Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
2 Days in Paris
Regiedebuut van Julie Delpy. Een Amerikaanse jongen laat zich door zijn van oorsprong Franse vriendin meenemen naar Parijs, waar haar ouders wonen (en ook heel veel exvriendjes). Met vlagen erg grappig en doet vooral in de slotscène denken aan Before Sunrise/Sunset. Maar dat kan ik Delpy niet echt kwalijk nemen. Aanrader. The Exorcism of Emily Rose Oud nieuws, maar dit is geen film om te gaan kijken als je niet kunt slapen, en zeker niet als je een beetje een bangerik bent. Al met al wel aardig; Emily Rose is wel te vaak zielig ipv eng. |
![]() |
|
28 Weeks Later: deze film wordt vooral gedragen door de sfeervolle soundtrack met afwisselend mooie drones en een postrockachtig thema als leidraad. De openingsscene sleurt je meteen de film in, maar na dit sprankelend begin kakt het bijna een uur lang in. Een aaneenschakeling van trage, atmospherische beelden van een verlaten Londen is een streling voor het oog, maar tegelijkertijd haalde het me sterk uit de flow van de film. De horror an sich is wel dik in orde.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() - Mystic River: onderhoudend drama waarbij er flink de tijd wordt genomen voor het uitdiepen van de karakters zonder al te veel de sentimentele kant op te gaan. De daadwerkelijke toedracht van de moord en het bijbehorende motief kwam alleen iets te random uit de lucht vallen en werd ook zonder al te veel poeha afgehandeld. En Kevin Bacon, ik weet niet wat het met die gozer is, maar afgezien van zijn capriolen in Tremors heeft hij nooit wat leuks op het grote witte doek tevoorschijn getoverd. Correct me if I'm wrong.
|
Verwijderd
|
Nou, wacht dacht je van The six degrees of Bacon, te controleren op The Oracle Of Bacon? (goed, of hij leuke films heeft gemaakt wordt niet beantwoord, maar grappig is het wel
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Donnie Darko (Director's Cut)
Nou, ook maar even deze versie gekeken. En ach, echt een verbetering t.o.v. het origineel vind ik het niet; enkele scènes zijn wat uitgebreider of beter ondersteund, maar er zijn ook stukjes toegevoegd die niet veel nut bieden (droombeelden, close-ups van ogen). Het origineel bevatte hier en daar ook minder goed uitgewerkte scènes (zoals Rooster zegt, het voelt soms te beknopt en afgeraffeld aan): neem nou de scène waarin
Spoiler
Verder reageren sommige personages nogal vaag en onverklaarbaar, en lijken sommige scènes weinig nut te hebben voor het verhaal zelf. Sja, het oogt allemaal soms gewoon wat rommelig. Tot slot: Ik weet niet meer of het in het origineel ook zo was, maar in de D's cut was er bij sommige scènes muziek doorheen gemonteerd, wat de dialogen een beetje maskeerde. Erg irritant. 7/10 |
![]() |
||
Citaat:
- Hotel Rwanda: Schindler's List, maar dan met negers. Een beetje emo, maar verder wel mooi.
|
Idlewild Ik had hier stiekem best wat van verwacht. Maar dat viel een beetje tegen. De aankleding is perfect, de sets, kleding van de acteurs. Het combineert allemaal perfect. Het heeft die heerlijke jaren 30 stijl, en je krijgt het idee dat er zo ontzettend veel te zien is. Helaas gaat de film mee in de trend alles zo veel mogelijk te verknippen en dat maar snel achter elkaar te zetten, waardoor je het idee hebt dat je weinig tot niets van dat moois te zien krijgt. Ook had ik het allemaal meer swingend verwacht. Nu beperkte het zich voornamelijk tot matte beats,het gebabbel van Big Boi, en wat dames die hun chocolade-bruine benen hoog de lucht in wierpen. Helaas.
Elephant Ik had deze een aantal jaar geleden al bekeken, vond het toen wel aardig. Ik had toen echter een stuk minder 'kennis' dan dat ik nu heb. De naam Bela Tarr was mij volledig onbekend. Deze naam is mij inmiddels wel bekend en gisteren heb ik deze film ook weer eens opnieuw bekeken. En de invloed van Tarr op van Sant en Elephant is niet te ontkennen. De manier waarop we het verhaal te zien krijgen is vrijwel identiek aan de wijze waarop Sátántangó het laat zien (kom ik net achter, want ik zit in mijn lunchpauze van Sátántangó). De lange trackingshots en de holle geluiden die vaak op de achtergrond te horen zijn helpen mee aan de nare sfeer, en geven je dat vervelende zenuwachtige gevoel in je buik. Je weet immers dat er iets ernstigs gaat gebeuren, de vraag is alleen wanneer. En dan klinkt plots dat ene schot, vanaf dat moment zit je aan het beeld gekluisterd en raak je in de knoop met jezelf. Aan de ene kant walging van wat er op het scherm gebeurt. Het geweld is zelden zo lelijk in beeld gebracht, de jongens lijken zo gevoelloos. Aan de andere kant komt er vreemd genoeg begrip voor de jongens. Het zijn immers nog maar tieners die, waarschijnlijk, ongewild tot het uiterste gedreven zijn. En zo laat de film je met een ontzettend machteloos gevoel achter.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
In het kader van de Rotterdam Film Course met als thema censuur:
Cut (Royston Tan) Tan zet op komische wijze de censuur in Singapore te kakken in een mini-musical van 13 minuten. Ook te bekijken op Youtube: http://youtube.com/watch?v=-JdfPl_TYHo La Battaglia di Algieri (The Battle of Algiers) Indrukwekkend en onderhoudende film die een poging waagt twee kanten van het conflict te laten zien en daar heel aardig in slaagt. Viva Zapatero Film over de macht over de media van Berlusconi in Italië. Ongelofelijk dat dit soort toestanden zo dichtbij nog aan de orde van de dag zijn. Wie ook maar een beetje kritisch verslaggeeft krijgt direct de advocaten van Berlusconi op zijn dak. Het satirische programma dat de documentairemaakster voor televisiezender RAI maakte werd na een boel getouwtrek maar één keer uitgezonden en in de film gaat zij op zoek naar een verklaring hiervoor. Dat haar woede om deze beslissing de drijfveer is geweest om deze documentaire te maken is soms een nadeel. Daarnaast eindigt Viva Zapatero opgetogen en positief, terwijl daar m.i. geen reden voor is. Verder nog een boel fragmenten uit Elephant, Lost Highway, This Film is Not Yet Rated, etc. Als jullie nog de kans krijgen om naar de Rotterdam Film Course te gaan via je studie, zeker doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Spirited Away: soortement van surrealistische anime voor luiervreters tot tien jaar en puisterige nipponfetisjisten? Ik vond het maar gay en lame. Maar als de naam van Lynch in de credits had gestaan, had ik hem vast een 4345 gegeven.
|
Ik heb vandaag denk ik de langste film die ik ooit gezien heb gezien. Het was vanochtend de beurt aan Sátántangó. Zeven uur lang genieten. Elk shot, elke noot aan muziek, elk woord dat gezegd wordt, elke stilte die er is. Het is allemaal even geweldig, fantastisch, briljant, en nog maar eens wat van die termen. Wat moet je er anders over zeggen? Een unieke ervaring, die ik je van harte kan aanraden. Nu nog eens een bioscoop vinden die het een keer in 1 keer draait.
||
Citaat:
Zullen we binnenkort eens 3 films op rij kijken? Wat dacht je van Satantango gevolgd door Shoah gevolgd door Berlin Alexanderplatz? Misschien ook leuk voor Marloes? |
![]() |
|
The Godfather II
Ik vind: als je de kans hebt The Godfather II in de grote zaal van The Movies te zien, moet je die nemen. Blijkbaar denken veel mensen daar anders over, want de bezoekers waren op twee handen te tellen. Maar goed, dat is naast treurigmakend ook wel een voordeel voor mij, want ik houd wel van ruimte. Jammer dat een paar van de andere bezoekers tijdens de film zaten te sms'en, en op een gegeven moment liep er zelfs een loser weg om drankjes te halen. Nou vraag ik je! Maar goed, genoten dus. Superieur vervolg met glansrollen, schitterende muziek en natuurlijk dito beelden. Met name de straten van New York in de scenes met jonge Vito zien er schitterend uit. John Cazale wordt vaak niet genoemd als men het heeft over de fantastische cast, dus ik noem hem nog even omdat hij weer geweldig bezig is. 9/10
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
En volgende keer zelf opzoeken ![]() Eastern Promises Zeker niet slecht, maar ook niet echt speciaal. Wel wou ik na de film dolgraag een ruige gangster zijn, dit is dan wel weer de verdienste van vigo mortensen ![]() the royal tenenbaums Blijf het een super film vinden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu aan het kijken: King Arthur Somewhat mooie beeldjes en mooie muziek, maar het geheel kan gewoon niet zo boeien. Beetje uit de middenmoot van de stroom aan epic films ná LotR 6/10 |
![]() |
|
Mortal Kombat Annihilation - 2/10
Omg, ik heb deze nog in de bioscoop gezien en ik herinner me dat ik hem helemaal geweldig vond. Maar ja, in die tijd vond ik alles aan Mortal Kombat helemaal geweldig, dus dat zegt niets ![]() Enneh.....juist. Dit is dus een waardeloze film die zelfs het eerste deel (die ik overigens mede dankzij de vormgeving wel vermakelijk vind) op een meesterwerk doet lijken. Het verhaal is behalve oninteressant ook nog eens heel beroerd geënsceneerd. Geen logica, geen ontwikkelingen, niets. Het is meer nog dan in het deel 1 een excuus om zoveel mogelijk personages en gevechten te laten zien. Kijk, als die gevechten nou nog creatief en origineel waren, okay. Maar ze zijn extreem repetitief en, vergeleken met de overduidelijk tot voorbeeld gestelde HK producten, ontzettend traag. Wat dat betreft bakte MK 1 er ook weinig van, maar de gevechten waren sneller en hadden hier en daar, deels door de settings, nog wel iets eigens. Maar in MK 2 is alles slap en saai, wat zelfs die irritante, constant pompende technomuziek niet kan verhelpen. Maar het kan erger. Het special effects team was kennelijk veel te ambitieus, want de CGI en practical effects zijn meestal erg lelijk in hun beoogde grootsheid. Zag alles er in het origineel nog mooi verzorgd en up-to-date uit, hier is alles houterig, flets en wat al te zichtbaar blue screeny. Geen verbetering dus. Het enige pluspunt in de vormgeving zijn de soms wel mooie in-door decors. Ze zien er lekker gotisch en fantasievol uit. Oh en sommige van de kostuums mogen er ook wel zijn, hoewel niet echt accuraat. Maar daar maalt verder niemand om, want het is Moral Kombat. En het slechte wint het hier duidelijk van het goede. Voor de rest bestaat de film eveneens uit pure fail. De acteurs waren natuurlijk een non-issue in de eerste MK, maar hier zijn ze echt irritant slecht. Niet eens functioneel genoeg om het verhaal te kunnen stuwen. Nou verwacht ik van game verfilmingen in het algemeen en Mortal Kombat-verfilmingen in het bijzonder natuurlijk helemaal niets op acteergebied, maar dat maakt het allemaal niet minder triest. Neem nou die nieuwe Rayden, gespeeld door James Remar. Remar is sowieso compleet charismavrij en dat helpt natuurlijk niet bij zo'n rol. Ook als is die rol niets meer dan een karikatuur. En Bryan Thompson als Shao Kahn......ik wil het er eigenlijk niet meer over hebben ![]() Dus wat moet je nou met zo'n film? Het is een kruising tussen een kung fu film en een schreeuwerige zaterdagochtend cartoon voor ADD-kindertjes. Mja. Ik vraag me tevens af waarom ik zo belachelijk veel aandacht besteed aan uitgerekend deze flutfilm ![]()
|
Clash by Night Toffe noir/drama van Lang. Op het eerste gezicht niet heel erg bijzonder, maar de karakters zijn goed, en de acteurs die ze spelen nog veel beter. Vooral Stanwyck steelt de show, en Paul Douglas komt op het laatst ook érg goed op gang. Gave bijrollen van Monroe, en van Joe's vader, weet niet wat zijn naam is. Die nog een leuke, maar toch trieste toevoeging is. Niet het beste werk van Lang, maar zeker het bekijken waard.
Out of the Past Ontzettend goede Noir. Uitstekend voorbeeld van het genre ook, want het heeft alles in zich wat het moet hebben. Tourneur's touch is ook prachtig, en een ontzettend goede rol van Mitchum. Must see. Pickup on South Street jaja, geweldig. Het is weer typisc Fuller, als in alles moet met extremen. Van het hakken aan het in begin in de trein, tot de belichting in de nachtscènes, tot alle losers die de film bevolken. Verder zit de film nog vol met prachtige details, zijn de acteurs bovengemiddeld, en de tijd vliegt voorbij. Aanrader. ![]()
Laatst gewijzigd op 04-12-2007 om 10:20. |
![]() |
|
spring, summer, fall, winter and spring
prachtig! the man from earth interesting.. the man who wasnt there koel, thornton is tof in zwartwit 2001: a space odyssey hm eindelijk gezien... had er expres niets over gelezen. had ik dat maar wel gedaan want OMG ZZZZZZ. ik ging er in met het idee een meesterwerk te zien met een normaal verhaal over die HAL die gaat flippen. wat een deceptie zeg, beetje naar een zwart scherm turen met een langzaam draaiend ruimtedingetje gevolgd door epileptische shit waar je U tegen zegt eindigend met een soort van mindfuck waar ik totaal niet meer om gaf. beetje lezen op internet blijkt dat er nog daadwerkelijk een idee achter zat, ok wel interessant allemaal maar ik ga m niet voor mn lol nog een keer kijken
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic. Dinalfos | 500 | 26-11-2007 20:01 |