Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2008, 15:28
Calyx
Calyx is offline
Vanavond
Oud 26-11-2008, 16:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja
Oud 26-11-2008, 16:41
Signy
Signy is offline
Leuk!
Oud 26-11-2008, 17:02
Verwijderd
Ik ben héél benieuwd. Ik denk dat ik het appartement van Linda en Alex het mooiste vind (toch beetje lastig beoordelen van tv, maar ik denk dat het het meest mijn stijl is en dat het ook een van de meest praktische appartementen is) en ik hoop dus dat zij winnen. Als ik puur naar het spel kijk hoop ik ook dat Linda en Alex winnen, ik vind ze gewoon het leukst overkomen; geen gezeur, geen groepje, gewoon normaal en aardig. Petra en Frits vind ik ook nog steeds leuk (en Kristel en Yarno ook), maar minder sinds ze zo overdreven gezakt zijn in niveau ten opzichte van Jeroen en Floortje. Die laatste twee blijf ik overigens echt vreselijk vinden Hoewel ik wel erg om Floortje kon lachen met dat konijn Ik vind Jeroen gewoon echt een kwal en qua spel vond ik hen ook niet leuk spelen; veel te vijandig. Ik snap dat het een spel is, maar je kan ook voor de winst gaan zónder mensen telkens te beledigen. Goed, overall hoop ik dus dat Linda en Alex winnen en Jeroen en Floor niet
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 20:18
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 20:44
Balance
Balance is offline
Als dit zo door gaat, ben ik benieuwd of degene met het minste verlies nog die 50.000 krijgt

Ik vind het wel ontzettend triest. Hoe kun je nou appartementen voor het Blok gebruiken die zo'n hoge startwaarde hebben? Ik had verwacht dat ze wel goedkopere pandjes hadden genomen.
Als je ook kijkt naar de staat van de 3e verdieping toen ze aankwamen. Hoe kan het nou zo zijn dat het appartement op dat moment al 270.000 euro waard was
Oud 26-11-2008, 20:51
Verwijderd
Ik vind het ook raar dat ze allemaal dezelfde prijs hebben. Want ook al zijn ze even groot, verdieping 2 heeft wel het grootste balkon, en voor verdieping 3 moet je heel wat meer trappen lopen dan voor 1. Dacht dat dat ook wel invloed zou hebben.

Misschien heeft inderdaad de kredietcrisis zoveel invloed? Dat als dat niet was geweest ze wel allemaal veel meer hadden gekregen? En toen het blok begon was die crisis er nog niet, dus dan waren die bedragen misschien wel makkelijk haalbaar geweest.

Verder vind ik het geweldig dat Jeroen al vanaf het begin heeft zitten blaten dat ze winnen en zo arrogant is, en dan nu met niks naar huis gaat. Wat een kwal is dat toch. En ook dat Jarno en Kristel, waar hij zo op neer keek, gewoon net zo'n hoog bod hebben gekregen!

Ik vond Kristel en Jarno's appartement nu een stuk mooier dan hoe het er met al de opleveringen uitzag, maar het is nog steeds het minst mijn smaak. Wel vreemd dat Linda en Alex maar zo'n laag bod kregen..
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 21:00
Balance
Balance is offline
Spoiler
Oud 26-11-2008, 21:06
Calyx
Calyx is offline
Jeetje wat een apart einde..
Oud 26-11-2008, 21:07
Balance
Balance is offline
Ja zeker. Ik vind het echt jammer dat het nou net Petra en Frits zijn die winnen, want dan had ik het de andere 3 stellen nog meer gegund. Maar wel leuk dat dan in elk geval nog één koppel met het geld naar huis gaat.
Ik vind het echt een trieste vertoning van de makers van het Blok. Met zulke startwaardes kun je dit soort dingen toch van te voren al weten. Waarom zoeken ze niet een andere plaats waar ook woningnood is en waar nog wel waardeloze gebouwen op te kopen zijn voor weinig?
Oud 26-11-2008, 21:08
Verwijderd
Jeej, Petra en Frits! Die gun ik de overwinning wel

Lijkt bijna alsof dat opzettelijk zo gedaan is; zij op het laatst, zo'n krappe meerwaarde...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 21:11
Balance
Balance is offline
Wisten de mensen in de zaal eigenlijk van hoe noodzakelijk die mijn was?
Oud 26-11-2008, 21:12
Verwijderd
Denk het niet, want ze wisten de startwaardes en de boetes enzo ook niet denk ik. En de veiling was niet tegelijk met de programma-opname
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 21:14
Balance
Balance is offline
Oh? Voorgaande jaren toch wel? Of heb ik dat altijd maar gedacht?
Oud 26-11-2008, 21:16
Verwijderd
Toen Jeroen en Floortje wel een bod hadden, maar er nog gemijnd moest worden, zei Jeroen dat voor de grap. En toen zei Eric dat hij daar niks aan had, omdat het mijnen al lang gebeurd was. En daarna werd de mijning dus uitgezonden.

Ik weet niet hoe het vorige jaren was, want toen keek ik nog nooit.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 21:21
Balance
Balance is offline
Volgens mij kan ik me één keer herinneren dat ze echt overschakelden naar de veilingmeester; toen was het zeker live. Later weet ik niet meer.

Ik zit me nu nog steeds af te vragen hoe het nou kan dat het non-appartement waar Petra en Frits in kwamen 215.000 euro waard was. En Dat van Kristel en Yarno idem dito; dat was bij de start toch geen 270.000 waard?
Oud 26-11-2008, 22:42
Rachel
Rachel is offline
Volgens mij was het vroeger ook "live"
Zo leek het in ieder geval wel. Ik heb het overigens niet gezien op tv, maar het was zeeeér apart hoor ik al
Lijkt wel doorgestoken kaart ofzo..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 10:54
Verwijderd
Idd, het is wel eens live geweest, maar nu was 't dus al een paar dagen voor de uitzending (vandaar dat zij naar dat slot moesten).

Maar ik vind verdieping 4 een goede winnaar. Verder vroeg ik me nog af hoe 't eigenlijk kan dat ze de meerwaarde in euro's berekenen ipv in procenten winst tov de startwaarde; een appartement met een startwaarde van 50.000 euro verkopen voor 60.000 euro is veel beter dan een appartement met een startwaarde van 100.000 euro verkopen voor 110.000 euro, toch? Dan hebben bewoners met een groter appartement (waarvan de startwaarde dus hoger is) altijd een nadeel als je het puur in euro's meet ipv in procenten.

Ik vind het een beetje ondoorzichtig hoe ze die appartementen nu verkopen en hoe ze dus bepalen wie er gewonnen heeft (helemaal als je je bedenkt dat mensen met een kleiner appartement hetzelfde budget krijgen... dat is toch zo? de andere appartementen hadden natuurlijk geen optie voor een dakkapel etc...).

(En die startwaardes waren idd erg hoog van app. 1, 2 en 3, maar het is wel Amsterdam... daar betaal je echt heel erg voor. De startwaarde van 4 vond ik heel redelijk, maar stond niet in verhouding met die van 1, 2 en 3 (mogelijk omdat de zolder in het begin echt helemaal kaal was en Gilbert er zelf nog vanalles aan ging doen met ramen en deuren etc?).
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 15:46
Kommunist
Kommunist is offline
ik ben heel blij dat Petra en Frits hebben gewonne, ik vond het echt wel leuke mensen echt helemaal om Frits heb ik echt in een deuk gelegen "wie is het mooiste blokhuis van het land?!"haha en ik vind t super mooi geworden, ik zou t zo willen hebben

wel minder dat de rest geen meerwaarde heeft, echt kut voor ze, 11 weken keihard je reet eraf werken, en dan niks verdient

ik zat wel even te dubben op het einde, ik zie nog steeds wel de mogelijkheid dat het zoals al gezegd doorgestoken kaart is, de blokbewoners waren er dan wel niet bij, er kan natuurlijk wel zat net 5 crew zijn geweest die iemand heeft laten mijnen, zodat ze in ieder geval een winnaar was, anders was het wel een vreselijke anti-climax geweest, en zou misschien het programma wel helemaal niet meer serieus geworden worden.
ik kan me herinneren, dat bij seizoen 1 er ook maar 1 stel met meerwaarde was, en dus de winnaars waren, Lieke en Michon waaren dat, maar dat weet ik neit meer 100% zeker, ik weet wel dat die iig een grotere meerwaarde hadden, dus niet een paar honderd, zoals nu.

ik vind die E 165,- meerwaarde van nu erg verdacht weinig..... misschien wordt er later nog iets over bekend...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 11:14
Lilything
Lilything is offline
Ben blij voor Petra en Frits. Ik vind ze echt leuke mensen
Ik ben ook blij voor Jarno en Christel, die houden er nog een leuke wintersport aan over.
Jammer dat de kredietcrisis overal invloed lijkt te hebben
Oud 28-11-2008, 11:38
Verwijderd
Dat huizenprijzen dalen is toch helemaal niet vreemd? Ik vind het wel jammer, maar aan de andere kant maakt dat van het Blok ook echt een spannende wedstrijd; je kan nog zo hard werken, als de prijzen dalen heb je pech (en anders om ook; als toevallig de prijzen stijgen tijdens het spel, heb je echt geluk en hou je er hoe dan ook iets aan over, of je nu een mooi appartement oplevert of niet).

Ik ben wel benieuwd hoe die appartement er over een maand of twee uit zien; is 't dan bewoond? of heeft de gene die het gekocht heeft het te koop staan (makelaar bv, kan me voorstellen dat weinig particulieren op de veiling appartementen kopen)? wordt er misschien zelfs verbouwd? Jammer dat ze dat niet laten zien. (Ze moeten bv. altijd gemeubileerd opleveren terwijl ik denk dat dat echt geen meerwaarde oplevert aangezien 't toch niet snel door particulieren gekocht zal worden, ik vermoed dat meubels heel snel weer het gebouw verlaten... Zo zou je dus beter een goede 'hardware' kunnen laten plaatsen (mooie badkamer, mooie keuken, dat soort dingen) en vervolgens hele simpele, goedkope Ikea-meubels. Dan vindt de binnenhuisarchitect 't vast niets, maar qua verkoop maak je dan denk ik meer kans (ook omdat je meer budget voor keuken/badkamer/vloer/etc hebt kunnen gebruiken ipv overdreven meubels).)

Ik heb al zin in een volgend seizoen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 13:10
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
ik ben heel blij dat Petra en Frits hebben gewonne, ik vond het echt wel leuke mensen echt helemaal om Frits heb ik echt in een deuk gelegen "wie is het mooiste blokhuis van het land?!"haha en ik vind t super mooi geworden, ik zou t zo willen hebben

wel minder dat de rest geen meerwaarde heeft, echt kut voor ze, 11 weken keihard je reet eraf werken, en dan niks verdient

ik zat wel even te dubben op het einde, ik zie nog steeds wel de mogelijkheid dat het zoals al gezegd doorgestoken kaart is, de blokbewoners waren er dan wel niet bij, er kan natuurlijk wel zat net 5 crew zijn geweest die iemand heeft laten mijnen, zodat ze in ieder geval een winnaar was, anders was het wel een vreselijke anti-climax geweest, en zou misschien het programma wel helemaal niet meer serieus geworden worden.
ik kan me herinneren, dat bij seizoen 1 er ook maar 1 stel met meerwaarde was, en dus de winnaars waren, Lieke en Michon waaren dat, maar dat weet ik neit meer 100% zeker, ik weet wel dat die iig een grotere meerwaarde hadden, dus niet een paar honderd, zoals nu.

ik vind die E 165,- meerwaarde van nu erg verdacht weinig..... misschien wordt er later nog iets over bekend...
Ik snap niets van je redenering eigenlijk. Net5 maakt juist meer verlies nu. Ze hebben én de schulden van de kandidaten, dat bedrag ligt zo rond de 55.000 euro (10.000 voor Christel etc en Floortje etc, 35.000 van Linda etc) én nu ging net op t randje de hoofdprijs van 50.000 er ook nog uit. Schuld van 105.000 en als er niemand gewonnen had was t denk maar 65.000 geweest.

Ik neem nu juist het programma weer erg serieus eigenlijk, doordat ze mensen hebben laten verliezen door de marktwerking, dat is het spel
Oud 29-11-2008, 17:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jammer dat de kredietcrisis overal invloed lijkt te hebben
Dit lijkt me eigenlijk helemaal geen gevolg van de kredietcrisis. Een appartement (het is een appartement hè. 1 verdieping, geen huis, geen extreem grote verdieping. Gewoon een woonkamer, slaapkamer, keuken en badkamer..) voor 270.000 is enorm duur. In een andere stad krijg je daar een vrijstaand huis voor.
Kortom, een startwaarde van 270.000 euro is gedoemd om te mislukken.
Je kan mij ook niet vertellen dat dat zooitje van de 3e verdieping toen 270.000 euro waard was, voor de verbouwing. Zelfs in Amsterdam betaalt men toch geen 270.000 voor een woning zonder kamers, zonder dak, zonder kozijen, etc?
En je kan mij ook niet vertellen dat de verdieping nu nog steeds 270.000 euro waard is. Er is 11 weken in geklust en er staan spullen in en dan zou het niet gestegen zijn in waarde..?

Citaat:
Ik snap niets van je redenering eigenlijk. Net5 maakt juist meer verlies nu. Ze hebben én de schulden van de kandidaten, dat bedrag ligt zo rond de 55.000 euro (10.000 voor Christel etc en Floortje etc, 35.000 van Linda etc) én nu ging net op t randje de hoofdprijs van 50.000 er ook nog uit. Schuld van 105.000 en als er niemand gewonnen had was t denk maar 65.000 geweest.
Ehh, de grootste winst van Net 5 zit in kijkers. En kijkers haken massaal af voor een volgend seizoen als het op zo'n mislukking uit loopt.
Oud 29-11-2008, 17:07
Balance
Balance is offline
Oh en met 'live' bedoelde ik trouwens dat de opname van die uitzending (dus het stukje met de blokbewoners) gelijk was aan de veiling.

Dus niet persé dat de veiling ook op woensdagavond was, want dat dat niet zo is weet ik. Maar ik vraag me dus af of de veiling al was geweest toen die opname met de bewoners werd gemaakt.
Oud 30-11-2008, 09:55
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Dit lijkt me eigenlijk helemaal geen gevolg van de kredietcrisis. Een appartement (het is een appartement hè. 1 verdieping, geen huis, geen extreem grote verdieping. Gewoon een woonkamer, slaapkamer, keuken en badkamer..) voor 270.000 is enorm duur. In een andere stad krijg je daar een vrijstaand huis voor.
Kortom, een startwaarde van 270.000 euro is gedoemd om te mislukken.
Je kan mij ook niet vertellen dat dat zooitje van de 3e verdieping toen 270.000 euro waard was, voor de verbouwing. Zelfs in Amsterdam betaalt men toch geen 270.000 voor een woning zonder kamers, zonder dak, zonder kozijen, etc?
En je kan mij ook niet vertellen dat de verdieping nu nog steeds 270.000 euro waard is. Er is 11 weken in geklust en er staan spullen in en dan zou het niet gestegen zijn in waarde..?

Ehh, de grootste winst van Net 5 zit in kijkers. En kijkers haken massaal af voor een volgend seizoen als het op zo'n mislukking uit loopt.
Nou dat laatste vind ik niet. Ik zou gewoon weer kijken. Misschien dat het wat lastiger is om deelnemers te krijgen.

Ja, maar in Amsterdam liggen die prijzen toch heel anders!

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koo...tailKoopObject

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koo...tailKoopObject

Een aantal voorbeelden die allemaal vlakbij de appartementen van het blok liggen(appartmenten van het blok liggen aan de eerste hugo de grootstraat). Pak google maps er maar bij, dan zie je dat het vlak bij elkaar ligt, dus zo gek is die startwaarde van 270.000 niet, naar mijn mening.
Oud 30-11-2008, 11:10
Balance
Balance is offline
Dat zegt niks, dat zijn vraagprijzen. Afwachten of iemand het er ook voor geeft.
En als je afgaat op de vraagprijzen, dan doet de eerste hugo de grootstraat nu ook 3 ton en zou er dus 30.000 meerwaarde zijn gecreëerd..

Kijk, je moet kiezen. Meet je de startwaarde dmv een makelaar, dan moet je ook de meerwaarde zo meten.
Meet je het dmv een online site, dan moet je de meerwaarde ook daarmee bekijken.
En meet je de meerwaarde dmv een veiling, dan had eigenlijk de startwaarde ook bekeken moeten worden vanuit het zicht wat het zou doen op een veiling.
Nu klopt het gewoon niet.
Oud 30-11-2008, 14:04
Verwijderd
Ik weet ook niet hoe ze getaxeerd zijn, aangezien de bewoners eerst nog moesten slopen (en toen zaten er nog badkamers etc in), op de zolderverdieping was dit niet het geval. Dat kan verklaren waarom zij een lagere startwaarde hadden (omdat dat appartement écht kaal was bij taxatie) dan de andere verdiepingen (want die hadden (vrij moderne) badkamers). Maar dat ligt dus compleet aan wanneer er getaxeerd is (en hoe), is dat voor er gesloopt werd of toen het slopen net klaar was? Dan was verdieping 4 hoe dan ook in het voordeel. En werden de plannen van de aannemer (plaatsen van dakkapel, balkon etc) meegenomen in de taxatie of helemaal niet? Wanneer dat niet het geval was, was verdieping 4 weer in het voordeel (want dan is het verschil gewoon veel groter, zonder dat Petra en Frits daar invloed op hadden, die dakkapel kwam er toch).

Maar idd, als een makelaar getaxeerd heeft, dan is de kans groot dat hij ook potentie meeneemt en in dat geval is het heel moeilijk daar op een veiling een hogere waarde van te maken, lijkt me (omdat een makelaar altijd een hogere vraagprijs hanteert dan wat de uiteindelijke verkoopprijs zal worden, toch?). Maar misschien waren het wel taxateurs van het veilinghuis, geen idee.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 10:50
Dith
Dith is offline
Drie van de vier woningen staan al op Funda met vele hogere prijzen dan de deelnemers ervoor kregen. Dat zou me als deelnemer echt een klotegevoel geven, ik zou het veel leuker vinden als echt particulieren de huizen zouden kopen en er ook echt voor die prijs in gaan wonen.

http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koo...opObject&hbx=1

Oud 01-12-2008, 19:30
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Drie van de vier woningen staan al op Funda met vele hogere prijzen dan de deelnemers ervoor kregen. Dat zou me als deelnemer echt een klotegevoel geven, ik zou het veel leuker vinden als echt particulieren de huizen zouden kopen en er ook echt voor die prijs in gaan wonen.

Nou belachelijk! Dit vind ik toch zo flauw voor de mensen die zich zo uit de naad gewerkt hebben. Stelletje corrupte makelaren daar op de veiling! Alleen de zolverdieping staat dus niet op marktplaats? ik had al zo'n gevoel dat de appartementen 300.000 waard waren. Wat vind ik dit gemeen
Oud 01-12-2008, 22:33
Verwijderd
Het is inderdaad wel erg lullig voor de bewoners.

Maar die makelaars zijn ook wel te begrijpen, want als je wel weet dat een appartement 300.000 waard is, en het bieden begint bij 200.000 en het gaat hoger en hoger en jij biedt 260.000 en niemand biedt meer hoger, dan ga je niet zeggen: 'ow wacht, ik betaal dan wel 300.000 want voor dat gaan we het ook verkopen en dat is het wel waard'. En ik denk dat als een makelaar 310.000 had geboden, de vraagprijs 330.000 zou zijn, want die mensen moeten ook weer winst maken.

Het zou inderdaad veel leuker zijn als het gewoon voor particulieren was, en ze daar ook gingen wonen. Mja, dat gaat niet zo makkelijk met zulke bedragen he?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2008, 11:32
Verwijderd
Daarom vind ik de keuze van een veiling vreemd, want bij veilingen komen gewoon vooral veel makelaars en weinig particulieren. Maar ja, op een andere manier verkopen is weer lastig voor het programma natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2008, 15:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daarom vind ik de keuze van een veiling vreemd, want bij veilingen komen gewoon vooral veel makelaars en weinig particulieren. Maar ja, op een andere manier verkopen is weer lastig voor het programma natuurlijk...
Ja het moet snel verkocht zijn natuurlijk
Oud 07-12-2008, 17:13
Lilything
Lilything is offline
Citaat:

De bovenste woning van Linda & Alex (de benedenverdieping) is inmiddels verkocht zie ik! Zie nou wel dat t prima verkoopbare huizen zijn!
Oud 07-12-2008, 19:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Grond is gewoon heel erg duur, zeker in hartje Amsterdam. Daarom is de startprijs van die appartementen zo hoog ook al is het een onbewoonbaar krot.
Oud 08-12-2008, 13:33
Verwijderd
Die startwaarde, is dat echt de executiewaarde (bij gedwongen verkoop) + het klusbudget?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 17:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Lijkt me niet. Executiewaarde ligt namelijk altijd rond 75% van de werkelijke waarde.
Reageren

Regels voor berichten