Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2009, 23:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee, dat wil je niet. Als je echt voorbeelden van subjectieve berichtgeving zou willen zien, liggen de voorbeelden voor het oprapen.
Geef dan gewoon eerlijk toe dat het een samenzweringstheorie zonder bewijs of voorbeelden is...
Oud 05-06-2009, 00:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
net of je over het EP een gefundeerde keuze gaat kunnen maken
Een gefundeerde keuze is altijd relatief. Belangrijker is dat mensen nu ervoor kunnen kiezen om zich te onthouden van stemming, of mensen die niet eens weten wat het EP is niet gaan stemmen. Mensen die nu wél gaan stemmen doen dit bewust. Of het gefundeerd is of niet valt te betwijfelen (maar waar leg je de grens?), maar het is allicht gemiddeld meer gefundeerd dan de niet stemmers.

Natuurlijk kan je ook stellen dat we de verkiezingen in deze vorm maar beter helemaal kunnen afschaffen, daar valt natuurlijk ook van alles voor te zeggen.
Oud 06-06-2009, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Eerder, de PVV is een constructietekening van een dam met allerlei design fouten erin, ergens op de tekentafel.

Als je islamisering en massa-immigratie wilt tegenhouden, dan is er de VVD, en ook D66 is niet bepaald voorstander van religieuze invloed in de staat. Heck, zelfs bij de PVDA van Rubberen Wouter kun je daarvoor nog terecht.
Jij hebt zeker Hans van Baalen niet gehoord bij de lijsttrekkers debatten. Hij keurt het goed dat 'goede polen' (die bestaan niet, net zoals er geen goede Marokkanen en Turken zijn; dit terzijde) hier massaal naartoe komen om te werken. Hij zei: "illigaliteit hard aanpakken, legaal werken' en "Wat is er mis met een goede pool die netjes zijn werk doet."

D66 is Eurofiel als het maar zijn kan en beweert: "Die mensen uit de vormalige oosbloklanden dragen bij aan de Nederlandse economie." Kom nou toch!

En dan durf jij te beweren dat je door D66 of zelfs VVD te stemmen massa-immigratie tegenhoudt? Die partijen willen hier het liefst met vrachtwagens vol en vrachtvliegtuigladingen tegelijk die mensen naar Nederland toe halen. Kom nou! Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas, de Kerstman en sprookjes!

Die mensen uit de voormalige Oosdblok-landen moeten in eigen land een toekomst opbouwen en niet allemaal naar Nederland toe komen om hier de problemen te komen verergeren.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 02:17
arPos
arPos is offline
Citaat:
Mensen die nu wél gaan stemmen doen dit bewust. Of het gefundeerd is of niet valt te betwijfelen (maar waar leg je de grens?), maar het is allicht gemiddeld meer gefundeerd dan de niet stemmers.
Ik heb heel gefundeerd niet gestemd deze keer.

Citaat:
Jij hebt zeker Hans van Baalen niet gehoord bij de lijsttrekkers debatten. Hij keurt het goed dat 'goede polen' (die bestaan niet, net zoals er geen goede Marokkanen en Turken zijn; dit terzijde) hier massaal naartoe komen om te werken. Hij zei: "illigaliteit hard aanpakken, legaal werken' en "Wat is er mis met een goede pool die netjes zijn werk doet."

D66 is Eurofiel als het maar zijn kan en beweert: "Die mensen uit de vormalige oosbloklanden dragen bij aan de Nederlandse economie." Kom nou toch!

En dan durf jij te beweren dat je door D66 of zelfs VVD te stemmen massa-immigratie tegenhoudt? Die partijen willen hier het liefst met vrachtwagens vol en vrachtvliegtuigladingen tegelijk die mensen naar Nederland toe halen. Kom nou! Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas, de Kerstman en sprookjes!

Die mensen uit de voormalige Oosdblok-landen moeten in eigen land een toekomst opbouwen en niet allemaal naar Nederland toe komen om hier de problemen te komen verergeren.
Voor het eerst heb je eens gelijk; ik viel bijna van mijn stoel toen de financiële crisis voor het eerst doordrong in den haag (zo'n 3 maanden na het uitlekken van info over CDS en rommelhypotheken) en donner zonder pardon stelde dat we ook maar een zooi bulgaren en roemenen binnen moesten halen; er was immers nood toe en werk te veel.

Wat dat betreft ben ik zeker voor een tijdlange immigratiestop, om het even waarvandaan, zelfs met de vergrijzing overleven we dat wel en dan hebben we daarna misschien eens kans dat de groepen die er nu al zijn hun plaats echt hebben kunnen vinden...

en met een beetje geluk kan je dan ook weer op tijd op je werk komen.
Nee meer mensen op 43 000 vierkante kilometer; dat hebben we nodig; strak plan...

Jammer dat de rest van de partijpunten zo brak zijn bij de PVV, maar goed op dat vlak passen ze dan weer erg goed bij andere partijen

je snapt trouwens wel dat deze:
Citaat:
Die mensen uit de voormalige Oosdblok-landen
In het taalfouten topic gaat he
Oud 06-06-2009, 02:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jij hebt zeker Hans van Baalen niet gehoord bij de lijsttrekkers debatten. Hij keurt het goed dat 'goede polen' hier massaal naartoe komen om te werken. Hij zei: "illigaliteit hard aanpakken, legaal werken' en "Wat is er mis met een goede pool die netjes zijn werk doet."
En op wat voor manier is daar precies kritiek op mogelijk dan? Ze doen werk waarvoor je niemand kan krijgen, voor een salaris waarvoor je niemand kan krijgen.
Citaat:
Ze hebben gelijk als ze dat zeggen, dus waarop uit je dan precies kritiek?
Citaat:
En dan durf jij te beweren dat je door D66 of zelfs VVD te stemmen massa-immigratie tegenhoudt?
Uh ja, zoals beide partijen hebben aangetoond tijdens hun laatste regering(en).

D66 heeft daarna geen werk meer gemaakt van een degelijk standpunt over migratie, maar de VVD wel.
Citaat:
Ik denk dat je eerst moet beseffen dat migratie en circulatie twee verschillende bewegingen zijn, en Oost-Europeanen deel uitmaken van die laatste optie.
Oud 06-06-2009, 03:09
arPos
arPos is offline
Citaat:
En op wat voor manier is daar precies kritiek op mogelijk dan? Ze doen werk waarvoor je niemand kan krijgen, voor een salaris waarvoor je niemand kan krijgen.
Wedden dat als het salaris normaal zou zijn er wel mensen voor te krijgen zouden zijn, maar ja je moet nu eenmaal prioriteiten stellen, topsalarissen aan de ene kant betekent inleveren aan de andere kant.

Citaat:
Uh ja, zoals beide partijen hebben aangetoond tijdens hun laatste regering(en).
Oja joh? zoals onder paars?

Citaat:
D66 heeft daarna geen werk meer gemaakt van een degelijk standpunt over migratie, maar de VVD wel.
Ik denk dat je eerst moet beseffen dat migratie en circulatie twee verschillende bewegingen zijn, en Oost-Europeanen deel uitmaken van die laatste optie.
Mwoa over de VVD valt dat nog te zeggen het is immers de partij waar rita en wilders uiteindelijk vandaan komen, dus de wortel zal er nog wel zitten, neemt niet weg dat ze wel een beetje stilletjes zijn geworden sinds die afsplitsingen;

Als het overigens echt circulatie was dan vond ik het niet eens zo problematisch, echter praktisch wijst niets in die richting en quite frankly, mijn vertrouwen in grijs is dusdanig laag dat ik het risico liever niet neem.

Wat natuurlijk wel gezegd moet worden is dat je met wilders ook niets weet immers itt. d66 en de VVD kan je de PVV niet op beleid beoordelen maar slechts op blaaskakerij, een beetje zoals de SP, dus tja het is een optie als je niet tevreden bent over het beleid dat partijen hebben gevoerd die wel in kabinetten hebben gezeten, niet dat het zin heeft want dan haal je als rood 26 zetels en dan zetten ze je nog buitenspel...

vooral vanwege het machtsblok der christenen maar enfin.
Oud 06-06-2009, 10:17
Verwijderd
Citaat:

De economische groei in Nederland van de laatste twee decennia is voor een groot deel te danken aan de EU en het vrije verkeer van personen, goederen en diensten binnen de EU. Als hier Polen komen als bouwvakkers, loodgieters etc. levert dat een impuls op voor de economie, zeker als het banen zijn die door Nederlanders niet opgevuld worden. Er wordt immers meer geproduceerd. Nederland is de zestiende economie ter wereld, maar het negende exportland ter wereld. Nederland heeft open grenzen nódig!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 10:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Een gefundeerde keuze is altijd relatief. Belangrijker is dat mensen nu ervoor kunnen kiezen om zich te onthouden van stemming, of mensen die niet eens weten wat het EP is niet gaan stemmen. Mensen die nu wél gaan stemmen doen dit bewust. Of het gefundeerd is of niet valt te betwijfelen (maar waar leg je de grens?), maar het is allicht gemiddeld meer gefundeerd dan de niet stemmers.

Natuurlijk kan je ook stellen dat we de verkiezingen in deze vorm maar beter helemaal kunnen afschaffen, daar valt natuurlijk ook van alles voor te zeggen.
Natuurlijk weet de burger nauwelijks wat er speelt in het EP. Laat staan hoe het precies allemaal zit in het EP. Behalve kieswijzers en geblaat over de inhoud van politieke partijen in Nederland zou het ook handig zijn om de aandacht uit te breiden naar wat de fracties eigenlijk voor elkaar hebben gekregen. Dan is het aan de politieke partijen zelf om uit te leggen wat hun stem (bv D66) anders maakt dan een stem op de VVD - ondanks dat ze in dezelfde fractie zitten.

Het is namelijk ook van belang om te kijken in welke fractie de partij terecht komt. Je kan het volledig eens zijn met het CDA, maar totaal niks moeten hebben van Berlusconi en zijn harem. Dan stem je niet op het CDA want dan had CDA maar een andere alliantie moeten kiezen of onafhankelijk moeten gaan.

Ook de milieupolitiek, de buitenlandpolitiek, of de economische politiek kan per fractie verschillen van de politieke partij waar jij je stem op uitbrengt.

En voor degenen die onafhankelijk gaan (bv PVV): daarbij moet duidelijk gemaakt worden dat hij geen ammendementen kan indienen. Niet onbelangrijk, me dunkt.

Al dit soort zaken bleven totaal onbelicht in de campagne van politieke partijen en vanuit het EP zelf. Ik had op z'n minst een uitgebreide folder over de verkiezingen in mijn postvak gehad (of zou de ja/nee sticker het hebben geweigerd?. De volgende keer zal ik een briefje erbij plakken dat verkiezingsshit wel getolereerd wordt ).

En ook dat einddebat op de tv... dat was meer reclame voor PVV en Nederland nu dan dat het ging over Europa en wat ze denken te kunnen doen in Europa aangaande verschillende problemen.

Off-topic: Heee, waaromniet... leuk dat je er weer bent
Oud 06-06-2009, 10:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ga jij maar asperges steken dan

Anyway, de PVV heeft het ook over het tegenhouden van Bulgaren en Roemenen, maar daar zijn nog andere regels voor. Polen kunnen - net zoals een Fransman - hier komen werken zonder bureaucratische heisa, maar Bulgaren en Roemenen kunnen dat niet.

Zie ind.nl
Oud 06-06-2009, 11:19
arPos
arPos is offline
kijk hier is het probleem:
Citaat:
Als hier Polen komen als bouwvakkers, loodgieters etc.
=/=
Citaat:
Gatara schreef:
Ga jij maar asperges steken dan

Laatst gewijzigd op 06-06-2009 om 12:28.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 12:20
Verwijderd
Waar is het probleem? (je hebt trouwens de namen omgedraaid )
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 12:31
arPos
arPos is offline
Het probleem is dat die mensen worden binnengehaald om zogenaamd het tekort aan "bouwmensen" aan te vullen (hmm wat denk je van eens aan de slag gaan met bouwopleidingen onder jonge uitkeringsgerechtigen) maar het er op neer komt dat ze asperges gaan steken, worden zij niet gelukkig van, worden wij niet gelukkig van.

Bovendien wie was het ook al weer met z'n mja de techniek en arbeid gaat verdwijnen nederland wordt een IT natie...

Dan vervolgens liegen dat de "vergrijzing" gaat lijden tot tekorten tijdens een periode van oplopende werkeloosheid is mij te min.

Maar nogmaals; als het echt circulatie was en niet immigratie dan had ik er niet zo'n problemen mee, echter zoals aangegeven is wdb. mijn vertrouwen vrijwel onbestaand.
Oud 06-06-2009, 13:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar het er op neer komt dat ze asperges gaan steken, worden zij niet gelukkig van, worden wij niet gelukkig van.
Dit snap ik niet. Als wij voor een habbekrats asperges kunnen laten steken, en die dus goedkoper krijgen, Nederlanders blij. Polen krijgen een loon dat (in afnemende mate) hoger is dan wat ze thuis zouden krijgen, en gaan daarna weer terug, Polen blij.

Ik zie het eerder als een win-win situatie.
Oud 06-06-2009, 13:59
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dit snap ik niet. Als wij voor een habbekrats asperges kunnen laten steken, en die dus goedkoper krijgen, Nederlanders blij. Polen krijgen een loon dat (in afnemende mate) hoger is dan wat ze thuis zouden krijgen, en gaan daarna weer terug, Polen blij.
Net nog op TV; er is een telefonisch meldpunt geopend voor polen om in hun taal erbarmelijk leef/werksituaties te melden, dit in de strijd tegen malafide uitzendbureau's, er bestond al een website....

Citaat:
Dat mag, ik zie het eerder als moderne slavernij die elke wetgeving over minimumlonen negeert.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

beter dan die Spaanse en Italiaanse nitwit-krakers inderdaad
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dat mag, ik zie het eerder als moderne slavernij die elke wetgeving over minimumlonen negeert.
ook als dat beter gerespecteerd zou worden, denk ik dat voornamelijk polen dit werk zouden doen.
Oud 06-06-2009, 14:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Net nog op TV; er is een telefonisch meldpunt geopend voor polen om in hun taal erbarmelijk leef/werksituaties te melden, dit in de strijd tegen malafide uitzendbureau's, er bestond al een website....
Nu heb je het over excessen binnen een op zichzelf goed systeem. Niemand zal het ermee oneens zijn dat dat soort praktijken moeten worden uitgeroeid.
Citaat:
Waarom? Het punt achter dat minimumloon is zorgen dat mensen die in Nederland wonen (en daar zit hem de crux) rond kunnen komen van een baan.

Voor circulerende migranten geld die situatie niet. Bovendien zou dwangmatige verhoging van de lonen er alleen maar voor zorgen dat er minder werk is.
Asperges duurder, Nederlanders niet blij, geen werk meer, Polen niet blij. Verlies-verlies situatie dus.

Vandaar dus ook het standpunt van Van Baalen. Een illegaal die in Nederland woont en een grijpstuiver krijgt, wordt uitgebuit, omdat hij niet fatsoenlijk kan leven. Hij heeft de kosten van Nederlandse levensoverhoud, zonder bijbehorend loon. Dat moet je dus aanpakken.
Circulerende migrantenwerkers, de legale, lijden niet onder de hoogte van de lonen, en profiteren er vanwege hun goedkopere levensonderhoud zelfs van. Da's dus een goede zaak.
Oud 06-06-2009, 14:06
arPos
arPos is offline
Citaat:
ook als dat beter gerespecteerd zou worden, denk ik dat voornamelijk polen dit werk zouden doen.
Als de minimumlonen beter gerespecteerd werden alsmede werkuren en leefwetgeving dan zou het geen probleem zijn dat polen of om het even wie dat werk zouden doen, echter dan zijn studenten nog altijd een alternatief ervoor en is het voor de tuinbouw ook nauwelijks de moeite meer waard om busladingen polen voor een habbekrats te regelen.

Verder moet de tuinbouw gewoon verder geautomatiseerd worden en kan er best wel een beetje minder tuin gebouwd worden in nederland, kunnen we de vrijkomende kassen mooi ergens anders voor gebruiken

Citaat:
Nu heb je het over excessen binnen een op zichzelf goed systeem. Niemand zal het ermee oneens zijn dat dat soort praktijken moeten worden uitgeroeid.
Nee hoor, net zoals met geweldadige krakers is dit gewoon de dagelijkse gang van zaken, logisch want anders was het niet de moeite waard vanuit winstperspectieven.

Citaat:
Waarom? Het punt achter dat minimumloon is zorgen dat mensen die in Nederland wonen (en daar zit hem de crux) rond kunnen komen van een baan.
Polen wonen hier gedurende die 4 jaar ook.. dus is de enige optie om met z'n 8en in een kamertje te wonen omdat het anders niet te betalen is.

Citaat:
Voor circulerende migranten geldt die situatie niet. Bovendien zou dwangmatige verhoging van de lonen er alleen maar voor zorgen dat er minder werk is.
Nee hoor, het is immers toch werk wat geen nederlander wilt doen dus verdergaande automatisering en het verlies van banen is geen probleem, de arbeid die in die sector verder nog nodig is kan op allerlij andere manier gebolwerkt worden.
Citaat:
Asperges duurder,
/care
Citaat:
Nederlanders niet blij,
Jawel want minder mensen, meer oppervlakte per persoon in dit kleine land, minder files, minder woningproblemen, minder werkloosheid... alleen maar dingen waar ik blij van wordt.
Citaat:
geen werk meer,
Werkelijk hoe kom je erbij dat er geen werk meer is als we geen busladingen met polen e.d. importeren.
Citaat:
Polen niet blij.
Die zijn al niet blij want ze komen met hun bouwdiploma's en kennis en vervolgens gaan ze asperges steken, das zo'n beetje als een CNC frezer vragen om tramconducteur te worden.
Citaat:
Verlies-verlies situatie dus.
De huidige situatie ja inderdaad.
Citaat:
Vandaar dus ook het standpunt van Van Baalen. Een illegaal die in Nederland woont en een grijpstuiver krijgt, wordt uitgebuit,
Ook maar illegalen hebben m.i. geen rechten buiten het recht om binnen 3 maanden te horen of ze een (tijdelijke) verblijfsvergunning krijgen of op moet zouten, eten, drinken en basale medische zorg.
Citaat:
Circulerende migrantenwerkers, de legale, lijden niet onder de hoogte van de lonen,
Ehm wel, bovendien doet dat er niet toe want dat interesseert me niet als zodanig, andere nu werkloze bewoners van nederland en mensen op zoek naar zaken als bijbanen lijden onder de lage lonen omdat ze hun concurentiepositie zien dalen, waarmee er dus nog minder werk is voor onze eigen laag geschoolden (wat grappig is want de meeste polen die we binnenhalen zijn zelf niet laag geschoold genoeg om dat werk te doen maar enfin)
Citaat:
en profiteren er vanwege hun goedkopere levensonderhoud zelfs van.
Belachelijk, dat goedkope levensonderhoud is een noodzaak geen gegeven, net of een pool minder eet, minder ruimte en minder vrije-tijd/slaap nodig heeft als een ander
Citaat:
Da's dus een goede zaak.
Nee hoor hieruit blijkt gewoon weer een der onmenselijke kanten van de VVD waardoor ik nog altijd met regelmaat van ze moet walgen.

Laatst gewijzigd op 06-06-2009 om 14:17.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 14:08
Gatara
Gatara is offline
Er zijn ook Polen die kunnen autorijden hoor
Oud 06-06-2009, 14:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Voor circulerende migranten geld die situatie niet. Bovendien zou dwangmatige verhoging van de lonen er alleen maar voor zorgen dat er minder werk is.
Asperges duurder, Nederlanders niet blij, geen werk meer, Polen niet blij. Verlies-verlies situatie dus.

Vandaar dus ook het standpunt van Van Baalen. Een illegaal die in Nederland woont en een grijpstuiver krijgt, wordt uitgebuit, omdat hij niet fatsoenlijk kan leven. Hij heeft de kosten van Nederlandse levensoverhoud, zonder bijbehorend loon. Dat moet je dus aanpakken.
Circulerende migrantenwerkers, de legale, lijden niet onder de hoogte van de lonen, en profiteren er vanwege hun goedkopere levensonderhoud zelfs van. Da's dus een goede zaak.
Hoezo lijden ze er niet onder? Polen worden vaak met een aantal op een klein hokje geduwd. Een normale woning kunnen ze met hun loon van 5,5 Euro per uur niet vinden.

http://www.nederland2.nl/gids/afleve...nd-(1)/8463066
Oud 06-06-2009, 14:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hoezo lijden ze er niet onder? Polen worden vaak met een aantal op een klein hokje geduwd. Een normale woning kunnen ze met hun loon van 5,5 Euro per uur niet vinden.
En da's dan wederom een fenomeen dat moet worden gestopt. Het moet prima mogelijk zijn om goedkope pensions daarvoor te hebben met fatsoenlijke omstandigheden. Tuinders richten daar soms al een schuur voor in. Zolang dat maar aan een acceptabel niveau van voorzieningen voldoet zie ik het probleem niet.
Oud 06-06-2009, 14:19
Gatara
Gatara is offline
Ok. Als dat maar wordt aangepakt. We zijn geen Saoedi Arabie waar Ethiopiers en Eritreeers worden uitgebuit
Oud 06-06-2009, 14:21
arPos
arPos is offline
Citaat:
En da's dan wederom een fenomeen dat moet worden gestopt. Het moet prima mogelijk zijn om goedkope pensions daarvoor te hebben met fatsoenlijke omstandigheden. Tuinders richten daar soms al een schuur voor in. Zolang dat maar aan een acceptabel niveau van voorzieningen voldoet zie ik het probleem niet.
HAHA.

ja als de hemel op onze koppen valt dan hebben we een blauw petje...

de waarheid is, en dat weet jij zelf ook wel, dat het juist winstgevend is om polen binnen te halen omdat ze tegen 0.0 euro werken en in kleine hokjes gesodemieterd kunnen worden...
als tuinders pensions moeten gaan regelen dan zul je zien hoe snel polen duurder worden voor ze.
Oud 06-06-2009, 14:23
Gatara
Gatara is offline
Ik denk dat het uiteindelijk goedkoper is om zelf behuizing te regelen dan de lonen flink omhoog te trekken. Maar dat is meer voer voor een accountant
Oud 06-06-2009, 14:29
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik denk dat het uiteindelijk goedkoper is om zelf behuizing te regelen dan de lonen flink omhoog te trekken. Maar dat is meer voer voor een accountant
Iets, maar dat verbeterd de concurentiepositie van onze eigen laagopgeleiden en studenten niet, en aangezien het mij niet gaat om hoe goed polen het hebben of hoe goedkoop glastuinbouwers hun asperges kunnen kweken lijkt mij dat niet relevant.

overigens hoeven de lonen niet "flink" omhoog, want zo hoog zijn de minimumlonen niet.
Oud 06-06-2009, 14:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dat weet jij zelf ook wel, dat het juist winstgevend is om polen binnen te halen omdat ze tegen 0.0 euro werken en in kleine hokjes gesodemieterd kunnen worden...
Tja, dat Polen dat zichzelf aandoen is triest, maar goed; recht op eigen domheid. Dan nog steeds moet je het bestrijden. Niemand is er ooit dood van gegaan om een nacht in een hooiberg te slapen, bij wijze van spreken, maar in geval van Poolse seizoensarbeiders is het langduriger dan dat.
Citaat:
als tuinders pensions moeten gaan regelen dan zul je zien hoe snel polen duurder worden voor ze.
Ja, je hebt goede kans dat de voordelen daarmee voor een deel vervallen. Maar dat moet het rechtzetten van de situatie niet tegenhouden.
Oud 06-06-2009, 14:42
Gatara
Gatara is offline
Het is niet zo lastig om als student een bijbaantje te vinden, imo. Ik denk daarom niet dat dat een probleem zal zijn. Of studenten moeten dolgraag asperges willen steken, maar dat betwijfel ik
Oud 07-06-2009, 15:08
arPos
arPos is offline
Citaat:
Tja, dat Polen dat zichzelf aandoen is triest, maar goed; recht op eigen domheid. Dan nog steeds moet je het bestrijden. Niemand is er ooit dood van gegaan om een nacht in een hooiberg te slapen, bij wijze van spreken.
O gosh.
Citaat:
maar in geval van Poolse seizoensarbeiders is het langduriger dan dat.
Het gaat niet zo zeer om de poolse seizoensarbeiders als wel om de problemen van dit land zelf die al jaren en jaren achtereen uitgesteld zijn onder paars en grijs.

Citaat:
Ja, je hebt goede kans dat de voordelen daarmee voor een deel vervallen. Maar dat moet het rechtzetten van de situatie niet tegenhouden.
Natuurlijk moeten er voor de gastarbeiders die je nu hebt goede voorzieningen zijn, daar gaat het helemaal niet om.

Citaat:
Het is niet zo lastig om als student een bijbaantje te vinden, imo. Ik denk daarom niet dat dat een probleem zal zijn. Of studenten moeten dolgraag asperges willen steken, maar dat betwijfel ik
Het gaat niet om dolgraag, ten eerste moet er eigenlijk gewoon een deel van de voedselproductie in nederland weg ten bate van andere activiteiten, secundair is het zo dat de concurentiepositie van met name onze niet-opgeleiden langdurig verslechtert, studenten is een ander verhaal en een kleiner probleem uiteraard.

Maar vooral gaat het er simpelweg om dat je in een modern hoog-technologisch land, waar je per persoon minder dan de helft van 25 duizendste vierkante km hebt om; te wonen, eten, werken,slapen en recreëren met file- en woningproblemen van hier tot tokyo, wachtlijsten op vrijwel alle sociale voorzieningen ten tijden van een globale financiële vertraging het van de zotten is om te stellen dat er méér mensen van buitenaf nodig zouden zijn om "tekorten" aan te vullen.
Oud 07-06-2009, 16:38
Liessj
Liessj is offline
Met grote verbazing blijf ik staan, neerkijkend op al die PVV stemmers. Bah ik moet er niet aan denken dat dhr Wilders premier zou worden. Een land van staal is het als consecuentie. Een kleur grijs waar ik niet trots op zou zijn. En land waar ik niet trots op zou zijn. Zonder waardering en respect voor de ander. De sluitel naar een de balans tussen de verschillende culturen die botsen (wat zeker gebeurt) is het vinden naar de compromis. Niet door het buiten sluiten van andere culturen. We zijn hier met zijn alle te samen gekomen op deze wereld, om het met zijn alle ook mooi aftesluiten. Het verdiepen van de ene wel op dat stukje aarde en de ander niet is het top punt van egoisme. Egoisme in de negativiteit! Wanneer begint men dit te realiseren?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 17:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Met grote verbazing blijf ik staan, neerkijkend op al die PVV stemmers.
Dat zegt meer over jou dan over PVV stemmers.

En in je hele verhaal lees ik nergens een oplossing voor de integratieproblemen waar we tegenwoordig mee kampen. En zelfs over Wilders zullen we moeten toegeven dat hij wel tenminste een poging daartoe waagt.
Oud 07-06-2009, 22:44
Elle
Elle is offline
Citaat:
Egoisme in de negativiteit! Wanneer begint men dit te realiseren?
Volgens mij realiseert de meerderheid van hen niet eens dat de pvv een rechts conservatieve partij is en dat ze er waarschijnlijk economisch niet op vooruit zullen gaan. Verwacht niet dat ze verder kijken dan hun neus lang.
Oud 07-06-2009, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Met grote verbazing blijf ik staan, neerkijkend op al die PVV stemmers. Bah ik moet er niet aan denken dat dhr Wilders premier zou worden. Een land van staal is het als consecuentie. Een kleur grijs waar ik niet trots op zou zijn. En land waar ik niet trots op zou zijn. Zonder waardering en respect voor de ander. De sluitel naar een de balans tussen de verschillende culturen die botsen (wat zeker gebeurt) is het vinden naar de compromis. Niet door het buiten sluiten van andere culturen. We zijn hier met zijn alle te samen gekomen op deze wereld, om het met zijn alle ook mooi aftesluiten. Het verdiepen van de ene wel op dat stukje aarde en de ander niet is het top punt van egoisme. Egoisme in de negativiteit! Wanneer begint men dit te realiseren?
Ik begrijp werkelijk waar geen hout van dit semi Poolse relaas.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Tja, dat Polen dat zichzelf aandoen is triest, maar goed; recht op eigen domheid. Dan nog steeds moet je het bestrijden. Niemand is er ooit dood van gegaan om een nacht in een hooiberg te slapen, bij wijze van spreken, maar in geval van Poolse seizoensarbeiders is het langduriger dan dat.
Nee, ze gaan er niet dood van. Van stront vreten ga je ook direct niet dood en als je van de trap gelazerd wordt kan je het ook overleven.

We hebben hier wetgeving en die moet gewoon simpelweg nageleefd worden.

Laatst gewijzigd op 08-06-2009 om 06:33.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 12:10
metallica
metallica is offline
Citaat:
Ik begrijp werkelijk waar geen hout van dit semi Poolse relaas.
Ik zie niet wat er niet aan te begrijpen valt? Of je het ermee eens bent is een andere zaak
Oud 08-06-2009, 13:14
Zaina
Zaina is offline
Als er verplicht stemmen komt, richt ik meteen een eigen partij op die tegen verplicht stemmen is en win ik lekker 80% van alle stemmen en ik ben alleenheerser hier

Wilders zal niet zo snel premier worden, zelfs als hij de grootste wordt denk ik dat hij er van afziet. Wilders zal alles alleen moeten doen en heeft een zeer matige partij die hem nauwelijks kan en zal ondersteunen. Het zou wel heel goed zijn voor heel veel mensen als hij premier wordt. De arrogantie, naiviteit en onwetendheid profiteert Wilders al jaren van. Hij waarschuwt alleen maar deze mensen, en uitgerekend die mensen wijzen naar domme laag opgeleide mensen die niet weten waar het allemaal over gaat. Wilders is en zal alleen maar zo groot blijven als de echte schuldigen (die zogenaamde elite, rechters, politici, ambtenaren en vele andere 'hoge' posities) niet hun conclusie trekken. Ieder stem voor Wilders is een stem tegen hun. Het wordt de hoogste tijd dat bepaalde mensen wakker worden. In die zin zou Wilders als tijdelijke premier van dit land geen slecht idee zijn.
Oud 08-06-2009, 13:18
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Dus botsingen met culuren moeten met compromis besloten worden, ook al weten we dat dat iig zeker niet werkt? En de mensen van de PVV kijk jij zomaar neerbuigend op neer, want dat zijn untermenschen volgens jou oid.

Jaja. Je bent arrogant, naief en ook nog eens hypocriet. Wilders ruikt elite en extra stemmen!

Citaat:
Volgens mij realiseert de meerderheid van hen niet eens dat de pvv een rechts conservatieve partij is en dat ze er waarschijnlijk economisch niet op vooruit zullen gaan. Verwacht niet dat ze verder kijken dan hun neus lang.
Uhh we zitten in een economische crisis zonder dat de PVV aan de macht is hoor. Of bedoel je dat we in een nog diepere crisis zaten met als leider? Zo ja dan ben ik niet met je eens. Hoeveel van die onderzoeken zijn er al niet geweest dat politiek niet heel veel invloed op de economie over het algemeen uitoefenen. Merk jij (of onze ouders, oudere generaties) echt verschil tussen verschillende kabinetten en het aantal geld wat je hebt te besteden. Denk niet dat met Wilders aan de macht dat hij zulke extreem goede ideeen heeft dat hij een wereldwijde crisis zou oplossen, en hij zal toch ook zeker niet zulke extreem slechte ideeen over de econmie hebben dat ie nog verder in elkaar stort. Dat gebeurt maar zeldzaam, zeker in democraties.

Laatst gewijzigd op 08-06-2009 om 13:26.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 14:40
Elle
Elle is offline
Citaat:
Uhh we zitten in een economische crisis zonder dat de PVV aan de macht is hoor. Of bedoel je dat we in een nog diepere crisis zaten met als leider? Zo ja dan ben ik niet met je eens.
Je begrijpt toch hopelijk zelf wel dat je eerste zin vrij raar is, aangezien de economische crisis een globaal probleem is.

Verder had ik het niet eens zo zeer over de economische crisis en heeft politiek handelen uiteraard wel een invloed economische invloed op mensen. Globale voorbeelden: wel of geen HRA, een hogere of lagere uitkering, een hogere of lagere minimumloon enzovoorts.

Citaat:
Hoeveel van die onderzoeken zijn er al niet geweest dat politiek niet heel veel invloed op de economie over het algemeen uitoefenen.
Definieer is invloed op de economie. Die onderzoeken wil ik overigens best wel inzien (je begint er zelf over) om die definitie te controleren.

Citaat:
Merk jij (of onze ouders, oudere generaties) echt verschil tussen verschillende kabinetten en het aantal geld wat je hebt te besteden.
Het geld dat ik of mijn ouders te besteden hebben is uiteraard een waardeloze parameter voor hoe het met de economie gaat.

Citaat:
Denk niet dat met Wilders aan de macht dat hij zulke extreem goede ideeen heeft dat hij een wereldwijde crisis zou oplossen, en hij zal toch ook zeker niet zulke extreem slechte ideeen over de econmie hebben dat ie nog verder in elkaar stort. Dat gebeurt maar zeldzaam, zeker in democraties.
We zullen het zien... Verder heeft hij wel extreem slechte ideeën. Bijvoorbeeld dat je miljarden kan snijden in milieu alleen, omdat hij het weer niet ziet veranderen.
Oud 08-06-2009, 14:48
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Je begrijpt toch hopelijk zelf wel dat je eerste zin vrij raar is, aangezien de economische crisis een globaal probleem is.

Verder had ik het niet eens zo zeer over de economische crisis en heeft politiek handelen uiteraard wel een invloed economische invloed op mensen. Globale voorbeelden: wel of geen HRA, een hogere of lagere uitkering, een hogere of lagere minimumloon enzovoorts.
Niet helemaal, crisis is crisis, lonen gaan in 90% van de gevallen omlaag. Je kan de minimum lonen wel 1000% verhogen en hetzelfde doen met de uitkeringen. Als je daaraan failliet gaat is er geen geld. En het lijkt me logisch als er geen geld meer is dat dan niet niemand meer geld heeft.

Citaat:
Definieer is invloed op de economie. Die onderzoeken wil ik overigens best wel inzien (je begint er zelf over) om die definitie te controleren.
Volgens mij begin jij erover hoe je de defenitie van invloed op de economie wilt zien hoor

Citaat:
Het geld dat ik of mijn ouders te besteden hebben is uiteraard een waardeloze parameter voor hoe het met de economie gaat.
Apart. Als Nederland failliet gaat blijven jullie hetzelfde inkomen houden. En als Nederland heel rijk wordt blijft dat inkomen ook gelijk?

Citaat:
We zullen het zien... Verder heeft hij wel extreem slechte ideeën. Bijvoorbeeld dat je miljarden kan snijden in milieu alleen, omdat hij het weer niet ziet veranderen.
Tja, ik heb hem dat zelf nooit horen zeggen, maar hij heeft wel meerdere vreemde uitspraken gedaan. Maar de economie zal ook drastisch veranderen als je wel geld pompt in het milieu imo.
Oud 08-06-2009, 15:02
Elle
Elle is offline
Citaat:
Apart. Als Nederland failliet gaat blijven jullie hetzelfde inkomen houden. En als Nederland heel rijk wordt blijft dat inkomen ook gelijk?
Stel mijn ouders hebben dit jaar toevallig een heel goed jaar op de beurs en allerlei meevallers en mijn vader wint ineens heel erg veel populariteit als advocaat en mijn heeft dit jaar toevallig een patent op een goedje waar ze enorm aan verdient. Dan wil het uiteraard niet zeggen dat het net zo goed of slecht met de economie gaat als met de portemonnee van mijn ouders. Dus is het quatsch om het inkomen van mij ouders als parameter voor de landelijke economie te nemen.

Citaat:
Niet helemaal, crisis is crisis, lonen gaan in 90% van de gevallen omlaag. Je kan de minimum lonen wel 1000% verhogen en hetzelfde doen met de uitkeringen. Als je daaraan failliet gaat is er geen geld. En het lijkt me logisch als er geen geld meer is dat dan niet niemand meer geld heeft
Volgens mij begin jij erover hoe je de defenitie van invloed op de economie wilt zien hoor
Je snapt toch zelf wel dat er een verschil is tussen individuen die door bepaalde handelingen er economisch op vooruit gaan en de landelijke of wereldwijde economie.
Citaat:

Tja, ik heb hem dat zelf nooit horen zeggen, maar hij heeft wel meerdere vreemde uitspraken gedaan. Maar de economie zal ook drastisch veranderen als je wel geld pompt in het milieu imo.
Waarmee je dus aangeeft het met mij eens te zijn. Terwijl je eerst een punt wilde maken van welke invloed de politiek op de economie van de stemmer heeft.

Laatst gewijzigd op 08-06-2009 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 15:12
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Je snapt toch zelf wel dat er een verschil is tussen individuen die door bepaalde handelingen er economisch op vooruit gaan en de landelijke of wereldwijde economie.
Andere accenten zou ik het nog eerder willen noemen. Geldstromen blijven in totaal hetzelfde, daar kan de politiek denk ik vrij weinig aan veranderen. Tenzij, nogmaals, dat ze echt extreme ideeen krijgen en het geld verbrassen of geldbomen laten groeien.

Citaat:
Stel mijn ouders hebben dit jaar toevallig een heel goed jaar op de beurs en allerlei meevallers en mijn vader wint ineens heel erg veel populariteit als advocaat en mijn heeft dit jaar toevallig een patent op een goedje waar ze enorm aan verdient. Dan wil het uiteraard niet zeggen dat het net zo goed of slecht met de economie gaat als met de portemonnee van mijn ouders. Dus is het quatsch om het inkomen van mij ouders als parameter voor de landelijke economie te nemen.
Tja je hebt gelijk! Maar... ik kon natuurlijk niet weten dat je vader als één van de weinige aan de beurs verdient heeft, een goede advocaat is en je moeder toevallig een patent op een goedje wat wel als één van de weinige winst wist te behalen.. Ik ben wel blij dat je dat drie keer stel opnoemt en daarmee aangeeft dat het normaal niet zo is en daarmee eigenlijk je me toch nog gelijk geeft.

Citaat:
Waarmee je dus aangeeft het met mij eens.
Ik had met alles wat je hierover had gezegd het eens gewees/bent. Denk dat hoe dan ook het milieu en dus ook de economie gaat veranderen komende jaren.
Oud 08-06-2009, 15:17
arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je daaraan failliet gaat is er geen geld. En het lijkt me logisch als er geen geld meer is dat dan niet niemand meer geld heeft.
Geld is gewoon bedrukt papier... zelfs al hebben we in elk land ter wereld een hyperinflatie van 300 000% dan nog blijft het bedrukt papier en komt er alleen maar meer bij.

Geld zal er dus niet zo snel "niet meer zijn" wel zal het gebeuren dat door de connectie geld - grondstofwaarde, zaken onbetaalbaar worden zelfs met bergen van geld.

bron: zimbabwe.
Oud 08-06-2009, 15:18
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Geld is gewoon bedrukt papier... zelfs al hebben we in elk land ter wereld een hyperinflatie van 300 000% dan nog blijft het bedrukt papier.
Yep daardoor wordt geld niks meer waard is en ben je failliet. Dan heb je heel veel centjes waarmee je niks kan doen. Wat voor mij gelijk staat aan geen geld.
Oud 08-06-2009, 15:20
arPos
arPos is offline
Citaat:
Yep daardoor wordt geld niks meer waard is en ben je failliet. Dan heb je heel veel centjes waarmee je niks kan doen. Wat voor mij gelijk staat aan geen geld.
Ach geld heeft maar net de waarde die de mens er aan geeft, bedrukt papier is minder waard dan zand.

feitelijk is geld al niets waard.
Oud 08-06-2009, 15:21
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Ach geld heeft maar net de waarde die de mens er aan geeft, bedrukt papier is minder waard dan zand.
Ik ben het wel met je eens (denk ik), maar dit is wel een heel andere discussie

Citaat:
feitelijk is geld al niets waard
Uhh je hebt weer gelijk, maar het is nu ook niet een bepaalde tijd, aangezien tijd niet bestaat. Zeker in de natuur waarin men dacht ik het alleen maar over dag en nacht heeft. (in de bijbel zou ik het niet weten, maar denk hetzelfde)

etc etc, maar nogmaals andere discussie!

Nee wacht, het is etenstijd! Dat kent men zeker wel, en ik ook hoor. Ik heb honger als een wild zwijn
Oud 08-06-2009, 15:26
Elle
Elle is offline
Citaat:
Tja je hebt gelijk! Maar... ik kon natuurlijk niet weten dat je vader als één van de weinige aan de beurs verdient heeft, een goede advocaat is en je moeder toevallig een patent op een goedje wat wel als één van de weinige winst wist te behalen.
Daarom is het dus onverstandig om blindelings een individu aan te wijzen als parameter.

Citaat:
Ik ben wel blij dat je dat drie keer stel opnoemt en daarmee aangeeft dat het normaal niet zo is en daarmee eigenlijk je me toch nog gelijk geeft.
Nee, mijn ouders doen het dit jaar heel goed.
Oud 08-06-2009, 15:38
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik ben het wel met je eens (denk ik), maar dit is wel een heel andere discussie
Het is dezelfde discussie, zolang er grondstoffen en kennis is, is er geen reden voor de globale economie om "failliet" te zijn met of zonder een katalysator als geld.

Feitelijk zouden we blaco a4tjes kunnen ruilen met dezelfde efficientie als de euro.

Citaat:
Uhh je hebt weer gelijk, maar het is nu ook niet een bepaalde tijd, aangezien tijd niet bestaat. Zeker in de natuur waarin men dacht ik het alleen maar over dag en nacht heeft. (in de bijbel zou ik het niet weten, maar denk hetzelfde)
tijd, dag en nacht, bijbel?

Tijd heeft verder een sterkere grond dan geld immers als tijd de afstand van licht door de ruimte is dan is het ten minste nog gebasseerd op fenomenen in de natuur.

Citaat:
etc etc, maar nogmaals andere discussie!
Klopt maar wilders is toch maar matig interessant
Oud 08-06-2009, 17:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wilders is en zal alleen maar zo groot blijven als de echte schuldigen (die zogenaamde elite, rechters, politici, ambtenaren en vele andere 'hoge' posities) niet hun conclusie trekken.
Er is anders geen enkel signaal dat ze dat doen. Sterker nog, bepaalde delen van links en de allochtone gemeenschap zijn hard bezig hun hoofd steeds dieper in het zand te steken.

Bovendien moet ook dat politieke proces tegen Wilders nog verloren worden door het OM. Dat gaat een hoop extra verontwaardiging en publiciteit opleveren.

En wie weet vreet in de tussentijd een plaatselijke bende Mohameds nog wel iets uit dat de krant haalt. Of zo'n nep-integratie knuffelallochtoon die iets fouts zegt.

Tariq Ramadan een weekje terug nog op de BBC hoog van de toren blazen dat de blanken geleerd moet worden om de islam begrijpen. Elke suggestie van hetzelfde proces andersom van de interviewer wees hij van de hand.
Afijn, daar betaald Rotterdam dus meer dan drie ton per jaar voor, om dat soort intolerante superioriteitswaanzin te laten verspreiden...
Oud 08-06-2009, 17:52
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Er is anders geen enkel signaal dat ze dat doen. Sterker nog, bepaalde delen van links en de allochtone gemeenschap zijn hard bezig hun hoofd steeds dieper in het zand te steken.
Oh maar ik geef je weer gelijk hoor, ik bedoelde niet dat ze dat nu al deden. Ik denk echter wel, zolang het niet verandert dat Wilders en zijn PVV zal blijven groeien. Me glazen bol is defect, maar wie weet word hij dan nog wel echt premier ook na een monsterzege. Hij is niet zo ver meer verwijderd als we de laatste verkiezing vertalen naar de tweede kamer!
Oud 08-06-2009, 23:43
Magican2
Magican2 is offline
Ik denk dat in de landelijke verkiezingen de PVV een monsterlijke zege halen. En ik verwacht dat de CDA en VVD hun ziel verkopen en schat dat ze zo een meerderheid hebben waardoor ons Geert premier wordt.
Dan zal Geert alles finaal naar de klote helpen en een jaar later hebben we een groot aantal nieuwe of verergerde problemen en een nieuw kabinet.

En dan zal ik 'Ik zei het toch' zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 08:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik denk dat in de landelijke verkiezingen de PVV een monsterlijke zege halen. En ik verwacht dat de CDA en VVD hun ziel verkopen en schat dat ze zo een meerderheid hebben waardoor ons Geert premier wordt.
Dan zal Geert alles finaal naar de klote helpen en een jaar later hebben we een groot aantal nieuwe of verergerde problemen en een nieuw kabinet.
En dan zal ik 'Ik zei het toch' zeggen.
Het CDA heeft hun ziel al aan de duivel verkocht, dus die kunnen die al niet meer aan Wilders verkopen. De VVD? Dat zal überhaupt nooit gebeuren, dus als het daar op aankomt dan komt er een minderheidsregering.

Een scenario waar de PVV ook voor een paar symbolische puntjes mee mag doen is waarschijnlijker. Ze missen de plannen en bestuurlijke ervaring om grote invloed uit te oefenen, precies wat D66 overkwam in voorgaande kabinetten.

Zeggen en schrijven is Wilders namelijk de enige met noemenswaardige kennis van zaken over hoe de zaken in Den Haag geregeld worden, en zonder de wegen te kennen kom je er niet.
Reageren

Regels voor berichten