Advertentie | |
|
![]() |
|
Er is leven na de dood, ook na mijn dood maar ook na jouw dood, en ook als iedereen gestorven is.
Waarom is het onbegrijpelijk? Ik neem aan dat je in de Big Bang gelooft..?? Waarom kun je dan niet geloven dat er nóg een Bing Bang zal komen ? Misschien leven we wel naast allerlei andere dimensies (wat ik persoonlijk niet geloof)..?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
See what i did there?
||
Citaat:
ik neem aan dat je nooit denkt aan je kinderen, kleinkinderen etc?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kinderen zijn eng en vervelend dus nee, die wil ik niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik wens wel kinderen en in mijn optimisme zit dus ook de tijd na mijn dood ingecalculeerd. maar ik herinner me exact jouw instelling bij mij, voordat ik m'n kinderwens vormde.
||
Citaat:
Och das niet zo vreemd, is er meer gewoon ingeslopen dan dat het voor dat moment een bewuste keuze was, en misschien iets met "een van de weinige overgebleven mannen in deze tak van de familie ofzo
|
Als je logisch redeneert dan zou je hetzelfde bewustzijn moeten hebben na de dood (lees: na de dood, niet na het leven want na het leven ga je dood). Don't get me wrong, ik ben vrij agnostisch/atheistisch ingesteld en van reincarnatie moet ik absoluut niets hebben, ik geef alleen aan dat als je logisch redeneert je tot die conclusie komt.
||
Citaat:
Hoe weet ik wat? Of jij wel of niet in de Big Bang gelooft? .. dat weet ik niet.. Wie heeft me wat verteld?... Ik wil je best antwoorden, maar je vragen zijn iets te algemeen... Zal ik je dan maar uitleggen hoe een gloeilamp werkt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Alle genen van alle wezens hier op aarde zijn ingesteld op reproductie. Waarom? Ook Darwin in The Selfish Gene had hier geen antwoord op.
Een van de logischere conclusies zou zijn dat wezens zich zo veel mogelijk voort willen planten omdat ze dan succesvoller zijn en dat beloond wordt door 'iets' (God? Allah? Vliegend spaghetti-monster? Grote kip? I don't know), vertrouwen is over het algemeen geen natuurlijk genetisch verschijnsel dus zou onze beloning iets moeten zijn dat ons een positief gevoel geeft (anders zou het geen beloning zijn) dat we ook waar zouden kunnen nemen met onze huidige vorm van bewustzijn (anders zouden we dat 'iets' er op moeten vertrouwen). Kortom; we spelen een videogame en degene met de highscore (meeste genen aanwezig) wint. Nog een probleem is dat dit mank zou lopen als alles geevolueerd is vanuit 1 bepaald punt (1 gemeenschappelijke voorouder voor al het huidige leven) omdat anders alle genen enigzins gelijk aan elkaar zouden zijn en de winnaar de allereerste levensvorm zou zijn. Alhoewel ik niet thuis ben in abiogenesis denk ik dat dit niet het geval is (puur omdat dieren van dezelfde soort zelfs de ander proberen te dwarsbomen, bijvoorbeeld de dar; zijn penis 'breekt' af na voortplanting met de vrouwelijke bij waarna hij sterft zodat andere mannetjes zich niet zouden kunnen voortplanten (de dar zette zichzelf echter schaakmat, omdat de penis zo geevolueerd is dat een andere dar de afgebroken penis van de voorganger kan verwijderen met zijn eigen penis). Dit geeft echter nog steeds geen antwoorden op de standaard vragen (e.g. wat was er voor de big bang, snaartheorie problemen, standaard wat-is-oneindigheid vragen en die ene blok onder creationisme: wie of wat maakte 'god' dan, en wat maakte die wie of wat, en etc.).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als iets niet voortplant sterft het uit, nu is mijn vraag aan jou - wat maakt dat uit als jij als persoon ook 'uitsterft'? Blijkbaar willen wij (nouja, 'wij', onze genen in ieder geval, vaak niet ons bewustzijn) niet uitsterven ookal hebben wij er helemaal geen zak aan aangezien we (volgens menig wetenschapper) helemaal geen bewustzijn hebben na de dood.
Dus alles wat na jouw of mijn dood zou plaatsvinden zou voor jou of mij dus irrelevant zijn (brute verkrachting en executie van vriendin, marteling van moeder etc. etc.) omdat we geen bewustzijn meer hebben om het als negatief of positief in te delen (en we kunnen het sowieso niet waarnemen). Waarom zou voortplanten en daarmee je eigen leven geven dan een goede keuze zijn?
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
De enige bestaansreden voor de voortplantingsdrift is ontstaan door toeval, spontane mutaties en natuurlijke selecties. De organismes die de drang bezaten zich voort te planten hadden gewoonweg meer kans op het verspreiden van hun genen voor volgende generatie. Dit in tegenstelling tot organismes die deze drang niet zouden hebben. En op de vraag of er leven na de dood is. Ik denk dat Carl Sagan het met de volgende quote mooi verwoordt heeft: Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Natuurlijk is voor mij alles na mijn dood compleet irrelevant aangezien het geen invloed meer kan hebben op mij als persoon. En wakker liggen van rampen lukt ook moeilijk als je dood bent. Voortplanting is dan ook niet gericht op het voortbestaan van het individu maar op het voortbestaan van de soort. Waarom moeten mensen altijd zo moeilijk doen ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik weet dat voortplanting gericht is op het voortbestaan van de soort, maar waarom als het voor jou als individu geen (aantoonbare) voordelen heeft?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|