Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2007, 16:28
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
toch is het verwarrend, geolied en geografie. schrijf je hetzelfde maar spreek je anders uit. en omdat de ge bij geolied een toevoeging is denken veel mensen dat er een koppelteken tussen hoort.
Oud 20-12-2007, 16:29
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Spoiler

En ik blijf erbij dat dat logisch is.
Geögrafie, geöloog, geördend? Je kunt dat niet als één klank uitspreken, dus een trema is overbodig (sterker nog; je creëert een hele andere uitspraak) en een streepje slaat al helemaal nergens op.
Oud 20-12-2007, 16:30
Broeder
Broeder is offline
Oh Te Laat.
Oud 20-12-2007, 16:30
Broeder
Broeder is offline
Huh.
Oud 20-12-2007, 16:32
Broeder
Broeder is offline
Hoe dan ook, ik had net een filmavond, al was het nog voor zessen en had men de film vergeten. Toen gingen we elkaar maar dingen vertellen die we allemaal al wisten en dat was wel gezellig.
Oud 20-12-2007, 16:39
Verwijderd
@ Broeder
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 16:41
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Geögrafie, geöloog, geördend? Je kunt dat niet als één klank uitspreken, dus een trema is overbodig (sterker nog; je creëert een hele andere uitspraak) en een streepje slaat al helemaal nergens op.
Spoiler
Oud 20-12-2007, 16:45
Broeder
Broeder is offline
Zover ik weet heeft die regel wat betreft trema of niet er alleen betrekking op of het als één klank uitgesproken kan worden (zoals de -eu- of -ui-), -eo- is dat duidelijk niet, dus komt er ook geen trema.
Dit hoeft toch ook niet als spoiler neem ik aan? Zo ja, dan weet ik niet hoe dat moet.
Oud 20-12-2007, 16:48
botulismf
botulismf is offline
Maar eo kan toch als één klank worden uitgesproken? Leo is toch ook 1 lettergreep, of is dat Le-o?
Oud 20-12-2007, 16:48
botulismf
botulismf is offline
The-o.
Oud 20-12-2007, 16:49
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Huh.
laat je niet van de wijs brengen!

ot: ik was bij de malle heks in tilburg en als ik ooit nog eens rijk ben ga ik heel die winkel opkopen. ze hadden er echt supermooie korsetten alleen waren die wel 230 euro
Oud 20-12-2007, 16:49
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Maar eo kan toch als één klank worden uitgesproken? Leo is toch ook 1 lettergreep, of is dat Le-o?
hoe wil jij dat in hemelsnaam in een lettergreep krijgen
Oud 20-12-2007, 16:51
Broeder
Broeder is offline
Correct.
Oud 20-12-2007, 16:53
botulismf
botulismf is offline
Ik vind Le-o maar raar staan. Maar ik ben ook een Spanjaard, dan vallen mijn 19 fouten eigenlijk nog wel mee. Ik ben beter geïntegreerd dan menig bekendheid.
Oud 20-12-2007, 16:56
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja maar waar heb jij ooit le-o zien staan dan? leo is duidelijk twee lettergrepen, de klanken zijn eeee jooo en dus leeejoooo en niet ljo of leauw ofzo.
hoe spreek je dat op zijn spaans dan uit?
Oud 20-12-2007, 16:57
botulismf
botulismf is offline
Ja, uhmm, hetzelfde. Lol. Maar stel dat er een lied over de geografie bestond, dan zou je dat ook schrijven als geolied, en dan kun je het dus op twee manieren uitspreken en dat is CORRUPT!
Oud 20-12-2007, 20:21
kuik
kuik is offline
aaah ik heb vandaag van 10 tot 9 uur in de bieb gezeten en dat doet wat met je moet ik zeggen. rare geneeskundegrappen. morgen heb ik tentamen van 2 tot 5 en dat is relaxt, want 's middags kan ik beter nadenken dan 's ochtends.
Oud 20-12-2007, 21:05
Verwijderd
Citaat:
gefeliciteerd beide!

gister gaf ik eerst cursus aan mensen waar ik telkens u tegen wil zeggen, daarna ging ik eten bij een vriendin, en daarna had ik een date die eigenlijk bijzonder leuk was. en nu heb ik VAKANTIE.
met dinges?

ik kom net terug uit emmen en ik heb vet lang over de terugreis gedaan. nu ga ik zo naar m'n vriendje, want dat is gezellig. denk ik
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 23:37
Verwijderd
nou vandaag ging ik dus naar eindhoven en heb een halfuur op die kk sukkel van een metal staan wachten in de kou, nja toen kwam hij eindelijk en gingen we naar zn huis toe en hebben we boodschappen gedaan en met de xbox gespeelt en had m dik ingemaakt en we hebben ook nog film gekeken, wijn gedronken en gegeten en toen ging ik zu haus en gesprekjes houden met conducteurs.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 00:35
Luna
Luna is offline
hebben jullie verkering?
Oud 21-12-2007, 00:46
Verwijderd
haha nee!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 00:51
STP
STP is offline
Ik belandde vanavond tot overmaat van ramp voor het eerst in m'n leven in de meest verschrikkelijke studenten-kroeg van Groningen. Toen kwam ik Jandevries tegen die zich afvroeg wat ik daar moest. En dat terwijl ze er zelf toegaf er tot nu toe elke dag van de week al te zijn geweest! En ik mocht dit eigenlijk niet op Lifestyle posten maar doe het toch hihi.
Oud 21-12-2007, 02:44
JanDeVries
JanDeVries is offline
Niks mis met de Negende Cirkel, STP! Ik heb me er prima vermaakt en na 4 dagen kan ik eindelijk de hele Kinderen voor Kinderen medley meezingen
Oud 21-12-2007, 06:25
Verwijderd
en niet eens bij mij langskomen he
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 07:08
STP
STP is offline
Niks mis met de negende cirkel?! Uhhhhhh, ik zeg niets...

En Urm, excuses. Ik was 'heel even' in de stad na een feestje, maar moet vandaag van 10/21 werken dus wilde het niet al te laat maken. Zaterdag weer!
Oud 21-12-2007, 10:03
Verwijderd
ìk wil verder slapennnnnnn, maar dat kan niet want ik moet zo een prik halen waar ik geen zin in heb want ik heb een hekel aan naalden, maar het moet maar. oh weet nog niet wat ik daarna ga doen, chillen met vrienden wss maar weet nog niet hoe waar etccc. kom later wel met spannende belevenissen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 11:06
Drez
Drez is offline
haha de negende cirkel.

ik vind dat ik vakantie heb en straks ga ik dvds kopen ha.
oh en briljant eten voor vanavond want ik heb weer stufiii <333.
Oud 21-12-2007, 11:36
Verwijderd
Waar vieren de Grunnegers dit jaar Oud en Nieuw?

Mijn dag is tot nu toe saai (en dat blijft 'ie ook) maar ik heb wel goed gestudeerd net. En het sneeuwt!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 11:38
Drez
Drez is offline
Ik ga naar het kraakpand aan de steenhouwerskade, daar hebben ze een d&b-dj geregeld geloof ik en daarna weet ik nog niet.
Oud 21-12-2007, 12:32
knir
knir is offline
ik naar de puddingfabriek
Oud 21-12-2007, 13:03
Verwijderd
Vakantieeeee
Jammer genoeg betekent dat dat ik morgen naar een klein kutdorpje ga waar het -8 is en dat ik daar tot volgende week ergens blijf
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 15:26
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
yay vakantie ik ook

vandaag had ik kerstontbijt op school en ik veraste vriend en vijand ( ik geloof neit dat ik die heb) door een rok aan te trekken en mijzelf in een korset te wurmen. want heel mijn 'groepje' was op sjiek. na het kerstontbijt hebben we nog gezellie foto's van elkaar gemaakt bij kasteel Stapelen in boxtel omdat het zo mooi was buiten en omdat we natuurlijk niet voor niks in die apepakkies kou zaten te lijen! en daarna heb ik in breda een viool besteld en die is over een paar weekjes hopelijk binnen
Oud 21-12-2007, 16:59
kuik
kuik is offline
ik heb net tentamen gemaakt in een kk koude tennishal met verrotte stoelen en tafels. maar het is nu vakantie. yay.
Oud 21-12-2007, 17:01
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
viool
Einfach Mega!
Oud 21-12-2007, 17:01
botulismf
botulismf is offline
Ik heb net 4 uur cd's zitten samenstellen en branden want vanavond moet ik draaien.
Oud 21-12-2007, 17:22
idontcare
idontcare is offline
ik heb mail terug van het paard van troje en nu heb ik een afstudeeropdracht
Oud 21-12-2007, 18:29
Verwijderd
Ik ben kk gaar van tivoli gister maar het was wel tof. Nog wat forummers gespot ook en meteen kaartjes geregeld voor opgezwolle volgende week
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 19:30
Verwijderd
ik heb het helemaal gehad weer eens met alles

Laatst gewijzigd op 21-12-2007 om 19:36. Reden: oeps dat ging verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 19:36
Larry Flint
Larry Flint is offline
parce que?

ot:
ik heb gewerkt en het was kenkie druk maar ik heb weinig kassa gedaan dus ik mag niet klagen. net gegeten en nu zoek ik een kerstoutfit voor morgen naar mn werk uit. zometeen komt mn vriendje en dan gaan we film kijken maar eeersstt nog even opruimen, douchen en mn boek proberen uit te lezen. mag wel opschieten dus.
Oud 21-12-2007, 19:40
Verwijderd
Parce que ma famille me manque trop, etmes amis aussi peut-être plutôt amies mais n'importe et parce que je n'ai pas du tout envie de monter au petit village pour noël et parce que je veux être là pour l'anniversaire de mon père et et et et et et et voilà. kutfrans.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 19:47
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Einfach Mega!

ja alleen heb ik 'm wel pas op zijn vroegst de tweede week van januari. ik heb een 3/4 besteld, want ik denk dat 4/4 te groot is.
Oud 21-12-2007, 20:21
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Parce que ma famille me manque trop, etmes amis aussi peut-être plutôt amies mais n'importe et parce que je n'ai pas du tout envie de monter au petit village pour noël et parce que je veux être là pour l'anniversaire de mon père et et et et et et et voilà. kutfrans.
ha ik kan het nog redelijk vertalen ook (H). heel erg balen allemaal sterkte en hopelijk wordt het alsnog een gezellige en leuke week/kerst onverwachts door enorme sneeuwval of mensen die onverwachts iets leuks bedenken om te doen ofzo?
Oud 21-12-2007, 21:45
Broeder
Broeder is offline
De fietsenmaker repareerde gratis m'n fiets en ze gaf me er nog een knipoog op toe ook. Ik voel me helemaal warm van binnen.
Oud 21-12-2007, 21:45
Luna
Luna is offline
vakantieeee. maargoed ik moet 2 papers schrijven en nog een zooi boeken lezen voor school dus het wordt niet alleen maar feestvieren helaas.
vandaag ging ik naar n werkgroep, en werken tot 10u. en net kwam ik thuis zit de keuken vol met oud-huisgenootjes etc. ik wil RUST
Oud 21-12-2007, 22:57
Electriq
Electriq is offline
http://www.nu.nl/news/1365166/62/Don...rmisbruik.html

Getver.
Oud 21-12-2007, 23:22
Verwijderd
Citaat:
ik ga eerst naar een feestje bij iemand thuis, dan werken maar anders lijkt vera of simplon me wel oke.

vandaag heb ik geslapen want gisteren gewerkt, daarna naar een kledingverhuurwinkel geweest en wezen winkelen met een vriendin. daarna weer even geslapen en nu ga ik weer werken.

en eewz @ bovenstaande
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 10:03
Verwijderd
iew

Waar vieren de Amsterdammers eigenlijk oud & nieuw?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 10:36
Verwijderd
gister ochtend moest ik bloed laten prikken en dat was zo gezellig zz. daarna wou ik mijn ovjaarkaart ophalen maar toen ik aan de beurt was kwam ik er achter dat ik mijn id niet bij had zztom, naar huis gegaan en toen heerlijk ontbeten. daarna ging ik weer naar het postkantoor voor mn ovjk, en toen ineens stond er 2312 man voor mij, heb met geduld gewacht maar moest toch echt mijn trein halen, dus nu heb ik m gvd nog steeds niet. straks maar even een poging wagen dan. oke dus ik ging in breda chillen bij het nieuwe pand van vrienden van me, fucking gaaf gewoon. een dude heeft een loods voor zn eigen en daar hangen overal netten aan het plafond dus je hebt like 6 uber grote hangmatten haha, die shit is geweldig. dus we hebben ons daar wel vermaakt, en toen ging ik met 2 girlfriends eten en daarna nog verder gechilled. en ben net wakker en ga zometeen even eten en douchen en daarna weet ik nog niet!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 11:06
STP
STP is offline
Citaat:

Oud 22-12-2007, 12:22
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
nou dit is wel echt mijn week want nadat ik van de week werd aangereden viel ik vanochtend van mijn pony af die het te koud had om normaal te kunnen doen en toen viel ik op exact hetzelfde been die is nu in plaats van blauw vast paarszwart.
Reageren

Regels voor berichten