Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
idd, dat de overheid eens biologische veeteelt promoot:
- het vlees is van beter kwaliteit (nee ik heb geen bron, maar gooi het maar eens gewoon in de pan) - die beesten vreten geen gemalen soortgenoten, maar gras ed. - je steunt kleine ondernemers, want dat zijn ecologische boerderijen nog vaak.
||||
Citaat:
![]() Citaat:
of dat verder echt zo is, is een tweede. Citaat:
maar dat is allemaal glazen bol kijken.
||
Citaat:
oftewel met dat boek word of blijf je een vegetarier (als in iemand die nooit vlees eet uit principe -> zeloot) maar nogmaals tis nogal lastig om hier zinvol over te babbelen want het is maar een fucking boekje met recepten (neem ik aan), hoe overbodig ook.
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je dan een land als ghana neemt zou meer nederduits kalfsgehakt misschien juist wel goed zijn voor die arme diertjes. afhankelijk van welke dieren je precies wilt redden. Citaat:
![]() Citaat:
alles op 1 punt zou een illusie inhouden maar het is zeker een goed idee om meer aan gezondheidszorg dan aan dierenleed of veganisme te besteden m.i. maar in de zorg moest vooral geen overheidsbemoeienis en ook zo snel mogelijk verkocht worden ![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-04-2009 om 12:08. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
en al kwam het beide uit landbouw en milieu dan is dat pas het overkoepelende potje. geld wordt toch vrij specifiek gereserveerd. Citaat:
(net zoals we geen hol aan een jsf hebben als er morgen een komeet op aarde crasht; misschien is dat wat minder geitenwollesokkerig voor jou ![]() maar voordat we offtopic gaan: het ging mij er om dat er geld in verschillende potjes zit. en als één project belangrijker is dan het andere, wil dat niet zeggen dat het andere niet gefinancierd moet worden.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Je bereikt gewoon zoveel meer met een groot budget. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() en natuurlijk bereik je meer met een groot budget, maar er staan meerdere projecten op de agenda van de regering (wat op zich logisch is). "deze regeerperiode is er geen onderwijs, want we willen de zorg verbeteren" ik voorzie enkele haken en ogen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien ís het ook goed voor het milieu. Wat betreft gezondheid: voor vegetariërs is zo'n boek gezond omdat ze op deze manier weten hoe ze toch noodzakelijke voedingsstoffen binnen kunnen krijgen. Voor vleeseters is het gezond omdat een paar keer per week vegetarisch eten goed voor je is. Dat is wel bekend, maar veel mensen laten zich tegenhouden door de vermeende smakeloosheid van vegetarisch eten, en daar kan zo'n boek natuurlijk verandering in brengen. Verder wordt er natuurlijk niemand vegetariër dóór dat boek.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() niet iedere stuiver van de overheidsuitgaven zal in jouw persoonlijke voordeel/interesse uitgegeven kunnen worden.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
de overheid is er ter bescherming van de burgers, en slechte voeding is een gevaar. aangezien jij en ik de mensen met een slecht eetpatroon niet gaan overtuigen van de gevaren voor henzelf, en voor de samenleving (primair: stijgende ziektenkosten), moet iemand anders het doen. de overheid lijkt mij een geschikte kandidaat. ik ben ook niet per se voor overheidsbemoeienis, maar er is een heel grote groep Nederlanders die niet voor zichzelf kan zorgen. aangezien ik die problemen niet op mijn bord hoef later, zal er toch structureel ingegrepen moeten worden. Citaat:
![]() Citaat:
||||||||
Citaat:
Als het bij jami oliver werkt ![]() Wat ouders doen is voor de rest hun zaak; ik kreeg vroeger meestal gewoon goed te eten, dat er ook zwijntjes rondlopen die volgepropt worden met een aanstormende dichtslibbende kransslagader is niet echt mijn verantwoording. Bovendien verkies ik scholen omdat dat de plek is waar je tevens het meeste hebt aan goede voedingsstoffen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
al kan je natuurlijk een algeheel verbod op fastfood doorvoeren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien is het hypocriet om te gaan balken terwijl je toestaat dat scholen een soort verkapte snackbars zijn. Werkelijk ik heb nog nooit wat fijners meegemaakt dan in mijn tijd in groot brittanië en op het MSTC waar we tussen de middag een warm bord kregen. gezellig met z'n allen gezond voedsel waarna je energie weer volledig is bijgevuld.
|
ontbossing voor vlees
Uitgegeven: 28 april 2009 17:32 DEN HAAG - Milieudefensie begint voor de tweede keer een campagne voor de brulaap, capibara (neefje van de hamster) en de papegaai. Hun leefgebied in Zuid-Amerika wordt kleiner door oprukkende sojaplantages. De oerwouden worden omgehakt voor goedkoop vlees. De supermarkt profiteert van veevoersoja die in ontboste gebieden wordt verbouwd, aldus de milieugroepering. Vleesbakje Die vroeg dinsdag bij de aandeelhoudersvergadering van Ahold aandacht voor dit probleem. Vanaf nu volgen onder meer radiospotjes en posters waarop de kop van een brulaap in een met plastic afgedekt vleesbakje is te zien. Als hamsters verklede actievoerders informeren bij supermarkten het publiek over de capibara, een bedreigde soortgenoot. Albert Heijn De milieugroepering probeert vooral bezoekers van supermarktketen Albert Heijn ervan te weerhouden 'goedkoop' vlees te kopen. De keten was vorig jaar ook het mikpunt voor een vergelijkbare campagne. Vaag Toen dreigde het concern met juridische stappen, waarna de acties en spotjes op de radio werden opgeschort. Uiteindelijk gingen beide partijen om tafel. Die gesprekken leverden volgens Milieudefensie echter weinig op. "AH heeft alleen vage toezeggingen gedaan", zo zei een woordvoerder. Duurzame vis De groepering richt de pijlen vooral op AH, omdat hij de grootste is en een goede naam heeft op het gebied van duurzaam. Ze vindt dat de supermarkt meer verantwoord vlees en meer vleesvervangers moet verkopen. "Per 2010 ligt er in de supers alleen nog duurzame vis. Wat met vis kan, kan ook met vlees", aldus de woordvoerder. © ANP
|
Ja Milieudefensie, als je volslagen nonsens claimt, dan krijg je nu eenmaal vage antwoorden. Een realistisch standpunt innemen is daartegen een probaat middel.
Verder moeten ze eens ophouden met zo gestoord en betuttelend te zijn. Ik bepaal zelf wel wat ik koop, dan hebben die geitenwollensokken van Milieudefensie gewoon lekker hun mond te houden en in hun kraakpand te blijven.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
gestoord, want...? betuttelend, want...? een realistisch standpunt is...? (en waarom lees ik toch weer een waardeoordeel in een onschuldig woord als "geitenwollensokken" en "kraakpand"?) schreeuwen doe je morgen maar op het Rembrandtplein, hier graag een beetje steekhoudende verhaaltjes. hoe dan ook: ik vind dat de Nederlandse consument wel eens mag weten wat hij op zijn bord krijgt. Gewoon omdat veel mensen echt geen flauw idee hebben waar ze zich de hele dag mee vol proppen. Aangezien ik er nog steeds op tegen ben dat de overheid als enige informatie mag verschaffen, zie ik niet in waarom Mileudefensie geen aandacht mag vragen voor deze kwestie.
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
lijkt me een aardige ouderdomsziekte; Citaat:
Citaat:
Daarnaast hebben ze in dit geval natuurlijk deels gelijk (niet alleen in veevoer zit soja) en zullen de meeste mensen bij MD vast met de juiste intentie handelen, dat de manier waarop het gaat niet ideaal is alá, maar goed daarom won ahold ook het kort geding. Het is hoe dan ook goed om beide extremiteiten te horen aholds overtrokken standpunt en MD's overtrokken standpunt, het ergste wat kan gebeuren is dat mensen zich misschien eens inlezen en wat jij "een realistisch standpunt" noemt vormen. Verder is de "wet voorschrijven" toch echt iets dat den haag doet en niet MD ![]()
Laatst gewijzigd op 29-04-2009 om 13:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|