|
|
Bekijk resultaten poll: Rook jij? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
35 | 22.88% |
Nee |
92 | 60.13% |
Gelegenheidsroker |
16 | 10.46% |
Gestopt |
10 | 6.54% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar er zit ergens een grens. ben je al een 'roker' als je ooit eens in je leven een trekje hebt genomen? dan is 99% van de bevolking roker. nee dus, maar waar die grens ligt is per persoon verschillend. voor mij ben je een roker als je, laten we zeggen, meermalen per week een peuk opsteekt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik rook niet, helaas wel jaren meegerookt, en vind het ook zeer irritant als mensen in mijn omgeving ongevraagd een sigaret oid opsteken, maargoed, we moeten er maar mee leven tegenwoordig, want het is blijkbaar wél sociaal acceptabel om anderen te vergiftigen met tabaksrook, maar niet acceptabel om te zeggen dat je vindt dat mensen niet in je buurt mogen roken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: Ja! |
![]() |
||
Citaat:
Je rookt alleen maar om de nare ontwenningsverschijnselen op te heffen. Dat is het punt van verslaving! Een biefstukje kan ook heel lekker zijn, maar als je dat een dag niet kan eten is het toch ook prima? Toen je nog nooit gerookt had miste je het toch ook niet? De enige reden dat rokers roken is omdat ze ervan afhankelijk zijn, omdat hun dopaminereceptoren aangetast zijn, en ze zich zonder nicotine NIET fijn kunnen voelen. Probeer dat ten minste in te zien. De positieve kant van de medaille is, is dat na drie weken je dopaminereceptoren weer hersteld zijn! Stop er dus gewoon mee ![]() Als je de juiste mentaliteit hebt en inziet dat een sigaret eigenlijk het enige is wat dat avondeten minder maakt stop je er zo mee. Maargoed probeer dat maar aan een verslaafde duidelijk te maken. Iemand die gek genoeg is 1500 euro per jaar te investeren in zwarte longen en dichtgeslibde aderen, zonder dat die er iets voor terugkrijgt, is namelijk goed gehersenspoeld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En voor de rest zal het wel: ik vind roken lekker, en die 'wetenschappelijke' praatjes geloof ik onderhand wel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Blaas om te testen maar eens een flinke walm in het gezicht van een klein kind, en dan kom je erachter hoe 'lekker' roken is. Geef gewoon toe dat het puur om de nicotine gaat en nergens anders om. En ik haal die praatjes uit de praktijk. Heb zelf ook 2 jaar lang gerookt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh please... ja ik weet dat roken verslavend is... Maar ik vind het lekker. Punt uit. Misschien is het verstandig dat jij niet voor mij gaat bepalen wat ik wel of niet lekker vind. Dat kan ikzelf namelijk heel goed. De test die jij me wil laten doen is barbaars. Het feit dat ik iets ongezonds doe, wil nog niet zeggen dat ik op die manier een kind wil laten merken hoe lekker of smerig het is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Door nicotine worden je dopaminereceptoren aangepast. Dopamine kan zich alleen nog maar aan de receptoren hechten als er nicotine in het bloed zit. Zonder dopamine voel je je ongelukkig (dopamine is een geluks-, beloningshormoon). Op een gegeven moment, na jaren roken, zijn je receptoren zo ernstig aangepast dat je zelfs MET nicotine in je bloed niet meer de complete rust/tevredenheid ervaart die een niet roker altijd al heeft. En nogal logisch vind je het fijn als je eindelijk weer wat dopamine voelt. Als rokers dat 'lekker' willen noemen, prima. Maar ze houden zichzelf zó voor de gek. Het is als te krappe schoenen aantrekken omdat het zo fijn voelt ze eindelijk uit te mogen doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En het lekkere zit hem wat mij betreft in de smaak van de rook, hoor. Daar kan ik zo eens per maand best van genieten. |
![]() |
||
Citaat:
Maar seks- en gokken is iets heeel anders. Dat is puur geestelijke verslaving. Je hersencellen worden hierdoor echt niet aangetast hoor... En roken is ook grotendeels geestelijk eigenlijk. Mensen die gestopt zijn missen een sigaret pas als ze iemand anders er mee zien, of als ze op een terrasje zitten met een biertje erbij en dan gaan ze die sigaret missen die zo lekker was op dat moment. Maar dat komt omdat je jezelf gewoon hebt ingepraat dat het er echt bijhoort en dat het nooit meer zo leuk kan zijn zonder sigaret. Toen ik eenmaal de knop in mn hoofd had omgedraaid dan zit je daar en denk je alleen maar 'gelukkig heb ik geen sigaret meer nodig om hier fijn te kunnen zitten'. En dan kijk je meelijwekkend naar de mensen die dat wel nodig hebben... En als jij uit stoerdoenerij één sigaretje per maand rookt en er nog zegt van te genieten ook. Test jezelf eens uit door nicotinevrije sigaretten te kopen kijken of je de rook dan nog steeds lekker vindt. (Davidoff heeft ze met 0,1mg nicotine per sigaret). Ik heb het ook wel is gedaan, en die sigaret maak je halverwege uit en dat pakje gooi je weg, want je hebt er niks aan. Dan besef je pas dat roken alleen om nicotine gaat.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder, je zegt zelf: "De positieve kant van de medaille is, is dat na drie weken je dopaminereceptoren weer hersteld zijn! Stop er dus gewoon mee Voor de rest is de verslaving slechts geestelijk." en ook in deze post stel je weer dat het vooral geestelijk is, maw het lijkt juist wél heel erg op alle andere verslavingen en dat was juist mijn punt. Of het ''steeds meer nodig hebben'' nou geestelijk of lichamelijk is, het is een kenmerk van een verslaving. |
![]() |
||
Citaat:
En desondanks vindt 99% van de mensen zn eerste sigaretten toch niet lekker.... En Quis, sigaren zijn een ander verhaal, want die rook je normaliter niet eens via de longen. En die geestelijke verslaving is zó makkelijk van af te komen met de juiste denkwijze. Toen ik de knop in mn hoofd had omgezet ben ik in één klap van 15 naar 0 sigaretten per dag gegaan en ik heb ze geen moment meer gemist. Zoals je misschien wel merkt, ben ik juist heel blij dat ik er vanaf ben.
||
![]() |
Citaat:
ook is, in tegenstelling tot bij de sigaret, het 'droog in de mond hebben' van een sigaar al schadelijk doordat de sigaar zelf carcinogene stoffen bevat. en je speeksel raakt tijdens het roken ook vol van carcinogene stoffen. de meeste mensen spugen dit echt niet uit o.i.d. maar ach ik blijf gewoon af een toe een oud kampen naar binnen werken hoor. voor de smaak! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je bent een junk en accepteer nou gewoon dat het zo is. het zou ook eigenlijk iets moeten zijn dat je in stille schaamte doet. Net zoals poepen soms best lekker is, maar je dat ook niet doet in het openbaar onder de noemer "lekker" of "gezellig". trouwens: ik krijg de laatste jaren de indruk dat er verhoudingsgewijs meer vrouwen dan mannen roken.
||
![]() |
Citaat:
hmmmm, ik kondig vantevoren altijd even aan dat ik lekker ga poepen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
He? Wat is dit nu weer voor geleuter? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-07-2009 om 13:37. Reden: ik tikte te snel en daarom had ik spellingsfouten en daar erger ik mij aan... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
doe wat je wil, maar het is een smerige gewoonte en sommige mensen mogen die van mij wat meer voor zichzelf houden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn dichtbundel Dingaantouwtje | 20 | 22-08-2009 19:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De strijd tegen roken perfectme | 500 | 25-04-2007 14:56 | |
Drugs & Alcohol |
Stellling: Horeca rookvrij in 2009? team rookverbod | 90 | 28-12-2005 15:02 |