Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2009, 12:14
WolterB
WolterB is offline
Het is duidelijk dat je de films niets vindt Uice, maar zal dat niet liggen aan jouw persoonlijke voorkeur en het genre/de manier van schrijven van Tolkien, waardoor je al met een bevooroordeelde manier tegen de films aankijkt en ook nu al negatieve uitlatingen doet op een film waar nog mee begonnen moet worden om verfilmd te worden?
Advertentie
Oud 14-06-2009, 19:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het is duidelijk dat je de films niets vindt Uice, maar zal dat niet liggen aan jouw persoonlijke voorkeur en het genre/de manier van schrijven van Tolkien,
Ik heb niets tegen het fantasygenre, er zijn best mooie dingen mee gedaan. Ik heb wel iets tegen de manier van schrijven van Tolkien inderdaad, ik hou meer van een goede schrijvers.

Citaat:
waardoor je al met een bevooroordeelde manier tegen de films aankijkt en ook nu al negatieve uitlatingen doet op een film waar nog mee begonnen moet worden om verfilmd te worden?
Ik heb buiten mijn mening over Andy Serkis weinig negatiefs over de film gezegd; Ian McKellen en Guillermo Del Toro heb ik hoog zitten en dat heb ik ook laten weten.
Oud 15-06-2009, 02:59
Verwijderd
Om eigenlijk de discussie wat meer naar The Hobbit te sturen:

Het boek heb ik zo'n 10 jaar terug gelezen, en het was wel een leuke leeservaring. De hoofdstukken voelden wel een beetje 'episodic' aan, alsof het opzichzelfstaande stukjes avontuur waren (Bilbo komt een paar spinnen tegen, Bilbo vecht voor zijn leven, Bilbo ontsnapt en gaat verder, Bilbo komt een paar trollen tegen, wordt bijna opgegeten maar verandert ze in steen, Bilbo ontsnapt en gaat verder, Bilbo komt Smaug tegen, Bilbo doodt Smaug, enfin, you get the point). Ben benieuwd hoe dat zich vertaalt naar een film.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2009, 07:26
Joostje
Joostje is offline
Duh, de Hobbit is ontstaan uit verhaaltjes die JRR Tolkien zijn kinderen vertelde voor het slapen gaan. Vandaar dat ik het zo stompzinnig vindt om het als een epos te verfilmen.
Oud 15-06-2009, 18:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Jackson zei dat hij een fantasyfilm wilde maken 'alsof het echt gebeurd was'. Je kunt prima een alternatieve wereld scheppen, maar als de personages daarin zich op geen enkele manier gedragen als echte mensen wordt het al snel oninteressant als je emotionele verbondenheid zoekt.
Dat moet je natuurlijk niet te letterlijk nemen. Hij probeerde gewoon te zeggen dat hij het verhaal invoelbaar wilde maken.

Dat laatste is natuurlijk onzin. Misschien dat (emotioneel) onderontwikkelden zich inderdaad niet kunnen verplaatsen in iets anders dan conventionele menselijke karakters, maar normaal begaafden kunnen dat gelukkig wel.

Citaat:
Ik bedoel dat grappende dwergen en bombastische tovenaars in de mate waarin ze aanwezig waren niet op hun plaats waren in LOTR. Het leek erop dat de film zichzelf best serieus nam.
Dat valt wel mee hoor. Jezelf serieus nemen =/= bloedserieus zijn.

Citaat:
Toen ik hem vorige kerst op televisie zag viel me bij al die kastelen direct op dat ik naar een tekenfilm zat te kijken.
Ja, wat wil je ook met die CG. Het is nu eenmaal makkelijk ter herkennen. Maar dat is niet per se iets slechts.

Alleen waren sommige CG-shots wat te complex om echt geloofwaardig over te komen, dat wel.

Citaat:
Dat is waar, maar hij lijkt het verleerd te zijn. King Kong was ook al zo traag en vlak
.

De acteursregie in King Kong is één van de betere aspecten van de film. Dat de film relatief oppervlakkig is, komt eigenlijk door de matige screenplay.

Maar je moet toegeven, de film is nog altijd een grote verbetering ten opzichte van het origineel.

Citaat:
Welke aspecten heeft Frodo buiten zijn clichématig heldendom?
Heldendom? Frodo is zo'n beetje de minst waarschijnlijke held die je kunt verzinnen. Dat is ook het punt van het verhaal. De kracht zit hem in zijn groei richting echte heldendom. In de tussentijd leren we, dankzij de ring, ook de obsessieve en duistere kanten van Frodo kennen. Origineel? Nee, want het gaat hier om de traditionele, archetypische strijd tussen goed en kwaad. Maar dat werkt op zich best goed.
Oud 15-06-2009, 19:04
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat moet je natuurlijk niet te letterlijk nemen. Hij probeerde gewoon te zeggen dat hij het verhaal invoelbaar wilde maken.
Dat bedoelde ik.

Citaat:
Dat laatste is natuurlijk onzin. Misschien dat (emotioneel) onderontwikkelden zich inderdaad niet kunnen verplaatsen in iets anders dan conventionele menselijke karakters, maar normaal begaafden kunnen dat gelukkig wel.
Ik ben daartoe meestal prima in staat.

Citaat:
Maar je moet toegeven, de film is nog altijd een grote verbetering ten opzichte van het origineel.
Absoluut niet. Het origineel is gedateerd, maar heeft weinig echt saaie momenten. De remake begint met een uur saaie onzin waarin we kennis moeten maken met de complete bemanning van dat schip, die vervolgens totaal vergeten wordt als er eindelijk monsters in beeld komen. Dan wordt de film wel redelijk onderhoudend, hoewel de pogingen CG-mensen realistisch te doen lijken roet in het eten gooien.

Citaat:
Heldendom? Frodo is zo'n beetje de minst waarschijnlijke held die je kunt verzinnen.
In het echte leven wel ja, maar de fictiewereld stikt van de gewone jongens die zich tot held ontpoppen als ze een of andere taak opgelegd krijgen.

Citaat:
Dat is ook het punt van het verhaal. De kracht zit hem in zijn groei richting echte heldendom. In de tussentijd leren we, dankzij de ring, ook de obsessieve en duistere kanten van Frodo kennen.
Ach, goed, hij heeft een duistere kant. Maar dat wordt ook helemaal niet verder uitgewerkt. We zien geen boeiende innerlijke strijd in de beste hobbit, gewoon de standaardtransformatie van sympathieke sukkel naar held met af en toe 'ns een zijweggetje waarop het even mis lijkt te gaan.
Oud 19-06-2011, 22:38
Carn
Carn is offline
Citaat:

De opnames van The Hobbit zijn eindelijk begonnen in Nieuw-Zeeland. Dit werd afgelopen zondag bekendgemaakt door regisseur/producent Peter Jackson, en filmstudio's MGM en New Line. Jackson gaat zijn twee films de komende 14 maanden in 3D opnemen in Nieuw-Zeeland.

Oorspronkelijk zouden de opnames al in februari starten, maar doordat Jackson plotseling werd opgenomen in het ziekenhuis, was er wederom sprake van vertraging. De laatste paar maanden werden alleen mogelijke titels voor de film vrijgegeven. Producent New Line denkt hierbij aan ‘The Hobbit: There and Back Again' en ‘The Hobbit: An Unexpected Journey'.

De verfilming van het boek van J.R.R. Tolkien heeft al vele keren vertraging opgelopen. Zo was er de rechtszaak die ging over de winstverdeling van The Lord of the Rings. Ook zou regisseur Guillermo del Toro de film oorspronkelijk regisseren, maar door de vertragingen was hij genoodzaakt om het project te verlaten. Daarnaast had met name producent MGM moeite om de financiering rond te krijgen en waren er problemen met de vakbonden in Nieuw-Zeeland. Uiteindelijk werd dit conflict opgelost, en wordt de film toch opgenomen in Nieuw-Zeeland.

In The Hobbit speelt nieuwkomer Martin Freeman de hoofdrol als Bilbo Balings. Andere rollen zijn er voor ‘veteranen' als Andy Serkis, Elijah Wood, Ian McKellen, Orlando Bloom, Christopher Lee en Cate Blanchett. Hoe deze rollen worden verweven in dit verhaal, is nog onbekend. Bekende namen die verder aan de cast zijn toegevoegd zijn James Nesbitt als Bofur, en Saoirse Ronan als Itaril. Ook andere medewerkers die een belangrijke rol hebben gehad bij de totstandkoming van The Lord of the Rings komen terug bij de verfilming van The Hobbit. Zo zullen de special effects wederom worden verzorgd door Weta Digital en ook componist Howard Shore lijkt weer eenzelfde visie te delen met regisseur Peter Jackson.

Het verhaal in The Hobbit speelt zich zo'n 60 jaar voor de gebeurtenissen uit The Lord of the Rings af. Het draait hierbij om de hobbit Bilbo Balings, die in dit verhaal op reis gaat om een schat te zoeken die bewaakt wordt door de draak Smaug. Bilbo wordt tijdens zijn reis bijgestaan door Gandalf en een aantal dwergen. Tijdens de reis vindt Bilbo de ring, die met name in The Lord of the Rings een prominente rol gaat spelen. De verwachting is dat het eerste deel van dit tweeluik eind 2012 in de bioscopen gaat draaien; het tweede deel volgt 12 maanden later.

Citaat:
Some more HOBBIT casting news today. As we near the end of our first shooting block (we have a break in less than three weeks to get some editing and visual effects work done, plus prepare for very big scenes coming up), we are looking at characters featuring in sequences that take place a little later in the story.

We are thrilled to confirm that Stephen Fry will be playing The Master of Laketown. I've known Stephen for several years, and we're developing a DAMBUSTERS movie together. In addition to his writing skills, he's a terrific actor and will create a very memorable Master for us.

The Master's conniving civil servant, Alfrid will be played by Ryan Gage. Ryan is a great young actor who we originally cast in a small role, but we liked him so much, we promoted him to the much larger Alfrid part.

Last, and certainly not least, is Conan Stevens, who will be playing an Orc called Azog (Orcs are never called Roger or Dennis for some strange reason). And yes that's his name—Conan! Isn't that cool? Azog is played by Conan! Here's a photo of Conan and I together... I'm pretty tall, probably at least 6'5" or 6'6" I would guess, so that gives you some clue how tall Conan is! You can learn all about him at www.conanstevens.com.

Citaat:
THE HOBBIT Casting Update
by Peter Jackson on Sunday, 19 June 2011 at 22:51

Yikes! I can finally get back to some postings! We've finished our first block of shooting and moved straight into location scouting. More on that soon... But today, I'm thrilled to announce two new cast members who will be joining us for our second block of shooting.

Evangeline Lilly will be playing a new character—the Woodland Elf, Tauriel. Her name means 'daughter of Mirkwood' and, beyond that, we must leave you guessing! (No, there is no romantic connection to Legolas.) What is not a secret is how talented and compelling an actress Evangeline is; we are thrilled and excited she will be the one to bring our first true Sylvan Elf to life.
I'm also highly excited that Barry Humphries will be portraying the Goblin King, in much the way Andy Serkis created Gollum. Barry is perhaps best known for his business and social connections as the long-time manager of Dame Edna Everage. He has also been an ardent supporter of the rather misunderstood and unfairly maligned Australian politician, Sir Les Patterson. However, in his spare time, Barry is also a fine actor, and we're looking forward to seeing him invest the Goblin King with the delicate sensitivity and emotional depth this character deserves.

Evangeline and Barry, along with Welsh actor Luke Evans as Bard and Benedict Cumberbatch as Smaug, just about rounds out the major casting. I cannot wait to get stuck into these new scenes!

More soon, including a flurry of answers to your questions. Sorry for the delay!

Cheers,

Peter J
Oud 20-06-2011, 08:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vraag me nog steeds af hoe ze het continuiteitsprobleem m.b.t Ian Holm in de eerste film gaan oplossen. Gaan ze nu de hele origin story (die dus al deels getoond is met Holm als Bilbo) opnieuw vertellen met een nieuwe bilbo? Dat zou raar zijn, aangezien Holm ook in The Hobbit te zien is.
Oud 20-06-2011, 09:39
Carn
Carn is offline
je doelt op het stukje dat Bilbo Gollum ontmoet en de ring in zijn bezit krijgt? Als dat er al in zit, dan hoeft dat maar een korte scene te zijn, het enige wat je daarvan in LOTR ziet is dat hij de ring vindt en een schreeuw van Gollum op de achtergrond. Heel dat raadsel-spel mag er van mij best in.
Oud 20-06-2011, 13:40
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
je doelt op het stukje dat Bilbo Gollum ontmoet en de ring in zijn bezit krijgt? Als dat er al in zit, dan hoeft dat maar een korte scene te zijn, het enige wat je daarvan in LOTR ziet is dat hij de ring vindt en een schreeuw van Gollum op de achtergrond. Heel dat raadsel-spel mag er van mij best in.
Dat moet er in zelfs
Ik hoop van harte dat ze de chronologie aanpassen, t.o.v. FOTR. In het boek vindt Bilbo eerst de ring, dan pas ontmoet hij Gollum, en pas na het raadselspel ontdekt Gollum dat zijn ring weg is. In FOTR hoorde je hem al schreeuwen waar zijn ring was, toen Bilbo hem net vond.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 13:43
Carn
Carn is offline
Nou ja, dat was Bilbo's point-of-view samenvatting hè
Oud 27-06-2011, 18:41
Carn
Carn is offline
Oud 27-06-2011, 22:42
Uice
Uice is offline
Ian McKellen.
Martin Freeman.
Andy Serkis.
Peter Jackson... meh.
Oud 27-06-2011, 23:56
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik dacht trouwens altijd dat Tolkien had bedacht dat Hobbits dik en rond waren, met guitige koppen en bolle wangen, maar Peter Jackson heeft mensen zonder zwaarlijvige features als Hobbits gecast. Alleen Samwise kwam nog een beetje in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 13:00
Uice
Uice is offline
Gelukkig maar. Ik betaal geen acht euro om twee uur tegen een of andere fatty aan te kijken.
Oud 29-06-2011, 17:15
L.E.
L.E. is offline
Citaat:
Dat moet er in zelfs
Ik hoop van harte dat ze de chronologie aanpassen, t.o.v. FOTR. In het boek vindt Bilbo eerst de ring, dan pas ontmoet hij Gollum, en pas na het raadselspel ontdekt Gollum dat zijn ring weg is. In FOTR hoorde je hem al schreeuwen waar zijn ring was, toen Bilbo hem net vond.
ach joh...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 16:27
Carn
Carn is offline

JED BROPHY as Nori, ADAM BROWN as Ori and MARK HADLOW as Dori in New Line Cinema’s and MGM's fantasy adventure THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY, a Warner Bros. Pictures release. Photo by James Fisher.

DORI, NORI & ORI
These three brothers, all sons of the same mother, could not be more different from each other. Dori, the oldest, spends much of his time watching out for Ori, the youngest; making sure he’s not caught a chill or got himself killed by Wargs or Goblins. Nobody quite knows what Nori gets up to most of the time, except that it’s guaranteed to be dodgy and quite probably, illegal. Dori, Nori and Ori are intensely loyal to each other – and whilst they are perfectly happy fighting amongst themselves, woe-betide anyone who means harm to one of these brothers.
Oud 09-07-2011, 11:54
Ieke
Ieke is offline
Ik krijg steeds meer zin in die film. Jammer dat het nog wel even duurt.
Oud 09-07-2011, 14:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Gelukkig maar. Ik betaal geen acht euro om twee uur tegen een of andere fatty aan te kijken.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2011, 17:57
Carn
Carn is offline
woei, Oin en pa van Gimli, Gloin

Oud 10-07-2011, 20:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
Andy Serkis.
Hij is ook nog eens 2nd unit director
Reageren