Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2009, 22:45
Broeder
Broeder is offline
Bestaat "breezertaal" eigenlijk überhaupt nog wel? Iedereen doet er wel zo panisch over, maar ik zie het nooit (meer) ergens.
Oud 16-06-2009, 16:16
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Breezertaal wordt hooguit nog gebezigd door mensen die grappig denken te zijn door er de spot mee te drijven. d/t foutjes kunnen me niet zoveel schelen (ik probeer ze zelf wel te voorkomen), maar "me" in plaats van mijn en "is" in plaats van eens vind ik wel vervelend. Vooral omdat er echt veel mensen zijn die het verschil niet meer zien. Aan de andere kant is het je eigen probleem als je overkomt als een randdebiel dus maak ik me er niet echt druk over. Dingen als w88 in plaats van wachten zou ik zelf niet zo snel gebruiken maar dat snap ik dan nog wel. Hea i.p.v. hè en ss i.p.v. is dan weer niet.
Oud 23-06-2009, 14:36
Verwijderd
Ik praat altijd met mijn vriendinnen in het nederlands gemixt met duitse engelse en franse zinnetjes. We vinden het leuk klinken en zo leren we de taal ook nog een beetje xD
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 22:08
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Bestaat "breezertaal" eigenlijk überhaupt nog wel? Iedereen doet er wel zo panisch over, maar ik zie het nooit (meer) ergens.
Ik wou net zeggen, die shoebuddy leeft nog in 2005. Welke trend ontdekt hij hierna, sarcasme?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 22:31
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Ik wou net zeggen, die shoebuddy leeft nog in 2005. Welke trend ontdekt hij hierna, sarcasme?
Lees mijn post tenminste, ik noemde verbreezering als een van de voorbeelden, en ik hoop natuurlijk ook dat de andere wantoestanden in taalgebruik dezelfde zachte dood sterven..

Of was je post sarcastisch
Oud 18-07-2009, 05:53
Vice
Vice is offline
Citaat:
Vaak is het inderdaad wel te begrijpen. Maar waarom zou je het fout doen als je het ook goed kan doen? Ik vind het dom overkomen. En ik vraag me dan ook vaak af of die persoon misschien geen onderwijs heeft genoten, of een beetje achterlijk is. Waarom zou je het fout doen als het ook goed kan? Meestal omdat het toch niet goed kan. Omdat de kennis van de eigen moedertaal te gering is.
Sorry hoor, maar ik vind het toch wel idioot om mensen die soms fouten maken gelijk een beetje achterlijk te noemen.
Oud 18-07-2009, 09:22
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
pfff, je zult ze de kost geven zeg. er staan nog genoeg accountjes volgespamd met breezah! hoor.

en sinds wanneer is sarcasme een trend?

@vice:

het ging over personen die min of meer met opzet fouten maken. of het in ieder geval niet goed doen, terwijl ze wel weten hoe het moet.
noem ze maar achterlijk hoor. taalvernachelaars!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 10:12
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Sorry hoor, maar ik vind het toch wel idioot om mensen die soms fouten maken gelijk een beetje achterlijk te noemen.
Dat ligt nét aan de fouten die gemaakt worden.
Oud 18-07-2009, 13:41
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Nou ja, als je 'rigoreus' of 'cassière' schrijft is het nog tot daar aan toe, maar als je niet eens correct een werkwoord kan vervoegen mag je dat best wel zeggen mijns inziens.
Oud 18-07-2009, 13:46
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:

''Ik ga laats boeke, kwam ik zo'n scotu tegen dus ik nog harder boek toch, je weet zelluuuuuf! Ben ik gebilt, shiiiiiit. Dat doet echt ****** zeer, toch, je weet!''

Tergend, uitschot!
Kan iemand dit vertalen trouwens?
Oud 18-07-2009, 19:56
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik bedoelde dat zeuren over andermans taalgebruik zo 2005 is. Net als sarcasme. En lelijke dingen leuk vinden omdat het "lekker fout" is.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 20:24
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik dacht dat dingen aan een bepaald tijdperk toekennen zoooo 2005 was..
Oud 18-07-2009, 22:46
Lychee
Lychee is offline
Spelling is het belangrijkste van een forum, dat weten jullie toch jongens!
Heb nog een prettige dag, beste mensen, ha ha! : -)
Oud 19-07-2009, 11:26
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Kan iemand dit vertalen trouwens?

"Ik reed laatst in mijn auto, toen er plots een politieagent verscheen. Dus ik ging harder rijden, snap je? Toen heeft die aardige man mij op de bon geslingerd, au!

Vervelend, boefje!"

zeer vrij vertaald dan.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 12:50
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
"Ik reed laatst in mijn auto, toen er plots een politieagent verscheen. Dus ik ging harder rijden, snap je? Toen heeft die aardige man mij op de bon geslingerd, au!

Vervelend, boefje!"

zeer vrij vertaald dan.
Wauw! Dat had ik er echt niet uitgehaald!
Oud 19-07-2009, 22:46
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
[afbeelding]
Ik dacht dat dingen aan een bepaald tijdperk toekennen zoooo 2005 was..
Goeie comeback.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 22:46
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:

Vervelend, boefje!"

zeer vrij vertaald dan.
Ja, dat is wel erg vrij.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 18:26
blauwbilgorgel
blauwbilgorgel is offline
Ik erger me daar ook heel erg aan. Op msn en gewoon in de praktijk.
Dan zeggen ze: Ik moeten weg ofzo, of allemaal afkortingen, daar erger ik me eigenlijk dood aan. Maar dat zeg ik dan maar niet(heel af en toe) omdat ze dan beginnen te zeuren dat ik me niet zo moet aanstellen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Ik erger me daar ook heel erg aan. Op msn en gewoon in de praktijk.
Dan zeggen ze: Ik moeten weg ofzo, of allemaal afkortingen, daar erger ik me eigenlijk dood aan. Maar dat zeg ik dan maar niet(heel af en toe) omdat ze dan beginnen te zeuren dat ik me niet zo moet aanstellen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 14:32
obiwan
obiwan is offline
Hoewel 'k me zelfs erger aan d/t-fouten snap 'k best dat dat een beetje er 'over' zou gaan om daar op te vitten of zo... Maar van die populaire half Nederlandse (of kwart Nederlandse) taal vind 'k echt ver-schrik-ke-lijk!! Daar erger ik me enorm aan!!
Oud 23-07-2009, 17:02
Knipschaarkiwi
Knipschaarkiwi is offline

Is een teken des tijds. (dat boek is trouwens een aanrader)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 14:00
Noddy
Noddy is offline
Ik erger me dood aan breezertaal, maar verder lig ik er niet wakker van. 'Hun' in plaats van "hen" of iets dergelijks... tsja, jammer dan.
Ik vind dat ik de Nederlandse taal goed beheers, maar natuurlijk zeg ik ook weleens iets verkeerd. Ik ken mensen die me dan onderbreken om me te verbeteren. Kom op zeg! Niemand is perfect.

Deze is trouwens wel erg leuk.

Oud 29-07-2009, 11:14
Broeder
Broeder is offline
Waarom is dat natuurlijk? Je doet net alsof de Nederlandse taal iets enorm ingewikkelds is. Als iemand je op fouten attendeert is het doorgaans óf een hele domme fout óf een fout die je telkens opnieuw maakt. Daar kan diegene ook niets aan doen.
Oud 29-07-2009, 12:55
Verwijderd
slang > nl
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 19:15
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Waarom is dat natuurlijk? Je doet net alsof de Nederlandse taal iets enorm ingewikkelds is. Als iemand je op fouten attendeert is het doorgaans óf een hele domme fout óf een fout die je telkens opnieuw maakt. Daar kan diegene ook niets aan doen.
Dat is natuurlijk omdat iedereen weleens een fout maakt. En als diegene er niets aan kan doen, waarom dan de moeite nemen om iemand op fouten te attenderen?

Een paar jaar geleden vond ik het ook heel tof om mensen te verbeteren. "Beter dan! Niet beter als!" etc. Maar kom op zeg, er zijn toch wel betere dingen om je druk over te maken? Oke, het kan heel irritant zijn, maar ik ga geen tijd steken in andermans taalfouten. Het is vermoeiend en de meeste mensen zullen er echt niet beter Nederlands van gaan spreken.
Ik lig er niet wakker van, ook niet als ik zelf een fout maak.
Oud 15-08-2009, 10:40
theladyroos
theladyroos is offline
nou ik gebruik het soms ook
maar dat doe ik niet exspress
maar dat gebruik ik meestal als ik snel wil typen
maar meestal haat ik die breezertaal ook als mensen het tegen me zeggen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2009, 19:38
Silo
Silo is offline
Ik erger me best wel aan spel- en taalfouten en ik corrigeer ook mensen als ze bijvoorbeeld 'hun' verkeerd gebruiken, 'zei' i.p.v 'zij' gebruiken of als ze 'dan/als' door elkaar halen... Ik kan me voorstellen dat mensen dat vervelend vinden . Verder kan ik breezertaal en msn-taal totaal niet uitstaan, maar ik zal niet op iemand vitten als hij/zij een t vergeet of een woord verkeerd typt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten