Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
MAAR als je zusje toch problemen heeft met de manier waarop die leraar met d'r omgaat, zou ik haar adviseren d'r wat van te zeggen. Geen beschuldigingen, maar gewoon even laten zien dat zij niet zo van aanraken houdt ed. en de vraag of die leraar dat bij haar wat minder wil doen. Sommige mensen zijn nou eenmaal heel aanhalerig en anderen niet. Als je hen niet vertelt dat je het vervelend vind, zien zij het probleem niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zusje is oud en wijs genoeg om te laten merken dat ze het niet prettig vind dus dat moet ze dan ook maar doen vind ik dan. Als ze het niet durft kan jij altijd als grote broer naar hem toe gaan ![]() Ik heb wel vaker dat ik zie dat docenten met de ene leerling beter omgaan dan met de andere maar dat is logisch, het zijn ook mensen met hun eigen sociale voorkeur etc. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ppz houd er trouwens rekening mee dat meiden in de puberteit best kwetsbaar zijn aub. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat een leraar populair is, zegt helemaal niks btw. (Eerder juist niet, in mijn ogen, maar goed.) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben ik het grotendeels mee eens, maar het behoeft wel enige nuance. Zomaar stellen dat het al tever is als iemand vindt dat het tever is, is mij te kort door de bocht. Ik geef je gelijk dat het gaat om iemands persoonlijke beleving, maar ook daar zijn grenzen aan. Als iemand namelijk door traumatische ervaringen, een geestelijke stoornis of whatever zo'n lage drempel of tolerantie heeft voor lichamelijk contact of bepaalde opmerkingen, dan kun je van een leraar maar tot op een zekere hoogte verwachten dat hij daar rekening mee houdt. Het omschrijven lukt me nu niet helemaal goed maar wat ik bedoel te zeggen is, niet elke gedraging die door iemand wordt ervaren als tever, is ook tever. Dan krijg je echt van die Amerikaanse situaties, waarin een meisje een leraar al van school (en zelfs in de gevangenis) kan krijgen door alleen maar te beweren dat hij aan haar zat. Je moet ook niet té paniekerig zijn. Als iemand vindt dat iets te ver gaat maar het is naar (voor zover mogelijk) objectieve maatstaven niet tever, dan zul je toch een grens moeten stellen aan die tolerantie. Iemand die al helemaal panisch wordt als ze aangeraakt wordt door een gymleraar die haar bij het ringenzwaaien helpt, heeft zelf hulp nodig. Je kunt dan niet zeggen dat die leraar tever gaat. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zij vond daarbij dat ze was aangerand, want ze wilde absoluut geen zoenen van haar leraar! Uiteraard is dat een heel extreem voorbeeld, maar het laat wel zien dat je niet altijd door kan hebben of iemand iets vervelend vindt als zij dat niet vertelt. Tuurlijk was het het prettigst geweest als zo'n leraar dat aanvoelt, maar als dat niet het geval is moet zo'n meisje toch d'r mond openen (naar wie dan ook).
||
Citaat:
het verschilt per persoon wat 'te ver gaan' is. de een vindt een schouder klopje al vervelend, de ander voelt zich pas bedreigt als een leraar echt handtastelijk wordt. wat door iedereen al is gezegd, je zusje moet t gewoon zeggen tegen die leraar zeggen, laten weten dat ze het vervelend vindt. ik zou t niet te snel afdoen als aanstellerij, als je zusje zich niet prettig voelt, zal dat niet zomaar zijn. die leraar hoeft er idd niks mee te bedoelen, maar misschien heeft je zusje t er niet zo op dat 'vreemden' haar aanraken
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|