Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2008, 16:10
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Citaat:
Maar ja, als je merkt dat mensen binnen een religieuze groep sowieso wel discrimineren? Onder het motto 'waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?' kan je net zo goed terugkeren naar atheïsme en de oorzaak van de discriminatie verwerpen, samen met de discriminatie zelf. Het is dan ook logisch dat mensen naast de vraag van de TS ook een extra oplossing aanraden.
Dan nog... ook al zou een geloof discriminerend zijn, staat er ook in de bijbel (volgens mij) en ik citeer niet: Houd van je naaste zoals je van God houdt. (Als ik verkeerd zit vertel het me!) Dit betekent dat de bijbel een soort van onsamenhangend verhaal is, of dat ik het verkeerd interpreteer.
Maar goed dit neemt niet weg dat hij gewoon in een god kan geloven zonder dat hij ervoor uitkomt dat hij homo is want dat is wat je een soort van zegt, of zit ik daar verkeerd?

Laatst gewijzigd op 29-10-2008 om 16:12. Reden: vergeten
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 16:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar goed dit neemt niet weg dat hij gewoon in een god kan geloven zonder dat hij ervoor uitkomt dat hij homo is want dat is wat je een soort van zegt, of zit ik daar verkeerd?
Het kan, maar is niet de weg van de minste weerstand, of de juiste wat bewijsvoering betreft. Dat lijkt me de verklaring achter de spontane adviezen.

Ik werd destijds geconfronteerd met figuren (namely, de CDA fractie in Huizen) die zo vast zaten in hun achterlijkheid, dat ze bereid waren het college te laten ontploffen en bestuurlijke chaos te veroorzaken als er maatregelen tegen discriminatie genomen waren. Ik kon hoog of laag springen, ze wilden per sé discrimineren. Ze waren zelfs hypocriet genoeg om dat desgevraagd te ontkennen terwijl ze er pal voor stonden.

Met die ervaringen, in dat licht, zou ik nooit de TS kunnen aanraden om beiden per definitie te combineren. Ik stond dan van buitenaf te trekken aan wat een dood paard bleek, maar het lijkt me verre van makkelijk om er in te zitten en datzelfde te moeten doen. Zelfs in religieuze kringen is de opmars van gezond verstand niet te stoppen en slechts te vertragen, maar goed, bij negatieve reacties ligt er dus een makkelijke oplossing klaar. Het is altijd goed om je just in case van zoiets verzekerd te weten.
Oud 29-10-2008, 16:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
mm ik ga me dr vnv in verdiepen, en zal is kijken of ik van mening verander...
Niks mening, het is gewoon feitelijk onzin om te beweren dat iets 'niet evolutionair' is.

Citaat:
Dan nog... ook al zou een geloof discriminerend zijn, staat er ook in de bijbel (volgens mij) en ik citeer niet: Houd van je naaste zoals je van God houdt.
Ja, en met 'je naaste' worden mensen met hetzelfde geloof bedoeld.
Oud 29-10-2008, 18:13
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Citaat:
Het kan, maar is niet de weg van de minste weerstand, of de juiste wat bewijsvoering betreft. Dat lijkt me de verklaring achter de spontane adviezen.

Ik werd destijds geconfronteerd met figuren (namely, de CDA fractie in Huizen) die zo vast zaten in hun achterlijkheid, dat ze bereid waren het college te laten ontploffen en bestuurlijke chaos te veroorzaken als er maatregelen tegen discriminatie genomen waren. Ik kon hoog of laag springen, ze wilden per sé discrimineren. Ze waren zelfs hypocriet genoeg om dat desgevraagd te ontkennen terwijl ze er pal voor stonden.

Met die ervaringen, in dat licht, zou ik nooit de TS kunnen aanraden om beiden per definitie te combineren. Ik stond dan van buitenaf te trekken aan wat een dood paard bleek, maar het lijkt me verre van makkelijk om er in te zitten en datzelfde te moeten doen. Zelfs in religieuze kringen is de opmars van gezond verstand niet te stoppen en slechts te vertragen, maar goed, bij negatieve reacties ligt er dus een makkelijke oplossing klaar. Het is altijd goed om je just in case van zoiets verzekerd te weten.
Ik kan het niet minder met je eens zijn, maar ik vind dat discriminatie (met mate) heel gezond is nu moet je dit niet te letterlijk nemen en denken dat ik nu een racist ben, maar we leven in een vrij land waarin een mening vrij mag worden uitgesproken, tenminste met mate...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 18:13
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Citaat:
Niks mening, het is gewoon feitelijk onzin om te beweren dat iets 'niet evolutionair' is.

Ja, en met 'je naaste' worden mensen met hetzelfde geloof bedoeld.
Wat probeer je hiermee te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 20:20
Verwijderd
Als ik die theorie goed begrijp zijn homo`s wel evolutair. Maar dan toch in mindere mate als dat een hetero zich voorplant. Ofwel homo`s zijn `minder evolutionair`.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 22:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat probeer je hiermee te zeggen?
Ik probeer niks. Ik zeg het volgende: jij beweert dat de Bijbel onsamenhangend is, omdat homo's erin veroordeeld worden, maar er ook in staat dat je je naaste moet liefhebben. Ik leg uit dat dat niet zo raar is, want met 'je naaste' wordt 'degene die jouw geloof deelt' bedoeld, dus niet de heidenen.

Citaat:
Als ik die theorie goed begrijp zijn homo`s wel evolutair. Maar dan toch in mindere mate als dat een hetero zich voorplant. Ofwel homo`s zijn `minder evolutionair`.
Lees het dan nog maar een keer.
Oud 30-10-2008, 09:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Evolutie is niet normatief en kent geen doelen. Het is een proces, niet meer, niet minder.

Iets kan dus nooit voor of tegen evolutie zijn, want dat is een normatieve uitspraak.
Oud 30-10-2008, 10:34
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Citaat:
. Ik leg uit dat dat niet zo raar is, want met 'je naaste' wordt 'degene die jouw geloof deelt' bedoeld, dus niet de heidenen.
Oke, dan begrijp ik 't. Maar hier ga je de mist in namelijk Ik citeer uit het Landwoordenboek der Nederlandse Taal: Heiden - 1 afgodendienaar; 2 een ongodsdienstig mens (er zijn meer dingen maar dit is wel genoeg geloof ik). Retep is geen ongodsdienstige jongen en ik denk ook niet dat hij afgodendienaar is, als dat wel zo is retep, meld 't, want ik wil geen onzin praten. Maar goed retep is geen heiden, minstens iemand die een beetje twijfelt over de bijbel, wat heel gezond is. Deze jongen deelt dus "jouw geloof".
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 11:52
lautje1212
lautje1212 is offline
Wat ook helpt is iemand zoeken waarmee je er zeker weten wel over kan praten, en dan ook iemand die het accepteert. Ik kan dat eventueel over msn ook wel doen. Maar het helpt in ieder geval als je zeker weet dat er ook mensen zijn die er geen problemen mee hebben en waar je op terug kan vallen. Het is ook handig dat, als je een paar vriendinnen hebt, je het hun dus eerst 1 voor 1 vertelt... Die hebben vaak meer begrip voor dit soort dingen. En als je het dan inmiddels die mensen hebt verteld ga je pas over naar de rest van de mensen, en vooral je ouders... Breng het wel voorzichtig. En succes

p.s. Mijn msn is *** (als je er behoefte aan hebt om te praten)

Laatst gewijzigd op 30-10-2008 om 14:11. Reden: Ik heb je e-mailadres weggehaald. Het is inderdaad niet slim om je e-mail zomaar op internet te zetten. :)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 11:59
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Citaat:
Wat ook helpt is iemand zoeken waarmee je er zeker weten wel over kan praten, en dan ook iemand die het accepteert. Ik kan dat eventueel over msn ook wel doen. Maar het helpt in ieder geval als je zeker weet dat er ook mensen zijn die er geen problemen mee hebben en waar je op terug kan vallen. Het is ook handig dat, als je een paar vriendinnen hebt, je het hun dus eerst 1 voor 1 vertelt... Die hebben vaak meer begrip voor dit soort dingen. En als je het dan inmiddels die mensen hebt verteld ga je pas over naar de rest van de mensen, en vooral je ouders... Breng het wel voorzichtig. En succes

p.s. Mijn msn is *** (als je er behoefte aan hebt om te praten)
Het is neit zo handig om je msn te geven in een forum er zijn namelijk ook vieze amnnen van 40 die hier rondkijken.

Laatst gewijzigd op 30-10-2008 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Oke, dan begrijp ik 't. Maar hier ga je de mist in namelijk Ik citeer uit het Landwoordenboek der Nederlandse Taal: Heiden - 1 afgodendienaar; 2 een ongodsdienstig mens (er zijn meer dingen maar dit is wel genoeg geloof ik). Retep is geen ongodsdienstige jongen en ik denk ook niet dat hij afgodendienaar is, als dat wel zo is retep, meld 't, want ik wil geen onzin praten. Maar goed retep is geen heiden, minstens iemand die een beetje twijfelt over de bijbel, wat heel gezond is. Deze jongen deelt dus "jouw geloof".
Nee, in de bijbel wordt met een gelovige iemand bedoeld die ook daadwerkelijk de wetten uit de bijbel naleeft. Iemand die praktiserend homo is voldoet daar niet aan, aangezien de bijbel zegt dat deze mensen dood moeten.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 12:20
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Citaat:
Nee, in de bijbel wordt met een gelovige iemand bedoeld die ook daadwerkelijk de wetten uit de bijbel naleeft. Iemand die praktiserend homo is voldoet daar niet aan, aangezien de bijbel zegt dat deze mensen dood moeten.
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik ben niet zo goed bekend met de nieuwe bijbel...
Maar toch meteen je geloof laten vallen. Er zijn al genoeg mensen die steeds voor de makkelijkste weg kiezen. Hij moet gewoon z'n geloof houden, welke naam hij 't ook geeft.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Zoals aangegeven bestaat er niet zoiets als "meer evolutionair", maar dat terzijde. Een mogelijke verklaring voor de evolutie van homoseksuelen is dat het gen dat codeert voor homoseksualiteit bij mannen de vruchtbaarheid bij vrouwen vergroot. Het blijkt in de praktijk ook zo te zijn dat de moeders en tantes aan moeders zijde van homoseksuele mannen gemiddeld meer kinderen krijgen. Daarnaast zorgt de onderdrukking van homo's in sommige culturen ervoor dat dit gen extra waardevol wordt, omdat de onderdrukking ervoor zorgt dat homo's gemiddeld meer kinderen krijgen. Dus je kan verwachten dat wanneer er in culturen over lange tijd homo's onderdrukt worden, er ook meer homo's zijn vergeleken met culturen waar homo's gedurende lange tijd geaccepteerd zijn, maar ik weet niet of dit ook empirisch is geverifieerd.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 12:30
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Citaat:
Zoals aangegeven bestaat er niet zoiets als "meer evolutionair", maar dat terzijde. Een mogelijke verklaring voor de evolutie van homoseksuelen is dat het gen dat codeert voor homoseksualiteit bij mannen de vruchtbaarheid bij vrouwen vergroot. Het blijkt in de praktijk ook zo te zijn dat de moeders en tantes aan moeders zijde van homoseksuele mannen gemiddeld meer kinderen krijgen. Daarnaast zorgt de onderdrukking van homo's in sommige culturen ervoor dat dit gen extra waardevol wordt, omdat de onderdrukking ervoor zorgt dat homo's gemiddeld meer kinderen krijgen. Dus je kan verwachten dat wanneer er in culturen over lange tijd homo's onderdrukt worden, er ook meer homo's zijn vergeleken met culturen waar homo's gedurende lange tijd geaccepteerd zijn, maar ik weet niet of dit ook empirisch is geverifieerd.
Bedoel je hiermee te zeggen dat Homo zijn een soort van genetisch bepaald is?
Daarbij, wat is dit voor advies voor deze jongen?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Bedoel je hiermee te zeggen dat Homo zijn een soort van genetisch bepaald is?
Dat zou het kunnen zijn.
Citaat:
Daarbij, wat is dit voor advies voor deze jongen?
Advies heb ik al gegeven, maar wellicht is het voor hem ook makkelijker om uit de kast te komen als hij zich realiseert dat en waarom er niets "onnatuurlijk" is aan homoseksualiteit.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast zorgt de onderdrukking van homo's in sommige culturen ervoor dat dit gen extra waardevol wordt, omdat de onderdrukking ervoor zorgt dat homo's gemiddeld meer kinderen krijgen. Dus je kan verwachten dat wanneer er in culturen over lange tijd homo's onderdrukt worden, er ook meer homo's zijn vergeleken met culturen waar homo's gedurende lange tijd geaccepteerd zijn, maar ik weet niet of dit ook empirisch is geverifieerd.
mkay, ik vraag me af of dat helemaal klopt. Maar als het klopt, zou het wel de snorrencultuur in veel landen kunnen verklaren.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 17:03
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dat zou het kunnen zijn.
Zie ook ander topic dat hier onterecht op Seksualiteit rondhangt.
Oud 24-11-2008, 17:38
StIpse
StIpse is offline
Heb het zelf meegemaakt in Turkije, waar ik een paar keer per jaar kom (niet in touristenplaatsen), mannen gaan vaak heel ver met elkaar! Het is een publiek geheim en zolang je niet wordt betrapt is alles ok. Voor mij was het wel wennen, maar toch heeft het wel wat! En eerlijk toegegeven: je leert heel veel hoe je de meisjes het naar de zin kan maken!

Daarom kan ik niks met de discussie homo of hetero, laat staan je eigen voorkeur. Je bent zoals je bent en daar is toch niks mis mee? Uiteindelijk kom je voor jezelf in harmonie en dat telt! Hoe anderen daar over denken is hun zaak en vaak is het hun eigen frustratie. Met m'n ouders heb ik daar heel intensieve gesprekken over gehad (ik ga bijna altijd mee met hen naar het buitenland) en ze zijn gelukkig geestelijk niet blijven hangen in (het vaak kortzichtige) nederland. Ze begeleiden me en dat is heel wat anders dan "opvoeden"!

Daarom: wees jezelf, ondanks tegenwerking, zo hou je het het langst vol en heb je toch een harmonieus leven?

Laatst gewijzigd op 24-11-2008 om 18:04.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten