Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2008, 19:41
Verwijderd
Probeer eerst maar eens gewoon een uni studie te doen, zonder HBO erbij...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2008, 09:38
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
In Nijmegen wel
Sorry, ik keek niet verder dan mijn neus lang is. In Leiden krijgen de letteren-studenten geen verplichte statistiekvakken.
Vrijstelling kreeg ik alleen voor het college 'academische vaardigheden'.
Oud 07-03-2008, 16:06
Omid
Omid is offline
Citaat:
Soms zijn colleges verplicht, op andere momenten niet. Wat ik echter om me heen zien is dat alleen het volgen van de verplichte lessen (en dus het missen van de meeste hoorcolleges) een vrij zeker recept is om voor veel vakken te zakken.

Je hebt daarmee dan ook in negen van de tien vakken niet voldaan aan de inspanningsverplichting (die is geloof ik in de hele UU gelijk getrokken voor alle studies) en dan kan je een herkansing ook vergeten. Dat zou dus niet werken.
Mmm ja dat klopt ook weer, je moet zoveel aantal ECT punten halen om door te kunnen gaan maar het verschilt per opleiding natuurlijk.

Dat komt wel hard aan dan, ik denk dat het dan toch maar beter is om in het eerste jaar gewoon je propodeuse te halen dan in de 2de jaar pas bezig gaan met een mogelijke tweede studie omdat je dan al een ''net'' hebt als het even niet gaat.

Citaat:
Wat T_ID al zei en bij sommige universitaire studies heb je erg weinig colleges. De kans dat colleges samenvallen, is dan erg klein. (Bij is het dat in ieder geval nog nooit voorgekomen.)
Ja daar kan ik wel inkomen nu ik weet hoe het is geregeld. Alleen ik denk dat je pas na je eerste jaar echter kunt vastellen of je nou wel of niet een 2de studie kunt volgen omdat je dan een beetje hebt zitten oriënteren

Citaat:
Voor werkcolleges is er wel steeds vaker aanwezigheidsplicht, tenminste, aan de RuG is dat wel een ontwikkeling. Zo moeten wij bij werkcolleges minstens 80% aanwezig zijn om het vak te kunnen halen; dat kan het dus wel lastig maken als werkcolleges van beide studies elkaar overlappen.

Aan wat voor combinatie zat je te denken trouwens?
Ik had ook vernomen van een goede vriend van mij dat juist uit de werkcolleges de meeste stof uit word gehaald voor de toetsen, athlans dit is wel voor de opleiding Rechten in Groningen alleen hij zei wel dat het per universiteit verschilt want 1ste jaars studenten in bijvoorbeeld Leiden krijgen hele andere vakken dan wat hij krijgt..

Het liefst Psychologie (wo) met politicologie of Rechten.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 18:32
Verwijderd
Als je Psychologie en Rechten wilt combineren loont het wellicht de moeite eens te kijken naar de studie Rechtspsychologie. Die studie combineert beide opleidingen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 19:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat komt wel hard aan dan, ik denk dat het dan toch maar beter is om in het eerste jaar gewoon je propodeuse te halen dan in de 2de jaar pas bezig gaan met een mogelijke tweede studie omdat je dan al een ''net'' hebt als het even niet gaat.
Da's een prima oplossing, daarmee minimaliseer je de risico's.
Oud 07-03-2008, 20:47
Promillage
Promillage is offline
Firdaus/Kuise keizerin(naamzoek!) combineert een rechtenstudie en psychologie. Ze is bijna klaar en slaagt zoals het eruit ziet cum laude. Het kan wel dus en goed
Reageren

Regels voor berichten