Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
een (EN 149:2001) FFP2 klasse respirator is geschikt om t griepvirus buiten te houden. N95 klasse is amerikaanse standaard en gelijk aan de europese FFP2 http://en.wikipedia.org/wiki/Respirator http://www.surviveall.co.uk/shop/home.php?cat=254 http://www.latimes.com/news/nationwo...,4722242.story deze dus. maar elke met die classificatie will do ![]() (www.mondmaskers.nl) ik heb er iig 2 van de uni meegeklauwd ![]()
Laatst gewijzigd op 29-04-2009 om 19:56. |
![]() |
|
who heeft zojuist phase5 ingesteld dus het is officieel een pandemie
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8025931.stm
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
En fase 15;
"Hookee will be dropped off at a deserted island with all the surviving gorgeous women. If he's infected or if there are no relevant women available, what the hell, we hand over the planet to the apes." Fijne dag nog luitjes, veel plezier vandaag, ik blijf uit de buurt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo snel mogelijk ziek worden en behandeld worden met een redelijk grote kans op genezing, of later ziek worden als veel mensen het hebben en wanneer alle geneesmiddelen op zijn. Ik twijfel ![]() Btw, als je nu als een kluizenaar gaat leven en geen antistoffen hebt, en volgend jaar komt de volgende griepgolf dan krijg jij de volle lading terwijl de rest antistoffen heeft. You can run, but you can't hide. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Tsja, was een kwestie van tijd
![]() Hmm, koninginnedag is ook afgelopen geloof ik: http://www.nos.nl/nosjournaal/artike..._ongeluk.html# Bizar.. Laatst gewijzigd op 30-04-2009 om 11:33. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() wat betreft Nederland: het maakt het gevaar voor ons niet concreter dan toen het gisteren nog wel in Duitsland, maar niet in NL; ziektes doen niet aan culturele/politieke grenzen. Het klinkt alleen enger. nog een toevoeging over het "wat kan ik zelf doen" (had een mooie briefing in het kader van de vogelgriep tijdje terug ![]() Hygiëne is het belangrijkste. - was na ieder contact (met mensen, eten, dieren, eigen slijmvliezen) je handen met water en zeep (of >60% alcohol) * doe sierraden af * gebruik voldoende stromend water (ook voor je de zeep gebruikt) * 10 sec schrobben met zeep * laat een zeepblok goed drogen tussen verschillende wasbeurten * besmet je handen niet opnieuw bij het uitdraaien van de kraan - als je zakdoeken, mondkapjes, luiers, ed. weggooit, verpak ze dan eerst in een plastic zakje. - bereid je voedsel goed (70+ graden en paar minuten koken/bakken) - was bestek en servies zorgvuldig
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() - Finally, I want to clarify that I did not, and do not feel that the media is intentionally misleading anyone; rather, I think that this is a confusing, rapidly evolving situation, and it is easy for even trained professionals to become confused about the subtle distinctions between microbiologic confirmation and clinical diagnosis. I applaud the judicious, thoughtful reporting I have been seeing. I think the media has been by and large very responsible and helpful throughout this epidemic. Likewise, the Health Department and CDC are not misleading anyone, I think that again, the same technical communication issues apply. - Now, I'm off to see two more, potential cases Be safe and Be Well! Best, Marcus L. Gitterle, MD Emergency Department Medical Director http://healthsense.squarespace.com/j...ate-43009.html
||
![]() |
Citaat:
mooi, dan zijn we het eerst van die trieste mensen af. niets zo lekker voor zo'n virus dan om zich te nestelen in een ruw oppervlak, dichtbij de mond ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En dat terwijl ik zelf een ernstige vorm van Youp van het Hek-complex heb en een felle hekel aan snobs en kakkers.
||
![]() |
Citaat:
mensen die andermans gezondheid niet serieus nemen door een gevaarlijk virus moedwillig te gaan huisvesten... ook daar kan ik minder om huilen dan om mensen die onze vorstin een warm hart toe dragen. ook heel vreemd gedacht van mij, ik weet het. mensen die geld verdienen aan, en mode maken van, het feit dat er tientallen/honderden doden zijn gevallen door de Mexicaanse griep... laat ik zeggen dat ik iedere Apeldoorner een tweede vaccin zou geven, voordat ik de voorraad ga verspillen aan dat soort mensen. (en ja, ik weet dat hier heel veel medicijnfabrikanten geld aan verdienen, maar jij weet ook dat dat wat anders is) als je bedenkt wat we eigenlijk (volgens sommige) zouden moeten doen bij een Fase 5 van een dodelijk virus, dan zou je mensen die zo denken (mode maken van de situatie) allemaal opsluiten omdat ze een gevaar vormen voor de mensen om hen heen. dit gaat niet om "leuk" of "duf" dit gaat om volksgezondheid.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
op het moment dat (of beter: als) er een echte pandemie uitbreekt met een dodelijk virus, dan is het niet in acht nemen van je gezondheid gevaarlijker voor de mensen om je heen dan een pistool.
|
nou ja ik zorg iig voor mezelf zodat ik niet afhankelijk ben van de mondkapjes van een ander. interesseert me verder bar weinig wat andere mensen, shit ik hoop zelfs dat er veel mensen zijn die er schijt aan hebben. beetje filtering kan geen kwaad zo nu en dan.
||
![]() |
Citaat:
b. mondkapjes kunnen de directe verspreiding bij bijv. niezen beperken. wil je het mondkapjesgebruik echter enigszins zinvol houden, dan gebruik je een kapje hooguit één dag en gooi je het daarna - afgesloten verpakt in plastic - weg. tegenhouden niet, beperken mogelijk.
||
Citaat:
![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() En die fabrikanten zijn vast anders want die doen het niet om het geld maar voor de mensheid, daarom zijn is die medicatie ook zo goedkoop en verdienen ceo's bij dat soort bedrijven bijna niks. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() voor de rest spaar ik me de moeite om hier op in te gaan, als je het niet erg vind. maar die laatste schilder ik even op een tegeltje, als het mag ![]()
Laatst gewijzigd op 09-05-2009 om 16:31. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
We ademen H2O en CO2 uit; volgens mij ligt dat in de picometers (10E-12). Het SARS-virusdeeltje is 100 nanometer (10E-9) groot. Zo groot is een virusdeeltje van de Mexicaanse griep ook ongeveer. Inderdaad hebben de goede N95 filters maar een filtervermogen tot 200/300nm, toch wordt hier beweerd dat ze een 95% effectiviteit bieden. Misschien heeft het te maken met de "labyrinthfactor", het virus blijft erin hangen, terwijl de veel dunnere lucht erlangs kan. De surgical masks bieden een beduidend lagere bescherming, is ook alleen maar bedoeld tegen bloedspetters enz.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|