Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er staat het volgende:
Met andere woorden, meer dan genoeg redenen waarom zij het is geworden. |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
De issues op DK liggen toch echt meer bij de leden die lopen te zeiken dat het beleid stom is en de forumbazen stom zijn en zich er over het algemeen druk over maken dan dat het echt bij die dingen ligt.
|
Verwijderd
|
Spoiler
Het zegt wel iets dat neko* 1 keer gepost heeft, missy 3 keer en andijvie en hanneke niet? Ik wil wel even Dittrich en Wolterb zeggen dat het leuk is dat ze meeposten, actief lijken met het beleid op deze manier. DUs niet alleen op admin waar niemand het ziet, maar ook leuk meedenken met de forummers...
Spoiler
En over het wsz topic.. |
![]() |
|
Goed topic, dit.
![]() Wat zeggen die postaantallen in het wsz? Voor mij nauwelijks iets. Ja, ik post er wel eens, maar over het algemeen gaat het over dingen die me niet/nauwelijks interesseren. Hoe slecht een tentamen ging, random persoon X die Y en Z gaat doen vandaag. Allemaal leuk en aardig, maar niet iets waar ik altijd zin heb om over mee te praten. Ik denk ook dat ik vaker post in andere topics hier dan het wsz. Voor mij ligt dat er ook aan omdat ik vind dat het wsz niet bedoeld is om dat soort gesprekken in te houden. Ik zou graag zien dat de reacties die nu in andere topics "offtopic" zijn omdat je op elkaar reageert naar het wsz verplaatsen. Zo hou je de topics een beetje schoon en voorkom je reacties als "ik snap de wsz topics niet". Toen ik hier net kwam, postte ik helemaal niet in het wsz omdat ook ik het hele principe niet snapte.
|||||
Verwijderd
|
Teveel tekst, dus ik ga in stappen reageren.
Citaat:
Er is dus niet gegaan voor iemand die wat heeft toetevoegen, maar voor iemand die niets heeft af te breken. Neutrale keuze gewoon. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Mss is er al op een aantal punten gereageerd, maar ik heb nog niet alles gelezen, dus. ![]() ![]() |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het punt dat ik (en Hanneke) niet vaak genoeg (zichtbaar) aanwezig zijn is al vaker gemaakt. Als ik naar die post aantallen kijk is het natuurlijk ook duidelijk zo dat Missy zéker meer post hier dan Hanneke en ik dat doen. Maar waarom is het zo belangrijk dat een fb hier veel post? (En dat bedoel ik echt als oprechte vraag, geen snauw ofzo
![]() Dan nog de vraag waarom Neko* fb is geworden en niet iemand anders; we hebben hier met alle fb's over gesproken, we hebben gekeken naar achtergrond (zowel banman als postgedrag) en naar de sollicitaties natuurlijk. Zodoende zijn we op Neko* uitgekomen, puur omdat zij ons (allereerst de bestaande fb's van DK) de beste kandidaat leek. Andere mensen zijn het niet geworden omdat ze of bv. een te volle banman hebben (en dan kijken we natuurlijk ook naar wáár die banman vol mee staat, dus een paar keer offtopic weegt echt niet even zwaar als een paar keer flink rellen, ik zeg maar wat) of gewoon geen bijzonder/inspirerende sollicitatie hadden. En ja, dat ís het gewoon, er valt niet meer aan toe te voegen dan dit. Wij (alle fb's) vonden Neko* gewoon de beste optie, de andere kandidaten werden gewoon als minder goed/geschikt ingeschat. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je hier nooit bent weet je niet goed wat er speelt en kun je ook niet goed beoordelen of een topic beter hier dan bijv. op muziek past, om maar wat te noemen.
En ik ben wel met men hier eens dat er nog steeds niet voldoende is uitgelegd waarom de keuze op Neko is gevallen, afgezien van wat holle frasen dat ze de beste sollicitatie had en "goed post" ( ![]() |
![]() |
|
Serieuze vraag:
Wat gaat er nu mis op DK? Echt, wát? Waarom is de situatie hier zo waardeloos dat er altijd wel wat ze zeiken valt? Door wie gaat het mis? Zijn er niet genoeg leuke topics? Wordt er te veel offtopic gepost? Treden de FB's niet streng genoeg op tegen rellen? Wordt er teveel gezeken? Openen de leden geen leuke topics? Wat is het waar jullie je zo druk over maken? Is de forumbaas nog wel zo belangrijk in dat geheel, of ligt het meer aan de leden? Kijk ook eens naar wat jullie zelf kunnen verbeteren in plaats van op de fb's en het beleid te zeiken. Is er een nieuwe forumbaas gekozen en jullie gaan je meteen al drukmaken over wat ze toe te voegen heeft voor er ook maar iets veranderd is. DK zal echt niet zo veel veranderen door een forumbaas, het ligt toch echt meer aan de immer zeikende leden. Echt, for fucks sake, houd eens op met klagen puur om het klagen. Het verneukt de sfeer een beetje.
|
![]() |
Volgens mij gaat het gedoe nu meer over het feit dat de keuze voor Neko nog steeds niet duidelijk is toegelicht, dan over dk an sich. 'Een goede motivatie, goede posts en geen banman', ja, wat zegt dat dan? Wat maakt de motivatie van Neko bijv. beter dan de motivaties van de andere sollicitanten? Ik heb zelf niet gesolliciteerd en ik vind Neko een prima keuze en ik heb er zelf dan ook geen probleem mee, maar ik kan me voorstellen dat andere sollicitanten dat wel hebben (niet met de keuze voor Neko, maar met de motivatie).
Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat de forumbazen verantwoordelijk waren voor de keuze en die keuze dan ook moeten kunnen maken zonder dat wij daarover zeuren. Als de keuze op iemand anders was gevallen, was er nu hoogstwaarschijnlijk dezelfde discussie geweest. Misschien was het toch beter geweest als de dk'ers hadden mogen stemmen voor de nieuwe forumbaas? En voor de rest (wat ik eigenlijk al gezegd heb): ik vind dat het goed gaat op dk en ik ben, nu de koelkastonzin is afgeschaft, tevreden over het beleid.
|
Dat denk ik ook. Er hebben een aantal dk'ers gesolliciteerd waarvan algemeen werd ingeschat dat ze een goede kans hadden om fb te worden. Ze zijn het allemaal niet geworden, maar neko. Dat had niemand verwacht. Ennu vraagt men zich af waarom deze keuze is gemaakt en wat neko geschikter maakt dan de andere kandidaten. 'Goede sollicitatie, goede posts, geen banman' is gewoon geen bevredigend antwoord, want er zullen veel meer kandidaten geweest zijn die daaraan voldoen. Dit klinkt veel meer als een voorselectie om kandidaten te filteren om daarna op specifiekere eigenschappen te selecteren. En in die specifiekere eigenschappen zijn wij geinteresseerd.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Men vraagt slechts naar een motivatie en kennelijk kan die niet gegeven worden (misschien dat er ook geen duidelijke reden was?). Maar goed, antwoord komt er niet, dus laten we erover ophouden en het erbij laten dat de motivatie niet komt. ![]() Citaat:
Het hele punt is dus gewoon dat er een motivatie komt, puur een principezaakje en een simpel verzoekje (plicht?). Maar zoals ik hierboven zeg, die komt er kennelijk niet, dus laten we het hierbij laten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Geen banman is trouwens ook onzin, kan iemand vertellen waarom dat meespeelt? Waarom zou je de regels waaraan je jezelf niet altijd hebt gehouden niet aan anderen op kunnen leggen? Maar verder moet er ook niet teveel gezeken worden hoor, dat DK een slecht beleid heeft is een onder de meeste leden geaccepteerd feit waar niets aan gedaan kan worden en waar we verder ook niet zoveel last van hebben, want het is allemaal best leuk.
|
De keuze waarom een forumbaas gekozen wordt hoeft niet toegelicht te worden en dat is in het verleden naar mijn weten ook nog niet gebeurd. Dat we er nu zo over uitwijden is al een uitzondering en dan nog niet is het genoeg. Wat is er dan in hemelsnaam onduidelijk wanneer gezegd wordt dat iemand in de ogen van de forumbazen de beste kandidaat is?
En het gemekker over wie nu wel en wie nu geen dk-er is er, slaat ook als stont op een varken. Wat maakt je een 'echte' dk-er? Tienduizends posts in het wzs-topic (dat eigenlijk op onzin thuis hoort en totaal ongeschikt is voor dk, maar dat terzijde), elke dag nieuwe topics openen, steeds overal op alles reageren? In mijn ogen is betrokkenheid bij het forum, je er geregeld laten zien en aan kunnen voelen wat er speelt veel belangrijker dan dat en als dat iemand is die toevallig niet of in mindere mate aan die drie criteria die ik eerder noem voldoet is, dan is dat jammer, maar maakt dat diegene nog wel het meest geschikt, wat overigens ook niet wegneemt dat er andere mensen ook geschikt zijn. En alsjeblieft, stop eens met zeuren over alles waarover te zeuren valt ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel JIJ niet zo aan, niks gezeur, beredeneerde kritiek. Leuk als jij het vervelend vindt, maar ga niet de dk'ers de mond snoeren en roepen dat het bij henzelf ligt. Een forumbaas kan wél veel veranderen trouwens. Citaat:
![]() @ Uice, dat hangt natuurlijk persoonlij kaf van het vertrouwen van de fb's en van de voornemens van de sollicitant. |
![]() |
||
En trouwens
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() WolterB jouw posts hebben niet ech teffect op deze discussie. Losse flodders allemaal. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De onderste twee zijn natuurlijk open deuren; het feit dat ze FB is geeft aan dat jullie dat blijkbaar vonden, dus jullie weten ook dat als er gevraagd wordt naar de redenen, er niet naar die antwoorden gevraagd wordt. De eerste 'reden' is een hol statement. Je zegt gewoon niets. Dat is verder niet erg, maar ik snap het niet zo goed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb het niet over de betrokkenheid, dat is heel goed uiteraard. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een topic met bij iederen sollicitant een uitleg over waarom hij of zij het niet geworden is, wat de overwegingen waren waarom wel en niet?
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 14-12-2008 om 14:46. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-12-2008 om 14:54. |
![]() |
||
Citaat:
En om gelijk jouw volgende punt te ondervangen; alleen de mensen die een duidelijke mening hebben en weten om wie het gaat geven een stem. De mensen die geen idee hebben over wat er spreelt op DK onthouden zich van stemmen of geven aan dat het ze niets uitmaakt
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: met vertellen bedoel ik dus ook letterlijk vertellen, niet het stemmen. Mss was dat onduidelijk. ![]() |
![]() |
|
Ik begrijp werkelijk niet waar men zich hier druk om maakt. Wat verwacht je als aanvoering waarom iemand fb gemaakt wordt? Wat zijn de criteria? Het lijkt me juist om die dingen te gaan die genoemd zijn. Je kunt niet bepalen in hoeverre iemand DK'er is. Moet je daarvoor in een topic posten wat gewoon een spamtopic is wat eigenlijk op onzin thuis zou horen? Of moet je gewoon leuke reacties geven en met enige regelmaat posten.
Ik heb het idee dat het bepaalde mensen meer gaat om een keuze uit het vriendengroepje dan om wat anders eigenlijk. De meningen over wie de beste kandidaat is zullen uiteraard verschillen, zo vast ook op Admin. Het lijkt me een vrij lange procedure geweest, dus opzich is een aanname dat er meerdere goede kandidaten met een goede kans waren geen rare. |
![]() |
|
Even voor de duidelijkheid, mijn bijdrage aan dit topic is niet als kritiek bedoeld. Ik vraag me gewoon af waarom er zo resoluut geweigerd wordt een verklaring te geven voor de gemaakte keuze. Waarom mag niemand weten welke kwaliteiten Neko tot een goede forumbaas maken? Ik twijfel er niet aan dat ze het kan, maar ik ben wel benieuwd waar de keuze op gebaseerd is.
|
Dus ben ik benieuwd naar wat jouw criteria en verwachtingen dan zouden zijn. De gene die door de fb's genoemd zijn lijkt me het gene waar het om gaat en die zijn niet goed genoeg. Het is lijkt me een afweging tussen een boel variabelen tussen verschillende mensen. De ene ligt misschien iets beter in de groep, maar heeft al meerdere bans gehad, terwijl een ander misschien veel post maar niet zo opvallend is en daarom door bepaalde mensen minder als een DK'er gezien zal worden. Als ik het zo lees gaat het (oa) om de dingen (in willekeurige volgorde):
- posten op DK en de kwaliteit - de sollicitatiebrief - het in de groep liggen (zowel binnen leden als fb's) - banman - wat heeft iemand toe te voegen Dus je zou dan kunnen zeggen dat Neko de beste combinatie van alles is. Hoe close de anderen er evt tegen zouden zitten weten we niet, het is zeker niet gezegd dat die slecht waren ofzo. |
![]() |
|
Het punt is dat er niet veel meer redenen te bedenken zijn. Van sommige mensen die solliciteerden werd gevreesd dat ze niet serieus genoeg genomen zouden worden, niet sterk genoeg in hun schoenen staan, mogelijk iets te veel bij het kliekje horen, te vaak offtopic posten of zelf nooit op DK te vinden zijn.
Neko lijkt vrij sterk in haar schoenen te staan, komt regelmatig op de Kantine maar hoort niet direct bij het vaste kliekje en haar banman is brandschoon. Bij andere kanidaten vonden we dat niet, of de ene FB wel maar waren anderen het er niet mee eens. Uiteindelijk was er geen enkele FB fel tegen op Neko, in tegenstelling tot andere sollicitanten. De mensen die Neko kennen door PM's enzo vinden haar aardig en ze kwam over het algemeen geschikt over. Er is geen sprake van specifieke eigenschappen waardoor we haar geschikter vonden dan anderen, ze is gewoon een logische keus, besloten we. Nog meer vragen?
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dat is gewoon een punt van kritiek. Ik denk dat de gemiddelde DK'er heus niet wakker ligt van wie er nou forumbaas is. Het is nu eenmaal zo dat DK-regulars graag zeuren, maar dat betekent niet gelijk dat ze geen punt hebben. Ik loop er als spelleider van het weerwolfspel ook vaak genoeg tegenop. Dan ben je immers ook een soort moderator. Het is vrij simpel. Als een klacht hardnekkig blijft terugkeren moet je er gewoon wat mee doen. Anders blijft de klacht gewoon weer hardnekkig terugkeren. De minder serieuze klachten verdwijnen vanzelf. Zo werkt het nou eenmaal.
|||
Citaat:
Wat wil je dan horen? User x heeft zoveel post waarvan y posts werkelijk bijdrage aan het topic. Hoe bepaal je dat dan weer? Citaat:
Hoezo is banman raar? Het lijkt mij juist raar om iemand met een hele lading bans fb te maken. Die gene heeft bewezen dat hij of zij lak heeft aan regels, dus die zou het dan moeten gaan handhaven? Lijkt mij persoonlijk een hele rare situatie. Er is gezegd dat het niet eens een hard eindpunt is, dus met een ban ben je niet meteen kansloos, maar wel iets wat meeweegt. Lijkt me niet raar. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Het beleid van De Kantine Dark Phoenix | 92 | 12-03-2008 12:10 | |
De Kantine |
De Kantine - Vuilnisbelt van de commercie Reynaert | 10 | 28-01-2004 22:26 | |
Beleidszaken |
Het beleid van de kantine Verwijderd | 54 | 18-01-2004 16:54 | |
De Kantine |
[Enquete] Over de Enquete`s van de Kantine en haar zeik mensen Verwijderd | 56 | 25-10-2003 09:58 | |
De Kantine |
tel de aantal stomme topics op de kantine en de vraagtekens Verwijderd | 37 | 10-06-2003 09:22 |