Advertentie | |
|
![]() |
|
1. Ducktales
2. The Cosby Show 3. Twilight Zone 4. The Secret World of Alex Mack 5. The Jetsons 6. Eek the Cat 7. Charlie's Angels 8. Bassie en Adriaan 9. ER 10. The Nanny 11. Vrienden voor het Leven 12. The Addams Family 13. Numb3rs 14. Dommel 15. The Exorcist 16. The Zoey 101 17. Frasier 18. Zorro 19. Inspector Gadget 20. Nils Holgersson 21. Allo Allo 22. Jackass 23. Ed, Edd and Eddy 24. Tom & Jerry 25. Ovide en zijn vrienden D C T S J E C B E N V A N D E Z F Z I N A J E T O
|
2. Ellen (http://www.televisiontunes.com/Ellen.html)
D E T S J E C B E N V A N D E Z E Z I N A J E T O Alleen nummer 8 nog. ![]()
|
1. Ducktales
2. Ellen 3. Twilight Zone 4. The Secret World of Alex Mack 5. The Jetsons 6. Eek the Cat 7. Charlie's Angels 8. 9. ER 10. The Nanny 11. Vrienden voor het Leven 12. The Addams Family 13. Numb3rs 14. Dommel 15. The Exorcist 16. The Zoey 101 17. Everybody Loves Raymond 18. Zorro 19. Inspector Gadget 20. Nils Holgersson 21. Allo Allo 22. Jackass 23. Ed, Edd and Eddy 24. Tom & Jerry 25. Ovide en zijn vrienden
||
And we're done!
Citaat:
|
Heujj, jongens, vandaag niet on geweest en nu geen tijd, dus morgen de winst en de nieuwe opdracht.
Jullie hebben iig alle nummers goed geraden. De zin is gevormd, De Tsjechen van deze zin: 'A je to'. Maar het uiteindelijke antwoord waar de zin naar verwijst, is niet gegeven. Dat was Buurman & Buurman, dus geen 1000 euro extra.
|||
Citaat:
Flyaway = 6x25 + 2x15 = 180 Kopmuntkip = 2x25 = 50 Biertank = 3x25 = 75 Totaal = 545 Pot komt op 5445 euro. Citaat:
|
Beste spelers,
Deze opdracht is een puzzel waarbij het draait om anagrammen. De puzzel bestaat uit tien regels, hieronder genummerd van 1 t/m 10. Elke regel bestaat uit vijf woorden en omschrijvingen. Het eerste woord heeft zes letters; het tweede woord vijf letters, afkomstig van het zesletterwoord; het derde woord bestaat weer uit vier van de vorige vijf letters. Het vierde woord bestaat uit zes nieuwe letters, samen met het vierletterwoord vormt dit een tienletterwoord (het vijfde woord). Voorbeeld: Omschrijving 0. halsgordel v/e trekdier; minder hoog; hype; niet deugdelijk; vegetarische schotel Antwoord 0. gareel - lager - rage - slecht - slagerecht De beginletters van elk eerste (zesletter)woord vormen, van boven naar beneden, een antwoord. Dat antwoord is 500 euro waard. De beginletters van alle laatste (tienletter)woorden vormen twee antwoorden, elk 250 euro waard. Deze letters staan niet in de juiste volgorde. Een vol veld, dus het vinden van elk woord, levert 750 euro op. Omschrijvingen 1. ethiek; mondeling; open plaats in een bos; gave; Zuid-Italiaanse dans 2. verfstof; rivier in Frankrijk; nasale reflectie; meerwaarden van kapitaal; urinekristallen 3. delen; verenigen; vervelende; rafelden uit; bergbloemen 4. Indische nachtlamp; takel; plaats in Gelderland; boot; einde van een woord 5. voegwoord; zacht; toespraak; bedorven; iemand die zich niet aan de wet houdt 6. bevestigen (van papier); kanteel; getal; zich moeilijk uitend; gevaar 7. paardrift; legering ; gezichtsbeharing; deel; vervoersmiddel 8. verbijsterd; kust; vroeger; op grootste afstand; een sociaal verbannen persoon 9. bevoegd; draaien; omlaag; internetmedium; predicaat 10. braken; knuppel; houten staaf; Europese vrouw; muzikale compositie Deadline is donderdagavond 20:00. Succes.
|
1.
Ethiek = moraal Mondeling = oraal Open plaats in een bos = laar Gave = talent Zuid-Italiaanse dans = Tarantella 2. Verfstof = eosine Rivier in Frankrijk = Seine Nasale reflectie = nies Meerwaarden van kapitaal = renten Urinekristallen = nierstenen 3. Delen = parten Verenigen = paren Vervelende = nare Rafelden uit = plozen Bergbloemen = Alpenrozen 4. Indische nachtlamp = pelita Takel = talie Plaats in Gelderland = Tiel Boot = Einde van een woord = 5. Voegwoord = sedert Zacht = teder Toespraak = rede Bedorven = verrot Iemand die zich niet aan de wet houdt = overtreder 6. Bevestigen (van papier) = nieten Kanteel = tinne Getal = tien Zich moeilijk uitend = Gevaar = 7. Paardrift = bronst Legering = brons Gezichtsbeharing = snor Deel = portie Vervoersmiddel = spoortrein 8. Verbijsterd = ontzet Kust = zoent Vroeger = toen Op grootste afstand = Een sociaal verbannen persoon = 9. Bevoegd = erkend Draaien = keren Omlaag = neer Internetmedium = Predicaat = 10. Braken = kotsen Knuppel = knots Houten staaf = stok Europese vrouw = Turkse Muzikale compositie = orkeststuk Antwoord zesletterwoorden: M E P P S N B O E K (Misschien moppenboek? Maar dan klopt 5. 'sedert, teder, rede' niet meer) Twee antwoorden tienletterwoorden: T N A . O . S . . . O
Laatst gewijzigd op 24-03-2009 om 20:12. |
![]() |
|
Indische nachtlamp = pelita
Takel = talie Plaats in Gelderland = Tiel Boot = [retedn]--> drente? Geen idee hoor Einde van een woord = eindletter Verbijsterd = ontzet Kust = zoent Vroeger = toen Op grootste afstand = verste Een sociaal verbannen persoon = verstotene Twee antwoorden tienletterwoorden: T N A E O . S . V . O |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
1.
Ethiek = moraal Mondeling = oraal Open plaats in een bos = laar Gave = talent Zuid-Italiaanse dans = Tarantella 2. Verfstof = eosine Rivier in Frankrijk = Seine Nasale reflectie = nies Meerwaarden van kapitaal = renten Urinekristallen = nierstenen 3. Delen = parten Verenigen = paren Vervelende = nare Rafelden uit = plozen Bergbloemen = Alpenrozen 4. Indische nachtlamp = pelita Takel = talie Plaats in Gelderland = Tiel Boot = tender Einde van een woord = eindletter 5. Voegwoord = sedert Zacht = teder Toespraak = rede Bedorven = verrot Iemand die zich niet aan de wet houdt = overtreder 6. Bevestigen (van papier) = nieten Kanteel = tinne Getal = tien Zich moeilijk uitend = Gevaar = 7. Paardrift = bronst Legering = brons Gezichtsbeharing = snor Deel = portie Vervoersmiddel = spoortrein 8. Verbijsterd = ontzet Kust = zoent Vroeger = toen Op grootste afstand = verste Een sociaal verbannen persoon = verstotene 9. Bevoegd = erkend Draaien = keren Omlaag = neer Internetmedium = Predicaat = 10. Braken = kotsen Knuppel = knots Houten staaf = stok Europese vrouw = Turkse Muzikale compositie = orkeststuk Antwoord zesletterwoorden: M E P P S N B O E K (Nummer 2 klopt niet, net als nummer 5) Twee antwoorden tienletterwoorden: T N A E O . S . V . O
|
Verfstof = eosine
Rivier in Frankrijk = Seine Nasale reflectie = nies en Voegwoord = sedert Zacht = teder Toespraak = rede Ik zie echt zo snel niet wat het dan moet zijn, want rede en nies lijken mij te kloppen.
|
1.
Ethiek = moraal Mondeling = oraal Open plaats in een bos = laar Gave = talent Zuid-Italiaanse dans = Tarantella 2. Verfstof = eosine (O) Rivier in Frankrijk = Seine Nasale reflectie = nies Meerwaarden van kapitaal = renten Urinekristallen = nierstenen 3. Delen = parten Verenigen = paren Vervelende = nare Rafelden uit = plozen Bergbloemen = Alpenrozen 4. Indische nachtlamp = pelita Takel = talie Plaats in Gelderland = Tiel Boot = tender Einde van een woord = eindletter 5. Voegwoord = Zacht = teder Toespraak = rede Bedorven = verrot Iemand die zich niet aan de wet houdt = overtreder 6. Bevestigen (van papier) = nieten Kanteel = tinne Getal = tien Zich moeilijk uitend = geremd Gevaar = dreigement 7. Paardrift = bronst Legering = brons Gezichtsbeharing = snor Deel = portie Vervoersmiddel = spoortrein 8. Verbijsterd = ontzet Kust = zoent Vroeger = toen Op grootste afstand = verste Een sociaal verbannen persoon = verstotene 9. Bevoegd = erkend Draaien = keren Omlaag = neer Internetmedium = web-log Predicaat = welgeboren 10. Braken = kotsen Knuppel = knots Houten staaf = stok Europese vrouw = Turkse Muzikale compositie = orkeststuk Moppenboek; woest en avond. Niets gewonnen helaas. Pot blijft op 5445 euro.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wie Is De Mol? #1 DeMol | 23 | 21-02-2013 19:23 | |
De Kantine |
Wie is de mol? #2.1 Biertank 52 | 4 | 19-04-2009 22:42 | |
Films, TV & Radio |
Wie is de mol Pool - 2008 Fleurop | 364 | 11-03-2008 16:52 | |
Films, TV & Radio |