Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vond het juist totaal niet 'bepaalde types'.
Eén zo'n moeder had het best moeilijk met het afscheid. Een ander stelletje leek het juist prima te vinden dat hun kind daar achter bleef. En een andere vader/moeder was uberhaupt niet in beeld. Ik had juist heel andere types verwacht. Types à la de vader van Neil uit Idols met een instelling van 'Ik wilde zelf zo graag beroemd worden en dat is niet gelukt. Dan m'n kind nu maar, of het nou wil of niet.' En ik erger me kapot aan Nico.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vraag me af of die vriendin van Nico het op den duur nog wel leuk vind bij hem te zijn .. ze kan die ADHD gast gewoon geen tegenwicht geven als het moet .. :-/
Riep die worst trouwens nou "ADHD is hoogbegaafd" .. om vervolgens niet eens een rekwerk in elkaar te kunnen zetten? En die Saphia en Rick zijn helemaal triest. Zou ze allebei een pak sigaretten in hun aars willen douwen. De andere koppels zijn tenminste wel een beetje normaal. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dit geen zeuren. Deze opmerking was iets wat mij opviel. ![]() Ot: Ik snapte die opmerking van Nico over zijn adhd ook niet helemaal! ![]() ![]() In het voorstukje is hij al bezig met oppas regelen... |
![]() |
|
Ik denk dat Saphia gewoon niet zo goed bij die jongen past. Ze voelt zich ook niet zo goed bij die jongen en hierdoor stelt ze zich waarschijnlijk wat koud op. Ze staat eten te koken, maar dan komt er direct een opmerking over te weinig spek. Ik denk dat ze zich gedemotiveerd voelt. Ze komt, denk ik dan, niet goed tot haar recht als persoon, omdat het stel gewoon niet helemaal bij elkaar past.
Nico komt in principe uit een erg goed milieu, maar heeft helaas het ADHD tegen zich. Ik blijf hem echter geweldig vinden. Hij was echt trots op zijn bami en dat vind ik heel goed. Hij had er echt zijn best op gedaan. En ook het 'proberen' wat betreft het traphekje vind ik iets waar die zeker punten mee scoort. Het is alleen de vraag of het meisje hem echt aan kan, want hij is echt druk en zenuwachtig. In het begin is het leuk, maar blijft het leuk? Dan die Rob (partner van Sanne) superlief hoe hij met het kindje omging en hij kreeg haar ook echt stil. Hij communiceerde echt met haar en dat vond ik erg lief. Hij deed dingen uit zijn gevoel en dat werkte goed bij dat kindje. Ook dat nieuwe stel vind ik erg leuk overkomen en juist heel lief met alles... Eigenlijk te saai voor het programma, want dat lijkt me wel een goed stel. Maar wie weet wat nog komt ![]()
|
Verwijderd
|
Ha, mijn voorspelling mbt Rob is wel uitgekomen. Wat een supergaaf joch is dat
![]() Enne, Nico met z'n ADHD = hoogbegaafd, ik kan er nog steeds niet bij. Dat klopt gewoon écht écht écht niet. 'Hoogbegaafdheid' als het al bestaat is gewoon geen kenmerk van ADHD... Grmbl. Sukkel. Sowieso... die sjaaltjes... die kraag... dat gestres van hem... En die Saphia vind ik maar een gevoelloos kreng zeg. Pfft. Die vriend van haar is nog wel tof met dat is zo verliefd was op die baby, maar zij... brr. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Rick en Rob zijn schattig met hun verliefde houding tov die babies. ![]() ![]() Saphia is dom bezig met die sigaretten... ze lijkt me een beetje verveeld, en ze past idd niet bij die Rick. Dat nieuwe stelletje is oke ![]() En Nico is zooo'n bal. Maar wel eerlijk (of dat een goed iets is weet ik niet ![]()
|
Verwijderd
|
heeft dan helemaal niemand gekeken gister?
Nico was echt té erg. Hij deed helemaal niks met dat kind, vroeg steeds maar oppas en wel aan het eind van de avond zielig doen tegen zijn vriendin... En alle jongens janken he! geweldig! Rick was zoow lief! En die babymassage, dat zag er echt leuk uit! |
![]() |
|
Ik had uit dat voorstukje verstaan: "Of nico en ik gezoend hebben? Dat wel ja.."
Dus het viel een beetje tegen toen het ging over of rick haar gekwetst had ![]() Nico is echt een lulletje trouwens. Jeetje, gaat ie op een bank zitten terwijl het kind huilt. En dan maar zeiken dat het kind heel de dag huilt; misschien moet je het gewoon eens oppakken en troosten? Ik vind de baby's trouwens totaal niet eng ofzo ![]() Zaten juist echt schattige kindjes bij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dat voorstukje van volgende week met Nico en die peuter "jij mag kiezen, of we gaan over 15 minuten naar boven en dan ga je douchen, of we gaan nu en dan ga je in bad" heerlijk
![]() En dat gejank van die jongens was echt vreselijk, wat een mietjes. Vooral Nico. Z'n vriendin is één lullig dagje weg, maar de nanny moet ingrijpen, hij haalt z'n ouders erbij én de buren en als vriendin thuiskomt gaan janken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vind het niet zo raar om je kind 'uit te lenen' voor zoiets. Op deze manier laat je die stelletjes en de kijkers even zien hoe het is. Je baby is maar twee dagen weg, met continu toezicht. Wat is het probleem dan? Hier maak je misschien mensen bewust van alles wat een baby hebben met zich meebrengt, waardoor jongeren misschien meer nadenken over een baby nemen of beter op voorbehoedsmiddelen letten.
Erger vind ik de mensen die hun baby vier of vijf dagen op een kinderverblijf dumpen. Twee leidsters, een zooi baby's, de leidsters verschillen soms, aan wie moet jij je dan hechten, als baby? Sander en Rob vind ik heel leuk met de baby's, het doet me wat om jongens van die leeftijd zo vertederd te zien. Saphia en Rick lijken inderdaad niet bij elkaar te passen. Misschien wel als relatie op hun leeftijd, als je nog allebei thuis woont, maar geen serieuze basis voor huisje boompje beestje. Maar ze moeten nog veel leren denk ik ook, vooral Saphia. Waarover zij zich gekwetst voelde vond ik een beetje overdreven. En natuurlijk is het gewoon een druppel, maar toch. Ze vond dat ze alleen nog maar ruzie maken, over de kleinste dingen, maar daar ben je zelf bij. Doe dan minder moeilijk, bijt niet terug als je een opmerking naar je hoofd geslingerd terug, probeer te lachen om dingetjes die niet lekker lopen en er zo van te leren, in plaats van opgefokt raken en daarmee de sfeer ook opgefokt maken. En Nico, tja, naar. Zo'n persoonlijkheid zou ik echt niet trekken.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is mijn nicht ook overkomen toen ze 15 was en ik een half jaar. Baby's zijn er snel genoeg voor. Ik heb er niks aan over gehouden (denk ik ![]() Daarbij vind ik het ook gewoon sneu voor zo'n kindje dat het niks snapt van wat er gebeurt en bij wie het is. En als je dan ziet dat Nico zo'n kindje gewoon de hele tijd laat huilen en niet troost, dat zou ik als ouder echt niet aan kunnen zien.
|
Verwijderd
|
Zodra iemand er zelf weloverwogen voor kan kiezen is het ok. Eerder niet. Nanny erbij of een camera erop is daarbij geheel niet van belang. En wie een tv-programma nodig heeft om de consequenties van het baren van een kind in te zien kan zich beter helemaal niet voortplanten.
|
![]() |
|
![]() |
Balance, genoeg tieners die wel eens op baby's passen, dan kan zoiets ook gebeuren. En op een kinderdagverblijf gaat het ook wel eens fout. Ik vind het overdreven om het om die reden slecht te vinden dat dit gebeurd.
Wat betreft Nico en de huilende baby, een aflevering duurt 40 minuten, Nico was een dag alleen met een baby, we volgen vier stelletjes. Jij ziet wat de producers willen dat jij ziet. Die baby huilt misschien vaker dan die anderen, Nico heeft er iets meer moeite mee dan de andere 'ouders', dus het wordt zo gemonteerd alsof hij de hele tijd niets doet, het wordt iets aangedikt. Je ziet momentopnames, vergeet dat niet.
||
Citaat:
En uiteraard is het een beeld wat we voorgeschoteld krijgen. Maar net zo goed als dat ik mijn beeld heb, lijk jij die ook te hebben. Jij gaat er vanuit dat dit slechts een fragment is, ik ga er vanuit dat Nico werkelijk zo'n kneus is. En allebei weten we niet wat klopt, dus allebei mogen we speculeren ![]() Hoe dan ook zie ik voor het kind geen voordeel aan deze situatie en ik vind dat je bij kinderen die te jong zijn om dingen te beslissen, altijd moet uitgaan vanuit het voordeel dat het voor het kind heeft.
|||
Citaat:
Die kinderen die op TV zijn geweest, werden beter in de gaten gehouden dan denk toch wel de meeste andere kinderen hoor. De kans dat daarmee iets zou gebeuren was een stuk lager dan het gemiddelde denk ik .. gewoon puur omdat er constant camera's en een nanny op stond. Citaat:
Laten we er toch in ieder geval vanuit gaan dat die nanny's een stuk meer kennis van zaken hebben dan de gemiddelde moeder, die ws. ook gewoon het speeltje oprapen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Stel dat die baby valt als jij het speeltje van de grond pakt, zijn er bij het programma mensen bij die kunnen helpen, iemand die weet wat je moet doen. Die tiener raakt waarschijnlijk in paniek. Wat Marcade zegt, een voordeel voor het kind is dat er meer mensen op de wereld zijn, en ik zie geen nadeel. En ja, in een creche ziet een kind ook dat er andere mensen op de wereld zijn, maar daar krijgt het niet de speciale aandacht dat het heeft gekregen in het programma.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
En waarom leen je uberhaupt je baby 2 dagen uit aan een onbekende? Dat zou ik bij een tiener van 15 die het puur voor het geld doet, ook niet doen nee. Citaat:
Citaat:
![]() Maar nee, baby's zijn echt zo vlug, ik heb het zelf ook dikwijls gezien (gelukkig niet dat ze vielen, maar wel hoe snel ze zijn). Ze zijn vaak gewoon heel beweeglijk op een commode.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had het geweldig gevonden als mijn ouders nu aan zouden komen zetten met een video waarop ik meedoe in een dergelijk programma. Iedereen valt over deze ouders heen, maar het lijkt me dat je dan ook enorme ophef gaat maken over baby's en kinderen die meedoen in reclames, die rollen spelen in films etc. Dat is toch veel erger en onverantwoordelijker? Er wordt gedaan alsof dit helemaal nieuw en wereldschokkend is, maar ik denk dat deze kinderen het beter hebben dan de baby's die de nieuwste jonge telg in GTST "spelen" ofzo hoor ![]() Ouders die hun kinderen opgeven voor een programma dat wil laten zien dat huisje-boompje-beestje veel verantwoordelijkheid vraagt vind ik veel minder schokkend dan ouders die van hun kind een wereldster willen maken a la Britney Spears en ouders e.d. Ik snap echt die enorme ophef niet :/ Er zijn enorm veel ouders op de wereld die veel naardere dingen doen voor hun kinderen. |
![]() |
||
Citaat:
En dat laatste is enorm waar, er zijn véél ergere dingen en helaas ook veel dingen die kinderen aangaan. Maar tegen het één zijn sluit niet uit dat je ook tegen het ander bent.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saainn was jarig. #1157 Dark Phoenix | 500 | 10-10-2010 15:04 | |
De Kantine |
De DB meet was alles behalve saai! #1050 Sherlock | 500 | 18-07-2010 21:15 | |
De Kantine |