermijden van bepaalde activiteiten en door uw pogingen om uw lichaam te ‘verbeteren’, voelt u zich nóg slechter over uzelf. Realiseert u zich dat het niet uw uiterlijk is, maar uw negatieve gedachten die maken dat u minder tevreden bent met uw leven dan u zou willen?

Ja, wist ik al. Verbaast me ook niets. Maar aan sommige dingen valt nou een maal niet 1-2-3 wat te doen.
En tja, ik vermijd niet echt activiteiten ofzo. .
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 20:55
xxceline
xxceline is offline
uw score is 67
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 10:36
Verwijderd
uw score is 15

Klopt wel aardig
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 14:33
Verwijderd

Klopt
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 16:14
Gaara
Gaara is offline
Ik had een 9.
Oud 16-11-2007, 16:18
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
uw score is 0
Ik twijfelde wel bij eentje, dus 0-3 I guess.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 23:32
Cethlion
Cethlion is offline
uw score is 38
U heeft een negatief lichaamsbeeld, dat u beperkt in uw dagelijks leven, u belemmert om plezier te hebben en uw zelfvertrouwen ernstig ondermijnt. Een negatief lichaamsbeeld is doorgaans een teken van een beschadigd zelfbeeld en gevoelens van minderwaardigheid. Maar het �straffen� van uw lichaam door een streng dieet of sportregime helpt niet. Werk liever actief aan een positievere houding ten opzichte van uw lichaam, eventueel met hulp van een therapeut.
--
Ach, ja, dat klopt wel. Maar ik best tevreden met de score. Dat klinkt misschien raar, maar een aantal jaar geleden zou ik echt een score van 60 ofzo krijgen. Door pesterijen en weet ik 't vond ik mezelf extreem lelijk. Ja oke, ik ben vaak nog steeds onzeker en zoals anderen hier zeggen, dat gaat niet zo 1-2-3 over. Maar ik vind mezelf er best oke uitzien tegenwoordig! Dus eh, het belemmert me wel wat, maar ik doe gewoon de dingen die ik wil. Het kost me soms alleen wat meer moeite dan zou 'moeten'.
Oud 17-11-2007, 09:27
Verwijderd
Uw score is 18

Klopt wel Zo tevreden ben ik niet, maar het is niet iets waar ik me vaak druk over maak ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 16:04
vosje16
vosje16 is offline
12
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 17:42
Stefanie
Stefanie is offline
uw score is 20
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 17:58
BleuEyes
BleuEyes is offline
uw score is 12
Oud 20-11-2007, 10:31
Lilium
Lilium is offline
uw score is 9

Klopt wel ongeveer, die test laat me iets te positief zien.
Oud 20-11-2007, 12:59
knijtert
knijtert is offline
uw score is 17

Klopt wel
Meestal ben ik er niet mee bezig
Maar in enkele situaties wel
Oud 21-11-2007, 16:12
mepsteen
mepsteen is offline
mn score zal wel laag zijn, aangezien ik me nooit ongemakkelijk voel over mijn uiterlijk.
Oud 21-11-2007, 20:08
Kommunist
Kommunist is offline
Citaat:
uw score is 12

Hmm.. toen ik het las, viel het tegen, maar nu ik alle uitslagen hier lees vind ik het niet meer zo erg, ook gezien ik weet waarom ik niet tevreden ben

same here...
opzich vind ik dat ik helemaal niet onzeker ben, maar kritsch
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 10:38
ekki
ekki is offline
Citaat:
Beetje late reactie, maar goed.

Ik denk dat dat gedeeltelijk door de maatschappij komt. Je moet dun zijn, je benen scheren, platte buik en mensen die niet zo erg aan al die schoonheidsidealen voldoen (bijvoorbeeld dik zijn), daar wordt al snel naar gekeken. Al die opmerkingen die daar altijd over komen (ik merk het overigens ook bij mezelf, iemand die gisteren in de winkel zei: nou zeg, ik mag geeneens snoepjes meer kopen. Was dus een dikke vrouw) en al die ogen die kijken. Ook ik krijg wel opmerkingen over m'n uiterlijk. Het is de maatschappij die uiterlijk ongelooflijk belangrijk vindt. Ik denk echt dat dat een grote rol speelt. Als ik naar die vragen kijk snap ik dat veel mensen zo'n 'negatief lichaamsbeeld' hebben.

Maar niet alleen. Hangt ook van andere factoren af, zoals thuissituatie, school, omgeving. Ik kon mezelf thuis zeker voelen, omdat ik helemaal werd geaccepteerd.

Bij mij was de uitslag overigens:

uw score is 7

En dat klopt wel, ik trek me meestal niet zoveel aan van anderen, als ik maar gelukkig ben.
Oud 23-11-2007, 12:38
Verwijderd
uw score is 56

Goh..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 13:56
Volk
Volk is offline
Citaat:
Beetje late reactie, maar goed.

Ik denk dat dat gedeeltelijk door de maatschappij komt. Je moet dun zijn, je benen scheren, platte buik en mensen die niet zo erg aan al die schoonheidsidealen voldoen (bijvoorbeeld dik zijn), daar wordt al snel naar gekeken. Al die opmerkingen die daar altijd over komen (ik merk het overigens ook bij mezelf, iemand die gisteren in de winkel zei: nou zeg, ik mag geeneens snoepjes meer kopen. Was dus een dikke vrouw) en al die ogen die kijken. Ook ik krijg wel opmerkingen over m'n uiterlijk. Het is de maatschappij die uiterlijk ongelooflijk belangrijk vindt. Ik denk echt dat dat een grote rol speelt. Als ik naar die vragen kijk snap ik dat veel mensen zo'n 'negatief lichaamsbeeld' hebben.

Maar niet alleen. Hangt ook van andere factoren af, zoals thuissituatie, school, omgeving. Ik kon mezelf thuis zeker voelen, omdat ik helemaal werd geaccepteerd.

Bij mij was de uitslag overigens:

uw score is 7

En dat klopt wel, ik trek me meestal niet zoveel aan van anderen, als ik maar gelukkig ben.
Ok, bedankt. Mij is altijd duidelijk gemaakt thuis dat het om het innerlijk ging dus denk dat dat ook meeweegt bij mij. Ik zou trouwens liever lelijk willen zijn dan mooi. Mooi zijn heeft geen enkele echte nut. Als je lelijk bent weet je in ieder geval dat de mensen om jou heen er zijn voor jou en niet voor je uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 17:35
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Ok, bedankt. Mij is altijd duidelijk gemaakt thuis dat het om het innerlijk ging dus denk dat dat ook meeweegt bij mij. Ik zou trouwens liever lelijk willen zijn dan mooi. Mooi zijn heeft geen enkele echte nut. Als je lelijk bent weet je in ieder geval dat de mensen om jou heen er zijn voor jou en niet voor je uiterlijk.
Ja bij mij dus ook. En idd, mooi zijn is ook niet alles. Dan weet je nooit of die leuke jongen nou voor jou gaat of voor je koppie...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten