Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Het werkt nog steeds niet....
Ik heb nu een Annex B modem (draadloos, maar dat kan je volgens de verkoper ook gewoon uitschakelen en alsnog draden gebruiken). Ik heb alles gedaan wat in de handleiding stond, maar het werkt gewoon niet. Volgens mij brandt er ook een lampje te weinig op het modem, het lijkt er op alsof de computer alsnog constant via mn oude modem verbinding probeert te maken ofzo...
|
Sitecom WL-109.
De lampjes die ik groen gemaakt heb zijn aan. Maar de lampjes die ik rood gemaakt heb moeten volgens mij ook aan zijn, want dit staat in de handleiding: -De power LED moet aan zijn -De status LED moet knipperen en vervolgens uit gaan (dat doet ie wel) -De WAN LED moet aan zijn -Voor elke actieve LAN verbinding moet de LAN link/act LED aan zijn -De WLAN LED moet aan zijn ![]()
|
Misschien zie ik het verkeerd, maar het lijkt alsof je het stekkertje van de telefoonlijn niet in de WAN-poort hebt gestopt? Dan doet-ie het niet, nee
![]() En je hebt ook echt in het modem op 'Setup' geklikt, daar je provider geselecteerd en de gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd?
|
![]() Had ik wel gedaan hoor, maar nu weer in mn oude modem gedaan, omdat ie het niet deed en ik anders niet op internet kan ![]() En ik heb ook die setup gedaan van dat nummer intypen in browder en provider kiezen enzo, maar dan kwam er daarna wel te staan dat er uit de 'test' kwam dat de verbinding niet goed was...
Laatst gewijzigd op 28-02-2008 om 17:00. |
![]() |
||
Oke, ik ga me ook even toevoegen in dit topic aangezien ik 20 minuten heb lopen besteden om alles te lezen
![]() ![]() Overigens kom ik hier ook al een tijdje dus ![]() Over tot de orde van zaken:
Citaat:
komen we waarschijnlijk niet erg ver om toch je probleem te kunnen verhelpen, ondanks dat je vast al erg frustrated bent ![]() ![]() Succes!
|
(Ja, gelukkig wel, maar dat werd ook wel eens tijd, na de derde keer examen
![]() Maar ik heb dus bedacht dat het probleem niet ligt bij het doorlopen van al die stappen die in het boekje staan, maar al daarvoor. Want in het boekje staat dus welke lampjes er allemaal aan moeten zijn als je de kabels hebt aangesloten, en dat klopt dus al niet. Ik vind het ook zeer vreemd dat de lampjes die nu aan zijn, zowel aan zijn als ik het internetsnoertje wel of niet aan het modem heb aangesloten....
|
De power LED moet aan zijn
-De status LED moet knipperen en vervolgens uit gaan (dat doet ie wel) -De WAN LED moet aan zijn -Voor elke actieve LAN verbinding moet de LAN link/act LED aan zijn in principe moet je bij het goed aansluiten dit hebben. Ik kan uit de foto slecht (of niet met zekerheid zeggen) welke wel of niet brand. Kan je dit nog eens bevestigen? (WLAN = dus overbodig in een eerste fase). Als de WAN link niet gaat branden, is of de kabel niet goed of is de aansluiting niet goed geregeld.
|
Heb je op de foto geklikt zodat je hem maximaal ziet? Eerlijk gezegd weet ik niet geheel zeker wat het lampje van de WAN Link is
![]() Ik haal dat splittersnoertje of hoe dat dan ook heet uit mn oude (werkende) modem en stop hem in dat nieuwe modem, dus aan de verbinding kan het dan toch niet liggen neem ik aan?
|
Alcatel Speedtouch USB ISDN
Ik denk deze: http://www.chipweb.de/dsl/index.php?menu=2&id2=16 (maar weet niet zeker of er verschillende soorten zijn die er zo uitzien, want ik kan het type niet vinden op mn modem ![]()
|
ik vraag me persoonlijk af of dat gaat werken met dit modem..
(uberhaupt, dat ze nog bestaan ![]() Volgens mij als je de helpdesk gaat bellen dat je lijn slecht is, gaan ze vast eerst zeggen dat je een nieuw modem opgestuurd krijgt ![]() (en dan hopelijk een speedtouch multiport) incl. wireless.
|
Overigens heb ik die modemrouter weer teruggebracht naar de mediamarkt, omdat de twee weken inmiddels waren verstreken en ik bang was met een appartaat van zeventig euro te zitten waar ik niks aan had. Daarvoor in de plaats heb ik een los modem gekocht, maar wel weer van sitecom, dus ik betwijfel of deze wel werkt.
Maar anders ga ik gewoon wéér terug naar de Mediamarkt ![]()
|
Nou, weer even een update
![]() Ik had vanmiddag dus een los ethernetmodem gekocht, en een losse router. Het modem doet het wel, dus nu ben ik al weer een stapje verder, want in plaats van mn oude usb modem heb ik nu een werkend ethernet modem. Het vreemde is alleen dat als ik de router er op aansluit (Sweex Broadband Router), dat de verbinding dan op een een of andere manier niet meer werkt. Terwijl als ik de setup van de router doe, hij zegt dat alles goed is geconfigureerd, en alle vereiste lampjes branden (LAN1, WAN en Power) ![]() Ok, ik voel mij nu behoorlijk dom ![]()
|
Wat voor ethernet modem heb je gekocht? (Type en poorten en merk e.d.)?
En zit daar geen wireless op dat je een extra router hebt moeten kopen of? En als je je kabel aansluit op dat nieuwe ethernet modem werkt je internet gewoon? Hmm nee je moet je niet dom voelen, want misschien staan de instellingen in de sweex verkeerd ![]()
|
Het modem is Sitecom ADSL 2+ Modem DC-225 (deze dus: http://www.sitecom.com/product.php?p...&productid=419)
En de router is Sweex Broadband Router RO002 (deze: http://sweex.hardware.nl/p/SWEEX/RO002) Allebei zijn ze niet draadloos. Ik mag hopen dat er voor routers niet ook zoiets is als annex a/annex b? Daar heb ik namelijk niet op gelet ![]() Overigens werd er aan het eind van de setup van de router wel gezegd dat alles goed werkte, dus dat vind ik ook wel zeer vreemd...
|
Nee, voor routers is dat er niet.
![]() Wat je zou kunnen proberen is het kabeltje dat van het modem naar de router gaat, niet in de WAN-poort van de router te stoppen maar in één van de andere 4 poorten. Als het goed is werkt hij dan gewoon als switch, aangezien je modem ook al een ingebouwde router heeft (als het goed is), maar niet meerdere poorten. (Of nóg een keer teruggaan en kijken of ze deze hebben, als de DC-225 werkt zou deze toch ook moeten werken.)
|
Nou ja, dat is eenvoudig te controleren. Als je je computer rechtstreeks op het modem aansluit, wat is dan het IP adres van je computer (Start > "cmd" intypen > ipconfig)? Als dat 10.0.0.x is dan heeft je modem een ingebouwde router (en hoef je daarachter dus niet nóg een router te plaatsen maar slechts een switch).
|
Nou, hoewel ik er niet van overtuigd ben dat het de allerbest mogelijke manier is, werkt het tot nu toe wel. Maar, nu heb ik nog de vraag: Hoe zorg ik er voor dat mn andere computer nu ook verbinding krijgt? Ik heb nu ook een snoer tussen die computer en de router gedaan. Moet ik nu alle zelfde stappen doen die ik ook bij deze computer heb gedaan? Volgens mij niet hè? iig werkt het niet als ik op die computer 10.0.0.1 typ. Dan zet hij dat de pagina offline niet beschikbaar is.
|
Dan zul je misschien toch die router aan de praat moeten krijgen.
Dus: UTP-kabel van je modem naar de WAN-poort van de router (de Sweex dus) en vervolgens kabels van de router naar de computers. Vervolgens zou je dan vanaf die computers in de setup van de router moeten kunnen komen (192.168.22.1; als dat niet lukt helpt het misschien om de PC opnieuw op te starten). Daar moet je hem op "Dynamisch IP (DHCP)" zetten en dat zou moeten werken; de router krijgt dan een IP adres van het modem en regelt de rest zelf.
|
Dan zie ik dit:
![]() Maar ik weet niet geheel zeker wat ik hier in had moeten vullen: ![]() Dus toen had ik eerst maar niks ingevuld, en daarna mn planet username en bij dat andere @planet.nl..... Maar wat ook nog vreemd is, toen ik die router probeerde te laten werken deed msn het wel gewoon, maar bij alle website zei hij dat de pagina niet kon worden weergegeven...
|
Verwijderd
|
Misschien zó simpel dat het werkt (ik heb het nog niet gezien hier iig):
Ga naar Start > Uitvoeren > Tik in het tekstvak "cmd" in, druk op enter, een dos-prompt verschijnt. Tik hier in: ipconfig /flushdns Dat gooit de DNS cache van jouw computer leeg en zou best eens kunnen werken, je ondervindt er iig geen hinder van. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij dat laatste plaatje hoef je voor zover ik weet niks in te vullen.
Als je je router benadert via de 1e pc (waarmee je op internet kan als je 'm direct op het modem aansluit), druk je daar op "Clone MAC" en sla je dat op. Dat zorgt ervoor dat je router dat MAC adres doorgeeft aan de router zodat het als het ware lijkt alsof jij vanaf je 1e pc direct het modem aanspreekt. |
![]() |
|
Hij doet nog steeds de hele tijd dat de pagina niet kan worden weergegeven, terwijl ik blijkbaar wel verbinding heb, want msn doet het wel...
En bovendien kan ik hier op de een of andere reden wel berichten plaatsen (want ik had het forum nog aanstaan) ![]() En mn startpagina planet.nl doet het ook gewoon, en ook links die ik daarop aanklik (die ik overigens nooit eerder aangeklikt heb, dus kan niet dat ze het doen doordat ze in mn geschiedenis staan ofzo...) En hyves doet het bijvoorbeeld ook, en ik kan ook inloggen, maar op een gegeven moment doet ie dan ineens weer 'de pagina kan niet worden weergegeven' ![]()
Laatst gewijzigd op 11-03-2008 om 15:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Je internetverkeer afschermen voor je ouders, de overheid en andere nieuwsgierigen! Jenna5 | 14 | 21-05-2020 14:48 | |
Software & Hardware |
Instellingen modem (/router?) opslaan lucy48 | 6 | 28-10-2008 14:09 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Vraagje over de router Verwijderd | 5 | 03-05-2004 21:23 | |
Software & Hardware |
Router vraagje (i.v.m. Xbox Live) LORD_BL | 2 | 29-10-2003 20:06 | |
Software & Hardware |
vragen over router Revolution | 2 | 22-10-2003 19:44 | |
Software & Hardware |
Vraag over Linux met betrekking tot Windows NT vortex | 7 | 03-03-2002 22:21 |