Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2007, 17:38
stout!
stout! is offline
Ik vind het bizar dat het in dit topic gaat over het vreemdgaan en of je daar al dan niet mee kan leven.

Voor mij zouden het liegen over een verkrachting en meerdere zelfmoordpogingen veel grotere alarmbellen zijn. Dat heeft niets met spijt hebben te maken, meer met psychisch niet in orde zijn.

De vraag is dus misschien niet eens of je haar kunt vergeven maar of je een relatie wil hebben met een labiele suïcidale leugenares.
Oud 13-11-2007, 18:46
Magican
Magican is offline
Citaat:
ga ergens anders de lolbroek uithangen

Ga ergens anders onsamenhangende beginposts zonder duidelijke stelling of vraag posten.
Oud 13-11-2007, 21:35
Verwijderd
Volgensmij is jouw vriendinnetje een beetje bang om jou kwijt te raken en hangt ze dat verkrachtingsverhaal op, en zijn die zelfmoordpogingen een schreeuw naar aandacht, en vooral naar medelijden waardoor jij een relatie met haar behoudt uit medelijden.

Ze wil je hoe dan ook niet kwijt, en is op de raarste manieren bezig daarvoor "te zorgen". Als je daar instinkt kan ze alles bij je flikken.
Oud 14-11-2007, 01:07
Smokin'
Smokin' is offline
Maak dat je wegkomt. Ze is vreemgegaan. Klaar allemaal. haar hang naar bevestiging en haar zwaktes zijn ziekelijk.
Oud 14-11-2007, 16:44
Verwijderd
Volgens mij zit ze wel goed daar.. in dat centrum.

Tijd om een nieuw vriendinnetje te zoeken

Vreemdgaan en erover liegen is tot daar aan toe, maar liegen over verkrachting, zelfmoordpogingen en weet ik wat.. dan zou ik er toch heel snel klaar mee zijn hoor.

Laatst gewijzigd op 14-11-2007 om 17:14.
Oud 16-11-2007, 12:56
Anaïs
Anaïs is offline
Wat is de diagnose eigenlijk van dat psychiatrisch centrum? Wat raden zij aan?
Oud 16-11-2007, 14:43
Verwijderd
In jouw plaats zou dat vreemdgaan nog best overheen te komen zijn.. maar dat iemand mij gaat vertellen verkracht te zijn om te verbloemen dat hij/zij is vreemdgegaan zou ik nevernooit vergeven. Als je een fout maakt, wees dan ook zo volwassen om voor de gevolgen in te staan en ga niet iets verzinnen en vervolgens aandacht trekken dat je heeeel zielig bent met zelfmoordpogingen. Dan ben je gewoon nog niet volwassen genoeg voor een serieuze relatie lijkt me. Emotionele chantage heet dat.

Oh en spijt of geen spijt.. er zit gewoon echt iets niet goed bij haar lijkt me.. dus of dat nu zoveel zegt.
Oud 16-11-2007, 15:47
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
Zal ik je komen ophalen, rijd ik samen nr het psychiatrisch centrum in pittem en toon ik je mn vriendin en kan je es nr het verhaal luisteren..

Pittem?
Is er daar een psychiatrisch centrum?

En verder, alleen het feit dat ze eerst zat te liegen dat ze verkracht was, verkracht dan nog wel, wil al zeggen dat ze niet helemaal spoort daar vanboven
Oud 16-11-2007, 16:00
Inanis
Inanis is offline
er zijn weinig mensen die ik verdoem tot een positie waarbij ik ze geen contact gun.
in dit geval zou ik dat ook niet doen.
ze is ook maar een mens.. eentje die aardig de weg kwijt is, maar das niets onoverkomelijks.

ik stel voor om de relatie op een laag pitje te zetten en een tijdje wat meer vriendschappelijk met haar om te gaan. heb het ook niet over jullie relatie totdat zij erover begint.
t beste in deze situatie is de controle over nemen en je niet opnieuw door haar laten manipuleren.
probeer het ook niet teveel over 'jullie' te hebben of 'ons' (van relatie)
als je haar problemen bespreekt, heb het dan over dat ze het voorzichzelf moet doen, wat het beste voor haar is.
en jouw problemen, wat het beste voor jou is.

verdoem haar niet, zoals velen in dit topic voorstellen.
dan verlaag je jezelf net zo erg of zelfs meer dan haar.
Oud 16-11-2007, 16:08
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Hallo,

Ik ben 19,mn vriendin 17..voor haar leeftijd is ze enorm volwassen.. Wij hadden een prachtige relatie, smoorverliefd op elkaar, elkaar verrassen,kortom een droomrelatie..Tot de zomervakantie er was. Zij ging nr corsica met haar ouders voor 3 weken, ik naar spanje voor een maand...Voor onze reis hadden we het een paar maal over vreemdgaan,vooral door mij da omdat ik vroeger eens erg gekwetst geweest ben. Na haar 3 weken corsica zou ze de 4de week nr mij in spanje komen samen bij mn ouders.. We hadden het erover gehad moest ze vreemdgaan dat ze niet meer ging komen, uiteindelijk na 3 weken hard gemis stond ze daar aan die vlieghaven.. We hebben ons die week kostelijk geamuseerd daar maar terug in belgie begonnen de problemen, ze kreeg kuren,deed soms raar..Ik merkte dat er wat aan de hand was, ik vroeg haar veel of er iets gebeurd was in corsica..waarop ze elke keer opnieuw enorm boos reageerde, na een zoveelste keer kwam er het volgende uit, een jongen diek daar goed kende heeft me de laatste avond proberen kussen... ik dacht ok niets mis mee zolang jij dat niet gedaan hebt.. maar ze was enorm aan het huilen! De komende weken waren nie beter en ik vroeg wat er nog scheelde, ze vertelde me plots dat ze verkracht was! ik was in alle staten en wou die jongen gaan opzoeken! mn ouders hadden haar ook geloofd en haar ook in vertrouwen genomen... Na dit gehoord te hebben ging het nog niet goed met haar, je zou denken logisch na een verkrachting maar kvond dat ze net iets te weinig aangedaan was vr verkracht te zijn geweest dus vroeg ik ng maar eens wat er scheelde.. uiteindelijk hoorde ik het, ze was vreemdgegaan.. Ze vertelde dat zij niets bij hem had gedaan, dat geloofde ik niet dus dat ben ik paar dagen later dan ook weer teweten gekomen...na dit alles heeft mijn vriendin tot 4 maal toe zelfmoorde proberen plegen, 2 maal pillen, mes, en uiteindelijk haarzelf proberen ophangen..Nu zit ze vr 6 weken in een psychiatrisch centrum..

Ik weet het nu soms allemaal niet meer,ik weet wel dat ze spijt heeft van wat er gebeurd is maar soms komen de gedachten nog in mn hoofd: Ze heeft met haar benen voor een ander opengelegen..
Join the club heb dit scenario 2x meegemaakt (vriendin neukt een gast op vakantie terwijl ze een exclusieve relatie heeft met mij). Gewoon dumpen die zooi, no mercy.
Oud 17-11-2007, 16:55
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ofwel ga je voor elkaar ofwel doe je dat niet. Maar een beetje halfslachtig ertussenin blijven hangen schiet voor beiden niet op.

Als ze idd vreemd is gegaan, zal je daar nu niets meer aan kunnen veranderen. Maar het is zeker niet abnormaal dat je vriendin op vakantie gewoon met die vrienden bleef optrekken en niet om elf uur in haar bed kroop omdat ze al een vriendje had. Ofwel wordt het tijd dat je beslist dat ze niet miss perfect is maar dat je toch een relatie met haar wil, ofwel ga je door met haar niet meer te vertrouwen, maar maak het dan ook ineens uit.

En verder weet ik het ook allemaal niet. Of ze spijt heeft? Het is best aannemelijk dat ze dat vooral vertelt om van het gezaag af te zijn, en de druk wat van haar schouders af te nemen. De spijt bij het vreemdgaan is meestal spijt voor de gevolgen ervan, veel meer dan spijt voor hetgeen er echt gebeurde.
Oud 17-11-2007, 19:48
Verwijderd
Zo te horen spoort ze voor geen meter. Zoek een vriendin die geestelijk wel in orde is.
Oud 17-11-2007, 20:42
Alex111
Alex111 is offline
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze toch wel verkracht is? Ik vind een zelfmoordpoging een beetje erg ver gaan. Zou het niet kunnen dat iemand iets in haar drankje heeft gedaan en haar zo heeft gedrogeerd?
Ik zou er eens achter proberen te komen wie die vent is.
Oud 19-11-2007, 07:21
Verwijderd
Citaat:
Zou het niet zo kunnen zijn dat ze toch wel verkracht is? Ik vind een zelfmoordpoging een beetje erg ver gaan. Zou het niet kunnen dat iemand iets in haar drankje heeft gedaan en haar zo heeft gedrogeerd?
Ik zou er eens achter proberen te komen wie die vent is.
En dat wil zij bereiken. Als je verkracht bent vertel je dat niet nadat je vriend boos was omdat je vreemd gegaan bent. Dan zeg je niet oh ja maar hij verkrachtte me dus ben ik niet vreemd gegaan.
Dat vind ik nogal bullshit.
Oud 19-11-2007, 15:29
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
En dat wil zij bereiken. Als je verkracht bent vertel je dat niet nadat je vriend boos was omdat je vreemd gegaan bent. Dan zeg je niet oh ja maar hij verkrachtte me dus ben ik niet vreemd gegaan.
Dat vind ik nogal bullshit.

Maar toch kan Alex111 gelijk hebben...
Oud 19-11-2007, 15:44
Volk
Volk is offline
Citaat:
Lijkt me vrij sterk.
Oud 19-11-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:

Wanneer zij eerst niks over een verkrachting had gezegd, en het ging van een "beetje vozen" met iemand op vakantie naar ik ben verkracht, en toen hij haar niet met open armen ontving zij meteen aan de zelfmoordpogingen ging..

Citaat:
Lijkt het me vrij sterk.
Oud 19-11-2007, 20:20
Warsocket
Warsocket is offline
vreemdgaan (en zeker als het niet allen bij zoenen blijft).

vindt ik al dusdanig ver gaan.
Als jij haar nu nog kan vertrouwen en wilt vergeven ok.

Dan zou ik het nog niet zoen, want ik neem aan dat je niet met zon labiele persoonlijkheid oud wilt worden.
Oud 27-11-2007, 18:06
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
klinkt hard, maar t is de beste tip die ik kan verzinnen na het lezen van je verhaal en alle reacties erop:

dumpen en nieuwe zoeken.

je kunt best vrienden blijven als je t leuk met haar had/hebt. maar t klinkt me niet als een volwaardige partner als ik t zo lees.
wat voor MEERwaarde heeft ze voor jou, nu, op dit moment?
Oud 27-11-2007, 18:31
voorbijganger
voorbijganger is offline
Als je haar echt dumpt, is het misschien wel een goed idee dat centrum waar ze zit daarvan op voorhand op de hoogte te brengen, zodat ze extra waakzaam kunnen zijn. Sowieso is het eigenlijk geen slecht idee om eens te praten met iemand van dat centrum. Misschien kunnen jullie samen snappen waarom ze zo vreemd doet.
Oud 28-12-2007, 18:11
Gabriela
Gabriela is offline
tsk tsk ...."vreemdgaan.org" ..... niet normaal dat vreemdgaan tegenwoordig ook al een hele business is, er wordt ook overal geld aan verdiend...Te triest voor woorden
Oud 05-01-2008, 19:25
smiletoyou
smiletoyou is offline
DoubleDL, ik zou het haar vergeven!
Als zij op het goede pad weer verder wil, kan het tog weer goed komen tussen jullie?!
Dat zou tog moooi zijn?
Ik zou haar in iedergeval steunen, want zij is fout geweest, dat is duidelijk, maar nu heeft zij het moeilijk ga het voor haar dan niet nog moeilijker maken door haar te negeren!
Help haar!
Oud 01-02-2008, 10:04
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
DoubleDL, ik zou het haar vergeven!
Als zij op het goede pad weer verder wil, kan het tog weer goed komen tussen jullie?!
Dat zou tog moooi zijn?
Ik zou haar in iedergeval steunen, want zij is fout geweest, dat is duidelijk, maar nu heeft zij het moeilijk ga het voor haar dan niet nog moeilijker maken door haar te negeren!
Help haar!
fuck dat, gewoon exit en op naar iets gezonds.
Oud 01-02-2008, 16:34
Verwijderd
Was dat zo'n toevoeging aan dit topic dat je 'm moest uppen?
Oud 01-02-2008, 21:17
thegoodlife
thegoodlife is offline
Je bent wel enorm simpel als je met haar verder gaat.

Eerst vertelt ze het niet, dan vertelt ze een verhaal over verkrachting en vervolgens komt de aap uit de mouw en gaat het maar op zelfmoord gooien?

Klinkt als een zwaar psychotisch, indirect, fout mokkel als je het mij vraagt..
Oud 02-02-2008, 15:13
Changshan
Changshan is offline
Als ze zwaar psychotisch wordt van vreemdgaan (en er daarvoor niets mis was), dan weet je in ieder geval dat ze enorm veel spijt heeft en dat je haar helemaal kapot kunt maken door haar in de steek te laten...

Als je haar dan niet in de steek laat, moet je nu voor jezelf beslissen of je haar met óf zonder relatie blijft steunen. En als je met haar verder wil gaan, dan zou ik héél duidelijk zeggen dat je haar vergeeft, misschien dat dat haar nu het meest helpt.
Oud 02-02-2008, 16:24
thegoodlife
thegoodlife is offline
Jij hebt zeker nog nooit van actrices gehoord?

Heb exact hetzelfde meegemaakt met een ex, alleen kwam zij ook nog eens met het verhaal aanzetten dat ze zwanger zou zijn van de gast die haar zou hebben verkracht.
Oud 02-02-2008, 21:34
Evilblue
Evilblue is offline
uhm, mijn vraag is dus waarom je dit niet in je eentje oplost. Het heeft met jou en je gekke, liegende, bedriegende meiske te maken. sorry als het bruut klinkt, maar die meiske moet geloosd worden.
Oud 02-02-2008, 22:00
Verwijderd
Ik denk dat hij bijna 3 maanden na dato al wel iets besloten heeft.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten