Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Eerste keer aangeschoten 14 eerste keer helemaal van de wereld zo kk zat 15 en een half en toen had ik ook meer dan 24 bier op 2 grote flessen smürloff en nog wat oohja en ik weet 2 uur van de avond niet meer en de volgende dag kwam ik me bed niet uit dus jongens en meisjes doe dat niet na(zeker niet op gala xD)
||
Citaat:
![]()
|
ik was 15 toen ik voor het eerst aangeschoten was. geschikte leeftijd vind ik 18 op die leeftijd maak je een stuk minder schade aan je brein en ben je verantwoordelijker, maar dat het op 16 ligt vind ik prima want de minimumleeftijd op 18 zetten (of zelfs 21 in amerika) is onbegonnen werk.
|
![]() |
|
Ik reageer op de stelling dat iets afkeurenswaardig is omdat je je er anders door gaat gedragen. Of je zelf een keuze hebt in datgene dat er voor zorgt dat je je anders gaat gedragen is dan niet relevant.
Niet geheel correct omdat je met name met angst er zelf een heel grote hand in hebt of je bang bent, omdat de meeste angst voortkomt uit je gedachten, waar je dus zelf invloed op hebt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nou is bezopen niet hetzelfde als aangeschoten en als iemand alleen aangeschoten is vind ik dat niet zo erg. Maarja, ik ben zelf liever daadwerkelijk zeker genoeg om op iemand af te stappen, of om op dat podium te gaan staan dansen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik begon heel jong al met af en toe iets, maar dat was nooit veel. Ik denk dat ik met mijn eerste drankje 12 was. Gelukkig kon ik altijd belachelijk goed tegen drank. Ik denk dat een groot deel van de mensen jong experimenteert met drank, maar, dat hoort erbij toch?
Vanaf mijn 15e ben ik meer gaan drinken, en op mijn 15-en-een-drie-kwartste (maandje terug ![]() En dan moet je het nog verbergen als je thuiskomt (Compleet met ondergekotst shirt en schele blik). Dat lukte nog ook. Ik ben denk ik een talent in doen of ik niet dronken ben terwijl ik lam ben. Goed, dat waren er dan ook 12 in een kort tijdsbestek.... |
![]() |
|
Het gaat mij er meer om hoe iemand zich gaat gedragen na het drinken van alcohol. Je hebt mensen die worden er heel vrolijk van, en die maken een soort toneelstuk van zichzelf. Die mensen kunnen wat mij betreft prima veel drinken zonder dat ik er last van heb.
Aan de andere kant heb je ook mensen die vinden zichzelf ineens heel tof en gaan andere mensen uitdagen, schreeuwen en vechten op straat enzo. Die mensen kunnen alcohol beter laten staan. Ontopic: ik dronk voor het eerst toen ik 15 was. Daarbij wil ik naar aanleiding van dit topic nog even opmerken dat op zijn tijd van de kaart zijn (voor mij iig) zeker wel positieve effecten heeft. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je even weg ben geweest van heb je weer veel meer zin in het dagelijks leven dan dat je week na week in dezelfde sleur zit. Zo werkt het bij mij iig. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Eerste aanraking met alcohol (waarvan er nog verhalen bestaan): een jaar of 2 of 3; ik had de restjes van het apperitief thuis opgedronken. Het meer bewuste drinken van toen ik een kind was, ik geloof dat ik toen ergens tussen 10 en 12 moet geweest zijn. De eerste keer echt dronken pas toen ik 15 of 16 was (een hoop gratis mojito's met rietjes) en sindsdien gebeurt dat nog wel vaker, maar dan zonder rietjes (dat heb ik ondertussen dan toch al geleerd).
|
![]() |
ik ben vant weekend voor het eerst een beetje lam geweest. ik dronk 5 bier en 1,5 wijn in 1 uur (dat doe ik niet weer, bier en wijn samen = misselijk...). toen ik naar huis liep (t was een feest van vrienden een paar straten verderop) was ik f*cking duizelig, en thuis had ik de neiging dat ik moest kotsen. wat een kk-gevoel zeg.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was 13/14 ofzo toen ik voor het eerst alcohol ging proberen, 15 ongeveer voor't eerst aangeschoten en ik ben eigenlijk maar een paar keer echt dronken geweest op mijn 17de. Nu drink ik eigenlijk totaal niet meer, ik zie het 'nut' en de 'leuk' ervan niet echt. Ik vind dat als je alcohol wilt drinken 16 wel een geschikte leeftijd is.
Als ik zoal zie wat twee van mijn zusjes uitgespookt hebben op een veels te jonge leeftijd, mja, daar word je gewoon verdrietig van. Ik vind dat je als je wat verder in de pubertijd bent en wat ouder word, klaar bent met de middelbare etc. je beter beslissingen kunt nemen en sowieso, dronken kindjes... dat kan niet goed voor je zijn. 16 is best dus Laatst gewijzigd op 03-07-2009 om 12:14. |
![]() |
|
![]() |
Ik dronk op mn 11/12e shendy, daar zit echt amper alcohol in. Daarna begon ik pas echt met drinken op mijn 14e en dat was alleen met feestjes/uitgaan. Dus echt 1 keer in de maand een keertje
![]() |
![]() |
|
Ik liep als klein kind al met maltbiertjes rond en mocht slokjes van mijn vader proberen of wijn met water.
En vanaf mijn 15e (?) tot mijn 17e ofzo heeft mijn moeder me steeds slokjes wijn ed laten proeven maar ik vond alles vies. Meer dan slokjes heb ik dan ook nooit gehad en ben nog nooit aangeschoten of dronken geweest. Ik wil dat eigenlijk ook nooit worden omdat ik het toch een beetje eng vind. Ik wil graag mezelf in de hand houden. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Hoewel het natuurlijk altijd een keer kan gebeuren en het dan misschien helemaal niet eng blijkt te zijn, maar de gedachte staat me nu gewoon niet aan. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Interview alcohol!!! svdzee | 32 | 14-11-2009 23:16 | |
Drugs & Alcohol |
hoe oud voor blowen? Anetj | 66 | 14-11-2005 21:34 | |
Drugs & Alcohol |
blow enquete...zou je willen invullen please? evanescence | 73 | 09-07-2005 22:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Lizelotte (nieuw verhaal) Soapsie | 420 | 24-12-2004 10:51 | |
Verhalen & Gedichten |
niet zelf geschreven, maar Verwijderd | 13 | 25-03-2004 22:08 | |
Drugs & Alcohol |
POLL: Jouw Ervaring Met ...? AXE | 110 | 23-08-2003 17:51 |