Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Om eigenlijk de discussie wat meer naar The Hobbit te sturen:
Het boek heb ik zo'n 10 jaar terug gelezen, en het was wel een leuke leeservaring. De hoofdstukken voelden wel een beetje 'episodic' aan, alsof het opzichzelfstaande stukjes avontuur waren (Bilbo komt een paar spinnen tegen, Bilbo vecht voor zijn leven, Bilbo ontsnapt en gaat verder, Bilbo komt een paar trollen tegen, wordt bijna opgegeten maar verandert ze in steen, Bilbo ontsnapt en gaat verder, Bilbo komt Smaug tegen, Bilbo doodt Smaug, enfin, you get the point). Ben benieuwd hoe dat zich vertaalt naar een film. |
![]() |
||||||
Citaat:
Dat laatste is natuurlijk onzin. Misschien dat (emotioneel) onderontwikkelden zich inderdaad niet kunnen verplaatsen in iets anders dan conventionele menselijke karakters, maar normaal begaafden kunnen dat gelukkig wel. Citaat:
Citaat:
Alleen waren sommige CG-shots wat te complex om echt geloofwaardig over te komen, dat wel. Citaat:
De acteursregie in King Kong is één van de betere aspecten van de film. Dat de film relatief oppervlakkig is, komt eigenlijk door de matige screenplay. Maar je moet toegeven, de film is nog altijd een grote verbetering ten opzichte van het origineel. Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
Ik vraag me nog steeds af hoe ze het continuiteitsprobleem m.b.t Ian Holm in de eerste film gaan oplossen. Gaan ze nu de hele origin story (die dus al deels getoond is met Holm als Bilbo) opnieuw vertellen met een nieuwe bilbo? Dat zou raar zijn, aangezien Holm ook in The Hobbit te zien is.
|
je doelt op het stukje dat Bilbo Gollum ontmoet en de ring in zijn bezit krijgt? Als dat er al in zit, dan hoeft dat maar een korte scene te zijn, het enige wat je daarvan in LOTR ziet is dat hij de ring vindt en een schreeuw van Gollum op de achtergrond. Heel dat raadsel-spel mag er van mij best in.
||
Citaat:
![]() Ik hoop van harte dat ze de chronologie aanpassen, t.o.v. FOTR. In het boek vindt Bilbo eerst de ring, dan pas ontmoet hij Gollum, en pas na het raadselspel ontdekt Gollum dat zijn ring weg is. In FOTR hoorde je hem al schreeuwen waar zijn ring was, toen Bilbo hem net vond. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() JED BROPHY as Nori, ADAM BROWN as Ori and MARK HADLOW as Dori in New Line Cinema’s and MGM's fantasy adventure THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY, a Warner Bros. Pictures release. Photo by James Fisher. DORI, NORI & ORI These three brothers, all sons of the same mother, could not be more different from each other. Dori, the oldest, spends much of his time watching out for Ori, the youngest; making sure he’s not caught a chill or got himself killed by Wargs or Goblins. Nobody quite knows what Nori gets up to most of the time, except that it’s guaranteed to be dodgy and quite probably, illegal. Dori, Nori and Ori are intensely loyal to each other – and whilst they are perfectly happy fighting amongst themselves, woe-betide anyone who means harm to one of these brothers.
|
|