|
|
Bekijk resultaten poll: Wat betaal je en vind je het gepast? | |||
< 200 euro per maand en vind het heel weinig voor wat het is |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 5.32% |
< 200 euro per maand en zelfs dat is nog te veel! |
0 | 0% |
< 200 euro en da's net genoeg |
1 | 1.06% |
Tussen 200 en 300 euro per maand en da's vrij weinig voor wat het is |
9 | 9.57% |
Tussen 200 en 300 euro per maand en da's eigenlijk te veel |
9 | 9.57% |
Tussen 200 en 300 euro per maand en dat is wat 't me waard is |
21 | 22.34% |
Tussen 300 en 400 euro per maand en da's weinig voor wat 't is |
4 | 4.26% |
Tussen 300 en 400 euro per maand en da's eigenlijk te veel |
4 | 4.26% |
Tussen 300 en 400 euro per maand en dat is wat 't me waard is |
23 | 24.47% |
Meer dan 400 euro per maand en dat is weinig vind ik zelf |
1 | 1.06% |
Meer dan 400 euro per maand en dat is eigenlijk te veel |
2 | 2.13% |
Meer dan 400 euro per maand en dat is wat 't me waard is |
4 | 4.26% |
Meer dan 500 euro per maand en dat is weinig vind ik zelf |
0 | 0% |
Meer dan 500 euro per maand en dat is eigenlijk te veel |
0 | 0% |
Meer dan 500 euro per maand en dat is wat het me waard is |
6 | 6.38% |
Ik heb een eigen huis/appartement en ik betaal nog een lening af... |
5 | 5.32% |
Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Valt dus behoorlijk mee ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik betaal 350 euro excl. servicekosten, voor een zelfstandig 2 kamer appartement van 42 m2.
De woningbouwvereniging rekent nog 94 euro voor huur van een boiler, verwarmingskosten, water, schoonmaak trappenhuis+lift, electra voor trappenhuis+lift+bergingen+ gezamenlijke logeerkamer en tuinonderhoud. Zelf moet ik dan nog electra, een heel klein beetje gas om te koken en tv/internet/telefoon betalen. Alles inclusief zal ik rond de 550 euro zitten. Gezien de omgeving waar ik woon, ben ik daar wel tevreden mee. Als ik een vergelijkbare woning zou kopen, dan zou ik minimaal 200 euro meer per maand kwijt zijn. Idem voor particuliere huur van iets vergelijkbaars. |
![]() |
|
€ 255 voor 12m2 in een hok van gipsplaten.
Badkamer en keuken delen met drie huisgenoten. Technisch is de staat van het huis om te janken. Ik heb bijvoorbeeld zelf de afzuiger boven het gasfornuis moeten aansluiten. Qua locatie krijg je echter niet beter. Op de grens van Hoograven en Tolsteeg, op nauwelijks een kwartier fietsen van de Uithof, en tien minuten naar het centrum.
|
Ik betaal exclusief €270,- voor een kamer van ongeveer 28m2, volledig inclusief is dit €305,-. Afgewogen vind ik dit niet heel erg duur voor wat ik krijg.
Plus is dat het een grote, goede ruimte is en ik in het centrum van Dordrecht woon, alles is op loopafstand (ook het station). Nadeel is dat het een oud huis is dat op creatieve manier verbouwd is om opnieuw te kunnen bewonen. Het is dus slecht geïsoleerd, koud en luidruchtig. Daarom zou ik er aan de andere kant ook niet veel meer voor willen betalen. Al met al is het relatief goedkoop en daarom goed. ![]() [edit] Is een huis met drie andere huisgenoten, verder is alles gedeeld. We hebben geen ruimte buiten, dus ook geen balkon. Ik kan via mijn dakkapel op het dak klimmen om van het zonnetje te genieten, als ik dat niet aan mijn verhuurder vertel. Keuken is in karige staat zonder tegels, goede oven of afzuigkap, maar het functioneert. Ik heb de grootste kamer in het huis. |
![]() |
|
![]() |
Ik betaal 400 euro in de maand aan 'kale huur' (3kamer appartement, 75M2) en daar komt nog 450 euro aan overige lasten bij (VvE, eneco, OZBE, belastingen, water, inboedelverzekering enz.), dus 850 euro in totaal. Klinkt allemaal vrij prijzig, maar dan heb ik ook wel volledige woonzekerheid, nieuwe keuken/badkamer/toilet en een ruime berging in de kelder. Oh en ik zit net in een groen deel, vlakbij de maasboulevard, en net buiten het centrum van Rotterdam/uitvalswegen.
|
Verwijderd
|
650 euro voor 50m², zelfstandige studio. Tja, dat is Utrecht, ik vind alleen wel te duur voor de locatie (namelijk Zuilen). Aan de andere kant: in witte vrouwen waar ik wel zo willen wonen heb je voor bedrag een kamer ofzo. Ik ben iets te gewend geraakt aan alleen wonen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
We betalen met z'n 2en ong. 250 euro kale huur voor een appartement van (iets meer dan) 55m2 (woonkamer, slaapkamer, badkamer, keukentje en bergruimte). Daar komen wel (iets minder) dan 100 euro servicekosten bij (o.a. waterverbruik, opstalverzekering, glasverzekering, onderhoud lift, gebouw, etc. en reservefonds onderhoud). Daarnaast huren we nog een garagebox en incl. electra en gas, internet en televisie en andere verzekeringen komen we dan op ong. 550 euro per maand uit. Ong. 275,- per persoon per maand dus en dat is heel goed te doen.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
700nogwat euro (725?? ergens in die buurt). Exclusief. Voor 75 vierkante meter, luxe appartement (luxe als in luxe en mooie keuken, echt mooie ramen zonder tussenstuk, dubbel glas, luxe mooie badkamer, toilet apart, alles mooi betegeld enzo). Parkeerkplaats in garage, berging in kelder. Is het waard.
Ik zou liever kopen, maar ik ben nog niet op een moment in mijn leven dat ik zeker weet dat ik een jaar of drie op één plek blijf zitten, en dat is toch wel een voorwaarde voor kopen, heb ik mezelf wijsgemaakt. Eerst mijn privéleven op orde krijgen en mijn carrière meer richting geven ![]() Ik was een beetje huiverig toen ik deze stap maakte, had ook kleiner en minder luxe kunnen zitten en daarmee geld besparen, maar de ruimte en de luxe maakt echt alles goed. Ik heb de extra kosten er voor over, het is zo heerlijk om na een zware werkdag thuis te komen in een relaxed apaprtementje ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: Ik betaal 330 euro huur voor kamer van ongeveer 24m2. G/W/L inclusief. Het is een hele fijne kamer. En niet duur voor wat het is (55m2 delen met 1 huisgenootje) Woning op 1 hoog. In Amsterdam, de pijp. |
![]() |
|
Ik betaal 330 incl servicekosten voor een 1kamerflat 3 hoog.
Ik vind het zelf behoorlijk hoog vooral omdat het nogal een 'tuigflat' is en het over anderhalf jaar gesloopt gaat worden. Maar ik zit wel lekker midden in het centrum en kan alles lopend af. Is ook wat waard natuurlijk.
|
500 incl. zonder internet voor een zelfstandige studio van bijna 50m2 in de Amsterdamse binnenstad. Het huis is bijna volledig gemeubileerd (wasmachine, droger, afwasmachine, enorme oven, gasfornuis met grillplaat, roestvrijstalen koel/vries-combi etc.), maar het heeft een aantal technische mankementen en wat last van muizen (veel gaten en spleten). Daar moet dus wat aan gedaan worden.
![]() |
![]() |
|
Ik heb al een keer gestemd voor m'n kamer maar ik heb nu een huisje.
Ik betaal 316 euro kale huur en ik verwacht met gas, water, elektra, tv en internet rond de 450 euro uit te komen. De huur vind ik echt prima. Het is een tweekamerwoning van ongeveer 45 m2 (woonkamer van 24, slaapkamer van 9 en nog keuken en douche) met dubbelglas, centrale verwarming (combiketel), tuin en schuurtje.
||
Citaat:
Echt een feest-studentenhuis is dit niet en ik denk ook niet dat ik dat nog zou willen. Alles gaat in overleg met de andere huisgenoten, dus voor een keer zou prima kunnen maar te vaak wordt overlast hier. |
![]() |
|
Zit net buiten het centrum van Rotterdam en betaal 325 incl. voor 24 m2 inclusief eigen badkamertje. Keuken deel ik met drie huisgenoten. Ik krijg ook nog 22 euro huurtoeslag. Ik zit hier voorloopig goed
![]()
|
De vader van mn huisgenoot heeft dit appartement van 100m2 aan de ring van Leuven voor mn huisgenoot gekocht en ik huur een kamer voor 280 pm. Met zn drieen hebben we een huiskamer van 30m2, behoorlijke keuken, vet veel opbergruimte, badkamer met ligbad en wasmachine. Mn eigen kamer is ongeveer 11m2, en ik kan op ons balkon. We hebben een lift en een parkeerplek onder het appartement
Op zich is 280 voor 11m2 best veel maar met wat we er bij krijgen is het allemaal wel prima. Leuven heeft wel goedkopere plekken maar dan mag je ook voorzieningen met zn 12en delen. Dat het aan de ring zit is ook geen drama want alles is wel te lopen hier. |
![]() |
|
Officieel betaal ik 0 huur en 160 servicekosten (anti kraak), maar persoonlijk zie ik het gewoon als 160 euro huur
![]()
|
ik heb een twee-kamerwoning op het oog, maar de servicekosten zijn 190 euro en ik vind dat zo veel geld. is dat het ook?
(huur is 500 euro)
|
Ik vind het ook veel geld maar het ligt eraan wat voor woning het is. Als het een woning is met een volledig eigen opgang, zonder gezamelijke ruimten, etc dan is het belachelijk veel. Is het een flat met een gedeeld (afgesloten) portiek, lift, huismeester, etc dan is het al veel beter te verklaren.
|
![]() |
190 euro is veel geld, maar als dat inclusief gas, water, electra, schoonhouden van trappenhuis en eventuele andere gemeenschappelijk ruimtes, onderhoud van een gemeenschappelijke tuin en misschien zelfs tv en/of internet, dan kan dat best redelijk zijn.
Zeker de stookkosten kunnen al behoorlijk oplopen als het slecht geïsoleerd is en de woning ramen met enkel glas heeft. Ik betaal ongeveer 100 euro aan servicekosten en daarnaast nog ongeveer 50 euro aan electra. Als de electra ook in de servicekosten zou zitten, dan zou ik dus al op 150 euro zitten, en dat is nog zonder tv en internet en een woning met gevelisolatie en dubbel glas. 190 euro kan dus best een realistisch bedrag zijn, als je niet daarnaast zelf nog allerlei contracten moet gaan afsluiten voor bovengenoemde zaken. Vraag dus even een specificatie op waar dat VOORSCHOT-bedrag uit bestaat, en welke bedragen er per onderdeel worden gerekend. Dan weet je tenminste waarvoor je straks betaald en wat je eventueel zelf nog moet regelen (en er dus nog bovenop komt) |
![]() |
|
@ Daantje_0705 en Ivo:
Het gaat hier om 190 exclusief G/W/L. Dat vind ik dus zo raar, de 190 euro gaan enkel in de gemeenschappelijke kosten zitten. De woning heeft dubbel glas, het gaat hier om een woning op de eerste verdieping. De flat heeft geen lift, gem.schappelijke tuin weet ik niet. Ik mag binnenkort kijken, dus dan ga ik het vragen allemaal. Maar ik wil niet te vragend (sceptisch) overkomen, want volgens mij nemen ze sowieso diegene die gelijk zegt "ik neem het". ![]() ![]()
|
![]() |
Maak je geen zorgen. Servicekosten mogen alleen in rekening gebracht worden voor daadwerkelijk gemaakte kosten. Na afloop van elk jaar moet de verhuurder de totale (gespecificeerde) rekening opmaken en die verdelen over de huurders. Ook moet de verdeling duidelijk zijn. Servicekosten die niet te bewijzen zijn met facturen, mag de verhuurder niet in rekening brengen. Ook het onderhoud van het gebouw en de belastingen voor eigenaren van onroerend goed (o.a. WOZ) mag een verhuurder niet als servicekosten in rekening brengen. Dat zijn namelijk kosten die in de huur inbegrepen MOETEN zijn, daar mag de verhuurder niet van afwijken.
Dus als die 190 euro exclusief je eigen G/W/L verbruik is, dan kun je er van uit gaan dat de gezamenlijke ruimtes dagelijks grondig worden schoongemaakt, er wekelijks verse bloemen de entree/trappenhuis staan op te fleuren en er 24 uur per dag een huismeester beschikbaar is om alle gebreken in en om het huis direct te verhelpen. Is dat niet het geval, dan kun je er gerust van uit gaan dat de verhuurder die 190 euro nooit hard kan maken en dat je dat dus ook niet hoeft te betalen. En ook niet al te bang zijn dat je dat geld nooit terug krijgt. Gewoon in Januari schriftelijk vragen om een specificatie. Bij geen reactie in februari dit opnieuw doen, maar dan aangetekend met daarbij de mededeling dat als je voor 1 april geen inhoudelijke reactie ontvangt je vanaf 1 april met terugwerkende kracht de servicekosten van de te betalen huur afhaalt. De niet betaalde servicekosten dan nog wel even apart zetten op een spaarrekening, voor als er dan plots toch een eindafrekening volgt (die hoogstwaarschijnlijk veel lager zal uitvallen dan 190 euro per maand), zodat je dan het geld achter de hand hebt om de werkelijke servicekosten weer te verrekenen |
![]() |
|
![]() |
Vraag ook even of je op papier (of eventueel per e-mail) een overzicht kunt krijgen van wat er precies in de servicekosten zit, zodat je thuis rustig kunt bekijken wat je eventueel zelf nog moet regelen (en wat dat dan kost). Uiteraard kijk je dan thuis niet alleen wat je zelf nog moet regelen, maar ook of alles op het lijstje met servicekosten wel is toegestaan en of de genoemde bedragen wel realistisch zijn.
|
![]() |
|
![]() |
Ik betaal 303 voor een zolderwoning, wel in t centrum van den haag. Het is 2 kamers, 32m². Binnenkort wordt het verhoogd naar 310. Op zich vind ik het een mooie prijs, alleen voor een huis van 200 jaar oud waarin alles scheef is en ik mijn onderbuurman hoor ademen is het toch wat hoog.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Waar moet je op letten bij het tekenen van een huurcontract? Verwijderd | 14 | 11-03-2009 22:23 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |