Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2007, 19:02
doesje
doesje is offline
punt is dat ik geen eigen verzekering heb en dat mijn ouders het dus vast en zeker onder ogen krijgen. Dat ik dan ineens een voor hun onbekende declaratie bij de verzekering uit mag gaan leggen ofzo, neelieverniet...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 19:40
Lorelei
Lorelei is offline
Je kan ook zelf betalen, dan gaat het niet naar je verzekering.

En verder zijn er heel veel opties naast de pil, dus mocht je inderdaad slecht reageren op de pil.. dan stap je gewoon over naar iets anders.

Laat je moeder je niet zo bang maken joh.
Oud 27-11-2007, 23:04
Changshan
Changshan is offline
Je moet je ook bedenken dat je moeder je (uit angst dat ze je moet loslaten?) probeert te manipuleren door van haar kant alleen de nadelen (de grove nadelen die alleen bij mensen voorkomt met een afwijking in hun afweer of wat dan ook, in ieder geval laat ze vast niet de kanspercentages bij die nadelen zien) voor je neus te leggen.

Dat ze nog macht over je heeft op dit gebied omdat je nog zeventien bent, is brute onzin. Een laatste uitvlucht, meer niet. Juridisch niet terug te vinden.
Oud 28-11-2007, 14:25
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
(...) M'n moeder heeft me allerlei medische artikelen laten lezen over mogelijke bijwerkingen van de pil (...)
En stonden er ook voordelen in dan? Zeg dat ze je moet vertrouwen! Je bent oud genoeg lijkt me
Oud 28-11-2007, 19:12
juno
juno is offline
Heb je al eens de bijsluiter van het doosje paracetamolletjes gelezen? Als je dat leest denk je ook : "dan maar hoofdpijn!".

Niet zwanger worden is voor jou nu belangrijker dan wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:08
Ani.
Ani. is offline
En als je nou eens eerst zelf naar de huisarts gaat, informatie vraagt, om advies vraagt.
Waarschijnlijk zal jouw huisarts je vertellen dat het een verstandige keuze is om aan de pil te gaan.
misschien helpt het om daarna samen met je moeder naar de huisarts te gaan en dan samen het gesprek nog eens opnieuw te hebben.
misschien ziet je moeder in,als ze het van een arts zelf hoort, dat jij volwassen genoeg bent om voor jezelf te beslissen wat je wilt EN dat de nadelen niet zo erg hoeven te zijn als dat ze lijken, en dat er zeker ook voordelen zijn.

als echt niets meer helpt.. zou ik zelf (als ik in jouw schoenen stond) je moeder in een rustig gesprek duidelijk maken dat jij , onafhankelijk van haar mening, TOCH wel sex wilt hebben, omdat je er zelf aan toe bent. en dat je naar de apotheek wilt gaan (als dat zo is) om te kijken wat de mogelijkheden zijn om de pil zelf te betalen. en het onderwerp dan verder laten rusten.
Je moeder weet dan dat je sex hebt, dat je waarschijnlijk ook de pil gaat gebruiken, maar verder hoeven jullie er dan geen discussie meer over te voeren. Jullie weten dan allebei waar je aan toe bent.
( al kan ik me ook voorstellen dat het provocerend over kan komen als je het zo zegt, wat weet niet de bedoeling is)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:28
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
punt is dat ik geen eigen verzekering heb en dat mijn ouders het dus vast en zeker onder ogen krijgen. Dat ik dan ineens een voor hun onbekende declaratie bij de verzekering uit mag gaan leggen ofzo, neelieverniet...
........dan koop je toch condooms..........?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 15:56
Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou liever hebben dat mijn dochter van 18 eerlijk om de pil komt vragen dan dat ze het allemaal stiekem moet doen, of onveilig. Een vriendin van me was 19 jaar, dierf ook de pil niet vragen dus had seks met een condoom. Maar dat kost ook geld enzo, dus deed ze het af en toe zonder, haar dochtertje is nu 7 jaar

Overigens gebruik ik de nuvaring om me te beschermen tegen zwangerschap en condooms tegen SOA. Een condoom alleen zou ik nooit doen, dat ding zal maar eens scheuren op een onveilig moment
Oud 30-11-2007, 15:50
doesje
doesje is offline
Allemaal bedankt voor de tips en de informatie. Het gaat op dit moment niet goed tussen mij en mijn vriend het het ziet er erg naar uit dat het niet lang meer aan is tussen ons dus voorlopig zal ik toch geen sex meer hebben. Toch heel erg bedankt allemaal. Hier mag nu een slot je op.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2007, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben trouwens nog 17 (maar m'n moeder gaat er vanuit dat ik als ik nu zwanger zou raken 18 ben als ik dan een kind zou hebben - wat ik niet van plan was)

M'n moeder heeft me allerlei medische artikelen laten lezen over mogelijke bijwerkingen van de pil en er staan toch echt dingen tussen die van mij niet hoeven: versterking van depressiviteit, aankomen in gewicht, misselijkheid etc. En ik weet dat er verschillende pillen zijn die allemaal andere bijwerkingen kunnen hebben, maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat je bijwerkingen krijgt. Ik denk niet dat m'n moeder tegen me wil liegen of me wil demoniseren door me dit te laten lezen, ze wil volgens mij dat ik niet alleen naar de voordelen kijk maar me ook bewust ben van eventuele nadelen. En het is natuurlijk een onnatuurlijk iets om je lichaam 'in de war' te sturen met hormonen, ik geloof dat dat haar grootste punt is.

Ik denk dat ik sowieso mijn eigen gang wel ga, maar hoe groot is de kans eigenlijk dat het misgaat als je alleen een condoom (correct) gebruikt?
Hoe erg je op de pil reageert verschilt per persoon. Ik heb als ik de pil gebruik constant huilbuien, het humeur van een zwaar geïrriteerde draak en als anticonceptie doet de pil het wel heel goed. Ik heb er geen zin meer in. Ik vind de pil verschrikkelijk, maar misschien is het voor jou wel een uitkomst.
Maar je kan ook gewoon met condooms veilig seks kan hebben zolang je maar de aanwijzingen leest en niet flink met je nagels of een schaar eroverheen gaat voordat je 'm gebruikt. Wij gebruiken al tweeënhalf jaar condooms en het is nog niet mis gegaan. (Klopt heel hard af.)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 19:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb als ik de pil gebruik constant huilbuien, het humeur van een zwaar geïrriteerde draak en als anticonceptie doet de pil het wel heel goed.
Er zijn meer merken en soort anticonceptiepil dan gaten in de begroting van het kabinet. Heb je ze allemaal geprobeerd?

Regels voor berichten