Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Kortom, een startwaarde van 270.000 euro is gedoemd om te mislukken. Je kan mij ook niet vertellen dat dat zooitje van de 3e verdieping toen 270.000 euro waard was, voor de verbouwing. Zelfs in Amsterdam betaalt men toch geen 270.000 voor een woning zonder kamers, zonder dak, zonder kozijen, etc? En je kan mij ook niet vertellen dat de verdieping nu nog steeds 270.000 euro waard is. Er is 11 weken in geklust en er staan spullen in en dan zou het niet gestegen zijn in waarde..? ![]() Citaat:
|
Oh en met 'live' bedoelde ik trouwens dat de opname van die uitzending (dus het stukje met de blokbewoners) gelijk was aan de veiling.
Dus niet persé dat de veiling ook op woensdagavond was, want dat dat niet zo is weet ik. Maar ik vraag me dus af of de veiling al was geweest toen die opname met de bewoners werd gemaakt.
||
Citaat:
Ja, maar in Amsterdam liggen die prijzen toch heel anders! http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koo...tailKoopObject http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koo...tailKoopObject Een aantal voorbeelden die allemaal vlakbij de appartementen van het blok liggen(appartmenten van het blok liggen aan de eerste hugo de grootstraat). Pak google maps er maar bij, dan zie je dat het vlak bij elkaar ligt, dus zo gek is die startwaarde van 270.000 niet, naar mijn mening.
|
Dat zegt niks, dat zijn vraagprijzen. Afwachten of iemand het er ook voor geeft.
En als je afgaat op de vraagprijzen, dan doet de eerste hugo de grootstraat nu ook 3 ton en zou er dus 30.000 meerwaarde zijn gecreëerd.. ![]() Kijk, je moet kiezen. Meet je de startwaarde dmv een makelaar, dan moet je ook de meerwaarde zo meten. Meet je het dmv een online site, dan moet je de meerwaarde ook daarmee bekijken. En meet je de meerwaarde dmv een veiling, dan had eigenlijk de startwaarde ook bekeken moeten worden vanuit het zicht wat het zou doen op een veiling. Nu klopt het gewoon niet.
|
Verwijderd
|
Ik weet ook niet hoe ze getaxeerd zijn, aangezien de bewoners eerst nog moesten slopen (en toen zaten er nog badkamers etc in), op de zolderverdieping was dit niet het geval. Dat kan verklaren waarom zij een lagere startwaarde hadden (omdat dat appartement écht kaal was bij taxatie) dan de andere verdiepingen (want die hadden (vrij moderne) badkamers). Maar dat ligt dus compleet aan wanneer er getaxeerd is (en hoe), is dat voor er gesloopt werd of toen het slopen net klaar was? Dan was verdieping 4 hoe dan ook in het voordeel. En werden de plannen van de aannemer (plaatsen van dakkapel, balkon etc) meegenomen in de taxatie of helemaal niet? Wanneer dat niet het geval was, was verdieping 4 weer in het voordeel (want dan is het verschil gewoon veel groter, zonder dat Petra en Frits daar invloed op hadden, die dakkapel kwam er toch).
Maar idd, als een makelaar getaxeerd heeft, dan is de kans groot dat hij ook potentie meeneemt en in dat geval is het heel moeilijk daar op een veiling een hogere waarde van te maken, lijkt me (omdat een makelaar altijd een hogere vraagprijs hanteert dan wat de uiteindelijke verkoopprijs zal worden, toch?). Maar misschien waren het wel taxateurs van het veilinghuis, geen idee. |
![]() |
|
Drie van de vier woningen staan al op Funda met vele hogere prijzen dan de deelnemers ervoor kregen. Dat zou me als deelnemer echt een klotegevoel geven, ik zou het veel leuker vinden als echt particulieren de huizen zouden kopen en er ook echt voor die prijs in gaan wonen.
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koo...opObject&hbx=1 http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koo...opObject&hbx=1 http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koo...opObject&hbx=1
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Het is inderdaad wel erg lullig voor de bewoners.
Maar die makelaars zijn ook wel te begrijpen, want als je wel weet dat een appartement 300.000 waard is, en het bieden begint bij 200.000 en het gaat hoger en hoger en jij biedt 260.000 en niemand biedt meer hoger, dan ga je niet zeggen: 'ow wacht, ik betaal dan wel 300.000 want voor dat gaan we het ook verkopen en dat is het wel waard'. En ik denk dat als een makelaar 310.000 had geboden, de vraagprijs 330.000 zou zijn, want die mensen moeten ook weer winst maken. Het zou inderdaad veel leuker zijn als het gewoon voor particulieren was, en ze daar ook gingen wonen. Mja, dat gaat niet zo makkelijk met zulke bedragen he? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Grond is gewoon heel erg duur, zeker in hartje Amsterdam. Daarom is de startprijs van die appartementen zo hoog ook al is het een onbewoonbaar krot.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-topic #140 Missy1234567890 | 499 | 10-01-2009 20:17 | |
Vrije tijd |
Schaatsseizoen 2008-2009 WolterB | 6 | 14-11-2008 18:32 | |
Studeren |
Hogeschool Utrecht - IBL onbekend12345 | 1 | 09-03-2008 15:05 | |
Verkeer & Vervoer |