![]() |
||
Volgens een test,
http://www.psychologiemagazine.nl/ps.../show/id=53227 Citaat:
|
Verwijderd
|
uw score is 66
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. __ Zo lang als ik me kan herinneren heb ik een negatief zelfbeeld, maar ik heb er niet of nauwelijks last van.. Dus geen eetstoornissen, sociale angst of depressies |
![]() |
|
uw score is 12
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! Hmm.. toen ik het las, viel het tegen, maar nu ik alle uitslagen hier lees vind ik het niet meer zo erg, ook gezien ik weet waarom ik niet tevreden ben ![]()
|
uw score is 35
U heeft een negatief lichaamsbeeld, dat u beperkt in uw dagelijks leven, u belemmert om plezier te hebben en uw zelfvertrouwen ernstig ondermijnt. Een negatief lichaamsbeeld is doorgaans een teken van een beschadigd zelfbeeld en gevoelens van minderwaardigheid. Maar het ‘straffen’ van uw lichaam door een streng dieet of sportregime helpt niet. Werk liever actief aan een positievere houding ten opzichte van uw lichaam, eventueel met hulp van een therapeut. Oke wat jij wil ![]()
|
uw score is 9
Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken. ![]()
|
uw score is 13
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! Klopt denk ik wel, maar lijkt me ergens ook wel redelijk gezond. Denk dat iedereen dat ergens wel heeft.
|
uw score is 66
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Viel te verwachten, het klopt ook wel. |
![]() |
|
uw score is 59
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Goh.
|
![]() |
uw score is 36
U heeft een negatief lichaamsbeeld, dat u beperkt in uw dagelijks leven, u belemmert om plezier te hebben en uw zelfvertrouwen ernstig ondermijnt. Een negatief lichaamsbeeld is doorgaans een teken van een beschadigd zelfbeeld en gevoelens van minderwaardigheid. Maar het ‘straffen’ van uw lichaam door een streng dieet of sportregime helpt niet. Werk liever actief aan een positievere houding ten opzichte van uw lichaam, eventueel met hulp van een therapeut. En ik ben geen vaste bezoeker van het voedingstopic ![]()
|
![]() |
uw score is 33
U heeft een negatief lichaamsbeeld, dat u beperkt in uw dagelijks leven, u belemmert om plezier te hebben en uw zelfvertrouwen ernstig ondermijnt. Een negatief lichaamsbeeld is doorgaans een teken van een beschadigd zelfbeeld en gevoelens van minderwaardigheid. Maar het ‘straffen’ van uw lichaam door een streng dieet of sportregime helpt niet. Werk liever actief aan een positievere houding ten opzichte van uw lichaam, eventueel met hulp van een therapeut. Dus.. sommige dingen klinken wel bekend.. andere niet echt.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
uw score is 42
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Niet echt verassend. Misschien toch maar bespreken volgende week... |
![]() |
|
![]() |
uw score is 39
U heeft een negatief lichaamsbeeld, dat u beperkt in uw dagelijks leven, u belemmert om plezier te hebben en uw zelfvertrouwen ernstig ondermijnt. Een negatief lichaamsbeeld is doorgaans een teken van een beschadigd zelfbeeld en gevoelens van minderwaardigheid. Maar het ‘straffen’ van uw lichaam door een streng dieet of sportregime helpt niet. Werk liever actief aan een positievere houding ten opzichte van uw lichaam, eventueel met hulp van een therapeut. - nou, zo erg is het nou ook weer niet ![]()
|
als ik terugdenk aan nare opmerkingen die mensen over mijn uiterlijk hebben gemaakt
Ja duh, dat is toch een open deur, het zou raar zijn als je je dan niet ongemakkelijk over je uiterlijk voelt ![]() uw score is 43 U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het.
|
uw score is 5
Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken. Ja, ben het er op zich wel mee eens, ik ben zeker niet onzeker. Maar ik doe vandaag wél telkens mijn sjaal voor mijn kin omdat er een ranzige puist op zit ![]() ![]() ![]()
|
uw score is 2
Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken. jip klopt als een bus, ik heb heel soms mijn onzekere momentjes. Maar die hebben alleen te maken met mn uiterlijke verzorging, niet met mn lichaam an sich. (geen tijd gehad om haar te wassen, make-up te doen, alle leuke kleren bij mn ouders en naar een feestje gaan etc)
|
![]() |
uw score is 34
U heeft een negatief lichaamsbeeld, dat u beperkt in uw dagelijks leven, u belemmert om plezier te hebben en uw zelfvertrouwen ernstig ondermijnt. Een negatief lichaamsbeeld is doorgaans een teken van een beschadigd zelfbeeld en gevoelens van minderwaardigheid. Maar het ‘straffen’ van uw lichaam door een streng dieet of sportregime helpt niet. Werk liever actief aan een positievere houding ten opzichte van uw lichaam, eventueel met hulp van een therapeut. Ik straf mijn lichaam niet, maargoed. |
![]() |
|
uw score is 16
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! |
![]() |
|
uw score is 8
Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken. uiterlijk en voorkomen zijn soms wel moeilijk te scheiden. als je echt puur uiterlijk zou nemen zou ik iets lager uitkomen denk ik, maar ik weet niet echt altijd het verschil tussen soms en vaak. |
![]() |
|
uw score is 42
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. ![]()
|
uw score is 47
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. mmm...klopt
|
Verwijderd
|
uw score is 48
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Die vragen kwamen me heel bekend voor. Ik denk zo vaak zulke dingen. Ik hoopte eigelijk dat het wel mee zou vallen, maar dus toch niet. Ik wil dit niet, het valt heus wel mee. ![]() |
![]() |
|
uw score is 59
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Kijk, dat verklaart dan ook het een en ander ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
uw score is 13
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Klopt wel, maar mijn waardering voor mijn uiterlijk heeft geen invloed op mijn zelfwaardering op andere gebieden. En zo goed vind ik die test nu ook weer niet, je kunt alleen vaste antwoorden geven en sommige dingen zijn niet op mij van toepassing, maar die optie is er dus niet. |
![]() |
|
uw score is 45
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. Meh, zo erg is het nu ook weer niet. |
![]() |
|
![]() |
Zal ik dan maar als enige ventert reageren.
![]() ![]() uw score is 17 U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! |
![]() |
|
uw score is 27
U bent behoorlijk onzeker over uw lichaam en u heeft weinig zelfvertrouwen. Dat beperkt u in uw spontaniteit en in de dagelijkse dingen die u doet. Maar juist door het vermijden van bepaalde activiteiten en door uw pogingen om uw lichaam te ‘verbeteren’, voelt u zich nóg slechter over uzelf. Realiseert u zich dat het niet uw uiterlijk is, maar uw negatieve gedachten die maken dat u minder tevreden bent met uw leven dan u zou willen? mja, klopt wel, al vermijd ik geen leuke en sociale situaties meer vanwege mijn lichaam ![]() ![]()
|
![]() |
uw score is 8
Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken. Ik heb helemaal niet "zeer veel zelfvertrouwen." Alsof je zelfvertrouwen puur van je lichaamsbeeld afhangt. ![]() |
![]() |
|
uw score is 9
Gefeliciteerd! U heeft een positief lichaamsbeeld en zeer veel zelfvertrouwen. Uw oordeel over uw lichaam heeft weinig invloed op uw dagelijks leven: u ontleent uw zelfwaardering aan andere zaken. Eh, klopt deels. Ik ben wel positief, maar heb ook een "Wat maakt mij het nou uit?" houding. De meeste punten die aangehaald werden, associeer ik sowieso niet met mijn uiterlijk. Dusja, dan houdt het gauw op en is het resultaat van zo'n test al snel null and void.
|
uw score is 13
U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! Kon erger. ![]()
|
Score 24
U bent behoorlijk onzeker over uw lichaam en u heeft weinig zelfvertrouwen. Dat beperkt u in uw spontaniteit en in de dagelijkse dingen die u doet. Maar juist door het vermijden van bepaalde activiteiten en door uw pogingen om uw lichaam te ‘verbeteren’, voelt u zich nóg slechter over uzelf. Realiseert u zich dat het niet uw uiterlijk is, maar uw negatieve gedachten die maken dat u minder tevreden bent met uw leven dan u zou willen? Klopt op zich wel, maar ik vermijd niets eigenlijk en probeer mijn lichaam ook niet te 'verbeteren'. Dus ja eigenlijk klopt het helemaal niet zo, alleen dat ik onzeker ben en weinig zelfvertrouwen heb ![]() |
![]() |
|
uw score is 43
U heeft een uiterst negatief en onrealistisch lichaamsbeeld. Mensen met een dergelijk laag zelfbeeld lopen een grote kans op eetstoornissen, sociale angst en depressies. Het is goed dat u deze test heeft gedaan. Laat het de eerste stap zijn om de hulp in te roepen van een therapeut, en stap voor stap te werken aan uw zelfwaardering. U verdient het. meh. Er is niks onrealistisch aan mijn lichaamsbeeld.
||
Citaat:
uw score is 11 U verhoudt zich meestal goed tot uw lichaam. Maar in sommige situaties worden uw lichaamsbeeld en daarmee uw zelfwaardering ondermijnd door negatieve gedachten en gevoelens over uw lichaam. Zorg dat die negatieve gedachten u niet belemmeren in de dingen waar u plezier aan beleeft: zo belangrijk is uiterlijk niet! Klopt wel, over het algemeen ben ik zeker over mijn uiterlijk, afgezien van wat kleine onzekerheden, maar die beheersen mijn leven gelukkig niet.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Problemen met zelfbeeld.. ikkuh15 | 26 | 21-05-2010 12:18 |