Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2009, 13:11
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Dit topic gaat over een lifestyle thema dat de laatste jaren steeds populairder lijkt te worden. Het ver-MSN'en/ verbreezeren/ ver-SMS'en van het geschreven Nederlandse taalgebruik. meestal gaat het gepaard met de verdediging dat ze best Nederlands kunnen, maar in de praktijk blijkt dit ook niet naar voren te komen.

Mijn vraag is: Waarom zou je incorrect Nederlands gebruiken in je communicatie? Is het een statement dat je wil maken? Is het stoer? Ik ben benieuwd.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2009, 14:18
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ik bedien me het liefst van een beetje normaal taalgebruik maar ik vind bijvoorbeeld hoofdletters overdreven op een forum als dit. mensen die prat gaan op hun correcte taalgebruik en andere spellingsnazis begrijpen het niet zo goed naar mijn mening. in eerste instantie gaat het nog altijd om de inhoud.

bij het schrijven van een formele brief of een paper oid moet je er uiteraard wel op letten omdat correct taalgebruik dan getuigt van een zorgvuldigheid die verder in het dagelijks leven vrij onbelangrijk is.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 14:39
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Nou ik vind breezertaal op fora en msn heel irritant. Ik gebruik wel msn taal, maar dan gebruik ik 4 ipv 'voor' of u in plaats van 'you', dat soort dingetjes.
Ik haat breezertaal. Is echt niet nodig en maakt makkelijk lezen alleen maar moeilijk.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 14:49
Verwijderd
Ik kan moeilijk in woorden uitdrukken hoe koud het me laat.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 16:45
RupertTM
Avatar van RupertTM
RupertTM is offline
Breezertaal is gewoon vervelend, met sms/msn taal heb ik niet zo veel problemen mits een gemiddeld persoon het nog maar kan begrijpen. Waar ik wel een hekel aan heb is de belabberde uitspraak op straat. Gewone jongens en meiden die vanaf hun geboorte Nederlands is bijgebracht beginnen plots Nederlands te spreken alsof ze net 2 weken les in de taal hebben..
__________________
When she walked in dressed in black, I had a heartattack!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 16:53
sabrosa
Avatar van sabrosa
sabrosa is offline
Moet iedereen lekker zelf weten, vind het altijd zo flauw als toevallig iemand hier komt en ver-msnt typt, dat er meteen word gedaan alsof we er niks van begrijpen terwijl iedereen heus wel snapt wat die persoon bedoelt. Ik doe het liever niet, maar als ik geen zin heb om correct Nederlands te typen doe ik dat ook lekker niet, waarom zou ik daar rekening mee houden. Beetje flauw ook als iemand een typfout maakt dat meteen heel het forum dr over gaat bitchen, laten we elkaars postgeschiedenis bekijken van 5 jaar geleden, komen we vast ook hele leuke dingen tegen .
__________________
we won't need legs to stand.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 18:09
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Ik doe mijn best, mijn grammatica is echt heel slecht tegenwoordig, vaak lukt het me gewoon niet om neer te zetten wat ik denk. Hippe afkortingen enzo gebruik ik niet.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 18:12
sabrosa
Avatar van sabrosa
sabrosa is offline
~!!~
__________________
we won't need legs to stand.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 18:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
'afkortingen' en dergelijke vind ik meestal niet eens zo erg. Ik erger me vaker aan jongeren die praten als een hybride mocro-surinamer.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 18:32
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
'afkortingen' en dergelijke vind ik meestal niet eens zo erg. Ik erger me vaker aan jongeren die praten als een hybride mocro-surinamer.
Weet je wat pas erg is? Hier wonen veel oude Marokkaanse allochtonen die gebrekkig Nederlands spreken, maar zich toch goed verstaanbaar maken, maar dan krijg je af en toe van die autochtone Nederlanders die dan op dezelfde manier terug gaan praten, omdat ze anders denken dat ze het niet begrijpen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 18:58
sabrosa
Avatar van sabrosa
sabrosa is offline
Haha ik weet precies wat je bedoeld.
__________________
we won't need legs to stand.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 20:28
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Bij degenen die ""breezer""taal schrijven is het tenminste overduidelijk dat het expres gedaan wordt. Ik erger me meer aan mensen die afgeven op ""breezers"" maar zelf nog niet eens werkwoorden kunnen vervoegen. Dan ben je pas echt achterlijk.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 22:06
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Moet iedereen lekker zelf weten, vind het altijd zo flauw als toevallig iemand hier komt en ver-msnt typt, dat er meteen word gedaan alsof we er niks van begrijpen terwijl iedereen heus wel snapt wat die persoon bedoelt. Ik doe het liever niet, maar als ik geen zin heb om correct Nederlands te typen doe ik dat ook lekker niet, waarom zou ik daar rekening mee houden. Beetje flauw ook als iemand een typfout maakt dat meteen heel het forum dr over gaat bitchen, laten we elkaars postgeschiedenis bekijken van 5 jaar geleden, komen we vast ook hele leuke dingen tegen .
Okee, je bent dus wel zo'n hippie die vind dat iedereen elkaar moet respecteren en dat je lief moet zijn voor elkaar enzo, maar als het merendeel van een forum het zwaar irritant vind als iemand MSN-taal gebruikt, doe jij 't lekker toch, want 'waarom zou je daar rekening mee houden'. Dat is een beetje met twee maten meten he. Respect en verdraagzaamheid me reet.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 22:18
sabrosa
Avatar van sabrosa
sabrosa is offline
Chick wat zeur jij nou, als ik geen zin heb om correct grammaticaal Nederlands te typen doe ik dat niet want jullie begrijpen me toch wel of er nou een -dt of een whatever achterstaat en dat het sneu is als mensen daarover gaan zeuren, dat was mijn punt. Plus zie jij mij ergens MSN-taal spreken, plz ga eerst mijn posts lezen voordat je loopt te oordelen want je hebt er duidelijk geen pap van gegeten meisssieeeee En ik hoef je reet niet.
__________________
we won't need legs to stand.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 22:22
sabrosa
Avatar van sabrosa
sabrosa is offline
En ik hoef echt niet lief tegen iedereen te zijn schattebout, als iemand mij met respect behandeld krijgt diegene respect en een normaal gesprek terug, als jij mij met trash behandeld en me met een blik aan kijkt van wat mot je nou kun jij die ook terug verwachten, dus bij deze Je kan niet altijd vriendjes zijn! Blijkbaar ken jij mij niet goedgenoeg dus ga mij niet de les lezen
__________________
we won't need legs to stand.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 22:40
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Weet je wat pas erg is? Hier wonen veel oude Marokkaanse allochtonen die gebrekkig Nederlands spreken, maar zich toch goed verstaanbaar maken, maar dan krijg je af en toe van die autochtone Nederlanders die dan op dezelfde manier terug gaan praten, omdat ze anders denken dat ze het niet begrijpen ofzo.


Je hebt hier trouwens af en toe zo'n verdwaalde Belg die een verhaal in fonetisch Vlaams typt, dat valt dan gewoon niet te begrijpen.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 22:46
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
En ik hoef echt niet lief tegen iedereen te zijn schattebout, als iemand mij met respect behandeld krijgt diegene respect en een normaal gesprek terug, als jij mij met trash behandeld en me met een blik aan kijkt van wat mot je nou kun jij die ook terug verwachten, dus bij deze Je kan niet altijd vriendjes zijn! Blijkbaar ken jij mij niet goedgenoeg dus ga mij niet de les lezen
Nou, schattebout, Ik ken je idd niet en ik zeg ook niet dat je lieft hoeft te zijn tegen iedereen. Je had alleen in dat streetstyle topic wel een behoorlijk Naïve 'omg why can't we all just get along?!' houding, waar ik nu weinig meer van merk.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 22:55
sabrosa
Avatar van sabrosa
sabrosa is offline
(K)!
__________________
we won't need legs to stand.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-05-2009, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Weet je wat pas erg is? Hier wonen veel oude Marokkaanse allochtonen die gebrekkig Nederlands spreken, maar zich toch goed verstaanbaar maken, maar dan krijg je af en toe van die autochtone Nederlanders die dan op dezelfde manier terug gaan praten, omdat ze anders denken dat ze het niet begrijpen ofzo.
Haha. ;D

Eerlijk gezegd laat het mij ook allemaal koud. Breezerachtige taaltjes kan ik met moeite ontcijferen, ken gelukkig maar weinig mensen die op die manier communiceren. Kortom, niets te klagen hier.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 12:39
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik heb meer problemen met onbewuste taalfouten. Mensen die het hebben over 'sexualiteit' of een 'lange afstandloper'. Maar bewust een beetje creatief zijn mag best.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 12:47
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Waar ik mij aan erger is het gebruik van het woord enigste ipv enige en veel mensen gebruiken 'hun ipv 'zij', zoals in de zin: Hun hebben dat gedaan :x. Zie je steeds meer. Wordt er tegenwoordig geen fatsoenlijk Nederlands meer gegeven op school?
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 15:05
jeweetweldinges
jeweetweldinges is offline
Citaat:
Waar ik mij aan erger is het gebruik van het woord enigste ipv enige en veel mensen gebruiken 'hun ipv 'zij', zoals in de zin: Hun hebben dat gedaan :x. Zie je steeds meer. Wordt er tegenwoordig geen fatsoenlijk Nederlands meer gegeven op school?
Ikan je verzekerne dat er geen fatsoenlijk neerlands meer opschool gegeven wordt
Had vaak een 3 voor spelling en dat was dfan gewoon OK hoofdstuk klaar
Spelfouten worden wel aangestreept maar niet foutgeteld enzo...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 16:08
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik erger me nogal aan d/t fouten. Zo moeilijk is het toch niet. Ook in reclames, advertenties en memo's op het werk kom ik regelmatig taal- en spellingsfouten tegen. En dan ook die zogenaamde nederlandse rappers, waar ik dan geen woord van versta omdat het geen nederlands is. Enigste, zowiezo, sowizo, au/ou, als/dan... daar kan ik me wel een beetje aan ergeren. Maar het wat ik echt het ergste vind zijn die mensen die je belachelijk maken als je 'Ik houd van jou' of 'jij houdt van mij' schrijft. Houd zou geen woord zijn... Die zullen wel nooit gehoord hebben van een stam of stam + t.

Edit; ook mensen die het woord seksistisch niet snappen lach ik uit.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 16:17
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Waarom zo elitair doen over taalgebruik, daar snap ik het nut niet van. Een beetje op internet laten zien hoe goed je kunt spellen... ik heb wel iets beters te doen. Jullie snappen nu toch ook gewoon waar ik het over heb? Btw taal evolueert, dus in principe kan alles goed zijn als je het zo bekijkt. We gebruiken nu toch ook niet meer dezelfde woorden en zinsconstructies als bijvoorbeeld 400 jaar geleden? /care
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 16:32
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Waarom zo elitair doen over taalgebruik, daar snap ik het nut niet van. Een beetje op internet laten zien hoe goed je kunt spellen... ik heb wel iets beters te doen. Jullie snappen nu toch ook gewoon waar ik het over heb? Btw taal evolueert, dus in principe kan alles goed zijn als je het zo bekijkt. We gebruiken nu toch ook niet meer dezelfde woorden en zinsconstructies als bijvoorbeeld 400 jaar geleden? /care
Vaak is het inderdaad wel te begrijpen. Maar waarom zou je het fout doen als je het ook goed kan doen? Ik vind het dom overkomen. En ik vraag me dan ook vaak af of die persoon misschien geen onderwijs heeft genoten, of een beetje achterlijk is. Waarom zou je het fout doen als het ook goed kan? Meestal omdat het toch niet goed kan. Omdat de kennis van de eigen moedertaal te gering is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2009, 16:40
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Vaak is het inderdaad wel te begrijpen. Maar waarom zou je het fout doen als je het ook goed kan doen? Ik vind het dom overkomen. En ik vraag me dan ook vaak af of die persoon misschien geen onderwijs heeft genoten, of een beetje achterlijk is. Waarom zou je het fout doen als het ook goed kan? Meestal omdat het toch niet goed kan. Omdat de kennis van de eigen moedertaal te gering is.
Er zijn toch gewoon mensen die niet goed kunnen spellen of die de regels niet snappen of het gewoon weg minder belangrijk vinden. Ik denk niet dat het dan maar een kwestie is van geen zin hebben.

Oh, en vanuit het oogpunt dat taal verandert, kun je eigenlijk geen fouten maken.
__________________
I love mittens made out of kittens

Laatst gewijzigd op 26-05-2009 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 18:06
jeweetweldinges
jeweetweldinges is offline
Zo kan je alles verklaran maar zo werkt dat natuurlijk niet. d of dt is gewoon lui en slecht aangeleerd op school zijn genoeg leraren ide het zelfd niet weten ze het zelf echt niet. Als/dan is iets wat over een aantal jaar denk ik niet meer bestaat alleen nog maar als watn dan is niet meer gebruikt zeg naar.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 19:54
Verwijderd
ik zou t liefste iedereen afmaken die gebrekkig nederlands praatte maar dat mag niet ofzo, en die straattaal is ook belachelijk
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 20:51
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Citaat:
Ik denk dat niet dat het dan maar een kwestie is van geen zin hebben.

Oh, en vanuit het oogpunt dat taal verandert, kun je eigenlijk geen fouten maken.
Dan wens ik jou veel succes bij het schrijven van een sollicitatiebrief (Mocht je ooit solliciteren)
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 22:04
RupertTM
Avatar van RupertTM
RupertTM is offline
Kleine spelfoutjes vind ik echt geen probleem, je zit hier toch niet op school. En met klein bedoel ik dan een -dt foutje o.i.d. Waar ik wel een hekel aan heb is dat zogenaamd populair verlept Nederlands praten, of typen in dit geval.

''Ik ga laats boeke, kwam ik zo'n scotu tegen dus ik nog harder boek toch, je weet zelluuuuuf! Ben ik gebilt, shiiiiiit. Dat doet echt ****** zeer, toch, je weet!''

Tergend, uitschot!
__________________
When she walked in dressed in black, I had a heartattack!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 22:11
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Waarom zo elitair doen over taalgebruik, daar snap ik het nut niet van. Een beetje op internet laten zien hoe goed je kunt spellen... ik heb wel iets beters te doen. Jullie snappen nu toch ook gewoon waar ik het over heb? Btw taal evolueert, dus in principe kan alles goed zijn als je het zo bekijkt. We gebruiken nu toch ook niet meer dezelfde woorden en zinsconstructies als bijvoorbeeld 400 jaar geleden? /care
Dat is ook een beetje het probleem met het Nederlands. Veel Romaanse talen zijn al 500 jaar praktisch hetzelfde. Ik snap niet waarom we dat in het Nederlands niet kunnen. Nieuwe woorden toevoegen snap ik best en misschien af en toe een kleine spellingwijziging om de logica te vergroten, maar om de taal nu aan te gaan passen omdat sommige mensen te dom zijn is een beetje pijnlijk. Vooral als ze het na alle wijzigingen nog steeds niet snappen.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 22:16
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Kleine spelfoutjes vind ik echt geen probleem, je zit hier toch niet op school. En met klein bedoel ik dan een -dt foutje o.i.d. Waar ik wel een hekel aan heb is dat zogenaamd populair verlept Nederlands praten, of typen in dit geval.
Dat is geen klein foutje, dat is een kernonderdeel van de grammatica. En er is niets elitairs aan goed spellen, het is gewoon jezelf niet voor gek zetten.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Dat is geen klein foutje, dat is een kernonderdeel van de grammatica. En er is niets elitairs aan goed spellen, het is gewoon jezelf niet voor gek zetten.
Subjectief.

Mensen die zich druk kunnen maken over dit soort kleine dingen vind ik 9 van de 10 keer zichzelf meer voor gek zetten dan degene die hier en daar een grammaticafout maakt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 23:29
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Ik maak me er niet zo enorm druk om als iets verkeerd geschreven is, ik vind het alleen ongelofelijk dom. En terecht.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 09:53
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Zo kan je alles verklaran maar zo werkt dat natuurlijk niet. d of dt is gewoon lui en slecht aangeleerd op school zijn genoeg leraren ide het zelfd niet weten ze het zelf echt niet. Als/dan is iets wat over een aantal jaar denk ik niet meer bestaat alleen nog maar als watn dan is niet meer gebruikt zeg naar.
Ik vraag me af hoe veel het met scholing te maken heeft, wat dat betreft heb ik meer geleerd van de Smurfen dan een willekeurige docent.
En natuurlijk het nut van alles correct spellen en correcte interpunctie valt soms te betwijfelen, maar het lijkt me persoonlijk handiger als je er geen twijfel over hebt bij het opstellen van een essay of een belangrijke brief.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2009, 10:55
Verwijderd
Ik vind het ook vervelend maar ik moet wel zeggen dat de grote taalnazi's in dit topic nu de zaak behoorlijk nuanceren. Als er hier ergens een taalfout staat dient dat geciteerd te worden met de jolige bold-variant en een groter lettertype. Ik vraag me altijd af waarom iemand daar tijd in zou steken. Verder erger ik me in het Nederlands eerder aan een lompe uitspraak dan aan (geaccepteerde) contaminaties.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 12:32
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Ik heb hier nog nooit een taalfout dikgedrukt zien worden of in een groter lettertype weergegeven. Eigenlijk ook bijna nooit geciteerd. Hooguit dat ergens een keer een opmerking over wordt gemaakt als het echt de spuigaten uitloopt.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 13:29
Verwijderd
maar gelukkig heeft firefox een spellingscontrole dus kan je je meestal niet zo hard voor lul zetten behalve de grammatica want die checkt ie dan weer niet
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:29
jeweetweldinges
jeweetweldinges is offline
Wat is daarmee"
Alleen een betjes snelg eswtypt
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 16:44
EvilConduct
EvilConduct is offline
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 17:13
sabrosa
Avatar van sabrosa
sabrosa is offline
Facepalm moet echt bij het emoticon assortiment komen. Dat is nu wel duidelijk toch.
__________________
we won't need legs to stand.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 09:58
jeweetweldinges
jeweetweldinges is offline
Citaat:
Wat is daarmee"
Alleen een betjes snelg eswtypt
Oe typfoutje
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 14:28
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik heb meer problemen met onbewuste taalfouten. Mensen die het hebben over 'sexualiteit' of een 'lange afstandloper'. Maar bewust een beetje creatief zijn mag best.
Ja, als er ook maar iets van creativiteit in zou zitten zou ik je gelijk geven. Maar helaas komen mensen zelf zelden met creatieve verbasteringen en zelfverzonnen uitdrukkingen (enkele helden daargelaten). Het is allemaal na-aperij uit een wanhopige poging om bij een niet-bestaande groep te mogen horen. Daarbij denk ik dat juist de beheersing van de Nederlandse taal een voorwaarde is om er met enige creativiteit mee om te gaan. Als je niet beter weet maak je fouten, als je wel beter weet en het toch anders doet kun je het pas creatief noemen.

Zo
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 23:10
Verwijderd
Ik ben het wel met Broeder eens dat het stom staat, maar meestal als ik er iets van wil zeggen word ik slachtoffer van Muphry's wet . Ik wist trouwens niet dat sexualiteit niet mocht .
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 09:46
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
want sex is engels en seks is nederlands!!1
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 10:11
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ach.. Ik had gisteren een ecologie tentamen waar serieus "groter als iets" werd gebruikt.. Je zou toch meer mogen verwachten van universitair geschoolden..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 13:26
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik heb het liefst dat mensen gewoon normaal schrijven, maar op zich heb ik met MSN-taal geen probleem. BrEeZeRTaAll daarentegen is gewoon ronduit belachelijk. =/
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 18:54
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik doe mijn best zo goed mogelijk Nederlands te typen en spreken. Af en toe maak ik een foutje en ik kan me kapot ergeren aan mensen die daar moeilijk over doen. Aan breezertaal en leetspeak heb ik echt geen godsgruwelijke hekel. Ik kan niet begrijpen dat mensen het leuk vinden oM z0 T3 TyPeN (ofzoiets). Dat is toch heel irritant. SMS/MSN taal kan ik nog begrijpen omdat het makkelijk is maar ga alsjeblieft niet ieder woord dat je kunt bedenken afkorten want dan heb ik geen zin meer om te ontcijferen wat er staat.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 22:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
SMS/MSN taal
SMS/MSN-taal.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Loop jij ook op Onitsuka Tiger's?
LennyD
18 27-05-2009 11:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.