Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik droomde dat ik rijles had. En de auto stond op het speelpleintje naast ons huis. Maar ik moest nog m'n veters strikken en ik was laat. M'n instructeur was al ongeduldig enzo, riep dat ik moest opschieten. Toen ik uiteindelijk bij de auto was kwam ik erachter dat ik m'n jas had aangetrokken en m'n tas mee had. Dus die wilde ik achterin leggen. Maar de auto was opeens een fiets. En ik snapte niet heo ik m'n spullen dan achterin moest leggen. Dus wilde ik de spullen snel thuis weer dumpen. Nadat ik dat gedaan heb en ewer terugliep naar de auto kwam ik erachter dat ik m'n schoenen per ongeluk ook uitgedaan had.
![]() Rare droom. x;
|
We gingen met het vliegtuig ergens heen, het zou heel lang vliegen zijn. Ik moest een meisje gezelschap houden dat ik niet zo goed kende, maar me wel bekend voorkwam. Misschien heb ik eerder over haar gedroomd. En ze haalde een opgedroogd viooltje van de grond, zo'n bloemetje, met een oranje-roze-gelige kleur, zoals plumeria's ook hebben.
Mijn vader moest een fotorolletje halen uit een ton met een heel raar openschuifsysteem.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vannacht droomde ik wel vaag en op het eind ook wel eng. Ik ging naar een bedrijfje voor een tweede gesprek (waar ik in werkelijkheid al gesolliciteerd had en waar ik nog bericht van verwacht) om te horen of ik daar mocht werken, maar mijn ouders en broertje gingen mee "voor de gezelligheid". Hm. Iig, het leek er wel op dat ik de baan kreeg, en toen zat ik met mijn toekomstige collega's ff in een soort relaxte chill-ruimte met banken nader kennis te maken, en ze waren behoorlijk relaxed en tof. Toen zeiden ze dingen als: ja, tof, we kunnen wel extra mensen gebruiken want de komende maanden gaan echt ontiechelijk veel werk worden" (wat wel klopt met de werkelijkheid ![]() Maar toen moest ik ook een medische test doen (?). En daar kwam uit dat ik een of andere aandoening had waar ik eerst aan geholpen moest worden. Hier werd het opeens een beetje morbide want toen lag ik opeens in een ziekenhuisbed (om geholpen te worden) op een kamer samen met mijn onlangs overleden opa. Was wel gezellig op zich, hij had ook iets opgelopen maar was weer aan de beterende hand, dus we praatten wat met elkaar, en we hadden een dikke negerin als verpleegster, die op zich wel aardig was, maar we keken elkaar wel zo aan van: "jammer dat het geen slanke jonge meid is" ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik las voor het slapen gaan 'Over en sluiten' van Roald Dahl, daarom was ik in mijn droom een piloot. Het was geen oorlog en ik hoefde niet te vliegen, in de hele droom kwam geen vliegtuig voor, maar gedurende de droom was er op de achtergrond het besef dat dit mijn baan was.
Eerst stond ik op een benzinestation en ik wilde een aansteker kopen. Ze hadden alleen lelijke nare aanstekers, dus ik kocht er één in de vorm van een rode pump op ware grootte. De kassamedewerker vond het een goede keuze en vertrouwde me toe dat hij ook zo'n aansteker had, maar dat hij er zelden mee rondliep want hij rookte zelf niet. Als hij de aansteker vast had wilde hij graag dingen verbranden, zo'n uitwerking had het op hem. Okay. Ik ging weer weg en stond plotseling in een hotel. Het had echt belachelijk veel gangen en ik kon er maar niet achter komen wat ik daar precies moest doen, tot ik me plotseling besefte dat ik er eigenlijk niks te zoeken had en maar weer weg ging. Omdat ik de uitgang niet kon vinden belandde ik uiteindelijk in de kelder van het hotel. Het had een paar raampjes bij het plafond, waar zonlicht doorheen scheen. Het was ook niet echt donker. Daar lagen heel veel kranten en tussen de enorme krantenstapels stond een klein houten bureautje. Aan dat bureautje zat een vriendelijke jongen met de blik van een oude man die me vertelde dat alles, altijd, op zoek is naar de plaats waar het hoort. Al eeuwenlang zoeken de voorwerpen hun plaats, stenen worden fijngemalen en het zand verstuift zodat iedere zandkorrel de exacte positie kan innemen die het nodig heeft. Het gaat niet bewust, maar de uiteindelijke positie zit in ieder atoom van elke molecule van alle dingen die er bestaan ingebakken en langzaam maar vastberaden is alles constant op weg. Als alles op z'n plaats was, klopte het allemaal en dat zou het einde der tijden zijn. Diep onder de indruk ging ik weg en besefte me dat ik eigenlijk helemaal niet wilde dat alles zou aflopen. Dus begon ik wat te schuiven met voorwerpen in de kamer waar ik toen was, het licht aan en uit te doen en toen ik net in een badkamer stond en daar aan het touwtje van 't licht trok, besefte ik me plotseling dat het zo klopte. Alles in de hele wereld lag precies op de juiste plaats en toen ik dat touwtje trok hing het laatste voorwerp tevens op precies de juiste plaats. Ikzelf stond ook op de juiste plaats en in de juiste houding. Toen was het klaar. De wereld was afgelopen en dat was maar een vreemd iets, want er was geen aanloop in de vorm van een oorlog, geen waarschuwing of wat dan ook, vanaf dat moment hield alles gewoon op met bestaan. Ik stond op de koude tegelvloer uit te kijken naar een eeuwigdurende pikzwarte leegte, een soort afgrond maar het was geen afgrond want er was niets om in te vallen. De koude tegelvloer onder mijn voeten hoorde nog bij het gedeelte van de tijdlijn waarin er een wereld was, maar voor mij bestond er niets meer behalve een pikzwarte leegte. Ik reikte er naar met mijn hand en raakte 'm aan, hij was fluweelzacht en vloeibaar en niet warm of koud - precies op lichaamstemperatuur zodat je geen verschil merkt. Toen ik mijn hand terugtrok bestonden de topjes van mijn vingers niet meer, maar het deed geen pijn en er kwam ook geen bloed. Toen ging ik een beetje triestig in de hoek van de badkamer zitten en na een tijdje staren richting de leegte besefte ik me dat ik hier zat te kijken naar het einde van de droom en dat er écht niks boeiends meer ging gebeuren. Dus toen besloot ik maar wakker te worden. |
![]() |
|
Een vriend van me had een ziekte in zijn anus en schreef er een boek over. Het voorwoord was van Phillip Freriks en scheen nogal de moeite waard te zijn. Mijn ouders kregen ruzie over Bomberman.
|
Verwijderd
|
Iemand, een bekende geloof ik, had zijn hele arm open liggen en ik ging, na een flinke slok drank voor ons beiden, die enorme wond hechten met laveldelkleurig katoen. Het duurde eeuwig en ik gruwelde maar het voelde ook wel stoer om in zo'n extreme mate piraatje te spelen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik droomde over een kruising tussen GTA Vice City en GTA 4, maar het speelde zich af in de straatjes van Nijmegen. Ik en mijn neef Roman (zoals in GTA 4) waren aan het fietsen en ik probeerde hem steeds aan te rijden (wat me erg goed af ging, hij ging steeds op zijn bek).
Uiteindelijk waren we al botsend op een smal autoweggetje, toen er een groepje overstekende mensen op een zebrapad steeds dichterbij kwam. "Fuck voorrang" zei ik en crashte vol snelheid op het groepje in. Mijn neef crashte ook, en alle mensen lagen versuft op straat. Toen pakte wij onze fiets weer op en gingen we verder. We sloegen een zijstraatje in en toen opeens zei ik: "hee, jij hebt de verkeerde fiets meegenomen!" want hij had opeens een grijze sportfiets. Toen keek hij heel evil, schakelde hij in een andere versnelling en reed hij op mij af ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had gedroomd dat ik met de metro naar een snackbar in de middel of nowhere ging waar ze ook slippers verkochten. Alleen had ik geen geld bij me, dus moest ik blote voeten lopen. Het was heel heet. Na een tijdje over wiebelende stoeptegels gelopen te hebben kwam ik aan bij aan soort van brug die niet naar boven maar naar beneden openging. Die ging ik gebruiken als een soort bobsleebaan en opeens was een vriendin van me er ook en hielden we een wedstrijdje wie er als eerste beneden was en zich te pletter sloeg. Maar dat gebeurde niet; eenmaal beneden werd ik weer omhoog getakeld naar de overkant van de brug en toen ik daar was bleek ik te zijn aangekomen bij een dier dat nog het meest weghad van een kruising tussen een zeekoe en een tijger. Hij bleek van een leraar van me te zijn, die eigenaar was van school/dierentuin. Hij vertelde dat hij toen hij klein was ooit een reis had gemaakt op dat beest, en het wilde steeds weglopen. Daarna kwamen we in een aula met leerlingen die zich gedroegen als wilde dieren en toen heb ik nog een wandeling gemaakt op een modderpad dat eigenlijk alleen bedoeld was voor paarden en toen werd ik wakker.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zat in de klas bij Reverend en Magican
![]() ![]() ![]() Toen was ik in een groep reizigers en we gingen slapen in een soort hostel, maar dat bleek een sekte te zijn, en ik mocht er geen zakje suiker mee naar binnen nemen, en mijn metgezel geen tandwiel. Toen zeiden ze dat iedereen met alle sekteleden seks moest hebben, en toen dat net stond te gebeuren werd ik wakker ;x |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
dromen deadlytown | 23 | 07-08-2010 13:05 | |
De Kantine |
Wat heb je vandaag gedroomd? Verwijderd | 500 | 15-01-2010 13:41 | |