Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2009, 13:23
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Als ik het landhuis en het paard ook krijg
Wat voor paard?

landhuis weet ik niet
Oud 17-03-2009, 14:41
KiMZz
KiMZz is offline
Beide.. Op het eerste gezicht is uiterlijk natuurlijk belangrijk want 'je moet er wel mee over straat kunnen'. Maar hij moet geen ego van hier tot Tokio hebben. Dus ook het innerlijk is heel belangrijk!
Oud 17-03-2009, 16:06
38yearoldvirgin
38yearoldvirgin is offline
Heb in m'n leven tientallen vrouwen hierover gesproken en bijkans allemaal zeggen ze eerst 'innerlijk'.... om daarna met een glimlach toch te bekennen dat 'uiterlijk' natuurlijk ook een rol speelt al dan in minder belangrijke mate.

Heb ze 1 voor 1 gezegd dat ze bij Circus Renz nog een clown zoeken en dat zij de geschikte kandidaat zouden zijn omdat het eenmaal zo is dat de mens, man en vrouw, EERST naar uiterlijk kijkt en dan naar innerlijk. Niemand wilt toch een puisterig geval met tanden die uit de neus lijken te komen?! Daar deze mensen noodgedwongen 'met rust worden gelaten' is het innerlijk niet bekend en zou ook niet bekend worden en zo werkt het eenmaal in deze maatschappij... altijd al trouwens.

Naarmate je toch de moed hebt opgepakt (of hebt ingedronken) om zo'n persoon aan te spreken kom je er dikwijls achter dat die meestal zeer zachtaardig van karakter zijn doch aartsverlegen... maar dan weer: wil jij met een vriend/vriendin met zo'n 'afzichtelijk' uiterlijk op de foto's staan bij feestjes, uitgaan etc? Nee toch?? Op de foto is het innerlijk niet te zien en daarbij komt dat je gegarandeerd vreemde vragen en/of op- en aanmerkingen gaat krijgen van je omgeving.

Kortom: UITERLIJK.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 16:48
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Verhaal
Nou, dan klopt het toch ook wat ik zeg?
Oud 17-03-2009, 20:19
Batser
Batser is offline
Eigenlijk beide. Het moet niet een uber lelijk persoon zijn die je beter een zak z'n hoofd kan doen. Maar het moet ook niet zo'n eigendunk persoon zijn. Dus innerlijk is ook wel belangrijk.
Oud 17-03-2009, 21:59
Verwijderd
In de eerste plaats natuurlijk uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 13:52
38yearoldvirgin
38yearoldvirgin is offline
@KimZz:

Korter samengevat..... JA!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 10:47
bramxp
bramxp is offline
ik zou zeggen inerlijk maar om het inerlijk te kennen is het uiterlijk ook heel belangrijk

dus in real life uiterlijk en msn of zo inerlijk want daar zie je elkaar niet ( tenzij plaatje of cam of zo )

maar ik zeg maar uiterlijke schoonheid vergaat inerlijke niet

en is het uiterlijk echt zo erg is altijd nog chirurgie
Oud 29-04-2009, 15:44
DBZ
DBZ is offline
Innerlijk is naturrlijk het belangrijkste: daar word je verliefd op...
Toch ga je niet met lelijke mensen flirten, omdat je gewoon moet kotsen als je eraan denkt om haar/hem op haar/zijn bek te nemen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 18:29
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
feit blijft dat een tweedeling in "innerlijk/uiterlijk" gewoon te simplistisch is, want innerlijk is meer dan alleen 'karakter', en uiterlijk is meer dan alleen 'looks' ...
beide hebben hun invloed, maar niemand kan zomaar zeggen wat belangrijker is dan het ander, want daarvoor moet je ook kijken naar de verschillende momenten waarop een "afweging" moet worden gemaakt...
zo kan bijv. uiterlijk (puur fysieke looks, maar ook houding, uitstraling, bezigheid, kledij, ...) een factor zijn in het op iemand afstappen, maar geen factor in het 'iets beginnen' of 'erbijblijven', waar innerlijk (karakter, maar ook compatibiliteit, humor, interesses, manier van denken...) waarschijnlijk meer bepalend zal zijn ...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Innerlijk is naturrlijk het belangrijkste: daar word je verliefd op...
Toch ga je niet met lelijke mensen flirten, omdat je gewoon moet kotsen als je eraan denkt om haar/hem op haar/zijn bek te nemen
idd, helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 00:26
DBZ
DBZ is offline
Woow, ik ben goed he
(sorry, moest ik gewoon ff zeggen)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 09:40
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
feit blijft dat een tweedeling in "innerlijk/uiterlijk" gewoon te simplistisch is, want innerlijk is meer dan alleen 'karakter', en uiterlijk is meer dan alleen 'looks' ...
beide hebben hun invloed, maar niemand kan zomaar zeggen wat belangrijker is dan het ander, want daarvoor moet je ook kijken naar de verschillende momenten waarop een "afweging" moet worden gemaakt...
zo kan bijv. uiterlijk (puur fysieke looks, maar ook houding, uitstraling, bezigheid, kledij, ...) een factor zijn in het op iemand afstappen, maar geen factor in het 'iets beginnen' of 'erbijblijven', waar innerlijk (karakter, maar ook compatibiliteit, humor, interesses, manier van denken...) waarschijnlijk meer bepalend zal zijn ...
helemaal mee eens!

ik bedoel hier voorbeelden van mannen die uiterlijk niet bijzonder aantrekkelijk zijn maar die ik toch knetter heet vind door het karakter van hun personage

freya, je had gelijk

Oud 30-04-2009, 22:22
Verwijderd
Citaat:
helemaal mee eens!

ik bedoel hier voorbeelden van mannen die uiterlijk niet bijzonder aantrekkelijk zijn maar die ik toch knetter heet vind door het karakter van hun personage

[afbeelding]

freya, je had gelijk

[afbeelding]
Ik wist het ik wist het Hij is stiekem zo heet
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 00:21
Verwijderd
Innerlijk dat een beetje mooi verpakt zit
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 23:44
Dominatorndal
Dominatorndal is offline
Innerlijk is het belangrijkste maar een mooi uiterlijk is natuurlijk een hele leuke bonus (A)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 00:29
KingKong
KingKong is offline
Citaat:
Innerlijk is het belangrijkste maar een mooi uiterlijk is natuurlijk een hele leuke bonus (A)
Bonus?

Jij gaat me niet zeggen dat jij alleen kan vallen op innerlijk en uiterlijk als een extraatje ziet?
Ik denk niet dat jij snel verliefd op wordt iemand die ontzettend lelijk is maar wel heel lief,leuk, andersom natuurlijk ook.

Het gaat echt om een totaalplaatje, het is allebei belangrijk
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 16:56
cenerentola
cenerentola is offline
Het is een combinatie van beide. Maar als ik zou moeten kiezen, dan kies ik voor het uiterlijk. Aan het uiterlijk, niet alleen de kledingstijl, maar ook aan de lichaamshouding en de gezichtuitdrukking kun je veel aflezen van iemands karakter.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 17:16
DBZ
DBZ is offline
Maar als je zou moeten kiezen tussen een vreselijk knappe kerel, die je constant afzeikt, slaat, en die soort dingen... Iemand waar je niet op verliefd kán worden. Of een iemand die zo lelijk is, zoals je nog nooit hebt gezien, maar die wel lief, grappig, aardig, romantisch enzo is... Ik denk wel dat je dan een andere keuze maakt
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 17:28
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Maar als je zou moeten kiezen tussen een vreselijk knappe kerel, die je constant afzeikt, slaat, en die soort dingen... Iemand waar je niet op verliefd kán worden. Of een iemand die zo lelijk is, zoals je nog nooit hebt gezien, maar die wel lief, grappig, aardig, romantisch enzo is... Ik denk wel dat je dan een andere keuze maakt
Tuurlijk maak ik dan een andere keuze. Ik denk wel dat iemand met een goed karakter of een mooi innerlijk, een veel betere of leukere uistraling heeft dan iemand die dat niet heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 17:38
DBZ
DBZ is offline
Dus je kiest voor het innerlijk Want ik neem aan dat je van de twee uiterste uit moet gaan, zoals in mijn vorige post.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 18:04
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Dus je kiest voor het innerlijk Want ik neem aan dat je van de twee uiterste uit moet gaan, zoals in mijn vorige post.
Nee, ik kies voor uiterlijk Ik vind uiterlijk en innerlijk beide belangrijk. Maar als je echt een keuze moet maken, dan kies ik voor uiterlijk. Ik kies voor een jongen met een leuke uitstraling en ik hoop, dat ik op mijn instict kan vetrouwen wat betreft zijn karakter. Snap je het nog?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 18:40
Verwijderd
Oftewel als je een leuke jongen kent die qua persoonlijkheid helemaal geweldig is maar je vindt 'm fysiek echt niks, en d'r komt een knappe jongen met leuke uitstraling voorbijsjouwen die jou ook wel ziet zitten, maar je kent 'm nog helemaal niet, dan ga je daar eerder mee daten?
...eh ja ik ook geloof ik Maar volgens mij bedoelt onze DBZ-freak dat je de knappe jongen ook al kent en dat hij wel echt een eikel is. En als ik dan moet tussen een eikel of iemand die ik echt onaantrekkelijk vind... hmm dan gooi ik de onaantrekkelijke op de vriendschapsladder, ga misschien een beetje vozen in de kroeg met de eikel maar hou 'm op een afstandje, en kijk ik verder naar iemand die wél op beide vlakken aantrekkelijk is
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 19:18
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Oftewel als je een leuke jongen kent die qua persoonlijkheid helemaal geweldig is maar je vindt 'm fysiek echt niks, en d'r komt een knappe jongen met leuke uitstraling voorbijsjouwen die jou ook wel ziet zitten, maar je kent 'm nog helemaal niet, dan ga je daar eerder mee daten?
...eh ja ik ook geloof ik Maar volgens mij bedoelt onze DBZ-freak dat je de knappe jongen ook al kent en dat hij wel echt een eikel is. En als ik dan moet tussen een eikel of iemand die ik echt onaantrekkelijk vind... hmm dan gooi ik de onaantrekkelijke op de vriendschapsladder, ga misschien een beetje vozen in de kroeg met de eikel maar hou 'm op een afstandje, en kijk ik verder naar iemand die wél op beide vlakken aantrekkelijk is
De situatie die DBZ schetst is natuurlijk hypotetisch. Ik zal nooit met een jongen zijn, al is hij nog zo knap, die een rot karakter heeft. Ik zou tegelijkertijd niet met een lelijke jongen zijn, want een relatie houdt niet stand zonder aantrekkingskracht. Als ik gruwel van zijn uiterlijk, kan ik er ook niet onder liggen. Dus als ik verder zou kijken dan de hypotetische situatie, zou ik kiezen voor een jongen met een leuke uitstraling en hopen dat hij een leuk karakter heeft. In de hypothetische situatie, waarin er maar twee mannen op de wereld bestaan, de eikel en de onaantrekkelijke, dan zou ik de eikel kiezen in de hoop dat ik hem kan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 19:42
DBZ
DBZ is offline
Hoezo ben ik een DBZ-freak?(je hebt wel gelijk)

Ik denk eigenlijk dat de vraag is ''ga je voor een goed uiterlijk, of een goed innerlijk?'' ervan uitgaand, dat het andere niks uitmaakt:
Je hebt een erg knappe jongen. Hij heeft geen innerlijk(in principe gewoon een pop)
En je hebt eerder een geestachtigs iets, maar hij heeft wel een fantastisch innerlijk.

Waar ga je voor?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 11:25
Verwijderd
Allebei?

En waarom zou je anders jezelf DBZ noemen? Maar het was eigenlijk een vertyping, volgens mij hebben we hier vroeger een forummer gehad die zich dbz-freak noemde en ik noemde jou dan ook weer automatisch zo.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 19:35
Stereo
Stereo is offline
Innerlijk. Hoe mooi et meisje ook is, als ze nergens over kan praten of wat dan ook, kan et nooit een 'relatie' zijn. (of lul ik nu onzin?)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 21:34
DBZ
DBZ is offline
Dat vind ik ook
Daarom is het eigenlijk ook gewoon onzin als mensen zeggen uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 21:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Innerlijk. Hoe mooi et meisje ook is, als ze nergens over kan praten of wat dan ook, kan et nooit een 'relatie' zijn. (of lul ik nu onzin?)
ja je lult onzin want hoe heb je nou een werkende relatie als je de ander niet seksueel aantrekkelijk vindt?
Oud 14-05-2009, 09:43
Stereo
Stereo is offline
Hoe heb je een werkende relatie als er geen relatie is? (dan is et gewoon om seks...)
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 11:07
Qimm
Qimm is offline
ik zeg ook niet dat innerlijk niet belangrijk is, ik zeg dat uiterlijk wel belangrijk is.
Oud 14-05-2009, 11:27
Stereo
Stereo is offline
Daar heb je gelijk in Maar, welke zou jij kiezen? : D
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Maar, welke zou jij kiezen? : D
Snap je nie wat iedereen hier zegt? Het is bijna onmogelijk om voor óf het een, óf het ander te kiezen. Als ik iemand fysiek niet aantrekkelijk vind = geen relatie. Als ik iemand als persoon niet mag = geen relatie.
Beide is ontzettend belangrijk, en het een kan niet zonder het ander, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 01:09
Breg
Breg is offline
Beide. Mijn vriend is redelijk gespierd omdat hij o.a. aan berbeklimmen en kung fu doet en daarom krijg ik wel eens de vraag of vrouwen inderdaad alleen maar op gespierde mannen vallen of de opmerking dat ik maar blij moet zijn met een vriend met zulke gespierde armen. Dit komt vooral van mensen die mijn ex-vriendjes nooit gezien hebben, die varieerden van type: lang en slungelig, kort en wat meer gespierd, groot/teddybeer type, gemiddeld met een beginnend buikje. Van alles en nog wat. Qua innerlijk varieerde het van het type foute jongens die het simpelweg niet waard zijn een vriendin te hebben tot mijn huidige vriend die in het weekend 's ochtends bosbessen pancakes bakt.

Uiterlijk is zeker belangrijk, helemaal voor een 1e indruk, maar als je elkaar vervolgens niks te zeggen hebt is er ook niks aan natuurlijk.
Reageren

Regels voor berichten