Advertentie | |
|
![]() |
|
Het betreffende rookverbod is een goede ontwikkeling, omdat ik van mening ben dat het goed is dat (mee)roken wordt tegengewerkt.
De feiten zijn onomstotelijk: Zo sterven bijna 20.0000 mensen in Nl per jaar aan de gevolgen van roken. Daarnaast sterven er bijna 3.000 mensen aan de gevolgen van het meeroken en verhoogt meeroken de kans op longkanker met ongeveer 25%. Daarenboven neemt de kans op een hartaandoening met ongeveer 30% toe door het meeroken. Voor de blootstelling aan tabaksrook is er geen veilige ondergrens en dit is dan evenzo de reden dat ventilatie (in de horeca) geen alternatief is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je wilt altijd bronnen zien, en zelfs als er gedegen bronnen op tafel worden gelegd waarin keihard gesteld wordt dat een roker ongeveer een halve ton minder kost dan een fatty en meer dan een ton goedkoper is aan medische kosten in zijn hele leven (daar zijn de inkomsten uit accijnzen nog niet eens bijgerekend) dan een niet roker, dan presteer je het nog om hetzelfde standpunt in te nemen. Wat denk je nou echt? Dat rokers zelf niet weten dat roken slecht is? Het is alleen niet aan de staat om te bepalen in welke gelegenheden ik wel en niet mag roken (behalve in gebouwen van de staat). Tabak verbieden of de kroegbazen zelf de keuze laten maken. Als er dan vraag is naar rookvrije kroegen, komen ze vanzelf wel (of niet! Want er is namelijk niet genoeg vraag naar!). En NOGMAALS, ik hoef niet de les gelezen te worden over hoe fokking asociaal ik ben door iemand die het inlevingsvermogen heeft van een vlo. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat dat laatste punt betreft, dat lijkt me toch een voordeel? - Rokers hebben meer vrienden - Rokers zijn gezelliger - Rokers geven gemiddeld meer aan goede doelen - Rokers hebben gemiddeld vaker een aansteker bij zich
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
de cijfers staan nog steeds. Citaat:
Citaat:
succesvol beleid? Citaat:
![]()
|
Rokers zijn (gemiddeld) goedkoper dan niet rokers:
Mannelijke rokers kosten $73.000 Mannelijke niet-rokers kosten $83.000 Vrouwelijke rokers kosten: $95.000 Vrouwelijke niet rokers kosten: $111.000 Kosten per jaar per capita in Nederland (mannen): ![]() Wanneer iedereen zou stoppen met roken, stijgen op een gegeven moment de (lange termijn) kosten voor de volksgezondheidskosten. (Barendregt, J.J., Bonneux, L., and Maas, van der P.J., The Health Care Costs of Smoking. The New England Journal of Medicine) Ik vind het niet onlogisch dat rokers goedkoper zijn dan niet-rokers. Dit rechtvaardigt echter het roken in de horeca niet. Laatst gewijzigd op 27-11-2008 om 15:07. |
![]() |
|
Bos zou niet meer weten wat te doen als ze de eeuwige melkkoe rokers zouden moeten missen.
Wel ook de auto voortaan laten staan he, mijn kindjes gaan daar deud van.
||
Citaat:
Wil je alsjeblieft trachten ''normaal'' te communiceren met mij… Mijn punt is dat de (volks)gezondheid hier op de eerste plaatst dient te staan (en niet het geld/ de staatskas etc.) Mijn grootste motief om het rookverbod goed te keuren is dan evenzo het tegenwerken van het roken, omdat dit waarschijnlijk de (volks)gezondheid bevordert. |
![]() |
||
Citaat:
sterker nog vrij ridicuul gezien het feit dat "rook" alsnog in de lucht komt en het om een relatief miniscuul percentage gaat in vergelijking met ik zeg maar iets, transport of industrie. het rookverbod zal daarom geen of weinig voordelig effect op de omgevingslucht geven en daardoor ook geen bevordering van de volksgezondheid.
|||
Citaat:
Citaat:
Baken dat even precies af... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou en! Roken is toch mijn keuze? Wie ben jij om te bepalen dat ik langer moet leven dan dat ik dat doe?
En wie heeft het over normaal communiceren? Je rolleyed zonder uitleg en gaat niet in op best wel solide beargumentering. Ik geef je nergens ongelijk in toch. Ik weet ook dat roken veel levens eist (huhu gewoon niet meer op die eis ingaan huhu) maar het *boeit* me niet. Fijnstof is nog veel gevaarlijker. Wie ben jij eigenlijk. Die leugenachtige clown van Stivoro zeker. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
evenzo is het dikke BS dat er geen 'veilige' ondergrens is, de veilige ondergrens zal alleen nooit behaald worden omdat de lucht zelfs zonder het verbranden en inhaleren van tabaksrook al niet veilig is. desondanks is het evengoed zo dat lucht wordt geclassificeerd op basis van % bestanddelen. minder sigarettenrook in een bepaald volume lucht betekent dus een kleinere dosis (van met name benzeen, hetzelfde spul in... juistem), een kleinere dosis betekent een kleinere kans op de gevolgen van de dosis. echter dat zal je nooit weten omdat je de godsgandse dag allerlij schadelijke stoffen loopt te inhaleren in dit prachtige industriele land, zo veel zelfs dat als je die 'doktoren' mag geloven we nu eerder dood zouden moeten gaan dan in 1300 ad. wat wel bewezen gevaarlijk is en bewezen lijdt tot een generatie die eerder dood gaat dan zijn ouders is vet eten en alcohol. maar goed de prioriteiten zijn duidelijk. om·ge·ving de; v - nabijheid: (in de ~ van Den Haag) lucht de; v(m) -en 1 gas dat voornamelijk uit stikstof en zuurstof bestaat: (gebakken ~ iets zonder inhoud) 2 deel vd dampkring bij de aarde; atmosfeer: (met zijn benen in de ~ )
||
Citaat:
Ik zag net in Netwerk zo'n vakbondsmaffioos voor een groep havenarbeiders schreeuwen dat de bazen smeerlappen zijn en dat bracht me op een idee: Je zou bij de FNV of CNV moeten gaan werken joh. Gouden bergen, sigaren, auto van de zaak... ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Spoiler
Een ''conspiracy/ complot'' van hen alleen om verkeerde getallen te ondertekenen lijkt mij buitengewoon stug. Laatst gewijzigd op 27-11-2008 om 19:16. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Überhaupt, wat denk je, of Deadlock for the matter, met zo'n opstelling te bereiken? Hoogstens versterkt het het beeld dat rokers inderdaad net zo agressief uit de hoek komen als andere drugsverslaafden wanneer men aan hun verslaving zit. Argumenten levert het niet, of ontkracht ze zelfs, dus wat probeer je te bereiken?
Laatst gewijzigd op 27-11-2008 om 22:48. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik kom overigens net van Schalke - ManCity en daar mocht je overal in het stadion roken, dat snapte ik niet helemaal.
||
Citaat:
Het gaat om het meeroken. Als iemand naast je (in de horeca) alcohol drinkt zal je gezondheid daar normaal gesproken minder last van ondervinden dan bij een sigaret. |
![]() |
||
Citaat:
Maar, als het gaat om volksgezondheid, als ik alcohol drink is dat slecht voor mij en ik ben onderdeel van het volk. Mensen die met alcohol op aan het verkeer deelnemen zijn een gevaar voor andere mensen. Om maar niet te beginnen over de vage link tussen alcohol en huiselijk geweld en kindermisbruik.
||
Citaat:
Bovendien is alcohol publiekelijk te gebruiken zonder dat er überhaupt gezondheidsschade of hinder optreed, wat bij roken uitgesloten is. Elke vergelijking tussen beiden is uitgesloten.
|
Waarom hebben jullie het de hele tijd over omstanders?
Wat is nu jullie argument voor? Omstanders, volksgezondheid, last hebben van, een notoire zeikerd zijn? Ik wil best argumenten weerleggen maar als die de hele tijd veranderen dan is dat vermoeiend. Waarom is vrijheid nooit een argument?
||
Citaat:
Daarnaast sterven er bijna 3.000 mensen aan de gevolgen van het meeroken en verhoogt meeroken de kans op longkanker met ongeveer 25%. Daarenboven neemt de kans op een hartaandoening met ongeveer 30% toe door het meeroken. Voor de blootstelling aan tabaksrook is er geen veilige ondergrens en dit is dan evenzo de reden dat ventilatie (in de horeca) geen alternatief is. |
![]() |
||
Citaat:
Dat van geen veilige ondergrens is een kulargument want die is nergens voor, die worden alleen vastgesteld en dat de grens voor tabaksrook niet vastgesteld is dat ligt dan eerder aan de vaststellers dan aan dat die er niet zou zijn.
||
Citaat:
Vandaar dus dat het rookverbod logisch is. Het is uitgesloten tabak te gebruiken zonder dat anderen daar hinder en schade van ondervinden. Een verbod als het verbod op drinken in het openbaar is daar ook een voorbeeld van; niemand arresteert jou of mij als we een meter van onze deur een biertje opentrekken. Lopen we lallend door de straten met bier, reken dan maar op een bon.
|||
Citaat:
Citaat:
Een recente epidemiologische studie van de Wereldgezondheidsorganisatie wees uit dat bij meerokers de extra kans op longkanker hoger is: tot 30 procent. Bron: Trouw Je bent aan het dwijlen met de kraan open. Laatst gewijzigd op 27-11-2008 om 23:20. |
![]() |
||
Citaat:
Het is maar net wat je wil zien en hoe je in het leven staat.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Mijn teller staat na een ongeveer twintig keer zoiets vragen de afgelopen jaren op tweemaal luisteren, 18 keer gezeik waarvan er in 16 gevallen alsnog opgestoken werd of doorgerookt werd, en eenmaal geweld. En omdat ik een bijbaan als profeet had moeten nemen: Een ware asociale verslaafde die geen argumenten kan verzinnen tegen het beeld dat een groot deel van de rokers zich asociaal gedraagt, zou mij natuurlijk op de persoon aanvallen naar aanleiding van die gegevens... Wie zou dat zwaktebod op zich nemen in deze discussie? Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-11-2008 om 23:24. |
![]() |
|
|