Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
*gaat zoeken* http://www.nature.com/nchembio/journ...hembio809.html (artikel van o.a. Andrei V. Gudkov) Small-molecule inhibitor of p53 binding to mitochondria protects mice from gamma radiation. Wikipedia: p53 is important in multicellular organisms, where it regulates the cell cycle and thus functions as a tumor suppressor that is involved in preventing cancer. Dat klinkt dus als een potentieel risico, maar juist omdat pifithrin-mu (wat ze gebruiken) alleen de p53 migratie naar de mitochondria blokkeert kan de cel nog wel dood gaan aan DNA-schade. Boeiend onderzoek, dat zeker, maar ik zou voor geen goud proefpersoon willen zijn voor dit middel. Van mijn p53 blijven ze af. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(een kapot eiwit onderdrukken is goed noch slecht) En voor mij maakt het niet uit, maar voor de helderheid van het topic is het misschien handig om eiwitten en de genen die ervoor coderen van elkaar gescheiden te houden. P53 is het eiwit, dat muteert niet. Laatst gewijzigd op 17-07-2009 om 13:55. |
![]() |
|
Mja het is wat lastig, de mutanten zitten vooral de niet mutanten in de weg. Als de mutatie zit in het gedeelte dat voor een celcyclusarrest moet zorgen maar niet in het gedeelte dat DNA-schade herkent (en er geen structurele problemen zijn veroorzaakt door de mutatie) dan krijg je ongecontroleerde proliferatie.
Maar t blijft een raar artikel. Edit: nee maar een eiwit dat voortkomt uit een gemuteerd gen heet wel een mutant-protein ![]() maar TP53 = gen p53 = eiwit dan ![]()
Laatst gewijzigd op 17-07-2009 om 16:07. |
![]() |
|||
Citaat:
Ja, ik ben benieuwd of we er nog meer van horen. Het is in elk geval verder qua ontwikkeling dan het geneesmiddel tegen kanker waar het topic mee begon. Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waardeloze promotie #4 Little Phoebe | 500 | 16-06-2011 13:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
dierproeven op criminelen lindaxxxies | 500 | 17-06-2004 18:51 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Kanker | 6 | 07-03-2001 15:43 |