Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2008, 17:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Het is absoluut geen misvatting, maar dat wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt.
Nou ja, ik hoor dat soort verhalen veel vaker van mensen, maar het is gewoon niet waar. Tenminste, niet waar het de brute kracht van de hardware betreft. Natuurlijk is de PS3 (op het oog) geavanceerder als Multimedia Entertainment Set.

Citaat:
Wat dat betreft heeft Sony een veel grotere rol kunnen spelen. Maar goed, aan de ene kant kan ik het altijd wel waarderen als een bedrijf een vernieuwende architectuur ontwerpt met meer potentie dan een pc-in-a-box (wat een 360 simpelweg is). De Ps2 had ook nogal een onconventioneel design en daar kwamen toch in de latere fase erg indrukwekkende games uit voort (God of War 2 bv).

Als de 360 een pc-in-a-box is dan is de PS3 een wannabe supercomputer-in-a-volt. Het is natuurlijk hartstikke leuk dat Sony de developer onconventionele architectuur (uiteraard vergezeld van schromelijk overdreven praatjes over een hoop potentie) biedt, maar daar hebben ze alleen wat aan als de PS3 de eindstreep haalt. Vooralsnog is hun benadering een zware belemmering. Het is voor ze te hopen dat Blu-Ray ooit écht zal aanslaan, want puur als gameconsole zou de PS3 best wel eens kunnen gaan mislukken. Relatief gezien, dan.

De PS2 had gewoon het geluk dat het de best verkopende console was, anders hadden we GoW 2 natuurlijk nooit gezien. En ja, dan hadden ze die mooie, "vernieuwende" architectuur wel bij het grof vuil kunnen zetten. Neem nou de Gamecube. Het is, even los van het feit dat hij krachtiger was dan de PS2, aan de toegankelijke (hoewel enigszins goedkope) hardware te danken dat men tijdens de nogal beperkte levensspanne van het apparaat nog een spel als RE4 wist te produceren. Gelet op de marktpositie die Nintendo destijds had, zouden ze ongetwijfeld niet blij zijn geweest met PS2-hardware.
Oud 31-03-2008, 21:24
Verwijderd
Nou heb em binnen Beetje asscreed aan het spelen, wel lache, magoed, mijn tv flikkerd, iets met hz, moet nog ff kijke hoe ik da kan change ;o

Edit: Zou iets te maken hebben met scart. Las ook dat Asscreed het wel vaker had.
RGB zou beter zijn. Moet ff kijke hoe en wat

Laatst gewijzigd op 01-04-2008 om 08:59.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 08:34
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
PS3
+
Hij is de beste.
Je kan veel formats afspelen.
-
Duur

Oud 02-04-2008, 11:32
Q
Q is offline
Citaat:
PS3
+
Hij is de beste.
Je kan veel formats afspelen.
-
Duur

Dat is allemaal subjectief he Oftewel jouw mening.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 12:04
Verwijderd
Hm, kzit ff te kijke naar andere bekabeling. Component werkt niet op mijn tv.
hdmi ook niet. S/video of av.. maar moet ff kijke wat beter is. heb nu gewoon av. maar je hebt dus ook kabels dr van die verguld zijn e.d. dus betere kwaliteit, als ik de info moet geloven.
Heeft iemand hier wat meer verstand van? of ervaring mee?

momenteel heb ik namelijk gewoon de standaard bekabeling, naar scart/composite.
Alleen daarmee heb ik trillend beeld, net alsof de hz laag staat. Tekst van b.v. zwart/wit is trillerig en onleesbaar.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 10:31
Carn
Carn is offline
betere 'kwaliteit' kabels heeft dusdanig weinig verschil tenzij je echt een ontzettende video/audiofreak bent. Wat ik zo lees heb je gewoon een matige TV, hehe. Probeer wat outputsettings uit zou ik zeggen; anders investeer in een nieuwe TV.
Oud 03-04-2008, 10:39
freakinaround
freakinaround is offline
Wat is tot nu toe het beste racespel voor de ps3?
Me broer vond GT5P tegen vallen en k hou niet van formule 1 auto's.
Oud 03-04-2008, 11:24
Carn
Carn is offline
Gt4?

Misschien burnout paradise; is alleen geen echte race-sim maar meer lekker hersenloos beuken.
Oud 03-04-2008, 11:28
Verwijderd
Citaat:
betere 'kwaliteit' kabels heeft dusdanig weinig verschil tenzij je echt een ontzettende video/audiofreak bent. Wat ik zo lees heb je gewoon een matige TV, hehe. Probeer wat outputsettings uit zou ik zeggen; anders investeer in een nieuwe TV.
Heb al aantal dingen geprobeert.. magoed, tis irritant als je de tekst ingame nauwelijks kunt lezen. (lees: niet).
Tv is redelijk nieuw. 3 jaartjes oid. Investeren in een nieuwe tv gaat niet gebeuren, dan maar aan wennen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 11:52
Carn
Carn is offline
Citaat:
Heb al aantal dingen geprobeert.. magoed, tis irritant als je de tekst ingame nauwelijks kunt lezen. (lees: niet).
Tv is redelijk nieuw. 3 jaartjes oid. Investeren in een nieuwe tv gaat niet gebeuren, dan maar aan wennen
Is de output resolutie niet te hoog? ik kan best begrijpen dat een 720 of 1080 output voor problemen zorgt op een TV. Maar ik herken je probleem van de kleine tekst; vriend van me had dat ook; de resolutie van je tv is te laag.
Oud 03-04-2008, 12:06
Q
Q is offline
Citaat:
Nieuw? 3 jaar is oud man
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Is de output resolutie niet te hoog? ik kan best begrijpen dat een 720 of 1080 output voor problemen zorgt op een TV. Maar ik herken je probleem van de kleine tekst; vriend van me had dat ook; de resolutie van je tv is te laag.
Ah, zou best kunnen.. magoed, zo klein is die niet Helaas zijn resoluties van tv beetje lastig te veranderen
Citaat:
Nieuw? 3 jaar is oud man
voor mij issie nieuw ;o
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 14:59
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Gt4?

Misschien burnout paradise; is alleen geen echte race-sim maar meer lekker hersenloos beuken.
GT4 is niet voor de ps3
En burnout paradise vond ik idd ook wel vet..
mja, heb nu viking al gekocht
Oud 03-04-2008, 17:04
Verwijderd
als je geen hd-tv hebt kun je de tekst inderdaad moeilijk lezen, daar is niks aan te doen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 17:05
freakinaround
freakinaround is offline
viking is een vet spel. wel veel hack & slash. eigenlijk alleen maar, maar ik vind t wel vet uitgewerkt
Oud 03-04-2008, 22:03
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ah, zou best kunnen.. magoed, zo klein is die niet Helaas zijn resoluties van tv beetje lastig te veranderen
van je ps3 wel
Oud 03-04-2008, 22:22
Verwijderd
Citaat:
van je ps3 wel
hoe dan?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 16:35
Carn
Carn is offline
geen idee, zal vast ergens bij de videosettings staan.
Oud 04-04-2008, 16:57
Verwijderd
Mjah, resoluties die mun tvtje niet aankan ik kijk morgen ff op de mediamarkt naar een schermpje..
of met hdmi, of hdcp.. evt. dvi - hdmi connector.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2008, 20:56
Verwijderd
Hier hetzelfde. Gelukkig ben ik geduldig en vind ik de games die ik heb ook op een niet hd tv gaaf. Namelijk Call of Duty 4 en Devil May Cry 4. Vandaag de singleplayer campaign uitgespeeld, was vrij kort maar wel erg vet. En nu speel ik geregeld online.

PSN: cyntex.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2008, 16:36
Verwijderd
Heb nu mooi tfttje, 1080p max, wel relax

Mjah, wel handig om psn naampjes te geven

mijn PSN: X3nTium
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 12:15
Verwijderd
Oke, Army of Two uitgespeeld. Coop, met kameraden. Was wel lachen! Alleen zo kort dat was best jammer. Staat ook nog iets van Versus, maar moest ik EA accoutn voor aanmaken, had ik toen geen zin in, wellicht dat ik dat later ff ga checken.

Zijn dr nog verdere must haves voor de PS3? GT5 prologue doe ik liever niet, wacht liever tot de volledige uitkomt. MGS4 lijkt me wel vet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 12:16
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
Welke video-formats pakt de ps3 eigenlijk?
Ik weet dat die alleen mp4 en wmv pakt.
Oud 07-04-2008, 12:19
le Y
le Y is offline
divx volgens mij ook
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Welke video-formats pakt de ps3 eigenlijk?
Ik weet dat die alleen mp4 en wmv pakt.
Ik heb al gehoord dat de PS3 DivX en Blu-ray afspeelt, maar welke media formaten worden er door de PS3 nog meer afgespeeld?

De PS3 ondersteund de volgende formaten:

Voor foto's: JPEG (DCF 2.0/Exif 2.21 compliant), PNG, GIF, TIFF, BMP
Voor muziek: MP3, WAV, WMA, ATRAC, Audio CD, SACD (niet voor 40GB versie)
Voor video: MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2), MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM), MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2), AVI, DivX, Motion JPEG (Linear PCM), Motion JPEG (μ-Law), VC-1 (.wmv), AVCHD (.m2ts / .mts), DVD Video (Region Locked), BD Video format on Blu-ray Disc (Region Locked), BD Video format on DVD-ROM
Voor MPEG-4: MP4 Audio MPEG-4 Part 3+ AAC Low Complexity (unprotected), MP4 Video MPEG-4 Part 2, + Simple Profile (MPEG-4 SP; MPEG-4 ASP is unsupported as of now) + DivX (in AVI), MPEG-4 Part 10 (also known as H.264/MPEG-4 AVC)+ Main Profile+ High Profile
Met citaat reageren
Oud 14-04-2008, 11:56
Verwijderd
17 april Open beta Metal Gear Online europe

Ontwikkelaar Konami heeft vandaag aangekondigd dat ook Europa mag deelnemen aan de open beta van Metal Gear Online. Nog deze maand kunnen we aan de slag.

Vanaf 17 april zal de Metal Gear Online beta gedownload kunnen worden vanuit de PlayStation Store. Gamers kunnen vervolgens de game testen vanaf 21 april tot en met 6 mei. In de beta zul je de kans krijgen om in de levels Blood Bath en Groznyi Grad te spelen.

Metal Gear Online zal gebundeld met Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots uitkomen op 12 juni. Metal Gear Online zal bij de lancering vijf nieuwe mappen bevatten: Ambush Alley, Blood Bath, Groznyi Grad, Midtown Maelstrom en Urban Ultimatum

Bron

Ga ik zeker wel ff testen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 22:52
Verwijderd
Net ff 2 demo's gechecked, folklore en devil may cry 4, lijken me allebei kickass
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 21:30
le Y
le Y is offline
dmc 4 is wel tof ja
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 17:46
Racing Dutch
Racing Dutch is offline
Probleem met Assassin's Creed:
Ik kan de patch (update) versie 1.1 niet downloaden, na 2% freezet de download en krijg ik een failure.
Heeft iemand een plug-in die ik vanaf mijn ps3 kan downloaden?Ik heb internet op mijn ps3 en kan hem dus vanaf daar downloaden.
Oud 22-04-2008, 18:20
Verwijderd
Geen idee hoe dat werkt ;o
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 22:01
Verwijderd
Citaat:
dmc 4 is wel tof ja
Gave soundtrack ook . Wat ook tof is dat je nu bij dante in het spel van style kunt veranderen. En hoe lijp is pandora's box hehe vette cutscene.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 21:08
le Y
le Y is offline
Citaat:
Gave soundtrack ook . Wat ook tof is dat je nu bij dante in het spel van style kunt veranderen. En hoe lijp is pandora's box hehe vette cutscene.
de cutscene van pandora's box is echt te vet ja
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 23:31
Big Boi
Big Boi is offline
Ik ben na het zien van de positieve reacties op GTA IV ook van plan om in de komende weken een PS3 aan te schaffen. Misschien dat ik wacht op de speciale MGS 4 aanbieding als die ook in Europa verkrijgbaar is, maar voor nu kan ik al bijna niet wachten om GTA IV te spelen.

Ik heb wel een vraag over het spelaanbod. Welk spel zou aan de volgende eisen voldoen op de PS3? Een nog uit te komen spel mag ook, of een spel uit de Playstation Store.

- non racer / shooter
- splitscreen multiplayer
- gameplay hoogstaand, graphics niet zo belangrijk
- liefst een action / adventure / RPG achtig iets

Iemand die een spel kent waar dit aan voldoet?
Oud 03-05-2008, 08:48
Big Boi
Big Boi is offline
Een arcade sportgame a la SSX ofzo?
Oud 03-05-2008, 09:47
Verwijderd
pff specifiek zou ik niet weten, miss dat hier wat tussen staat?
http://nl.playstation.com/ps3/games/
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 10:04
Verwijderd
hm, volgens mij heeft die van mij het net begeven, aangezien die telkens vast loopt met gta of met een andere game ;/ wooptidoo.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 10:09
Big Boi
Big Boi is offline
Hé klote.

Kan je nog wel in het menu van de PS3 komen?

Ik vond deze vid van Haze wel grappig.. vooral de comments van je squadmates. Kudos voor degenen die de Flavor Flav' reference krijgen.

http://ps3.ign.com/dor/objects/78448..._040208_4.html
Oud 03-05-2008, 12:07
Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
pff specifiek zou ik niet weten, miss dat hier wat tussen staat?
http://nl.playstation.com/ps3/games/
Ik heb zonet ff wat filmpjes van Little Big Planet gezien en dat is zoooo gaaf! Dat gaat mijn vriendin zo keihard diggen. (ik ook trouwens) Maar was nog op zoek naar een leuke game om samen met haar te spelen en ik denk dat dit 'm word.
Oud 03-05-2008, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Hé klote.

Kan je nog wel in het menu van de PS3 komen?

Ik vond deze vid van Haze wel grappig.. vooral de comments van je squadmates. Kudos voor degenen die de Flavor Flav' reference krijgen.

http://ps3.ign.com/dor/objects/78448..._040208_4.html
Haze lijkt me ook kickass

Ja gta 4 werkt nu weer, bleek dat je je internet connection moest disablen..
blij dat ik iig mun savegames niet verwijderd heb
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 22:46
Big Boi
Big Boi is offline
Btw, hoe groot is de kans dat de MGS Bundels ook in NL te krijgen zijn tegen launchdate?

Hier ff picca's:

En hebben mensen in dit topic al een Dual Shock 3 controller?
Oud 12-05-2008, 15:22
Big Boi
Big Boi is offline
En Bhudda, ben je al online geweest met GTA 4? Gaat het allemaal smooth?
Oud 12-05-2008, 18:39
le Y
le Y is offline
dual shock 3 is nog niet uit helaas
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Btw, hoe groot is de kans dat de MGS Bundels ook in NL te krijgen zijn tegen launchdate?

Hier ff picca's:

[afbeelding]

[afbeelding]

En hebben mensen in dit topic al een Dual Shock 3 controller?
Die packs zijn nog niet in europa volgens mij.. Dual Shock 3 kun je alleen nog aankomen via import
Citaat:
En Bhudda, ben je al online geweest met GTA 4? Gaat het allemaal smooth?
Jup! Loopt wel lekker! Je ziet anderen soms wel laggen, maar dat heeft volgens mij te maken met de snelheid van je interpret.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 13:56
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
dual shock 3 is nog niet uit helaas
is wel uit, heb m al zien liggen in een winkel
Oud 14-05-2008, 11:01
Verwijderd
Ik zie toch aardig wat leuke titels uitkomen voor de PS3.

Haze bijv.
MGS4, had net een review gelezen van de MP beta, zou wel goed bevallen, probeer vanaaf ff te testen
Killzone 2, ziet er netjes uit
The Agency is een massive multiplayer online shooter die momenteel ontwikkeld wordt door Sony Online Entertainment voor de PS3.
Home open beta komt in november uit, is ook wel een leuk idee

Maar met die shooters, tering, dan moet ik mun skillz met die controller flink omhoog schroeven, wil ik ooit een kans maken Het autoaim gebeuren is er eigenlijk vrij weinig

ik zie de toekomst van de Ps3 wel sappig in
Met citaat reageren
Oud 18-05-2008, 18:23
freakinaround
freakinaround is offline
Net demo van Haze gedownload en gespeeld.
Godse, wat een vet spel.
Oud 18-05-2008, 21:37
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Net demo van Haze gedownload en gespeeld.
Godse, wat een vet spel.
ja, die ben ik ook aan het downloaden, morgen eens spelen
Oud 18-05-2008, 22:17
freakinaround
freakinaround is offline
ik wil m. bijna is ie uit! omg.
Oud 19-05-2008, 15:29
Verwijderd
Haze lijkt me ook wel kick, vooral coop

Wat is je psn freakinaround?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 16:14