Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2009, 08:33
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Een tijdje terug was een prima 13-jarige (hij zal nu inmiddels 16 of 17 zijn, denk ik) flink aan het meediscussieren op hoog niveau. Trouwens, ook voor het tiswah topic was N&A niet echt aanlokkelijk voor veel jeugdige bezoekers. Het spreekt ze nog niet aan.
Waarom kijken dan wel heel veel kinderen dagelijks naar het jeugdjournaal? Ik denk dat het zeker wel mogelijk moet zijn jongere leden aan te trekken.

Citaat:
Kan je een voorbeeld noemen? (van toen het tiswah topic nog bestond, he)
Ik heb het voornamelijk van een aantal mensen gehoord die op Onzin rondhingen en volgens mij was het de discussie over die Italiaanse die euthanasie kreeg.
Oud 06-03-2009, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Waarom kijken dan wel heel veel kinderen dagelijks naar het jeugdjournaal? Ik denk dat het zeker wel mogelijk moet zijn jongere leden aan te trekken.
Het Jeugdjournaal is nou niet bepaald van een heel hoog niveau.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 09:58
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het is wel nieuws. Dat is uiteindelijk de essentie van N&A: nieuws. Ik wil er vooral mee zeggen dat veel kinderen dus wel graag nieuws kijken. Zelfs al is dat niet perse van het hoogste niveau.
Oud 06-03-2009, 10:04
Elle
Elle is offline
Citaat:
Het jeugdjournaal heeft een prima niveau.

De forumbazen pleiten mijn inziens helemaal niet voor een ‘hoog niveau’ en toen ‘tiswah’ er was, waren de meeste reacties op N&A evenmin van een hoog niveau. Ik zou bepaalde reacties wel willen bestempelen als hoogdravend, maar dat is wat anders dan... De forumbazen willen meer leden en vooral meer jongere leden aantrekken om op N&A te reageren. Het eerste is een reëel streven en het tweede vind ik minder reëel, maar wel nobel zolang de ouderen er niet te veel de dupe van gaan worden.

Persoonlijk vind ik dat door de nieuwe maatregel nu meer keuzemogelijkheden zijn aan onderwerpen waar ik op zou kunnen reageren. (althans ik vind het nu een stuk overzichtelijker en toegankelijker dan toen het tiswah topic er was.) Zolang er niet te streng op formuleringen wordt gelet vind ik dat de spijker op zn kop is geslagen.

Laatst gewijzigd op 06-03-2009 om 10:19.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Het jeugdjournaal heeft een prima niveau.
Het niveau is prima, precies goed voor de leeftijdscategorie 9 t/m 12 jaar.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 10:58
Elle
Elle is offline
Citaat:
Het niveau is prima, precies goed voor de leeftijdscategorie 9 t/m 12 jaar.
Waar is dat een argument voor? Het zegt namelijk niet zo veel: De ruime meerderheid van de kijkers is ouder dan die ''doelgroep.''
Oud 06-03-2009, 11:00
Verwijderd
Pfff. Er wordt gezegd dat jeugdjournaalniveau prima is. Ik vind dat dat veel te laag is omdat je anders ook een subforum moet gaan openen voor Jip & Janneke fans.

Er mag best wel diepgang in materie zitten zonder dat je iets gecompliceerd maakt, maar het niveau van het jeugdjournaal vind ik gewoon te laag voor een forum als N&A.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 11:09
Elle
Elle is offline
Citaat:
Pfff. Er wordt gezegd dat jeugdjournaalniveau prima is. Ik vind dat dat veel te laag is omdat je anders ook een subforum moet gaan openen voor Jip & Janneke fans.

Er mag best wel diepgang in materie zitten zonder dat je iets gecompliceerd maakt, maar het niveau van het jeugdjournaal vind ik gewoon te laag voor een forum als N&A.
Volgens mij pleit (nog) niemand er voor om het hele niveau op N&A helemaal gelijk te stellen aan dat van het jeugdjournaal.
Oud 06-03-2009, 11:24
Verwijderd
Dat heb ik ook nergens beweerd.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 11:58
Elle
Elle is offline
Citaat:
Dat heb ik ook nergens beweerd.
Oké.
Citaat:

Laat ik ten eerste zeggen dat ik de lijn tussen het niveau van het jeugdjournaal en een forum als N&A krom vindt en eigenlijk niet getrokken dient te worden. N&A is vooral een discussieplatform en het jeugdjournaal niet.

Dat neemt niet weg dat ik het niveau van het jeugdjournaal (op zich) prima vind.

Laatst gewijzigd op 06-03-2009 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 12:30
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Probleem: We hebben te weinig topics.

Oplossing van de FB: ik voeg twee topics samen die niks met elkaar te maken hebben zodat er 1 doodbloed.

O en voordat er iemand begint te huilen dat dit via pm moet, als ik niet weet wie mijn titels aanpast en mijn topics samenvoegt kan ik ook geen pm sturen.

Ontopic: het jeugdjournaal is prima (stukken beter dan dat journaal op 3 rond half 11)
Oud 06-03-2009, 12:53
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Probleem: We hebben te weinig topics.

Oplossing van de FB: ik voeg twee topics samen die niks met elkaar te maken hebben zodat er 1 doodbloed.

O en voordat er iemand begint te huilen dat dit via pm moet, als ik niet weet wie mijn titels aanpast en mijn topics samenvoegt kan ik ook geen pm sturen.
Ik ben er naar aan het kijken. Ik had ook al een PM met hetzelfde verzoek.
Oud 06-03-2009, 21:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Als ex-N&A forumbaas kan ik je zeggen dat het aantal jeugdige bezoekers ook voor de aanwezigheid van het tiswah topic niet hoog was.

Ik zie daarom geen verband daarom tussen het aantrekken van jeugdige bezoekers naar dit forumgedeelte en de aanwezigheid of afwezigheid van het tiswah-topic.

Verder kan je als forumbaas zelf ook "jeugdige onderwerpen" plaatsen. Maak zelf een "licht onderwerp" aan en zet er wat vraagstellingen bij.

Dan kunnen de 'leuk voor op het toilet-nieuwsberichten' in een tiswah topic geplaatst blijven worden.
Oud 09-03-2009, 00:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
O en voordat er iemand begint te huilen
Ook een probleem dat de laatste tijd schrikbarende proporties aanneemt, en daarmee de discussie doodslaat, trouwens.

Als iets uit de hand loopt is dat prima af te splitsen. Door direct naar het regelboekje te grijpen in zo'n ontstaan dat soort zijspoor-topics niet. Bovendien krijg je altijd een risico van slechtere sfeer: wat als bijvoorbeeld een forumbaas het laatste woord grijpt in een zijspoor binnen een discussie, en daarna stelt dat het weer ontopic moet? Da's machtsmisbruik, en doelbewust of bij toeval maakt niet veel uit voor de gevolgen en beeldvorming.
Daar regels tegen maken betekend dat FB's buiten de discussie moeten blijven bij een zijspoor omdat ze misschien de rest tot de orde moeten roepen, wat weer lullig is voor de FB's..

Laissez faire qua offtopic posts over een ander onderwerp, en die afsplitsen wanneer die discussie redelijk begint te lopen lijkt me een beter en makkelijker uit te voeren alternatief.
Oud 09-03-2009, 11:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Laissez faire qua offtopic posts over een ander onderwerp, en die afsplitsen wanneer die discussie redelijk begint te lopen lijkt me een beter en makkelijker uit te voeren alternatief.
Alleen als het te ver of te lang off-topic gaat, me dunkt. Soms zijn er 2 a 3 off-topic reacties, maar gaat het daarnee weer gewoon on-topic.
Oud 09-03-2009, 12:32
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Als ex-N&A forumbaas kan ik je zeggen dat het aantal jeugdige bezoekers ook voor de aanwezigheid van het tiswah topic niet hoog was..
Ik als ex-frequente bezoeker van N&A kan ik je zeggen dat de gemiddelde leeftijd destijds toch aanzienlijk lager was. Het is zelfs McCaine die ooit beweert heeft dat er geen speciale dingen voor studenten nodig waren, die zouden er toch niet komen.

Citaat:
Mijn ooit opgezet tiswah topic weg

heh... ik zie nu weer door de bomen het bos niet meer zo... met die kleine "discussies" over non-verhalen.
Ik vind de meeste juist leuk, het gaat nu eindelijk ineens weer over meer verschillende dingen. Niet alle topics die ik zie hoeven denk ik te blijven, maar het maakt N&A op deze manier wat mij betreft weer een stuk dynamischer.

Citaat:
Ik zou graag het tiswah topic weer terug zien, want nu dump ik verhaaltjes als "ruggenwervel gevonden in M&M" op Onzin en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Waarom niet? Veel van die opmerkelijke nieuwsberichten staan toch al op onzin en wat hebben ze op N&A voor toegevoegde waarde? Als je dat soort "o, grappig" oid nieuwsberichten wil lezen zijn er genoeg pleken.

Citaat:
Als er dan een onderwerp is waarover alsnog flink gediscussieerd gaat worden in het tiswah topic, dan kan dat toch nog altijd afgesplitst worden en er een serieus onderwerp van aanmaken?
Dat gebeurt dus weinig en een aantal mensen vonden het tiswa topic ook erg onaantrekkelijk om in te posten/kijken.
Oud 09-03-2009, 18:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik vind de meeste juist leuk, het gaat nu eindelijk ineens weer over meer verschillende dingen. Niet alle topics die ik zie hoeven denk ik te blijven, maar het maakt N&A op deze manier wat mij betreft weer een stuk dynamischer.
dat is ook leuk. Maar het tiswah topic was in principe bedoeld voor de man bijt hond verhalen of grappige nieuwsverhalen en daar is nu eigenlijk geen plek voor.

Het tiswah topic werd te vaak gebruikt om verhalen in te stoppen die wel leuk zijn om over te discussieren en waar ook over te discussieren viel. In principe.

Misschien is het handig om een naamsverandering door te voeren voor het tiswah topic, zodat duidelijk wordt wat er precies mee bedoeld wordt. Want ja, je kan in principe op elk nieuwsbericht antwoorden met "tiswah".

"Opmerkelijk nieuws" ofzo.
Oud 09-03-2009, 21:46
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
dat is ook leuk. Maar het tiswah topic was in principe bedoeld voor de man bijt hond verhalen of grappige nieuwsverhalen en daar is nu eigenlijk geen plek voor.

Het tiswah topic werd te vaak gebruikt om verhalen in te stoppen die wel leuk zijn om over te discussieren en waar ook over te discussieren viel. In principe.

Misschien is het handig om een naamsverandering door te voeren voor het tiswah topic, zodat duidelijk wordt wat er precies mee bedoeld wordt. Want ja, je kan in principe op elk nieuwsbericht antwoorden met "tiswah".

"Opmerkelijk nieuws" ofzo.
De vraag is of het nodig is, er zijn zoveel sites waar je dat kan vinden en je gaat er toch niet over discusiëren. Verder zijn op onzin ook best van die berichtjes te vinden en eigenlijk vind ik het geen slechte plaats voor als je het toch ergens kwijt wil en een klein iets over wil zeggen. Net als filmpjes etc die ook veel op onzin te vinden zijn.

Het lijkt mij persoonlijk beter om het maar even achterwege te laten, ik ben bang dat het anders zo terugvalt en ik vind N&A echt weer een stuk leuker geworden zo. Het zit hem in basis in die verzameltopics, niet zozeer in het tiswa topic. Ik heb op andere forums ook gezien dat dat soort topics uiteindelijk het hele forum (afgezien van dat ene topic) hebben uitgeholt, terwijl toen ze bedacht waren het echt goede ideeën waren en ook realistisch. Mijn ervaring is ook dat zelfs strakkere regels etc niet dit effect hebben. Al met al ben ik dus enorm huiverig voor terug laten keren van het tiswa topic, ook al heet het misschien anders. Misschien in de toekomst, maar ik zou eerst het op N&A de kans willen geven om zich eerst hierop aan te passen om te kijken wat er gebeurt.
Oud 09-03-2009, 22:24
Gatara
Gatara is offline
Dus wat gaat er nu door de FB'ers gebeuren als er een bericht a la "vrouw maakt fiets van slangenleer" wordt geplaatst?
Oud 09-03-2009, 22:32
Hulk
Hulk is offline
Gewoon openlaten zakt vanzelf wel als er niets te zeggen valt.

En een ban als iemand durft 'tiswah' in de mond te nemen
Reageren

Regels voor berichten