Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk kan je ook stellen dat we de verkiezingen in deze vorm maar beter helemaal kunnen afschaffen, daar valt natuurlijk ook van alles voor te zeggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
D66 is Eurofiel als het maar zijn kan en beweert: "Die mensen uit de vormalige oosbloklanden dragen bij aan de Nederlandse economie." Kom nou toch! En dan durf jij te beweren dat je door D66 of zelfs VVD te stemmen massa-immigratie tegenhoudt? Die partijen willen hier het liefst met vrachtwagens vol en vrachtvliegtuigladingen tegelijk die mensen naar Nederland toe halen. Kom nou! Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas, de Kerstman en sprookjes! Die mensen uit de voormalige Oosdblok-landen moeten in eigen land een toekomst opbouwen en niet allemaal naar Nederland toe komen om hier de problemen te komen verergeren. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Wat dat betreft ben ik zeker voor een tijdlange immigratiestop, om het even waarvandaan, zelfs met de vergrijzing overleven we dat wel en dan hebben we daarna misschien eens kans dat de groepen die er nu al zijn hun plaats echt hebben kunnen vinden... en met een beetje geluk kan je dan ook weer op tijd op je werk komen. Nee meer mensen op 43 000 vierkante kilometer; dat hebben we nodig; strak plan... Jammer dat de rest van de partijpunten zo brak zijn bij de PVV, maar goed op dat vlak passen ze dan weer erg goed bij andere partijen je snapt trouwens wel dat deze: Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
D66 heeft daarna geen werk meer gemaakt van een degelijk standpunt over migratie, maar de VVD wel. Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het overigens echt circulatie was dan vond ik het niet eens zo problematisch, echter praktisch wijst niets in die richting en quite frankly, mijn vertrouwen in grijs is dusdanig laag dat ik het risico liever niet neem. Wat natuurlijk wel gezegd moet worden is dat je met wilders ook niets weet immers itt. d66 en de VVD kan je de PVV niet op beleid beoordelen maar slechts op blaaskakerij, een beetje zoals de SP, dus tja het is een optie als je niet tevreden bent over het beleid dat partijen hebben gevoerd die wel in kabinetten hebben gezeten, niet dat het zin heeft want dan haal je als rood 26 zetels en dan zetten ze je nog buitenspel... vooral vanwege het machtsblok der christenen maar enfin.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is namelijk ook van belang om te kijken in welke fractie de partij terecht komt. Je kan het volledig eens zijn met het CDA, maar totaal niks moeten hebben van Berlusconi en zijn harem. Dan stem je niet op het CDA want dan had CDA maar een andere alliantie moeten kiezen of onafhankelijk moeten gaan. Ook de milieupolitiek, de buitenlandpolitiek, of de economische politiek kan per fractie verschillen van de politieke partij waar jij je stem op uitbrengt. En voor degenen die onafhankelijk gaan (bv PVV): daarbij moet duidelijk gemaakt worden dat hij geen ammendementen kan indienen. Niet onbelangrijk, me dunkt. Al dit soort zaken bleven totaal onbelicht in de campagne van politieke partijen en vanuit het EP zelf. Ik had op z'n minst een uitgebreide folder over de verkiezingen in mijn postvak gehad (of zou de ja/nee sticker het hebben geweigerd?. De volgende keer zal ik een briefje erbij plakken dat verkiezingsshit wel getolereerd wordt ![]() En ook dat einddebat op de tv... dat was meer reclame voor PVV en Nederland nu dan dat het ging over Europa en wat ze denken te kunnen doen in Europa aangaande verschillende problemen. ![]() Off-topic: Heee, waaromniet... leuk dat je er weer bent ![]()
||
Citaat:
![]() Anyway, de PVV heeft het ook over het tegenhouden van Bulgaren en Roemenen, maar daar zijn nog andere regels voor. Polen kunnen - net zoals een Fransman - hier komen werken zonder bureaucratische heisa, maar Bulgaren en Roemenen kunnen dat niet. Zie ind.nl
|||
kijk hier is het probleem:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-06-2009 om 12:28. |
![]() |
|
Het probleem is dat die mensen worden binnengehaald om zogenaamd het tekort aan "bouwmensen" aan te vullen (hmm wat denk je van eens aan de slag gaan met bouwopleidingen onder jonge uitkeringsgerechtigen) maar het er op neer komt dat ze asperges gaan steken, worden zij niet gelukkig van, worden wij niet gelukkig van.
Bovendien wie was het ook al weer met z'n mja de techniek en arbeid gaat verdwijnen nederland wordt een IT natie... Dan vervolgens liegen dat de "vergrijzing" gaat lijden tot tekorten tijdens een periode van oplopende werkeloosheid is mij te min. Maar nogmaals; als het echt circulatie was en niet immigratie dan had ik er niet zo'n problemen mee, echter zoals aangegeven is wdb. mijn vertrouwen vrijwel onbestaand.
||
Citaat:
Ik zie het eerder als een win-win situatie.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Voor circulerende migranten geld die situatie niet. Bovendien zou dwangmatige verhoging van de lonen er alleen maar voor zorgen dat er minder werk is. Asperges duurder, Nederlanders niet blij, geen werk meer, Polen niet blij. Verlies-verlies situatie dus. Vandaar dus ook het standpunt van Van Baalen. Een illegaal die in Nederland woont en een grijpstuiver krijgt, wordt uitgebuit, omdat hij niet fatsoenlijk kan leven. Hij heeft de kosten van Nederlandse levensoverhoud, zonder bijbehorend loon. Dat moet je dus aanpakken. Circulerende migrantenwerkers, de legale, lijden niet onder de hoogte van de lonen, en profiteren er vanwege hun goedkopere levensonderhoud zelfs van. Da's dus een goede zaak.
||||||||||||||
Citaat:
Verder moet de tuinbouw gewoon verder geautomatiseerd worden en kan er best wel een beetje minder tuin gebouwd worden in nederland, kunnen we de vrijkomende kassen mooi ergens anders voor gebruiken ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-06-2009 om 14:17. |
![]() |
||
Citaat:
http://www.nederland2.nl/gids/afleve...nd-(1)/8463066
||
Citaat:
||
Citaat:
ja als de hemel op onze koppen valt dan hebben we een blauw petje... de waarheid is, en dat weet jij zelf ook wel, dat het juist winstgevend is om polen binnen te halen omdat ze tegen 0.0 euro werken en in kleine hokjes gesodemieterd kunnen worden... als tuinders pensions moeten gaan regelen dan zul je zien hoe snel polen duurder worden voor ze.
||
Citaat:
overigens hoeven de lonen niet "flink" omhoog, want zo hoog zijn de minimumlonen niet.
|||
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar vooral gaat het er simpelweg om dat je in een modern hoog-technologisch land, waar je per persoon minder dan de helft van 25 duizendste vierkante km hebt om; te wonen, eten, werken,slapen en recreëren met file- en woningproblemen van hier tot tokyo, wachtlijsten op vrijwel alle sociale voorzieningen ten tijden van een globale financiële vertraging het van de zotten is om te stellen dat er méér mensen van buitenaf nodig zouden zijn om "tekorten" aan te vullen.
|
![]() |
Met grote verbazing blijf ik staan, neerkijkend op al die PVV stemmers. Bah ik moet er niet aan denken dat dhr Wilders premier zou worden. Een land van staal is het als consecuentie. Een kleur grijs waar ik niet trots op zou zijn. En land waar ik niet trots op zou zijn. Zonder waardering en respect voor de ander. De sluitel naar een de balans tussen de verschillende culturen die botsen (wat zeker gebeurt) is het vinden naar de compromis. Niet door het buiten sluiten van andere culturen. We zijn hier met zijn alle te samen gekomen op deze wereld, om het met zijn alle ook mooi aftesluiten. Het verdiepen van de ene wel op dat stukje aarde en de ander niet is het top punt van egoisme. Egoisme in de negativiteit! Wanneer begint men dit te realiseren?
|
![]() |
||
Citaat:
En in je hele verhaal lees ik nergens een oplossing voor de integratieproblemen waar we tegenwoordig mee kampen. En zelfs over Wilders zullen we moeten toegeven dat hij wel tenminste een poging daartoe waagt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
We hebben hier wetgeving en die moet gewoon simpelweg nageleefd worden. Laatst gewijzigd op 08-06-2009 om 06:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Als er verplicht stemmen komt, richt ik meteen een eigen partij op die tegen verplicht stemmen is en win ik lekker 80% van alle stemmen en ik ben alleenheerser hier
![]() Wilders zal niet zo snel premier worden, zelfs als hij de grootste wordt denk ik dat hij er van afziet. Wilders zal alles alleen moeten doen en heeft een zeer matige partij die hem nauwelijks kan en zal ondersteunen. Het zou wel heel goed zijn voor heel veel mensen als hij premier wordt. De arrogantie, naiviteit en onwetendheid profiteert Wilders al jaren van. Hij waarschuwt alleen maar deze mensen, en uitgerekend die mensen wijzen naar domme laag opgeleide mensen die niet weten waar het allemaal over gaat. Wilders is en zal alleen maar zo groot blijven als de echte schuldigen (die zogenaamde elite, rechters, politici, ambtenaren en vele andere 'hoge' posities) niet hun conclusie trekken. Ieder stem voor Wilders is een stem tegen hun. Het wordt de hoogste tijd dat bepaalde mensen wakker worden. In die zin zou Wilders als tijdelijke premier van dit land geen slecht idee zijn.
|||
Citaat:
Jaja. Je bent arrogant, naief en ook nog eens hypocriet. Wilders ruikt elite en extra stemmen! Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-06-2009 om 13:26. |
![]() |
|||||
Citaat:
Verder had ik het niet eens zo zeer over de economische crisis en heeft politiek handelen uiteraard wel een invloed economische invloed op mensen. Globale voorbeelden: wel of geen HRA, een hogere of lagere uitkering, een hogere of lagere minimumloon enzovoorts. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-06-2009 om 15:11. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Geld zal er dus niet zo snel "niet meer zijn" wel zal het gebeuren dat door de connectie geld - grondstofwaarde, zaken onbetaalbaar worden zelfs met bergen van geld. bron: zimbabwe.
||
Citaat:
||
Citaat:
feitelijk is geld al niets waard.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() etc etc, maar nogmaals andere discussie! ![]() Nee wacht, het is etenstijd! Dat kent men zeker wel, en ik ook hoor. Ik heb honger als een wild zwijn ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Feitelijk zouden we blaco a4tjes kunnen ruilen met dezelfde efficientie als de euro. Citaat:
Tijd heeft verder een sterkere grond dan geld immers als tijd de afstand van licht door de ruimte is dan is het ten minste nog gebasseerd op fenomenen in de natuur. Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bovendien moet ook dat politieke proces tegen Wilders nog verloren worden door het OM. Dat gaat een hoop extra verontwaardiging en publiciteit opleveren. En wie weet vreet in de tussentijd een plaatselijke bende Mohameds nog wel iets uit dat de krant haalt. Of zo'n nep-integratie knuffelallochtoon die iets fouts zegt. Tariq Ramadan een weekje terug nog op de BBC hoog van de toren blazen dat de blanken geleerd moet worden om de islam begrijpen. Elke suggestie van hetzelfde proces andersom van de interviewer wees hij van de hand. Afijn, daar betaald Rotterdam dus meer dan drie ton per jaar voor, om dat soort intolerante superioriteitswaanzin te laten verspreiden...
||
Citaat:
|
![]() |
Ik denk dat in de landelijke verkiezingen de PVV een monsterlijke zege halen. En ik verwacht dat de CDA en VVD hun ziel verkopen en schat dat ze zo een meerderheid hebben waardoor ons Geert premier wordt.
Dan zal Geert alles finaal naar de klote helpen en een jaar later hebben we een groot aantal nieuwe of verergerde problemen en een nieuw kabinet. En dan zal ik 'Ik zei het toch' zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
Een scenario waar de PVV ook voor een paar symbolische puntjes mee mag doen is waarschijnlijker. Ze missen de plannen en bestuurlijke ervaring om grote invloed uit te oefenen, precies wat D66 overkwam in voorgaande kabinetten. Zeggen en schrijven is Wilders namelijk de enige met noemenswaardige kennis van zaken over hoe de zaken in Den Haag geregeld worden, en zonder de wegen te kennen kom je er niet.
|
![]() |
|
|