![]() |
|
![]() |
En als je nou eens eerst zelf naar de huisarts gaat, informatie vraagt, om advies vraagt.
Waarschijnlijk zal jouw huisarts je vertellen dat het een verstandige keuze is om aan de pil te gaan. misschien helpt het om daarna samen met je moeder naar de huisarts te gaan en dan samen het gesprek nog eens opnieuw te hebben. misschien ziet je moeder in,als ze het van een arts zelf hoort, dat jij volwassen genoeg bent om voor jezelf te beslissen wat je wilt EN dat de nadelen niet zo erg hoeven te zijn als dat ze lijken, en dat er zeker ook voordelen zijn. als echt niets meer helpt.. zou ik zelf (als ik in jouw schoenen stond) je moeder in een rustig gesprek duidelijk maken dat jij , onafhankelijk van haar mening, TOCH wel sex wilt hebben, omdat je er zelf aan toe bent. en dat je naar de apotheek wilt gaan (als dat zo is) om te kijken wat de mogelijkheden zijn om de pil zelf te betalen. en het onderwerp dan verder laten rusten. Je moeder weet dan dat je sex hebt, dat je waarschijnlijk ook de pil gaat gebruiken, maar verder hoeven jullie er dan geen discussie meer over te voeren. Jullie weten dan allebei waar je aan toe bent. ( al kan ik me ook voorstellen dat het provocerend over kan komen als je het zo zegt, wat weet niet de bedoeling is) |
![]() |
|
Ik zou liever hebben dat mijn dochter van 18 eerlijk om de pil komt vragen dan dat ze het allemaal stiekem moet doen, of onveilig. Een vriendin van me was 19 jaar, dierf ook de pil niet vragen dus had seks met een condoom. Maar dat kost ook geld enzo, dus deed ze het af en toe zonder, haar dochtertje is nu 7 jaar
![]() Overigens gebruik ik de nuvaring om me te beschermen tegen zwangerschap en condooms tegen SOA. Een condoom alleen zou ik nooit doen, dat ding zal maar eens scheuren op een onveilig moment ![]()
|
![]() |
Allemaal bedankt voor de tips en de informatie. Het gaat op dit moment niet goed tussen mij en mijn vriend het het ziet er erg naar uit dat het niet lang meer aan is tussen ons dus voorlopig zal ik toch geen sex meer hebben. Toch heel erg bedankt allemaal. Hier mag nu een slot je op.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar je kan ook gewoon met condooms veilig seks kan hebben zolang je maar de aanwijzingen leest en niet flink met je nagels of een schaar eroverheen gaat voordat je 'm gebruikt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Doorschrijven of niet? l-i-e-n-n-e | 7 | 30-06-2008 19:02 | |
Liefde & Relatie |
Vervolg op: 'Vanavond gaan of niet?' martina1991 | 54 | 05-09-2006 11:00 | |