Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2008, 09:43
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
PS. Bepaalde mensen hebben misschien vanalles over of tegen mij te zeggen, ik zou deze mensen willen vragen dat in dit topic te zeggen. Ik zal de komende dagen letten op reacties.
Enigzins verbaast ben ik wel over het feit dat je naar je eigen topic van maanden geleden verwijst

Waarom uitgaan van gelijkheid? Wat schiet je daarmee op? uitgaan van ongelijkheid (en die vervolgens accepteren) lijkt me veel logischer. Als je een man wilt hebben dan moet je niet met een vrouw gaan daten, lijkt mij dan weer Zoek de verrijking ipv de gelijkheid
Oud 27-03-2008, 13:36
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Enigzins verbaast ben ik wel over het feit dat je naar je eigen topic van maanden geleden verwijst

Waarom uitgaan van gelijkheid? Wat schiet je daarmee op? uitgaan van ongelijkheid (en die vervolgens accepteren) lijkt me veel logischer. Als je een man wilt hebben dan moet je niet met een vrouw gaan daten, lijkt mij dan weer Zoek de verrijking ipv de gelijkheid
Ik verwijs naar het topic voor als mensen over mij willen beginnen. Zo zal eventuele discussie tegen of over mij niet hier plaatsvinden waar het niet hoort.

Je hebt gelijk en dat is nu ook mijn punt, dergelijke dingen moet je al dan niet accepteren. Bepaalde ongelijkheid is echter moeilijk of onmogelijk te accepteren afhankelijk van de persoon en daarom verschijnen volgens mij dit soort topics af en toe. Betreffende verrijking, je hebt gelijk maar let op. Die verrijking is vaak wat meer een economisch punt (jullie verschillen maken je als stelletje over het geheel efficienter), het verandert echter niet dat jij je eigen vaardigheden hoger waardeert zeker op het moment dat de vaardigheden van je partner het tegenovergestelde ervan zijn.

Het lijkt dat hij moeite heeft met accepteren dat zij niet zo vaardig of slim is op een aantal gebieden en daar moe van wordt en minder subtiel probeert dat te verbeteren. Het kan ook zijn dat zij het niet kan hebben dat hij geaccepteerd heeft dat zij dom is.
Waarschijnlijk is het allebei tegelijk.

Zeggen dat hij slecht bezig is, doch verdedigbaar en waarschijnlijk ook waar, is echter zinloos want zelfs al zou je hem daarvan overtuigen dan leidt dat nog steeds niet tot een verandering van zijn behoeftes en persoonlijkheid.
Op dezelfde manier: haar overtuigen dat zij goed is, doch verdedigbaar en waarschijnlijk ook waar, is ook zinloos gezien het niet uit maakt voor wat zij en/of hij moeten doen voor het oplossen.

Beiden zijn zelfs contra-productief gezien zij dan meer bezig zou zijn met goed/slecht overwegingen die haar gelijk geven in plaats van bezig te zijn met haalbare oplossingen.
Oplossingen die overigens lang niet zo leuk zijn als het idee 'hij geeft me helemaal gelijk en houdt helemaal op als ik hem duidelijk maak dat het niet eerlijk is'.

@TS: Ik heb het vooral tegen de rest met deze post, volgens mij ben je hier zelf wel praktisch mee bezig
Oud 27-03-2008, 15:10
Armoed
Armoed is offline
Volgens mij valt die intelligentie van rerisen phoenix wel mee als ik terugdenk aan die topic die hij gemaakt had. En nu dit.

Maar on topic, ik ben ook slimmer dan al mijn (ex)vriendinnen en dat is nooit een probleem geweest en zal ook nooit een probleem worden. Ligt gewoon aan de persoon.

then again ik ben slimmer dan iedereen hrhr
Oud 27-03-2008, 15:37
Kitten
Kitten is offline
Een haalbare oplossing is dat hij inziet dat ie niet aardig is en eens wat minder moet neerkijken op mensen met een lager IQ. Als je denkt dat dat niet haalbaar is, dan is ie jongen niet zo slim als ie beweerd.
Oud 27-03-2008, 15:59
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
then again ik ben slimmer dan iedereen hrhr
Jij bent eerder gewoon bijdehand, dat vinden sommigen dan weer aantrekkelijk.
Oud 27-03-2008, 18:55
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ja, zelfs ik wist me voor hem diep te fascineren. Uiteindelijk valt het tegen btw.
Hij moet heel wat meer open-mindedness kweken om echt bij de 'anderen' te horen.
Op sommige vlakken is hij net een vrouw, misschien juist omdat hij zich zo in hen interesseert.
Oud 27-03-2008, 23:48
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ja, zelfs ik wist me voor hem diep te fascineren. Uiteindelijk valt het tegen btw.
Hij moet heel wat meer open-mindedness kweken om echt bij de 'anderen' te horen.
Op sommige vlakken is hij net een vrouw, misschien juist omdat hij zich zo in hen interesseert.
Inanis is boos omdat ik hem niet genoeg aandacht geef op msn ;p

Citaat:
Dat ook.
Oud 28-03-2008, 01:18
Changshan
Changshan is offline
Inanis, je neemt me de woorden uit de mond. Armoed, als je even aan de bovengenoemde puntjes schaaft, vallen we als een blok voor je.
Oud 28-03-2008, 08:49
Mobius
Mobius is offline
Dadelijk is haar vriend James_25cm_Bond, die vond zichzelf ook altijd heel slim en pooierde altijd meisjes van s.com.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 10:59
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Een haalbare oplossing is dat hij inziet dat ie niet aardig is en eens wat minder moet neerkijken op mensen met een lager IQ. Als je denkt dat dat niet haalbaar is, dan is ie jongen niet zo slim als ie beweerd.
Hij is ook niet (per sé) slim in de breedste zin van het woord, hij is slimmer dan haar volgens zijn eigen definitie van slimheid. Deze definitie is gevoelsmatig en hangt af van zijn persoonlijkheid en is in ieder geval op de korte termijn niet te veranderen.

Zijn probleem is dat hij zich erg stoort aan dat zij volgens zijn definitie dom is, maar hij wil het (nog) niet uitmaken dus probeert nu of hij haar slimmer kan maken.

Aardigheid kan een vertraging geven maar het houdt een keer op en dan is het dit, buigen of barsten.
Een vergelijking, je gaat om met iemand die een geestelijke afwijking heeft. Hij kan er niks aan doen, maar je moet er veel energie in steken hem goed te begrijpen en hij beledigt je constant zonder het door te hebben. Het is niet aardig minder met hem om te gaan, maar op een gegeven moment moet je wel omdat je het niet meer trekt.
Oud 28-03-2008, 13:03
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Hij is ook niet (per sé) slim in de breedste zin van het woord, hij is slimmer dan haar volgens zijn eigen definitie van slimheid. Deze definitie is gevoelsmatig en hangt af van zijn persoonlijkheid en is in ieder geval op de korte termijn niet te veranderen.

Zijn probleem is dat hij zich erg stoort aan dat zij volgens zijn definitie dom is, maar hij wil het (nog) niet uitmaken dus probeert nu of hij haar slimmer kan maken.

Aardigheid kan een vertraging geven maar het houdt een keer op en dan is het dit, buigen of barsten.
Een vergelijking, je gaat om met iemand die een geestelijke afwijking heeft. Hij kan er niks aan doen, maar je moet er veel energie in steken hem goed te begrijpen en hij beledigt je constant zonder het door te hebben. Het is niet aardig minder met hem om te gaan, maar op een gegeven moment moet je wel omdat je het niet meer trekt.
Je trekt het helemaal scheef. Ik heb het helemaal niet over aardig doen. Ik heb het over echt accepteren. Dat betekend dus dat zij in zijn definitie niet meer dom moet zijn, maar gewoon net zo slim. Dat is geen leuke facade-achtige manier om een relatie heel te houden, maar gewoon een fatsoensverbetering voor die jongen. Kan ie blijkbaar goed gebruiken.
Oud 28-03-2008, 13:14
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Je trekt het helemaal scheef. Ik heb het helemaal niet over aardig doen. Ik heb het over echt accepteren. Dat betekend dus dat zij in zijn definitie niet meer dom moet zijn, maar gewoon net zo slim. Dat is geen leuke facade-achtige manier om een relatie heel te houden, maar gewoon een fatsoensverbetering voor die jongen. Kan ie blijkbaar goed gebruiken.
Zeker, zelfs armoed heeft respect voor domheid, en hij voelt zichzelf de slimste persoon op aarde.
Oud 28-03-2008, 18:39
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind dat een vriend de rust en tijd voor je moet hebben om sommige 'kennisweetjes' uit te leggen, of als je een woord niet begrijpt dit toe te kunnen lichten. Je kunt niet verwachten dat je altijd evenveel weet. Als het echter gaat om hele domme opmerkingen, dom gedrag, dingen niet goed kunnen inschatten etc. dan kan ik me voorstellen dat dat gaat irriteren en dat kan problemen opleveren.
Maar je zegt zelf sociaal te zijn, ik neem aan dat daar dan niet echt sprake van is. Het lijkt me erg vervelend als je vriend een probleem maakt van een verschil in kennis. Met veel kennis ben je nog niet per definitie slimmer.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 11:21
stout!
stout! is offline
Citaat:
Zeker, zelfs armoed heeft respect voor domheid, en hij voelt zichzelf de slimste persoon op aarde.
Ahhh, is de liefde over?
Oud 29-03-2008, 16:20
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Dadelijk is haar vriend James_25cm_Bond, die vond zichzelf ook altijd heel slim en pooierde altijd meisjes van s.com.
Niet alleen meisjes, hoorde ik.
Oud 02-04-2008, 11:48
kassamiep90
kassamiep90 is offline
en nu zetten we met z'n allen veldhuis&kemper: bijzonder op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten