Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij mij zijn het meer reizen die ik een keer wil maken dan landen waar ik heen wil. En dan zit het zo:
1) In m'n eentje naar Portugal vliegen, in een maand interrailen dwars door Europa en dan vanuit Istanbul terug vliegen. 2) Met een vriendinnetje naar Amerika vliegen, een oude afgeragde auto kopen, zes weken lang ons helemaal kapot rijden lachen slapen verbranden drinken zwemmen praten filosoferen nog meer lachen lekke banden krijgen, de auto in een ravijn mieteren en weer terug vliegen. 3) Op zomerstage in Jordanië of Libanon of Tunesië of Marokko of iets soortgelijks. Met een beetje geluk volgende zomer! <3 4) Naar een willekeurig land waar het een béétje warm is een half jaar op een boerderij zitten en paarden temmen <3 (denk aan Australië, Nieuw-Zeeland, de VS voor mijn part, Portugal, Frankrijk, whatever, zo lang ze maar paarden & zomer hebben). Maar als 't over landen gaat doe ik het als volgt: 1) Brazilië 2) West-Afrika (ja weet ik veel welke landen daar allemaal liggen, ik wil erheen ![]() 3) Egypte (of een dergelijk land met de Sahara <3 Ik ben er verliefd op, en Afrika is zoo mooi) Ik wil reizen <3.
|
Verwijderd
|
Hmmmm.. De USA daar ga ik al heen dus die kan er vast vanaf. ^^ Al stond ie er niet op zie ik nu. Mijn huidige lijstje (zonder USA)
1. Het Verre Oosten (Thailand, China etc.) 2. Een koud land, maar dan ook een plek waat het écht koud is. Siberië, noord-Noorwegen.. 3. Een warm land, ik zat te denken aan Afrika. En verder is er niks waar ik heel graag heen wil. Al lijkt een wereldreis me heel spannend en geweldig. En ja ik fantaseer wel eens over een jaar studie in de VS. |
![]() |
|
1. Israel
2. India 3. Zuid-Afrika Ik wil dolgraag naar de Klaagmuur en de tempels van Israel. Desnoods als pelgrim (ik ben joods). India zie ik altijd in docu's en films en het lijkt me echt heel mooi.. Zuid-Afrika omdat het me heel speciaal lijkt...
||
Citaat:
Als je die mensen echt wilt helpen dan stort je het geld wat je voor die reis had betaald op de rekening van een echt goed doel. Zo'n reis (ik zit er op dit moment middenin overigens, dus ik zeg niet dat je het niet moet doen, het is een geweldige ervaring, voor mij is het ook onderdeel van mijn opleiding, en als les voor wat ik wil gaan doen als ik klaar ben met mijn studie) doe je meer voor jezelf dan voor die zielige mensjes daar. Als iemand die geen opleiding gehad heeft/ of uitgebreide ervaring in ontwikkelingssamenwerking danwel interculturele communicatie kun je echt niet veel betekenen voor die mensen. Of je moet toevallig arts zijn oid, en daar meteen aan de slag kunnen, maar zelfs dan is je hulp weinig structureel van waarde. Klinkt een beetje zeikerig dit, maar je moet beseffen dat dit ook gewoon iets is wat je voor jezelf doet, en niet zozeer voor de mensen daar. Zo'n reis is namelijk zwaar ineffecient, en vaak leg je nog veel druk op de lokale organisatie ook, omdat ze willen zorgen dat jij een geweldige ervaring hebt.
|
Op één staat Spanje! Niet dat ik er nooit ben geweest, integendeel. Maar volgend jaar voor de eerste keer op vakantie met mijn vriendin...naar Spanje natuurlijk!
![]() Zin in! Verder zou ik in de wat verdere toekomst samen met haar Brazilië/Argentinië/VS/Italië bezoeken! En nog veel meer, als het maar warm en gezellig is! |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Studeren |
De Studiebeurs (4 & 5 November 2009, In de IJsselhallen te Zwolle) Sheppard | 8 | 01-11-2009 12:37 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #23 Mobius | 500 | 10-08-2009 15:28 | |
Games |
GTA:san andreas almererulez | 51 | 29-09-2004 22:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Communisten: Nike voorbeeld goed ondernemerschap Unexplained | 40 | 05-12-2003 13:06 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |