Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2009, 13:26
Verwijderd
Wat maakt volgens jou dan een goed liedje?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2009, 13:34
Verwijderd
Muziek hoeft toch ook niet perse "brilliant" te zijn om er van te genieten, je luistert het voor je plezier, niet om intellectueel te doen imho.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Muziek hoeft toch ook niet perse "brilliant" te zijn om er van te genieten, je luistert het voor je plezier, niet om intellectueel te doen imho.
Irrelevant. Verschillende personen halen op verschillende manieren plezier uit hun muziek.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 14:11
Verwijderd
Hm, daar heb je wel gelijk in. Mijn punt is dat muziek die minder technisch of complex is, niet meteen wil zeggen dat het een slechte band is.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 14:25
Ymir
Ymir is offline
Dat hangt van je invulling van 'slecht' af, al is dit wel heel erg zeiken op semantiek.
Voor de een is 'slecht' hetzelfde als 'technisch minder kundig' terwijl voor de ander 'slecht' is dat ie er niet lekker op kan boerenhossen
Oud 16-06-2009, 18:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat maakt volgens jou dan een goed liedje?
Dat is niet zomaar even samen te vatten. Dingen als een mooie melodie en emotie zijn belangrijk, maar zo subjectief, daar is weinig over te zeggen. Objectiever: compositorisch knap (en dat kan ook knap in zijn eenvoud beteken), innovatief, technisch goed gespeeld.
Oud 16-06-2009, 20:41
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Britney Spears en 50 Cent hebben ook tig hits.

En nee, een pakkende melodie is inderdaad niet altijd gemakkelijk, maar ik vind het op zich ook geen verdienste. Wat heb je nou aan alleen maar pakkend. Trouwens, vrijwel alle popmuziek die in de top40 staat is in de eerste plaats pakkend. De hook is het belangrijkste ingrediënt van een popliedje, en meestal werkt ie ook wel en blijft zo'n ding even in je hoofd zitten, maar je gaat me niet vertellen dat alle schrijvers van top40-nummers briljante componisten zijn.
De hits van Queen afdoen als 'alleen maar een pakkend melodietje' doet ze mijns inziens tekort. De meeste huidige top40-nummers zijn compositorisch erbarmelijk slecht, maar de meeste nummers van Queen zijn compositorisch verre van slecht.

Britney Spears en 50 Cent werken voor ieder album samen met nieuwe songschrijvers en producers en schrijven zelf niets of vrijwel niets aan de muziek, dus die vergelijking gaat natuurlijk niet op. En ik vraag me sowieso bij de meeste van hun hits of iemand ze over tien jaar nog kent.
Oud 16-06-2009, 23:48
Verwijderd
Citaat:
En ik vraag me sowieso bij de meeste van hun hits of iemand ze over tien jaar nog kent.
Britney gaat helaas onderhand al 10 jaar mee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten