Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2008, 12:16
Verwijderd
Citaat:
dat je niet alles zelf hoeft te regelen mbt tot kinderen, en met geregistreerd/fiscaal partnerschap is er ook geen RUK geregeld mbt je testament. + als je een kind krijgt moet de moeder het binnen 5 dagen aangeven bij het gemeentehuis, niet echt lekker met al die hechtingen enzo huhu. de vader mag dat dan niet ofzo, hm.
Dat lijken me eerder marginale administratieve voordelen op de korte termijn dan lange termijn-voordelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2008, 12:33
Kitten
Kitten is offline
Zolang je partner het geen enorm probleem vindt om zi9jn kinderen apart te erkennen, kan je trouwen ook gewoon overslaan. Kinderen krijgen en opvoeden kan prima zonder trouwen.
Oud 08-05-2008, 16:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat lijken me eerder marginale administratieve voordelen op de korte termijn dan lange termijn-voordelen.
Nou, mijn oom en tante wilden niet trouwen tot ze het verhaal van de (ongetrouwde) buurman hoorde. De moeder een fataal auto-ongeluk had gekregen en de kinderen gingen niet automatisch naar hem. Binnen een half jaar waren m'n oom en tante getrouwd

Je hoeft niet per se te trouwen om dit gedoe te voorkomen (voor zover ik weet) maar dat kan wel een reden zijn om toch maar even een krabbel te zetten.
Oud 08-05-2008, 20:42
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Het is voor ons ook meer dan prima, de ontwikkelingen verlopen alleen in sneltreinvaart. Een gemiddeld stel besluit eerst te gaan samenwonen, overweegt dan dat trouwen misschien ook wel leuk is, en daarna bereiken ze een punt dat een 1e kindje misschien wel welkom is. Voor mijn gevoel heb je bij een bewuste keuze voor kinderen iets langer de tijd om je overal op voor te bereiden en groei je er als het ware meer naartoe. Nu komt het, ondanks dat we allebei behoorlijk wat ervaring hebben met kleintjes, flink rauw op je dak vallen. Ineens letten op wat je eet, rustiger aan doen, stapels informatie doorlezen omtrent zwangerschap, bevalling, positiekleding enzovoorts. En ondanks de redelijke ervaring met kinderen, kom je dan toch tot de ontdekking nauwelijks ergens sugar van te hebben.
Het is welkom, en we zijn er maar wat blij mee!

Maar met dat trouwen zit ik wel in mijn maag... vooral omdat ik dat zo graag eerst had gedaan, en er dan gewoon een mooi en groots feest van had willen maken. Dat trouwen is in mijn ogen niet eens zo heel veel meer dan je krabbel zetten, en de vraag met ja beantwoorden. Maar het lijkt me leuk zo'n speciale dag, puur van ons samen te hebben. En ik betwijfel of het daar nu ooit nog van zal komen
Gefeliciteerd
Ik kan me nog ergens foto's van je herinneren als iets van animatiemedewerker ofzo met een rood neusje samen met je vriend, was jij dat?

Ik hoop stiekem dat je over een tijdje kunt posten in t topic zwanger worden, zodat je misschien kunt aangeven wat jouw ervaringen zijn wat betreft het al dan niet bereiken van een carriere met een kind en hoe je ervan veranderd en of het inderdaad in een bepaalde behoefte voorziet ofzoiets naja gewoon een postje in dat topic at that time
Reageren

Regels voor berichten