Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Sla je je vriendin wel eens? (Of word je weleens geslagen)
Bijna elke keer dat ik haar zie! (Regelmatig) 18 13.64%
Wel eens gebeurd, maar ze had het er echt naar gemaakt 5 3.79%
Wel eens gebeurd, maar ik had er ontzettend veel spijt van 1 0.76%
Hooguit een keer een flinke duw 5 3.79%
Nee! Ook al heeft zij wel eens losse handjes 3 2.27%
Nooit gebeurd, en zal ook nooit gebeuren! 82 62.12%
Ik heb nog nooit een relatie gehad 18 13.64%
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2009, 19:46
Verwijderd
Ik bedacht me net dat ik nog nooit echt iemand heb geslagen, afgezien van een pets met mijn vlakke hand in het gezicht van een jongen die toen voor de derde keer dacht aan mijn kont te kunnen zitten zonder toestemming.

Maar that's it. Ik heb gewoon de neiging to slaan niet zo snel..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2009, 13:02
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb mijn ex een keer een mep gegeven omdat hij ging slapen nadag hij had aangekondigd verliefd te zijn op een ander en verwachtte dat ik dus verder mijn mond zou houden. Niemand heeft mij ooit geslagen.
Oud 19-06-2009, 20:15
Volk
Volk is offline
Ik heb trouwens wel een keer een ex geslagen, dus toen hij mijn vriend niet meer was. Maar hij vroeg er letterlijk om. Hij was vreemdgegaan en had het meteen daarna uitgemaakt. Hij voelde zich heel schuldig maar ik bleef er heel kalm onder. Op een dag zaten we met nog een paar andere vrienden in een parkje en hij bleef de hele tijd maar vragen om een klap, of dat ik tegen hem zou schreeuwen, iets als ik maar niet zo kalm bleef. En hij ging echt uren door. Hij begon me echt de keel uit te hangen dus toen hij op een gegeven moment weer zei 'Sla me, alsjeblieft!', heb ik hem echt een gigantische klap tegen zijn kop gegeven. Hij vroeg erom.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 20:33
Hulk
Hulk is offline
Wat een stumperd
Oud 20-06-2009, 16:36
sabrosa
sabrosa is offline
Ik moet toegeven dat ik mijn ex ook keer heb aangevallen, maar daar vroeg hij echt zelf om, hij wist precies wat mij helemaal gek maakte en lokte het gewoon ook echt uit. Dus geen spijt van.
Oud 20-06-2009, 20:13
Wammus
Wammus is offline
Dat heb ik nooit gedaan en ben ik ook niet van plan om ooit te gaan doen.
Oud 21-06-2009, 06:04
Verwijderd
Ik heb woensdag geleerd dat 1 op 3 in nederland wonende vrouwen ooit een partner gehad die haar fysiek, psychisch of seksueel mishandelde*; en dat 1 op 10 in nederland wonende vrouwen nu in een relatie zit waarin ze mishandeld wordt. Dus onderschat het niet. Maar dat 1 op 3 vrouwen ooit slachtoffer is geweest hiervan, betekent natuurlijk niet per se dat 1 op 3 mannen ooit dader is geweest. Het zou ook kunnen dat 1 van elke 6 mannen in gemiddeld twee relaties zijn partner heeft mishandeld.

*enkele keren een pets wordt daarbij nog niet eens als mishandeling meegerekend
Bron: college 'huiselijk geweld' van dr. Lo Fo Wong, de cijfers zijn als het goed is terug te vinden in artikelen van haar die ook op Pubmed staan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 10:52
Hulk
Hulk is offline
en als je het nou echt over stelselmatige mishandeling hebt? om wat voor cijfers gaat het dan?
Oud 22-06-2009, 14:52
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ik heb woensdag geleerd dat 1 op 3 in nederland wonende vrouwen ooit een partner gehad die haar fysiek, psychisch of seksueel mishandelde*; en dat 1 op 10 in nederland wonende vrouwen nu in een relatie zit waarin ze mishandeld wordt. Dus onderschat het niet. Maar dat 1 op 3 vrouwen ooit slachtoffer is geweest hiervan, betekent natuurlijk niet per se dat 1 op 3 mannen ooit dader is geweest. Het zou ook kunnen dat 1 van elke 6 mannen in gemiddeld twee relaties zijn partner heeft mishandeld.

Bron: college 'huiselijk geweld' van dr. Lo Fo Wong, de cijfers zijn als het goed is terug te vinden in artikelen van haar die ook op Pubmed staan
Wut dat vind ik echt heel veel.

En nee, ik ben nog nooit geslagen door m'n vriendje (op een serieuze manier) en andersom ook niet. Als we boos op elkaar zijn gaan we juist meestal een hele tijd elkaar negeren en dan erover praten en... ja en dan is het meestal weer goed? We hebben überhaupt niet zo vaak ruzie. Ik geloof zelfs dat we nog nooit tegen elkaar geschreeuwd hebben.

Meer van het type "take a chill pill".
Oud 22-06-2009, 15:13
Verwijderd
Ik heb ooit een keer een vriendje geslagen. We lagen samen in bed en hij vond het nodig verder te gaan dan ik wilde. Na hem een aantal keer vriendelijk doch dringend gevraagd te hebben zijn handjes thuis te houden, begreep meneer het nog niet en toen heb ik hem gemept. Absoluut geen spijt van gehad, en hij leerde er ook meteen wat van.

Ik heb afgelopen week een stel leren kennen waar de rollen omgedraaid waren. Zij sloeg hem 'regelmatig'. Ik had een avond met die jongen zitten kletsen, dezelfde avond hadden ze daarover ruzie en de dag erna had hij een blauw oog. Zij had hem gemept. Ze gaf het ook ronduit toe, en hij liet het over zich heen komen. Zó maf. Die meid zou eerst eens wat therapie kunnen gebruiken voor ze in een relatie stapt en hij een assertiviteitscursus
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 10:09
Lasagna
Lasagna is offline
het lijkt me duidelijk dat dit meisje een klein minderwaardheidscomplex heeft? of zie ik dat verkeerd?

ik en mijn vriend slaan elkaar alleen wel eens voor de grap, tijdens het stoeien ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 10:49
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Mag ik vragen waarom? Ik ben ook wel eens ontzettend kwaad geworden, maar heb eigenlijk nooit de neiging gehad om iemand te slaan. Hoewel ik soms wel ergens een trap tegenaan geef uit frustratie of zo.. Maar ik kan me niet helemaal voorstellen dat ik iemand zou slaan.. Zelfs toen mijn ex vreemdging had ik die neiging niet..
Ja nou als ik heel erg boos ben heb ik weleens de neiging om agressief te worden.. T gaat hier wel over mijn ex trouwens, die mij regelmatig het bloed onder de nagels vandaan haalde. Ik heb ook weleens een glas naar z'n kop gesmeten, die vervolgens hem miste maar wel een deuk in de deur veroorzaakte..
Oud 24-06-2009, 01:29
Verwijderd
Niks mis met een corrigerende tik. Moet ze maar niet janken dat ze geen bier voor me wil halen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 12:17
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:

Dat soort getallen zijn altijd zo onduidelijk. Welke begrippen zijn geoperationaliseerd om tot dat getal te komen? Hoe groot was de steekproef?

Het zou best kunnen, maar dit soort onderzoeken zijn veelal twijfelachtig.

OT: Nog nooit gedaan, staat ook niet in de planning.
Oud 24-06-2009, 12:37
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Niks mis met een corrigerende tik. Moet ze maar niet janken dat ze geen bier voor me wil halen.
En zo is het!

Ot: ik heb m'n vorige vriendje één keer een mep verkocht, maar dat was toen ik het net had uitgemaakt en ik had m gewaarschuwd.
Verder kan ik me best voorstellen dat ik een keer, in een ruzie met een gozer die echt het bloed onder m'n nagels vandaag haalt, de desbetreffende gozer een klap geef. Maar met m'n tegenwoordige vriendje wordt dat 'm sowieso niet, die is zo bizar sterk en hij slaat toch wel harder terug.
Oud 24-06-2009, 12:55
Lente
Lente is offline
alle vrouwen die hun vriend geslagen hebben, zeggen dat hij erom vroeg en het verdiende. denk dat als een jongen zoiets zei over zijn vriendin, er veeeel reacties op waren gekomen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 13:04
Hulk
Hulk is offline
Is toch ook wel heel anders denk ik... Meisjes slaan veel minder hard en de jongen kan zich eventueel makkelijk verweren.
Oud 24-06-2009, 13:09
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Is toch ook wel heel anders denk ik... Meisjes slaan veel minder hard en de jongen kan zich eventueel makkelijk verweren.
Dat is niet altijd waar. Het gaat in zo'n geval niet alleen om de fysieke verschillen, maar vooral de psychologische druk.
Oud 24-06-2009, 13:16
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Dat lijkt me echt flauwekul.
Oud 24-06-2009, 13:27
Lente
Lente is offline
het gaat me er meer om dat een mep goedgepraat wordt met het argument dat iemand 'erom vroeg', het verbaast me dat daar zo makkelijk over wordt gedaan. en dan bedoel ik dus niet als iemand slaat uit zelfverdediging, das een goeie reden tuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 13:46
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Dat lijkt me echt flauwekul.
Ik zou het denk ik niet zo erg vinden als een vrouw mij slaat omdat het me fysiek niks doet... Ik kan haar makkelijk vastpakken en tot bedaren dwingen.

Andersom kan een man een vrouw minutenlang door blijven slaan als hij wil.
Oud 24-06-2009, 13:52
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Mwah, als je van iemand een knal krijgt op de verkeerde plek en met de juiste snelheid erachter lig je waarschijnlijk plat, meisje of niet.
Oud 24-06-2009, 15:44
Verwijderd
Citaat:
het gaat me er meer om dat een mep goedgepraat wordt met het argument dat iemand 'erom vroeg', het verbaast me dat daar zo makkelijk over wordt gedaan. en dan bedoel ik dus niet als iemand slaat uit zelfverdediging, das een goeie reden tuurlijk.
Ja idd, ik vind het ook volkomen belachelijk als je als meisje je vriend gaat slaan. Ik bedoel, ik mep niet zo hard als een gemiddelde kerel, maar als ik iemand echt sla of schop doet dat heus behoorlijk pijn hoor. Je bent volwassen en geen gorilla, dat doe je gewoon niet Behalve in zelfverdediging dan.

Maar ik denk dat 't verschil 'm wel zit in het idee dat mannen altijd sterker zijn dan vrouwen en het dus "niet zo erg is" als je als vrouw een man slaat. In die statistieken gaat het ook nooit over vrouwen die mannen slaan, terwijl dat ook voorkomt hoor. Als jongen leer je altijd dat je onder geen beding een meisje mag slaan, nou daar ben je mooi klaar mee als je vriendin je wel met enige regelmaat een tik geeft. Dan kun je nu wel heel stoer zeggen "Ja als ze mij slaat, sla ik terug", maar hoeveel jongens zouden dat écht doen?

Sowieso Hulk, ik weet vrij zeker dat ik je in ieder geval in eerste instantie wel zo veel pijn kan doen dat je niet kan zeggen dat het je fysiek helemaal niks doet Goeie stomp op je neus, schop in je maag of in je kruis... de eerste slag komt toch wel aan, helemaal als je 'm niet verwacht.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 15:45
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Ik heb dat gezegd omdat ik geen zin had om het verder uit te leggen, maar ik wil mezelf nog best even verdedigen. Het was voor mij voornamelijk uit onmacht. Exvriend dreigde de hele avond (we waren onafhankelijk van eklaar in dezelfde kroeg) een foto waarop ik naakt sliep op internet te zetten. Ik betwijfelde of die foto uberhaupt bestond, maar vond het ten eerste stom dat hij die foto had gemaakt, en niks had gezegd. Ten tweede is het natuurlijk belachelijk om met zoiets te dreigen. Ik heb toen 100 keer gezegd dat ik het niet leuk vind en dat hij de foto's zou moeten verwijderen. Hij ging maar door en vooral niet weg van mij en toen meldde hij ook nog even dat hij iets dierbaars van een overleden vriend van mij had weggegooid. Ik was zo kwaad, maar woorden kwamen bij hem niet aan, en negeren hielp niet. 1 klap uit onmacht om het op een andere manier duidelijk te maken.
En ja, ik vind nog steeds dat hij het heeft verdiend. Ik vind ook dat een meisje in zo;n geval best 1 klap kan krijgen.

Ah en hij beweert dat hij een minuut niet kon ademen van de stomp op zijn middenrif. Ik betwijfel dat ook, maar het was zeker een goede/verkeerde plek met de juiste snelheid.
Oud 24-06-2009, 15:52
$moky
$moky is offline
ik heb me vriend nu ex wel eens geslagen , maar hij verdiende het.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat gezegd omdat ik geen zin had om het verder uit te leggen, maar ik wil mezelf nog best even verdedigen. Het was voor mij voornamelijk uit onmacht. Exvriend dreigde de hele avond (we waren onafhankelijk van eklaar in dezelfde kroeg) een foto waarop ik naakt sliep op internet te zetten. Ik betwijfelde of die foto uberhaupt bestond, maar vond het ten eerste stom dat hij die foto had gemaakt, en niks had gezegd. Ten tweede is het natuurlijk belachelijk om met zoiets te dreigen. Ik heb toen 100 keer gezegd dat ik het niet leuk vind en dat hij de foto's zou moeten verwijderen. Hij ging maar door en vooral niet weg van mij en toen meldde hij ook nog even dat hij iets dierbaars van een overleden vriend van mij had weggegooid. Ik was zo kwaad, maar woorden kwamen bij hem niet aan, en negeren hielp niet. 1 klap uit onmacht om het op een andere manier duidelijk te maken.
En ja, ik vind nog steeds dat hij het heeft verdiend. Ik vind ook dat een meisje in zo;n geval best 1 klap kan krijgen.
Nou ik niet, als m'n vriendje me een klap zou geven met het idee van 'je luistert niet en je houdt maar niet op', schop ik 'm eruit
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 16:01
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Nou ik niet, als m'n vriendje me een klap zou geven met het idee van 'je luistert niet en je houdt maar niet op', schop ik 'm eruit
Het was al uit.
Ook was het niet meteen 'je luistert niet'. Ik heb toen 2 uur lang aandacht daaraan besteed, die ik al lang niet meer wou geven, maar die hij onophoudelijk bleef vragen. Ook op afstand etc, en ik ging niet op die manier opgeven dat ik naar een andere kroeg ging voor hem. Ik wilde het oplossen, maar dat lukte niet. Daarbij is met zoiets dreigen, zeker tegenover een halve kroeg een grote belediging, en misschien hoe hij het bracht ook nog wel vernedering.
Maar ik snap ook wel dat je het niet snapt. Ik hou niet van slaan, en ik beweer ook nergens dat het de beste oplossing was. Ik wist gewoon op dat moment geen andere optie meer.
Oud 24-06-2009, 22:16
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik kan me heel goed voorstellen dat Luchtballon dr vriend een mep heeft gegeven in zon situatie. Zelf nooit echt mn vriend een klap gegeven, hooguit bij een uit te hand gelopen stoeibui die meer richting vechten begon de te gaan een keer een klap omdat ik er gewoon echt klaar mee was. En hij heeft mij in dat opzicht ook wel eens een mep verkocht (tik op mn vingers welliswaar) omdat ik gewoon echt niet ophield met m lichamelijk (knijpen, hard kietelen) irriteren.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 06:09
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik kan me heel goed voorstellen dat Luchtballon dr vriend een mep heeft gegeven in zon situatie. Zelf nooit echt mn vriend een klap gegeven, hooguit bij een uit te hand gelopen stoeibui die meer richting vechten begon de te gaan een keer een klap omdat ik er gewoon echt klaar mee was. En hij heeft mij in dat opzicht ook wel eens een mep verkocht (tik op mn vingers welliswaar) omdat ik gewoon echt niet ophield met m lichamelijk (knijpen, hard kietelen) irriteren.
Maar als de geslachten omgekeerd waren? Ik denk dat dat de vraag is die hier geopperd wordt.
Oud 25-06-2009, 07:55
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Maar als de geslachten omgekeerd waren? Ik denk dat dat de vraag is die hier geopperd wordt.
Nja ik meng me meer in de discussie, maar ik ben zelf dus nooit écht geslagen, heb hooguit een pets gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 09:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Als iemand irritant wil ik diegene wel eens een klap/pets geven. Maar dat vind ik niet echt slaan. Meestal is het dan ook in de sfeer van: "Hihi, je durft me toch niet te slaan." Ja, dan vraag je erom! Maar echt slaan, nee, dan wijs ik diegene echt de deur. In het voorbeeld van Luchtballon zou ik ook weer slaan, en andersom (als het meisje zó irritant zou doen) vind ik het ook niet meer dan logisch. Misschien niet de beste manier, maar als weglopen, praten of negeren niet werkt is het wel een manier om iemand te remmen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 09:28
Kitten
Kitten is offline
Ik zat me te bedenken dat ik wel een keer een van mijn vriendinnen door elkaar heb geschud, maar die was echt helemaal hysterisch. Ik was toen ook niet boos ofzo, ik vond dat ze even weer bij zinnen moest komen.
Oud 25-06-2009, 10:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik denk zelfs dat het in zo'n situatie voorstelbaar is, ja. Niet goed, maar ik kan me voorstellen dat zoiets gebeurt, dat er momenten zijn waarop je je zó kwaad en vooral zó machteloos voelt, dat je gewoon echt geen andere oplossing ziet. Maar als het vaker voorkomt, of in minder heftige situaties, dan zit het natuurlijk wél helemaal verkeerd. Dat maakt verder niets uit of het over mannen of vrouwen gaat.
Oud 25-06-2009, 11:02
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Niet bij mij gebeurd, maar zelf wel es gedaan. Ben er niet trots op, maar ik was zo machteloos. Lekker hypocriet dat ik het wel mag en hij niet, maargoed. Ik denk dat het niet meer gaat gebeuren, want ik zal in ieder geval niet meer in zo'n situatie terecht komen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 00:53
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het denk ik niet zo erg vinden als een vrouw mij slaat omdat het me fysiek niks doet... Ik kan haar makkelijk vastpakken en tot bedaren dwingen.

Andersom kan een man een vrouw minutenlang door blijven slaan als hij wil.
dit is de meest debiele opmerking die ik heb kunnen lezen, in je eigen topic.

ontopic: nee, ben ook niet het lichamelijk agressieve alfamannetje, mijn vriendin en ik staan fysiek en geestelijk op hetzelfde niveau. slaan hoort daar niet bij.
Heb zelf ook nooit in een relatie geslagen. ben ook niet geslagen (in een relatie).
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 02:05
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
dit is de meest debiele opmerking die ik heb kunnen lezen, in je eigen topic.

ontopic: nee, ben ook niet het lichamelijk agressieve alfamannetje, mijn vriendin en ik staan fysiek en geestelijk op hetzelfde niveau. slaan hoort daar niet bij.
Heb zelf ook nooit in een relatie geslagen. ben ook niet geslagen (in een relatie).
Sorry repelsteel... Maar het gaat niet puur om het slaan, maar vooral de fysieke overmacht.

Misschien is het een verkeerde manier om woede/agressie kwijt te raken. Maar toch blijf ik het heel anders vinden als de man de vrouw slaat dan andersom.
Oud 28-06-2009, 00:18
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sorry repelsteel... Maar het gaat niet puur om het slaan, maar vooral de fysieke overmacht.

Misschien is het een verkeerde manier om woede/agressie kwijt te raken. Maar toch blijf ik het heel anders vinden als de man de vrouw slaat dan andersom.
Het is niet alleen fysiek, maar ook psychisch. Mensen denken bij mishandeling vaak aan fysiek geweld, maar geestelijke mishandeling is net zo erg. In de meeste gevallen is het ook nog eens een combinatie van die twee. Vandaar dat een man die regelmatig geslagen door zijn vrouw/vriendin wordt net zo erg aan toe is als een vrouw die door haar man/vriend geslagen wordt.
Oud 28-06-2009, 03:54
Hulk
Hulk is offline
Bij vrouwen spelen er dan toch meer gevoelens van angst en van 'hoelang duurt het nog' etc... En met alle respect, een beetje man laat dit toch niet over zich heenkomen. Ik heb iig nog nooit van een situatie gehoord waar dit het geval was.
Oud 28-06-2009, 08:44
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Dat komt omdat die mannen zich schamen, omdat ze zich laten mishandelen door een vrouw. Dat wordt toch nog een beetje als een taboe gezien. Plus dat mensen denken van 'wat een sulletje is die man'. Dat geeft ook geen extra boost om het aan de grote klok te hangen. Ik weet niet wat de statistiek zegt, maar dat vrouwen mannen mishandelen, komt vaker voor dan je denkt
Oud 28-06-2009, 10:50
Verwijderd
Idd, ik heb hetpok vaker gehoord. En in die gevallen is het niet zozeer dat ze echt in elkaar geslagen werden natuurlijk maar het is gewoon alsnog achterlijk dat iemand ze met enige regelmaat een mep verkoopt. En als je een beetje diep in een relatie zit, kom je met dezelfde psychische zooi als andersom, ga je dingen goedpraten, proberen eraan te werken, etc. Je kunt natuurlijk wel terugslaan, maar zo ben je dan toch echt niet opgevoed...

Juist omdat zoveel mensen zo'n seksistisch idee van geweld in relaties hebben als Hulk, hoor je er nooit iets over.... mensen schamen zich.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 16:26
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Bij vrouwen spelen er dan toch meer gevoelens van angst en van 'hoelang duurt het nog' etc... En met alle respect, een beetje man laat dit toch niet over zich heenkomen. Ik heb iig nog nooit van een situatie gehoord waar dit het geval was.
Vind je het gek? Stel je voor dat je het eindelijk durft te vertellen en je krijgt zo'n reactie terug
Oud 29-06-2009, 00:56
Vice
Vice is offline
Er zijn zelfs blijf-van-mijn-lijf-huizen voor mannen.
Oud 29-06-2009, 12:31
Volk
Volk is offline
Citaat:
OMG... wat een onzin zeg. Dat jij het nog nooit bent tegen gekomen betekent toch niet dat het er niet is? Er zijn meer vrouwen dan je zou denken die hun mannelijke partner stelselmatig in elkaar slaan. Maar waar moeten die hulp zoeken als een beetje man dit niet over zich heen laat komen. Dat in elkaar slaan is naar jouw mening dus een mannen-iets dat vrouwen moet overkomen?

Ik denk niet dat het ook maar iets te maken heeft met man of vrouw zijn maar vooral met je psychische toestand. Iemand met gezond verstand laat dit niet gebeuren inderdaad. Die grijpt in voordat er een kans is dat het erger wordt. Maar vaak kijken mensen het aan, zo van, hij/zij houdt van me en zei dat ie het nooit meer zou doen. En ik houd van hem/haar en misschien kan ik hem/haar nog helpen om een beter mens te worden. Na dat aankijken zit je er vaak zo diep in dat je geen oplossing meer durft/wil zoeken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 21:37
Nona
Nona is offline
Ik denk wel dat Hulk tot op zekere hoogte een punt heeft. Mannen hebben een bepaalde fysieke overmacht, en daar moeten ze voorzichtig mee omspringen (tot op die hoogte dus). Dat betekent niet dat vrouwen maar moeten doen wat ze willen en erop los kunnen meppen; ook een vrouw zal zich in moeten houden en verdient een mep terug als ze zonder hele goede reden slaat.

Maar betreft die fysieke overmacht. Ik weet dat mannen nogal intimiderend over kunnen komen. Negen van de tien keer bedoelen ze dat nog niet eens zo, dan is hun gebruik van lichamelijke kracht plagerig of lief bedoeld. Zo hield mijn ex me vaak nog een poosje vast als ik weg wilde lopen, dat vond ik nogal bedreigend aangezien ik niet wist wanneer hij los zou laten en wat hij met me wilde doen (met een verleden aan mijn kant, en een vorm van dwang van zijn kant, al is het lief bedoeld). Hij wilde gewoon knuffelen, ik voelde me bedreigd.
Op een ander moment kreeg ik een meisje bij me die erover klaagde dat ze vaak vastgepakt werd door één van de jongens die erbij was. Hij was homo en bedoelde daar helemaal niets mee, maar zij kon hem niet de baas en als ze nee fluisterde dacht hij niet snel dat het serieus was (als ik nee brulde wel, ik heb hem dan ook even subtiel op zijn goede bedoelingen en lichamelijke overmacht gewezen).

Even wat persoonlijke voorbeelden, met als conclusie dat vrouwen wel degelijk losser met lichamelijke kracht om kunnen gaan tegenover mannen dan andersom. Juist als geweld er niet bij betrokken wordt.
Oud 29-06-2009, 23:54
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik denk wel dat Hulk tot op zekere hoogte een punt heeft. Mannen hebben een bepaalde fysieke overmacht, en daar moeten ze voorzichtig mee omspringen (tot op die hoogte dus). Dat betekent niet dat vrouwen maar moeten doen wat ze willen en erop los kunnen meppen; ook een vrouw zal zich in moeten houden en verdient een mep terug als ze zonder hele goede reden slaat.

Even wat persoonlijke voorbeelden, met als conclusie dat vrouwen wel degelijk losser met lichamelijke kracht om kunnen gaan tegenover mannen dan andersom. Juist als geweld er niet bij betrokken wordt.
Eens. Heel leuk, die geëmancipeerde praat dat het net zo erg is om een man te slaan als om een vrouw te slaan, maar gezien de verschillen in fysieke kracht gaat het voor mij niet op.
Om diezelfde reden vind ik het gevoelsmatig ook erger als iemand in een rolstoel geslagen wordt, of een bejaarde. Of, om het uit de sfeer van sekse te halen: zodra er een duidelijk verschil is in fysieke kracht of er om een andere reden sprake is van een ongelijke situatie.

Omdat je weet, dat diegene minder goed in staat is om zichzelf te verdedigen waardoor een dergelijke klap veel bedreigender en ingrijpender is.
Als een meid van mijn lengte en gewicht me zo maar slaat, zal ik minder geneigd zijn om te denken hoe ver het uit de hand kan lopen dan als een kerel van een kop groter dat doet.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 07:45
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Omdat je weet, dat diegene minder goed in staat is om zichzelf te verdedigen waardoor een dergelijke klap veel bedreigender en ingrijpender is.
Ik weet dat het misschien wat herhalend klinkt, maar ik denk toch echt dat dit geen kwestie van man/vrouw is. Psychologische overmacht is volgens mij veel belangrijker dan fysieke overmacht. Iemand die zich hevig verzet of verdedigd bij slaan, zal in de meeste gevallen veel minder snel schade ondervinden. Al is het maar omdat klappen niet hun volle effect krijgen.

Het is juist het probleem als er geen verdediging komt. Dat is een psychologische kwestie. Ik denk dat als ik ooit klappen zou krijgen van mijn vriendin, ik best wel eens in staat zou zijn me helemaal niet te verdedigen. Dan hoef je niet groot te zijn om schade te doen.
Oud 30-06-2009, 12:28
Verwijderd
Citaat:

Maar betreft die fysieke overmacht. Ik weet dat mannen nogal intimiderend over kunnen komen. Negen van de tien keer bedoelen ze dat nog niet eens zo, dan is hun gebruik van lichamelijke kracht plagerig of lief bedoeld. Zo hield mijn ex me vaak nog een poosje vast als ik weg wilde lopen, dat vond ik nogal bedreigend aangezien ik niet wist wanneer hij los zou laten en wat hij met me wilde doen (met een verleden aan mijn kant, en een vorm van dwang van zijn kant, al is het lief bedoeld). Hij wilde gewoon knuffelen, ik voelde me bedreigd.
Op een ander moment kreeg ik een meisje bij me die erover klaagde dat ze vaak vastgepakt werd door één van de jongens die erbij was. Hij was homo en bedoelde daar helemaal niets mee, maar zij kon hem niet de baas en als ze nee fluisterde dacht hij niet snel dat het serieus was (als ik nee brulde wel, ik heb hem dan ook even subtiel op zijn goede bedoelingen en lichamelijke overmacht gewezen).

Niet lullig bedoeld want ik neem aan dat je met 'een verleden' goede reden hebt om zo te voelen, maar ik denk dat wat je hier beschrijft echt heel persoonlijk is. Ik kan werkelijk niet inschatten hoe veel vrouwen dit zo zouden voelen (ook zonder 'verleden'), maar van mezelf uit herken ik dit echt hélemaal niet - en ik ben redelijk 'slap' voor een vrouw, ben nog nooit een jongen tegengekomen die niet sterker was dan ik. Maar ik voel me in normale situaties (zoals het knuffelen of plagen van vriendjes/vrienden/kennissen) werkelijk nóóit geïntimideerd door jongens, en ik dénk het grootste gedeelte van mijn vriendinnen ook niet. Dat "ik wist niet wanneer hij los zou laten en wat zou hij doen", ik herken dat écht niet, ik ben hooguit bang dat ie me hysterisch kietelt. Dat komt deels ws. door mijn 'gebrek aan verleden', maar ik vertrouw er volkomen op dat jongens mij nooit iets doen.

('t Is trouwens iets anders met onbekende jongens en andere situaties - ik heb me wel eens bedreigd gevoeld omdat iemand me tegen m'n zin aanraakte, iets te dichtbij kwam, of gewoon ook 's nachts op straat dat ze maar bij je in de buurt blijven hangen en dingen roepen enzo... maar dat is heel wat anders dan met mensen die in principe 'vertrouwd' zijn).

Waarmee ik niet wil zeggen dat het inderdaad waar is dat de meeste mannen sterker zijn dan de meeste vrouwen en ze daarom altijd iets meer moeten 'oppassen', maar dat vind ik op geen enkele manier een reden voor een vrouw om een man dan maar wel te slaan. Een kind is ook niet sterker dan zijn ouder, maar dat wil niet zeggen dat het volstrekt belachelijk is als die je zou slaan, zelfs al voel je er niks van. Ik vind de handeling op zích (slaan met het doel iemand pijn te doen, dus - kietelende vingers wegtikken telt daar niet bij ofzo) gewoon niet kunnen. Je slaat mensen niet, punt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 12:53
VeGs
VeGs is offline
@ Freyja;

Volgens mij keurt iedereen hier een klap per definitie af, al zijn er omstandigheden waarin er meer begrip voor getoond wordt.
Maar dat staat los van de impact die een klap heeft. Ik zal noch van een vrouw, noch van een man accepteren dat ze me slaan, maar neemt niet weg dat een klap van een man niet alleen fysiek waarschijnlijk harder aan komt, maar ook een bedreigendere situatie met zich mee brengt.

Moet trouwens toevoegen dat ik het in stoeien ook niet bij mezelf herken; alleen in een daadwerkelijk bedreigende situatie.

Citaat:
Kitten
Ik weet dat het misschien wat herhalend klinkt, maar ik denk toch echt dat dit geen kwestie van man/vrouw is. Psychologische overmacht is volgens mij veel belangrijker dan fysieke overmacht. Iemand die zich hevig verzet of verdedigd bij slaan, zal in de meeste gevallen veel minder snel schade ondervinden. Al is het maar omdat klappen niet hun volle effect krijgen.

Het is juist het probleem als er geen verdediging komt. Dat is een psychologische kwestie. Ik denk dat als ik ooit klappen zou krijgen van mijn vriendin, ik best wel eens in staat zou zijn me helemaal niet te verdedigen. Dan hoef je niet groot te zijn om schade te doen.
Ik had er misschien iets meer rekening mee moeten houden dat we het over geweld in een relationele sfeer hebben, waar ook andere emoties mee spelen. Ik ben het met je eens dat psychologische overmacht een rol speelt en wil dat zeker niet bagatalliseren.

Ik heb ooit een verhaal gelezen van een man in blijf-van-mijn-lijf-huis, die mishandeld werd door zijn vrouw. De man was nota bene politieagent, maar inderdaad niet in staat om iets te doen tegenover de psychologische overmacht die de vrouw had. Ze dreigde de kinderen wat aan te doen als hij iets terug zou doen; die man durfde niets meer uit angst voor zijn kinderen. (En zie als man je kinderen maar eens bij de moeder weg te krijgen voor een rechtbank...).
Dus ik snap je punt heel goed.

Laat ik het zo stellen dat in ruzie met een verder onbekend persoon, de fysiek van deze persoon wel degelijk uit zou maken. In de zin dat ik me bedreigder zal voelen door een kerel van een kop groter dan door een meisje van mijn eigen postuur.
Evenzeer betwijfel ik of ik de bejaarde vrouw terug had durven slaan die me een klap probeerde te verkopen.
Ze miste, en mijn vriendinnen lagen dubbel om mijn verbijsterde gezicht.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 20:43
Mark
Mark is offline
Spank
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 17:55
Koning
Koning is offline
Ik wel, maar puur voor de XP.
Reageren

Regels voor berichten