Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2007, 23:38
Verwijderd
Gemakzuchtig = denken dat je de wereld verder kunt helpen met alleen een waterputje hier en daar.

Ik ben helemaal niet pro-oorlog, zelfs met steun van de VN zou ik mijn twijfels gehad hebben. En bovendien ben ik nogal links, ik vind dat het budget voor ontwikkelingssamenwerking drastisch verhoogd moet worden. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met mensenrechten? Waarom gaan we naar de Olympische Spelen in Peking terwijl iedereen weet hoe ze daar met dissidenten omgaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2007, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Gemakzuchtig = denken dat je de wereld verder kunt helpen met alleen een waterputje hier en daar.

Ik ben helemaal niet pro-oorlog, zelfs met steun van de VN zou ik mijn twijfels gehad hebben. En bovendien ben ik nogal links, ik vind dat het budget voor ontwikkelingssamenwerking drastisch verhoogd moet worden. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met mensenrechten? Waarom gaan we naar de Olympische Spelen in Peking terwijl iedereen weet hoe ze daar met dissidenten omgaan?
Sporters sporten voor zichzelf, als wij als Nederland gaan zeggen dat Nederlandse sporters niet mogen gaan, wat bereik je daar dan mee?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:41
Verwijderd
Sporters sporten niet alleen voor zichzelf, ze vertegenwoordigen ook hun land. En glimlachtend ten tonele verschijnen op de Spelen terwijl mensenrechtenactivisten met een nekschot daar geëxecuteerd worden getuigt van een zeer slechte smaak.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:42
Verwijderd
Citaat:

Heel simpel, als het om economische belangen gaat is men daar helemaal blind voor. Zo gauw er geld in het spel zit worden mensenrechten aan de kant gezet. En dat is ronduit schandalig. Er zijn genoeg politieke instrumenten waarmee je de economie voor een verbetering van de situatie daar zou kunnen inzetten, maar dat wil niemand, want dat kost geld en moeite.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:42
Verwijderd
Het had niet in China gehouden moeten worden.

Ik ben voor Obama.
En Sylph, maak ik jou ook eens mee met een achterlijk politiek standpunt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Absoluut, maar nu dat wel zo is, kunnen ze China wel gaan aanspreken. Dat doe je niet door sporters thuis te houden, lijkt mij.
Met citaat reageren
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben voor Obama.
Omdat hij zwart is? Of omdat je zo overtuigd bent van zijn politieke kwaliteiten?
Verwijderd
Citaat:
Sporters sporten niet alleen voor zichzelf, ze vertegenwoordigen ook hun land. En glimlachtend ten tonele verschijnen op de Spelen terwijl mensenrechtenactivisten met een nekschot daar geëxecuteerd worden getuigt van een zeer slechte smaak.
Precies, of bepaalde zogenaamde democratien die de mensenrechten massaal kunnen schenden en buiten de rechtbanken kunnen houden doordat ze een beroep doen op geheime staats zaken.
Met citaat reageren
Verwijderd
Nederland en de EU moeten veel meer mensenrechten op de agenda zetten.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:45
Verwijderd
Wanneer maken we eens duidelijk dat we het niet meer accepteren? :bevlogen:
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Eensch, maarja, zelfs binnen de EU zijn er nog veel landen waar de regering niet alle mensen gelijk behandelt. Kijk maar hoe ze met de homo's omgaan in Polen.
Oud 18-11-2007, 23:47
Verwijderd
Uiteindelijk moeten lidstaten de EU uitgezet kunnen worden.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Absoluut, maar nu dat wel zo is, kunnen ze China wel gaan aanspreken. Dat doe je niet door sporters thuis te houden, lijkt mij.
Aanspreken is niet genoeg, je moet ook wat druk uitoefenen. En daarbij blijft het vreemd dat bepaalde partijen in nederland zoals de VVD constant zitten te zemelen over democratie en gemene dictaturen en ondertussen zelf de grootste voorvechters zijn voor handel en zaken doen met een land als china en het daar helemaal geweldig vinden.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
En dan?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:48
Verwijderd
Citaat:
En dan?
Dan weten mensenrechtenschenders dat het ons menens is. En als er dan nog niets gebeurt, zijn er altijd nog sancties.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Eensch, maarja, zelfs binnen de EU zijn er nog veel landen waar de regering niet alle mensen gelijk behandelt. Kijk maar hoe ze met de homo's omgaan in Polen.
Het is dan ook een raadsel hoe dat land er ooit bijgekomen is aangezien het voor geen meter voldoet aan de criteria.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Omdat hij zwart is? Of omdat je zo overtuigd bent van zijn politieke kwaliteiten?
gewoon omdat hij leuker is dan hilary
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Ik ben voor Obama.
Mogen we ook sms'en?
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Voordeel is dat wanneer een land in de EU zit je dan gebruik kunt maken van het Ehrm. Ookal zie ik het nog niet gebeuren dat ze dat ook echt gaan afdwingen als een land onwelwillend is.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:50
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het is dan ook een raadsel hoe dat land er ooit bijgekomen is aangezien het voor geen meter voldoet aan de criteria.
Van mij mogen ze Polen er morgen uitknikkeren. Imbeciele boerenstaat.
Oud 18-11-2007, 23:50
Verwijderd
Citaat:

of nl stapt ooit nog es op ;x
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Mogen we ook sms'en?
ja, naar 3838

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 23:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
gewoon omdat hij leuker is dan hilary
Hm, persoonlijk vind ik Hillary leuker. Maar ik heb dan ook iets met 35+ vrouwen.
Oud 18-11-2007, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Maar ik heb dan ook iets met 35+ vrouwen.
ik ook, maar obama is net iets leuker
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 00:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik ook, maar obama is net iets leuker
Als het Oprah was, had ik het wel geweten.
Oud 19-11-2007, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Van mij ook, die lui hadden er nooit bij mogen komen, en het is een raadsel waarom ze de stemprocedures niet van te voren goed hebben herzien.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Als het Oprah was, had ik het wel geweten.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 00:08
Magican
Magican is offline
Ik heb een keer een stukje gezien waarin Hilary alle commentaar weglachte. Ze ging niet op de vraag in, ze maakte geen domme grap op de kritiek/tegenargumenten, ze begon gewoon heel dom te lachen. Echt onwijs raar en ontzettend kinderachtig.

Daarom Obama, alhoewel ik me er ook niet in verdiept heb.
Oud 19-11-2007, 00:12
Uice
Uice is offline
Optyfen met die K*rstmuts.
Oud 19-11-2007, 00:13
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 00:14
Uice
Uice is offline
De Sint is in het land, crackhoer!
Oud 19-11-2007, 00:16
Verwijderd
De Sint zit in België!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 00:16
Martiño
Martiño is offline
Lief zijn Uice! *roe pakt*
Oud 19-11-2007, 00:17
Verwijderd
;x
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 00:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Lief zijn Uice! *roe pakt*
Jij bent ten minste in bij de tijd.
Oud 19-11-2007, 01:12
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:

Ik ben voor Obama.
En Sylph, maak ik jou ook eens mee met een achterlijk politiek standpunt.
:x
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 08:34
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik ken hun standpunten niet dus ik heb geen idee wat de verschillen tussen die twee zijn.
Ik mag toch hopen dat ze meer argumenten gebruiken dan 'ik ben een neger' of 'ik ben een vrouw' maar goed dat zal wel. Het is mij iig om het even.
Rudy Giuliani lijkt me ook een geschikte kandidaat. Hij is dan wel republikein maar hij is een stuk liberaler dan Bush (veel conservatief-Christelijke Amerikanen gaan niet op hem stemmen omdat hij te liberaal is op de punten die conservatief-Christelijke Amerikanen belangrijk vinden. Sommigen vergelijken hem zelfs met Hillary Clinton) en iig heeft hij meer verstand van zaken dan Bush. Ik denk dat hij ook goed in staat is om het land te leiden, hij heeft New York immers door de crisis van 9-11 geleid. Hoewel de VS natuurlijk wel een stukje groter is...
Oud 19-11-2007, 09:29
Verwijderd
Hahah die hilarische Hillary

Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 09:31
Verwijderd
:')
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 09:32
Verwijderd
Citaat:
:')
Als ze de presidentsverkiezingen niet wint, dan kan ze altijd nog als clini-clown aan de slag!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 10:38
Verwijderd
Citaat:

Verhoging van het budget voor ontwikkelingssamenwerking heeft 0,0 zin. Of je moet de gemoedsrust van de Westerse mens al doel hebben, dan is het natuurlijk ideaal.
De Olympische spelen zijn een vorm van diplomatie. Er kan meer bereikt worden als men in het kader van de spelen tegen China gaat zeuren, ''Je mag ze wel houden maar dan moet je eerst zus en zo...'' dan dat je de boel boycot, omdat dan de verhoudingen nog meer op scherp komen te staan en China zich nog meer naar binnen keert.

Ik zou (denk ik) stemmen op Clinton, maar om de totale drogreden dat ik Obama een gladjakker vind.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 10:38
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jij bent ten minste in bij de tijd.
Merci. Ik denk dat ik gewoon president van de VS moet worden. Dick Cheney in de zak naar Spanje enzo.

En het lijkt wel of Hillary een tumor in haar wang heeft op die eerste foto van Jive. En op foto nr. 5 lijkt ze wel 65.
Oud 19-11-2007, 10:40
Verwijderd
Citaat:
En op foto nr. 5 lijkt ze wel 65.
Ze is dan ook al 60 heh.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 17:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ze is dan ook al 60 heh.
Shit, nog waar ook. Op de meeste foto's ziet ze er dan toch redelijk goed uit voor een 60 jarige.
Oud 19-11-2007, 21:37
Verwijderd
Het liefst een forumbaas
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 21:37
Verwijderd
ecnelis for president.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 21:39
Verwijderd
en ohja, voor de rest ben ik het met sylph eens, zonder het topic te lezen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 21:40
Nocturnal
Nocturnal is offline
ron paul
Reageren

Regels voor berichten