Advertentie | |
|
![]() |
||
Ja vast dat het CBS en justitie er statistiek over loslaat, persoonlijk vind ik de vele voorbeelden afdoende indirect bewijs om het vermoeden over pakkans te staven.
Dat criminaliteit onder laagopgeleiden vaker voorkomt dan onder hoog opgeleiden is al te vaak langs gekomen en heeft geen directe betrekking op de stelling over pakkans. Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-06-2009 om 11:08. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast worden er zeer slappe straffen gegeven voor aan religie gerelateerde criminaliteit, waar het normaal plegen van zo'n misdrijf zonder dat oogmerk een zwaardere straf oplevert. De Turkse dader van de high school shooting op de school De Leijgraaf in Veghel bijvoorbeeld. Dat zijn zus was meegenomen naar Turkije door een andere jongen was reden om met een wapen naar school te gaan en door die andere jongen en zoveel mogelijk onschuldige mensen te vermoorden de familie eer te zuiveren. De vader kreeg negen jaar, en zal dus in 2007 alweer vrij zijn gekomen. Lachwekkende straf voor iemand aanzetten tot meerdere moorden. De dader zelf kreeg vijf jaar, en is dus een half jaar a een jaar later alweer vrijgelaten. Een zo mogelijk nog gestoorder vonnis. Bij dermate gewelddadig optreden en zo goed geplande pogingen tot meerdere moorden wordt meestal veel zwaarder gestraft. Ook bij dergelijke 'rampages' worden in de regel zwaardere straffen waaronder TBS opgelegd. Ook de daders van de aanval op Ehsan Jami kwamen weg met slappe taakstrafjes. Een dag of twee plantsoenen wieden, en hun aanslag op de Nederlandse democratie was alweer goedgemaakt. Ze werden zelfs niet eens in voorarrest vastgehouden. Terwijl het gaat om een zeer ernstig misdrijf; een van tevoren geplande racistische aanslag, uitgevoerd in groepsverband, met als doel het zaaien van angst onder politieke tegenstanders en het ondermijnen van de samenleving. Genoeg landen waar het zou zijn beschouwd als een terreurdaad. Terwijl de achtergrond van de daders en de rol van de islam de enige factor is die verschilt van vergelijkbare zaken, worden er dus zeer milde straffen opgelegd in vergelijking tot die andere zaken. Vreemd genoeg lijkt het alsof er bij allochtonen alleen hard gestraft wordt als de media er bovenop zitten. Murat D. die zijn rector doodschoot, werd veroordeeld volgens het volwassenenstrafrecht, bijvoorbeeld.
|||
Citaat:
Niet dat je er geen recht op hebt. Citaat:
Noem het de pvda mantel. Volgens mij begint dat verder wel af te nemen.
||
![]() |
Citaat:
Ik meen mij juist te herinneren dat allochtonen in vergelijkbare gevallen harder gestraft werden. http://www.trouw.nl/nieuws/article1257341.ece er was nog een ander onderzoek die volgens mij wat recenter was, moet ik nog ff opzoeken Ik zie dat je ook weer enkele gevallen spreekt en kennelijk kritiek op de zwaarte van de straffen maar eerlijk gezegd acht ik een rechter beter in staat om de zwaarte van de straf per persoon te bepalen, en zijn wij als buitenstaande burgers niet op de hoogte van veel bewijsstukken en persoonlijkheidsonderzoeken die bij veel dader gedaan worden en raadkameroverleggingen zijn geheim dus het is moeilijk om te bepalen wat de motieven zijn geweest voor dergelijke 'lage' straffen. Ook is er de mogelijkheid voor het OM wanneer deze de straf te laag vindt in hoger beroep te gaan, ik zie niet in waarom deze mogelijkheid dan niet benut zou worden.
||
Citaat:
Andersom redenerende kan een allochtone dader zich verschuilen achter cultuur, en daardoor minder straf krijgen voor hetzelfde vergrijp. Dat zou fout zijn. Bovendien is dat onderzoek niet gespecificeerd naar misdaadtype, en derhalve nutteloos voor onze discussie. We hebben niets aan de conclusie dat allochtone moordenaars of fraudeurs zwaarder bestraft worden, terwijl we het uitsluitend hadden over straatcriminaliteit en haatmisdaden. Daarbij blijft het te betwijfelen of er sprake is van gelijke pakkans en gelijke bestraffing.
|
Verwijderd
|
Dat is daarentegen wel een wetenschappelijk artikel. Iemand heeft er aan de hand van een wetenschappelijke methodologie onderzoek naar gedaan. Ik bedoel ik kan je een heel boekwerk geven van voorbeleden van allochtone vrienden van mij die onterecht zijn behandeld door de politie (wat jij zal af doen als leugens, omdat in jouw belevingswereld discriminatie tegen allochtonen niet voorkomt), maar ik zal nu niet glashard beweren dat daarom allochtonen door de politie bewust worden gediscrimineerd.
|
![]() |
|
"Wanneer spijt niet met woorden wordt geuit, vanwege een verschil in cultuur of een gebrek aan kennis van de Nederlandse taal, kan een verkeerde conclusie over een persoonlijkheid worden getrokken."
Ach ja, je kunt spijt hebben dat je betrapt bent, je kunt spijt hebben dat je te weinig aandacht aan je Nederlands hebt besteed; de misdaad blijft. En als dit "cultuurgebonden" is, mogen ze ook een "cultuurgebonden" langere straf. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien is zo'n kreet een waardeloze weerlegging voor mijn inhoudelijke kritiek op de toepasbaarheid van die studie op deze discussie, dus ik was niet van plan om daar op in te gaan, om het ontopic te houden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
het zou als het al verder verklaard werd (het artikel) alleen maar een nieuwe stelling in het leven roepen; de rechter volgt vaak het OM en het OM eist bij allochtonen meer straf.
Dat zegt niets over de effectieve pakkans, waarvan de stelling was: die is lager bij allochtonen.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik vraag niet voor niets telkens om cijfers over veroordelingen, ik heb niet aan "aanraking met de politie" dat kan al als je instapt in een trein na het fluitje of bij het foutparkeren. Citaat:
Dus je mag van mij best beweren dat het OM naast incompetent en ronduit dom ook nog racistisch is, maar het zegt niets over pakkans.
||
![]() |
Citaat:
het zegt niets over de effectieve pakkans, maar wel dat nadat allochtonen zijn opgepakt zij relatief gezien zwaarder gestraft worden. In tegenstelling tot wat jij en T_id beweren (en waar jullie 0,0 bewijs voor hebben geleverd of zelfs enigszins aannemelijk hebben gemaakt (een paar gevallen maken geen regel -laat staan jullie beleving daarbij-) dat er bij allochtonen een lagere pakkans zou zijn, is dit wel een bron.
|||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet zo zeer dat ze een verkeerd beeld schetsen maar wel de claim dat "cultuur" daar ook maar iets mee te maken heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder kan je natuurlijk prima nederlands spreken en toch de helft van het juridisch gejibber niet begrijpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zo ver ik kan beoordelen wenst deze mvr Komen op basis van cultuur te discrimineren tussen verdachten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
vind niets over de pakkans wel discriminatie op scholen: Citaat:
Ook dat "het enige waarin..." vind ik gewoon te hi-la-risch voor woorden. ![]()
Laatst gewijzigd op 23-06-2009 om 00:29. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 26-01-2006 01:21 | |
Twee arrestaties in trein bij A'dam T_ID | 172 | 15-11-2005 14:30 | |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Explosie Eindhoven Verwijderd | 152 | 08-11-2004 16:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Antisemitisme in Nederland: enkele verhalen Rabbi Daniel | 179 | 13-08-2003 13:41 |