Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2009, 09:53
Elle
Elle is offline
Citaat:
Mijn vader werkte vroeger op het ROC in Druten (Land van Maas en Waal). Hij kwam hierbij in aanraking met jonge jongens en hij kwam eens aan de praat over wat deze jongens in het weekend deden. Hun antwoord was verrassend: Ze gingen naar Opheusden.

Opheusden en omstreken liggen midden in de biblebelt. Er is echt helemaal niets te beleven, dus mijn vader vroeg zich af waarom ze juist daar heen gaan.

"Tja," was het antwoord. "Daar doen de meisjes niet zo moeilijk."

Oftwel:
[afbeelding]
Wat wil je hiermee zeggen? Dat Oosterhuis een mongool is of dat zijn uitspraak onverstandig en vergezocht is?

Laatst gewijzigd op 07-03-2009 om 10:23. Reden: Reacties op beleid zijn nog steeds niet gewenst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2009, 10:18
T_ID
T_ID is offline
Aangezien ik als halve vreemde meer weet van het seksleven van een aantal biblebelt-meisjes dan hun eigen ouders doen, denk ik dat die patholoog zijn mond moet gaan wassen met zeep. Hij of all people zou moeten weten dat mensen altijd krikken en dat altijd zullen blijven doen.

Bovendien is zijn uitspraak koren op de molen van de inentingsontkenners, en zullen daardoor dus slachtoffers vallen. Het is onethisch als een arts dat veroorzaakt.
Oud 07-03-2009, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het heel onverstandig om iemand (argumentatieloos) uit te maken voor een mongool en dat bewoordingen als mongool niet echt bevorderlijk zijn voor de sfeer hier. De link met het ‘’christelijke’’ is wellicht té ver gezocht van Oosterhuis. Desalniettemin zijn er wel parameters voor de kans op het ontwikkelen van baarmoederhalskaner. Ik neem aan dat de beste man beter op de hoogte van deze parameters is dan jij dat bent (of andere forummers dat zijn).
Hij is een mongool omdat mensen die slimmer zijn dan mongolen snappen dat moralistisch gezever geen goede basis is voor overheidsbeleid.

Daarnaast heb ik een vriendin gehad uit een gereformeerd gezin en die was inderdaad enórm kuis...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 10:23
Elle
Elle is offline
Citaat:
Bovendien is zijn uitspraak koren op de molen van de inentingsontkenners, en zullen daardoor dus slachtoffers vallen. Het is onethisch als een arts dat veroorzaakt.
Op wat voor manier precies bedoel je dat er slachtoffers zullen vallen?
Oud 07-03-2009, 10:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Op wat voor manier precies bedoel je dat er slachtoffers zullen vallen?
Als extremistische christenen zich niet in laten enten, zullen ze ziektes krijgen die anders door de inenting voorkomen waren. Zoals men bijvoorbeeld nog steeds daar polio krijgt.

Oosterhuis maakt zich schuldig aan die toekomstige extra gevallen baarmoederhalskanker door zijn uitspraken, en dat is laakbaar als arts zijnde.
Oud 07-03-2009, 10:33
Elle
Elle is offline
Citaat:
Als extremistische christenen zich niet in laten enten, zullen ze ziektes krijgen die anders door de inenting voorkomen waren. Zoals men bijvoorbeeld nog steeds daar polio krijgt.

Oosterhuis maakt zich schuldig aan die toekomstige extra gevallen baarmoederhalskanker door zijn uitspraken, en dat is laakbaar als arts zijnde.
Nee, je kan niet stellen dat Oosterhuis zich op die manier schuldig maakt. Het baarmoederhalskankervaccin is (nog) niet vergelijkbaar met de huidige vaccins.
Oud 07-03-2009, 10:34
Verwijderd
Citaat:

Precies. Het is alsof hij zegt dat longkanker bij rokers maar niet behandeld moet worden, want ja, je kan ook niet roken.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Nee, je kan niet stellen dat Oosterhuis zich op die manier schuldig maakt. Het baarmoederhalskankervaccin is (nog) niet vergelijkbaar met de huidige vaccins.
Hoezo niet?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 10:44
Elle
Elle is offline
Citaat:
Hoezo niet?
Het is nog meer in de ontwikkeling en er zijn tamelijk grote onzekerheden over. Als jij kan uitleggen waarom het beiden wel gelijk zijn? Dat het beiden vaccins zijn zegt uiteraard niet heel veel...

Laatst gewijzigd op 07-03-2009 om 10:55.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Het is nog meer in de ontwikkeling en er zijn tamelijk grote onzekerheden over. Als jij kan uitleggen waarom het beiden wel gelijk zijn? Dat het beiden vaccins zijn zegt uiteraard niet heel veel...
Nou, voor zover mij bekend zitten er geen nadelen aan die prik, behalve dan dat het geld kost om mensen in te enten.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 10:58
Elle
Elle is offline
Citaat:
Nou, voor zover mij bekend zitten er geen nadelen aan die prik, behalve dan dat het geld kost om mensen in te enten.
Dat jij niet bekent bent met de nadelen van de prik wilt gelukkig niet in zn algemeenheid zeggen dat het gelijk is aan de huidige vaccins.
Oud 07-03-2009, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Dat jij niet bekent bent met de nadelen van de prik wilt gelukkig niet in zn algemeenheid zeggen dat het gelijk is aan de huidige vaccins.
Verlicht ons!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 11:44
Elle
Elle is offline
Citaat:
Verlicht ons!
Waarmee precies moet ik jou verlichten?
Oud 07-03-2009, 11:45
Verwijderd
Kom maar op met de nadelen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 11:49
Elle
Elle is offline
Citaat:
Kom maar op met de nadelen
Om maar wat simpels te noemen: Er is zeer weinig bekent over de bijwerkingen. Daar kan je kanttekeningen bij plaatsen.
Oud 07-03-2009, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Om maar wat simpels te noemen: Er is zeer weinig bekent over de bijwerkingen. Daar kan je kanttekeningen bij plaatsen.
Ja, ik ging er vanuit dat ze het voldoende getest zouden hebben alvorens het op de markt te gooien. Als dat niet gebeurd is, moeten ze eerst meer testen. Lijkt me logisch.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 11:52
Elle
Elle is offline
Citaat:
Ja, ik ging er vanuit dat ze het voldoende getest zouden hebben alvorens het op de markt te gooien. Als dat niet gebeurd is, moeten ze eerst meer testen. Lijkt me logisch.
Daar zijn volgens mij aardig wat wetenschappers en artsen over in discussie
Oud 07-03-2009, 14:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Oh? Klinkt als een leugen van een of andere Staphorstblog om eerlijk te zijn. Beetje a la "er zijn nooit missing link fossielen gevonden".

Wat er wel is:
Is het vaccin alleen voor meisjes/vrouwen?
Nee, de vaccins zijn goedgekeurd voor meisjes/vrouwen van 9 tot 26 jaar en voor jongens van 9 tot 15 jaar. Omdat de HPV infectie seksueel overdraagbaar is kunnen ook jongens beschermd worden tegen ontwikkeling van het HPV virus. De HPV vaccins mogen wettelijk gezien alleen bij deze leeftijdsgroepen gevaccinineerd worden. Bij de farmaceut lopen onderzoeken om te kijken of het mogelijk is te vaccineren bij andere leeftijdsgroepen.

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/i...objectid=16739
Oud 07-03-2009, 14:38
Elle
Elle is offline
Citaat:
Oh? Klinkt als een leugen van een of andere Staphorstblog om eerlijk te zijn. Beetje a la "er zijn nooit missing link fossielen gevonden".
Nee, ik stuur je de bron per PM. (Ik weet niet of het te diepgaand voor dit (sub)forum is.) Dan kan je het zelf even nalezen.
Oud 07-03-2009, 15:14
Verwijderd
Ik wil die bron eigenlijk wel hier zien hoor
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 15:47
Elle
Elle is offline
Citaat:
Ik wil die bron eigenlijk wel hier zien hoor
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1...?dopt=Abstract
http://www.journals.uchicago.edu/doi/abs/10.1086/597309
en wat vind jij deadlock?

Laatst gewijzigd op 07-03-2009 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 16:09
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Gaat het je dan om het "niche replacement" verhaal?
Oud 07-03-2009, 16:21
Verwijderd
Ik ben het nog aan het ontcijferen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 20:16
Matilde
Matilde is offline
Beste Hokee,
Ik vind dat je dit stuk, over het telefoongesprek met de huisartspraktijk, heel herkenbaar hebt geschreven.
Ik ben zojuist lid geworden van dit forum omdat ik het helemaal met je eens ben, maar helaas nooit veel mensen tegen kom die hierover hetzelfde denken. Misschien is het in het dagelijkse leven ook moeilijk om hierover te praten. Ik ben bang dat veel mensen meteen denken dat je een zeurende veel-gebruiker bent, dus daarom durf ik hierover in het "echt" niet te praten.
Ik vind dat wij eindelijk eens onze stem moeten laten horen. Bijvoorbeeld door een handtekeningen-actie of een advertentie. Als iedereen die ontevreden is nu eens zijn eigen verhaal zou schrijven?
Het spreekt vanzelf dat er ook goede praktijken zijn, maar er is een ontwikkeling gaande, die jij namelijk beschrijft, dat er geen dokter meer aan te pas komt.
De enige oplossing is voorlopig om te stemmen met je voeten: loop weg als klant bij de huisartsenpraktijk die je niet zint! Hopelijk merken ze dan snel genoeg dat ze onvoldoende kwaliteit en service leveren.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 20:30
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik vind dat wij eindelijk eens onze stem moeten laten horen....
Dank voor je begrip. Acties als handtekeningen verzamelen, ach.. iedereen in Nederland denkt al dat dit normaal is, haalt z'n schouders op, weet niet beter. Dan groeit je kankergezwel nog maar een maandje langer door omdat de doktersassistente je buikpijn nog een paar weekjes wilde aankijken.
En als de patient dan na een paar maanden echte klachten krijgt is het, "jammer joh, u bent te laat, we kunnen niks meer voor u doen".
Het zijn de buitenlanders die het het eerste opvalt, toen gingen m'n ogen open.
Nooit geweten dat we qua 1e lijns zorg op een 3e wereldniveau zitten. We hebben alles in huis, professoren, de nieuwste medisch snufjes en mogelijkheden tot DNA onderzoeken, maar actief en snel ingrijpen in beginnende klachten ligt op zo'n "herintredende huisvrouw-" niveau dat ik het gewoon eng vind worden.
Iedereen schijnt er ook van overtuigd te zijn dat een beter systeem onbetaalbaar zou zijn (want we betalen al zoveel) dus ja.. kom maar niet met een voorstel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten