Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2009, 08:50
<*)_><
<*)_>< is offline
Dat mensen geen diefstal zouden moeten plegen zegt niet dat je meteen de sloten van je deur kan halen. Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet?
Advertentie
Oud 20-02-2009, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Nou, schuld zou ik niet willen zeggen, dat impliceert dat ze het opzettelijk gedaan heeft ofzo. Maar ze zit in de feestcommissie, draagt naakte kleding... Het lijkt me duidelijk dat we het hier niet over een ingetogen meisje hebben maar over een feestbeest dat door gedrag en kleding uitstraalt dat ze wel van lijfelijke aandacht houdt. Dat doet ze wellicht niet bewust, maar we weten allemaal hoe mannen denken. Die zijn niet te houden als ze zo'n meisje zien. Dus geef ik haar alleen maar de tip mee om daar rekening mee te houden en duidelijk aan te geven dat ze het niet wilt.

Jullie roepen wel allemaal politiek correct dat het niet zou moeten, dat zo'n man beter zou moeten weten. Leuk, maar daar heeft dit meisje niets aan, ze vraagt om tips om haar probleem op te lossen. Die geef ik haar: minder naakt gekleed gaan.
Werkelijk, waar haal je het vandaan? Ik vind je erg vermakelijk
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 09:00
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Nou, schuld zou ik niet willen zeggen, dat impliceert dat ze het opzettelijk gedaan heeft ofzo. Maar ze zit in de feestcommissie, draagt naakte kleding... Het lijkt me duidelijk dat we het hier niet over een ingetogen meisje hebben maar over een feestbeest dat door gedrag en kleding uitstraalt dat ze wel van lijfelijke aandacht houdt. Dat doet ze wellicht niet bewust, maar we weten allemaal hoe mannen denken. Die zijn niet te houden als ze zo'n meisje zien. Dus geef ik haar alleen maar de tip mee om daar rekening mee te houden en duidelijk aan te geven dat ze het niet wilt.

Jullie roepen wel allemaal politiek correct dat het niet zou moeten, dat zo'n man beter zou moeten weten. Leuk, maar daar heeft dit meisje niets aan, ze vraagt om tips om haar probleem op te lossen. Die geef ik haar: minder naakt gekleed gaan.
En met dit soort goedpraterij komen we in een wereld waarin aanranders en verkrachters vrijgepleit kunnen worden. Want ja, als de vrouw niet van ongewenste aandacht gediend is, dan moet ze zich gewoon traditioneel warm kleden. Er moet maar eens gestopt worden met dat biblebelt-denken. Dit gaat absoluut niet over politieke correctheid, integendeel. Ik geloof dat ik een van de meeste politiek correcte figuren ben hier. Dit gaat puur om fatsoen, om dingen die je gewoon niet doet als je een beetje opvoeding gehad hebt. We zijn toch geen apen meer mag ik hopen? Gedraag je gewoon, al liep ze in een string over straat. Als ik in behoorlijk dure kleren over straat loop, vraag ik er dan ook om om beroofd te worden? Dat mensen dan gaan denken: "Hee, die impliceert dat ie geld genoeg heeft, daar kunnen we hem best wel even vanaf helpen." Imo verdedig je het prehistorische apengedrag. Gelukkig zijn er genoeg mensen die beter weten.

Nogmaals, gewoon aan de bel trekken als er iets gebeurt wat je niet wil. Iedere zichzelf respecterende school heeft tegenwoordig vertrouwenspersonen, anders ga je daar mee praten.
Oud 20-02-2009, 09:58
Verwijderd
De leraar zou ontslagen moeten worden! Het is zelfs in deze maatschappij met de compleet losgeslagen seksuele moraal onacceptabel dat een leraar zich zo gedraagt. Seksuele intimidatie is een passende term hier, dit is echt niet normaal, de leraar zou zich moeten verantwoorden voor de desbetreffende commissie die zich met dit soort situaties bezig houdt. Bij zo een misbruik van je machtspositie als leraar zou een schorsing van de desbetreffende leraar het minste moeten zijn! Je reinste pedofilie!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 16:26
<*)_><
<*)_>< is offline
Citaat:
En met dit soort goedpraterij komen we in een wereld waarin aanranders en verkrachters vrijgepleit kunnen worden. Want ja, als de vrouw niet van ongewenste aandacht gediend is, dan moet ze zich gewoon traditioneel warm kleden. Er moet maar eens gestopt worden met dat biblebelt-denken. Dit gaat absoluut niet over politieke correctheid, integendeel. Ik geloof dat ik een van de meeste politiek correcte figuren ben hier. Dit gaat puur om fatsoen, om dingen die je gewoon niet doet als je een beetje opvoeding gehad hebt. We zijn toch geen apen meer mag ik hopen? Gedraag je gewoon, al liep ze in een string over straat. Als ik in behoorlijk dure kleren over straat loop, vraag ik er dan ook om om beroofd te worden? Dat mensen dan gaan denken: "Hee, die impliceert dat ie geld genoeg heeft, daar kunnen we hem best wel even vanaf helpen." Imo verdedig je het prehistorische apengedrag. Gelukkig zijn er genoeg mensen die beter weten.

Nogmaals, gewoon aan de bel trekken als er iets gebeurt wat je niet wil. Iedere zichzelf respecterende school heeft tegenwoordig vertrouwenspersonen, anders ga je daar mee praten.
Ik vind het best logisch. De politie waarschuwt toch ook dat je geen waardevolle objecten in je auto moet laten liggen? Wat je niet tentoonstelt, daar kan men ook niet aan zitten. Je moet het ze niet makkelijker maken als dat niet nodig is.
Oud 20-02-2009, 16:49
Alyssia
Alyssia is offline
Maar als je die waardevolle spullen wél in je auto laat liggen, betekent dat nog niet dat iedereen die zomaar mee mag nemen.
Je hoort gewoon van andermans lichaam af te blijven, zéker als leraar tegenover leerling. Dat het 'mannelijk instinct' is of wat dan ook, betekent niet dat men zich daar ook naar moet gedragen. Dan zou de wereld er wel héél zielig uit zien.

En wtf, TS had het alleen over blote armen, wat geheel logisch is als je op een schoolfeest bent gezien het daar nogal warm is? Zoals al eerder is gezegd, het is niet alsof ze naakt loopt ofzo. En dan nog, je hoort je poten thuis te houden!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 12:18
Verwijderd
Wat een opmerkelijk topic.

@ TS, hoe is het nu?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Maar als je die waardevolle spullen wél in je auto laat liggen, betekent dat nog niet dat iedereen die zomaar mee mag nemen.
Je hoort gewoon van andermans lichaam af te blijven, zéker als leraar tegenover leerling. Dat het 'mannelijk instinct' is of wat dan ook, betekent niet dat men zich daar ook naar moet gedragen. Dan zou de wereld er wel héél zielig uit zien.
Er staat toch ook nergens dat colonel het goed vind dat het gebeurt? :')
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 16:47
Daboman
Daboman is offline
Tsja, niet dat ik het goedkeur ofzo, maar mensen met dit soort klachten zijn wel vaak schaars gekleed. Waar ik mijn vwo-opleiding gedaan heb is ook wel eens een dergelijk akkefietje gebeurd tijdens een toetsweek. Toen werden er regels ingesteld dat je je niet te schaars mocht kleden, of je moest naar huis om je om te kleden voordat je de toetszaal in mocht. Sindsdien is het niet meer gebeurd. Dus dat het de schuld is van die leraar betekent niet per definitie dat je zelf geen stappen kunt ondernemen om de situatie te verbeteren. Volgens mij wordt colonel sanders daarin nogal verkeerd begrepen.
Oud 24-02-2009, 19:53
zeehond23
zeehond23 is offline
Ik heb vroeger zelf les gegeven en ik moet zeggen dat meisjes heel erg graag aangeraakt willen worden.
Oud 24-02-2009, 20:29
linda782
linda782 is offline
als jij vind dat het niet kan, dan kan het ook niet..
misschien kan je het eerst aan hem vragen..
als hij zich van geen kwaad bewust is
zie het dan nog even aan..
gaat hij door, ga dan naar een teamleider
of een vertrouwenspersoon op school
en nee je verbeeld het je niet,,
iets dat voor jou niet goed voelt IS ook niet goed
succes en sterkte ermee!!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 03:33
Verwijderd
gewoon zeggen dattie met zijn poten van je af moet blijven als je dat neit wilt...

hoe meer je toelaat hoe verder hij zal gaan... laat die spast nokken met zijn handtastelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 08:40
Verwijderd
Citaat:
Er staat toch ook nergens dat colonel het goed vind dat het gebeurt? :')
Citaat:
Dus dat het de schuld is van die leraar betekent niet per definitie dat je zelf geen stappen kunt ondernemen om de situatie te verbeteren. Volgens mij wordt colonel sanders daarin nogal verkeerd begrepen.
Dit. Waarom doet iedereen alsof ik het gedrag van de leraar goedpraat? Dat zeg ik helemaal nergens. Ik geef alleen tips waardoor het een volgende keer wellicht voorkomen kan worden.

Als je je portemonnee in een volle trein laat liggen, is de kans vrij klein dat je hem nog terugkrijgt met alles erin. Het is dus verstandig je portemonnee niet in een volle trein achter te laten. Daarmee zeg ik niet dat het acceptabel is als iemand een gevonden portemonnee leegrooft.

Veel mensen reageren helemaal niet inhoudelijk maar spreken enkel hun verontwaardiging uit. Heel leuk, maar daar heeft ze niets aan. Wel aan een goede tip: kleed je wat minder naakt, gedraag je wat minder als een feestbeest, dan zal de leraar minder geprikkeld worden. Geef je grenzen aan.

Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Als je erg bloot gekleed gaat, zoals je zelf al aangaf, dan reageren mannen nu eenmaal zo. Geef duidelijk je grenzen aan door wat ingetogener gekleed te gaan. En zeg er wat van als hij het de volgende keer doet, zo lang je geen grenzen stelt weet hij ook niet dat hij er over heen gaat.
en toch ben ik het niet helemaal met je eens.

Uiteraard moet ze haar grenzen duidelijk aangeven, maar niet door de manier waarop ze zich kleedt aan te passen. De leraar is degene die een grens overtreedt en het is natuurlijk onzin, en waarschijnlijk al te laat, om er op deze manier voor te zorgen dat hij haar niet meer aanraakt. Als je structureel wordt lastiggevallen vanwege je kledingstyle is het een ander verhaal, maar dat is hier niet het geval.

De oplossing van Freya lijkt mij het beste, verbaal (en fysiek) aangeven dat hij over een grens gaat. Mocht het daarna nog een keer voorkomen heb je gegronde redenen om een klacht in te dienen lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 21:27
Genius
Genius is offline
Citaat:

Het is haar leraar, en op een schoolfeest ''naakte kleding'' dragen is ook niet heel gek.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Het is haar leraar, en op een schoolfeest ''naakte kleding'' dragen is ook niet heel gek.
Oh wacht, het is haar leraar, dat had ik nog niet door, dat verandert alles! Bedankt dat je me daarop wijst! Wat moet ik met die mededeling?

Op een SCHOOLfeest naakte kleding dragen vind ik om eerlijk te zijn wel best gek. Maar los daarvan, of je het nu gek vindt of niet, het lokt aanrakingen en dergelijke uit. Dat jij het niet vreemd vindt als iemand naakte kleding draagt, verandert verder weinig aan de zaak.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 09:48
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Ik vind het niet zo typisch.

Dan moeten mannen - en zeker volwassen mannen met een verantwoordelijk beroep - zich maar leren beheersen. Ik vind dit altijd zo'n verschrikkelijk slap en achterlijk excuus voor je misdragen...
Ja doh. Dat moet hij zeker. Maar in dit topic kunnen we de beste man toch geen corrigerende tik verkopen. Het is wel makkelijk om altijd alleen naar een ander te wijzen. Maar het kan ook geen kwaad om te kijken wat je er zelf aan kan doen.
Oud 18-03-2009, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Maar het kan ook geen kwaad om te kijken wat je er zelf aan kan doen.
Volgens mij heb ik in een eerder bericht ook gezegd wat TS er aan zou kunnen doen?
Pas daarna had ik het over 'de ander'.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 19:36
Thommos
Thommos is offline
Ergens vind ik het wel n beetje n rare stelling dat een man elke vrouw wil aanraken die zich lichamelijk daarop kleedt. Ik bedoel, ik zie ook genoeg vrouwen met dat soort kleding. Sterker nog, op Geneeskunde moeten wij ook thoraxonderzoek doen op vrouwen waarbij ze de bh uit moeten doen. Los van het feit of dat mij prikkelt of niet, dan weet ik zelf alsnog dat je het niet kunt maken die mensen op een rare manier aan te raken. Misschien dat het voorbeeld wel overdreven is, maar tegenwoordig mag je wel verwachten dat mensen voldoende rationeel zijn geworden om hun "seksuele" drang onder controle te houden. Zeker voor zoiemand als leraar, die dagelijks geconfronteerd wordt met meiden die zich enigszins seksueel prikkelend kleden om op te vallen voor hun leeftijdsgenoten. Bovendien mag je van een oudere man verwachten dat t niet zo'n hormonenkanon is dat hij elk stukje bloot aan een leerlinge zo prikkelend vind dat hij haar aan wil raken. Natuurlijk roept iedereen politiek correct dat het niet moet kunnen, maar het is gewoon zo dat het onacceptabel is. In de werksfeer zijn ongewenste intimiteiten strafbaar en kan men ervoor ontslagen worden. Hoe dat op school zit, weet ik niet (er bestaat voor zover ik weet wel een artikel over seksueel misbruik en een wet die meldplicht voor seksueel misbruik invoert, maar om dit nu al te bestempelen als seksueel misbruik, lijkt wel overtrokken.)

Ergens kan er best gezegd worden dat TS wat aan haar kleding kan doen. In de meeste statuten staat ook wel zoiets dat aanstootgevende kleding (wellicht dat je hierover dan ook kunt spreken) niet toegestaan is. Maar wie zegt dat zij altijd zulk soort kleding draagt? Daarnaast, Colonel Sanders, jij spreekt hier van een feestbeest, omdat ze in een feestcommissie zit? Misschien is ze wel gewoon een spontane meid die enkel houdt van dingen organiseren. Het is nogal een scheve vergelijking trekken zo, en er wordt ook aardig foutief gegeneraliseerd hier. TS is niet gebaat bij opmerkingen over hoe anderen insinueren dat zij is of zich gedraagt. Er is gewoon sprake van een structureel probleem met een leraar die haar (seksueel) intimideert en/of lastig valt, in ieder geval in die zin dat zij er hinder van ondervindt. Als zij inderdaad zelf ook kan zeggen dat haar kleding te zeer prikkelend danwel aanstootgevend is, dan kan zij hier inderdaad zelf wel wat aan doen. De vraag blijft echter of dit het enige probleem is en of die leraar niet stiekem een ongeloofelijke crush op de dame in kwestie heeft. Dan maakt kleding niet veel uit. Dan zal zij echt naar een vertrouwenspersoon moeten gaan, of naar haar mentor. Met de ouders zou ook altijd kunnen, omdat t misschien wat vreemd lijkt met een vertrouwenspersoon die je niet of nauwelijks kent over zoiets vrij gevoeligs te praten. Je ouders kennnen je wellicht ook beter, dus kunnen je misschien wat beter begrijpen, al zal een vertrouwenspersoon ongetwijfeld wel meer "klinische" ervaring hebben. Die weet ook makkelijker wat ze ermee aankan. Natuurlijk kun je ook samen met je ouders naar je mentor gaan (of met één ouder) om zo samen te overleggen. Je moet er in ieder geval niet zomaar mee rond blijven lopen.
Subtiele hints geven wordt ook wel geopperd. Vreemd eigenlijk, op L&R wordt zovaak gezegd dat mannen in de liefde niet echt kennis nemen van subtiele hints. Je hoeft geen vrienden te worden/zijn met je leraar. Je kunt hem best duidelijk en strikt aangeven dat hij te ver gaat bij jou. Dan weet je tenminste zeker dat de boodschap aangekomen is. Zorg alleen dan niet dat je hem 'afwijst' en dat diezelfde dag ook bij hem een klacht binnenkomt (van jou) over seksuele intimidatie, dan linkt hij natuurlijk makkelijk jou aan die klacht. Wellicht dat hij dan als een zak gaat gedragen tegenover je.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 19:48
blablatje
blablatje is offline
Maar waar halen jullie vandaan dat ze zo uitdagend gekleed was op dat schoolfeest? Het enige wat je uit haar beschrijving kunt halen is dat haar armen niet geheel bedekt waren. We zijn hier in 2009 en in Nederland mensen. Het is tamelijk normaal om je armen niet altijd geheel te bedekken.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 20:43
Verwijderd
Ik vind dat de leraar in kwestie hier wel een beetje ver in gaat, maar dat er geen groot alarm hoeft te worden geslagen.

Overigens ook wel interessant om aan te geven dat als een leraar eenmaal beticht is van ongewenste intimiteiten, dat dit wel enorm stigmatiserend werkt. Zo was bij ons in de brugklas een gymleraar (in de 40) beschuldigd van het 'verkeerd' aanraken van een klasgenote van mij. Het meisje was 14, niet bepaald snugger en vrij dozig, en ik ben er van overtuigd dat ze het verhaal sterk overdreven had. Uiteindelijk was na een gesprek alles weer goed, maar de gymleraar kreeg zo wel (ws. ten onrechte dus) een stempel opgedrukt.

Een andere leraar (Wiskunde) van in de 20 werd ook eens beschuldigd van ongewenste intimiteiten. Hij had zelf een relatie met een VWO-klasgenote van mij (al voordat hij leraar werd) en gaf alleen aan de brugklas les. Die klasgenote (zijn vriendin dus) vertelde dat hij absoluut niets gedaan had en het behoorlijk moeilijk had met de valse beschuldigingen. Achteraf bleek er ook niets (verkeerds) gebeurd te zijn.

Bottom line: wat je ook doet of zegt, wees voorzichtig met beschuldigingen tot je er echt zeker van bent. Dit klinkt allemaal nog relatief onschuldig, dus een vertrouwenspersoon is aan te raden. Als zijn gefriemel na gerichte actie (verbaal grenzen stellen) nog steeds doorgaat, kun je hardere actie ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 01:55
Armoed
Armoed is offline
Leuk, weer een entrapment vs purity discussie.

Doet me denken aan patat vs friet, pindasaus vs satésaus, nurture vs nature, free will vs destiny, god vs big bang etc.

Jullie bakken er trouwens niets van.
Oud 19-03-2009, 09:08
bagpiper001
bagpiper001 is offline
Citaat:
Leuk, weer een entrapment vs purity discussie.

Doet me denken aan patat vs friet, pindasaus vs satésaus, nurture vs nature, free will vs destiny, god vs big bang etc.

Jullie bakken er trouwens niets van.
als ze er dan niks van bakken, geef dan zelf een voorbeeld zoals het volgens jouw zou moeten in plaats van alleen maar commentaar geven en verder niks nuttigs zeggen...

maar ontopic...

Ik vind allereerst dat die leraar gwn van jouw af moet blijven, zeker als jij dat niet wilt. zoals anderen al zeiden, zeg er zelf eens wat van.

als je dit niet durft (zou ik ook niet durven) ga dan naar je mentor, en vraag of die wat tegen je leraar wil zeggen. dan hoeft die leraar nog niet eens te weten dat jijzelf dit gezegt hebt. Maar doe er wel wat aan, want zo weet die leraar niet dat jij het niet leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 10:48
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Volgens mij heb ik in een eerder bericht ook gezegd wat TS er aan zou kunnen doen?
Pas daarna had ik het over 'de ander'.
Minder uitdagend kleden en laten blijken dat je daar niet van gediend bent.

Ik geloof niet dat de TS dat doet. Maar stel dat ze eerst de leraar in kwestie zou uitdagen en opgeilen. Als de docent dan handtastelijk word. Dan lijkt het me geen vreemde zaak om er over na te denken of dat nou wel zo verstandig is geweest. Uitlokken heet dat. Ook al praat dat natuurlijk niet goed wat leraar heeft gedaan.

Dat is hier niet het geval. Maar wel gedeeltelijk. Met uitdagende kleding. Ze kan er voor kiezen om dat vooral te blijven doen. Maar dan moet ze niet verbaasd zijn dat ze vaker dit soort dingen meemaakt.
Oud 19-03-2009, 10:53
Verwijderd
Ik vind een hempje op een feest nou niet bepaald onder 'uitdagende kleding' vallen...
Moet ze daar dan in burka verschijnen oid?

Naar een schoolfeest ga je nu eenmaal meestal niet in een spijkerbroek en een coltrui (goed, ik deed het vroeger, maar de gemiddelde scholier doet dat niet ). Als iemand niet tegen meisjes in jurkjes of hempjes kan, tja...dan kan ie beter niet naar een schoolfeest gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 10:54
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Ik vind een hempje op een feest nou niet bepaald onder 'uitdagende kleding' vallen...
Moet ze daar dan in burka verschijnen oid?
Dat is een puik plan! Uitdagend is het zeker niet.
Oud 19-03-2009, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Dat is een puik plan! Uitdagend is het zeker niet.
Dan stoot je wel weer anderen voor de borst en geef je volgens sommige mensen weer aanstoot voor andere 'minder sociale gedragingen'.

En zoals iemand al zei: we wonen in Nederland in 2009.

(Ik denk trouwens wel te begrijpen dat het niet 100% serieus was...dat mag ik iig hopen. )
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 10:59
knijtert!
knijtert! is offline
Ik voel me niet serieus genomen
Oud 20-03-2009, 17:25
kaasislekker
kaasislekker is offline
een docent mag jou gewoon niet aanraken. klaar. maakt niet uit waar het is.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 21:27
Cookiejar
Cookiejar is offline
Hij is een leraar! Hij moet zich toch in kunnen houden . Hoe bloot een leerling zich ook kleedt!

Mijn advies: Ga naar je vertouwenspersoon op school. Zoals als eerder is gezegd: Hij gaat over jou lijn van wat moet kunnen en wat niet. Leraren hoor je te kunnen vertouwen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 23:58
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
een docent mag jou gewoon niet aanraken. klaar. maakt niet uit waar het is.
kaas is niet lekker

Laatst gewijzigd op 24-03-2009 om 01:17. Reden: armoedE :(
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten