Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Rook jij?
Ja 35 22.88%
Nee 92 60.13%
Gelegenheidsroker 16 10.46%
Gestopt 10 6.54%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2009, 17:51
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
als de gelegenheid zich voordoet sport ik weleens, dus wat dat betreft is het een solide bewoording
Toch kan je sporten niet met roken vergelijken.
Oud 10-07-2009, 21:52
Nona
Nona is offline
Waarom doe je dat dan?

OT: ja.
Oud 11-07-2009, 13:37
Mobius
Mobius is offline
Dat deed ik ook niet, dat deed Rationeel.
Oud 12-07-2009, 10:04
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ja.
Serieus, dat had ik van jou niet verwacht? Of is het een grap?
Oud 12-07-2009, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Gelegenheidsroker

@Mobius: Eens in de maand (of zo) eens een sigaartje roken is toch echt iets anders dan elke dag een pakje gaan halen en het oproken, dus het is wel degelijk goed om er een andere categorie voor te verzinnen, of je die nou ''heel soms'' of ''gelegenheidsroker'' noemt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 08:17
Mobius
Mobius is offline
Zijn anorexiapatiënten dan ook gelegenheidseters?
Oud 13-07-2009, 09:45
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
...

maar er zit ergens een grens. ben je al een 'roker' als je ooit eens in je leven een trekje hebt genomen? dan is 99% van de bevolking roker. nee dus, maar waar die grens ligt is per persoon verschillend.
voor mij ben je een roker als je, laten we zeggen, meermalen per week een peuk opsteekt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 09:47
Hulk
Hulk is offline
Je hebt wel echt mensen die echt maar zo heel af en toe wat roken omdat ze denken dat het lekker/gezellig is. Maar nog geen geestelijke afhankelijkheid hebben. Dat zijn gelegenheidsrokers
Oud 13-07-2009, 10:31
Verwijderd
Roken is het beste wat me ooit is overkomen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Wat ben jij toch goed in ontzettend kromme vergelijkingen trekken. En je leest niet eens wat ik schreef, het gaat niet op de naam, het gaat erom dat er wel degelijk verschillende categoriën zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 11:46
Vice
Vice is offline
Citaat:
dan ben ik een topsporter, want ik heb ooit op een dag eens hardgelopen!

er is moeilijk een grens te trekken, maar als je misschien één keer in de maand een sigaretje opsteekt val je toch echt in de categorie van gelegenheidsroker.
Ik zou die groep eerder onder niet-rokers plaatsen. Als je één keer per twee maanden meedoet aan een sportdag (of zo), ben je toch ook niet gelijk een gelegenheidssporter?
Oud 13-07-2009, 14:43
capibara
capibara is offline
Citaat:
Ja, altijd. En ook nooit gestopt.
Oud 13-07-2009, 15:06
'MLAMILA
'MLAMILA is offline
nee. gatver
Met citaat reageren
Oud 14-07-2009, 19:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Serieus, dat had ik van jou niet verwacht? Of is het een grap?
Hoezo niet?
Oud 14-07-2009, 21:49
Vice
Vice is offline
Citaat:
Hoezo niet?
Omdat ik dacht dat jij ooit poste dat je niet rookte, maar het wel cool vond? maar goed, blijkbaar heb je het leren lekker vinden.
Oud 14-07-2009, 22:12
Martiño
Martiño is offline
Ik rook niet, helaas wel jaren meegerookt, en vind het ook zeer irritant als mensen in mijn omgeving ongevraagd een sigaret oid opsteken, maargoed, we moeten er maar mee leven tegenwoordig, want het is blijkbaar wél sociaal acceptabel om anderen te vergiftigen met tabaksrook, maar niet acceptabel om te zeggen dat je vindt dat mensen niet in je buurt mogen roken.
Oud 15-07-2009, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Ik rook niet, helaas wel jaren meegerookt, en vind het ook zeer irritant als mensen in mijn omgeving ongevraagd een sigaret oid opsteken, maargoed, we moeten er maar mee leven tegenwoordig, want het is blijkbaar wél sociaal acceptabel om anderen te vergiftigen met tabaksrook, maar niet acceptabel om te zeggen dat je vindt dat mensen niet in je buurt mogen roken.
aaaww het is ook allemaal zo moeilijk he jongen... klotewereld, arme nietrokers.

OT: Ja!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 16:49
men123
men123 is offline
Nee, je hebt er niks aan, elke roker begint te roken als meeloper. Daarna word je verslaafd that's all. En je verneukt je geld eraan.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 17:00
Verwijderd
Citaat:
En je verneukt je geld eraan.
nee hoor. De uitgaven voor mijn peuken zijn geen weggegooid geld. Want ik geniet ervan.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 23:31
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
nee hoor. De uitgaven voor mijn peuken zijn geen weggegooid geld. Want ik geniet ervan.
Je denkt dat je geniet.

Je rookt alleen maar om de nare ontwenningsverschijnselen op te heffen. Dat is het punt van verslaving! Een biefstukje kan ook heel lekker zijn, maar als je dat een dag niet kan eten is het toch ook prima?
Toen je nog nooit gerookt had miste je het toch ook niet?

De enige reden dat rokers roken is omdat ze ervan afhankelijk zijn, omdat hun dopaminereceptoren aangetast zijn, en ze zich zonder nicotine NIET fijn kunnen voelen. Probeer dat ten minste in te zien.

De positieve kant van de medaille is, is dat na drie weken je dopaminereceptoren weer hersteld zijn! Stop er dus gewoon mee Voor de rest is de verslaving slechts geestelijk. Het zit er namelijk zo in gebakken dat je denkt dat sigaretten écht lekker zijn. Of echt onmisbaar op bepaalde momenten zoals na het eten, op een terrasje etc.

Als je de juiste mentaliteit hebt en inziet dat een sigaret eigenlijk het enige is wat dat avondeten minder maakt stop je er zo mee. Maargoed probeer dat maar aan een verslaafde duidelijk te maken. Iemand die gek genoeg is 1500 euro per jaar te investeren in zwarte longen en dichtgeslibde aderen, zonder dat die er iets voor terugkrijgt, is namelijk goed gehersenspoeld.
Oud 15-07-2009, 23:38
Myuki
Myuki is offline
ik rook niet en was gelegenheidsroker, maar ben gestopt voordat ik een roker werd.
dus ik heb nee ingevuld, want het is ook niet alsof het 'stoppen' echt een probleem is of was.
Oud 15-07-2009, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Je denkt dat je geniet.

Je rookt alleen maar om de nare ontwenningsverschijnselen op te heffen. Dat is het punt van verslaving! Een biefstukje kan ook heel lekker zijn, maar als je dat een dag niet kan eten is het toch ook prima?
Toen je nog nooit gerookt had miste je het toch ook niet?

De enige reden dat rokers roken is omdat ze ervan afhankelijk zijn, omdat hun dopaminereceptoren aangetast zijn, en ze zich zonder nicotine NIET fijn kunnen voelen. Probeer dat ten minste in te zien.

De positieve kant van de medaille is, is dat na drie weken je dopaminereceptoren weer hersteld zijn! Stop er dus gewoon mee Voor de rest is de verslaving slechts geestelijk. Het zit er namelijk zo in gebakken dat je denkt dat sigaretten écht lekker zijn. Of echt onmisbaar op bepaalde momenten zoals na het eten, op een terrasje etc.

Als je de juiste mentaliteit hebt en inziet dat een sigaret eigenlijk het enige is wat dat avondeten minder maakt stop je er zo mee. Maargoed probeer dat maar aan een verslaafde duidelijk te maken. Iemand die gek genoeg is 1500 euro per jaar te investeren in zwarte longen en dichtgeslibde aderen, zonder dat die er iets voor terugkrijgt, is namelijk goed gehersenspoeld.
correctie: 1652,50 Euro.

En voor de rest zal het wel: ik vind roken lekker, en die 'wetenschappelijke' praatjes geloof ik onderhand wel.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 00:55
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
correctie: 1652,50 Euro.

En voor de rest zal het wel: ik vind roken lekker, en die 'wetenschappelijke' praatjes geloof ik onderhand wel.
Je beweert dus dat je rookt omdat je het lekker vindt, en niet omdat je verslaafd bent? Wat vind je zo 'lekker' aan roken dan? Je maakt me gewoon echt niet wijs dat je het lekker vind een rookwalm in te ademen. Je denkt alleen maar dat het lekker is omdat jouw brein die rook aan een nicotineshot koppelt.

Blaas om te testen maar eens een flinke walm in het gezicht van een klein kind, en dan kom je erachter hoe 'lekker' roken is.

Geef gewoon toe dat het puur om de nicotine gaat en nergens anders om.

En ik haal die praatjes uit de praktijk. Heb zelf ook 2 jaar lang gerookt.
Oud 16-07-2009, 01:16
Verwijderd
Citaat:
aaaww het is ook allemaal zo moeilijk he jongen... klotewereld, arme nietrokers.

[filmpje]

OT: Ja!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 01:26
Verwijderd
Citaat:
Je beweert dus dat je rookt omdat je het lekker vindt, en niet omdat je verslaafd bent? Wat vind je zo 'lekker' aan roken dan? Je maakt me gewoon echt niet wijs dat je het lekker vind een rookwalm in te ademen. Je denkt alleen maar dat het lekker is omdat jouw brein die rook aan een nicotineshot koppelt.

Blaas om te testen maar eens een flinke walm in het gezicht van een klein kind, en dan kom je erachter hoe 'lekker' roken is.

Oh please...

ja ik weet dat roken verslavend is... Maar ik vind het lekker. Punt uit. Misschien is het verstandig dat jij niet voor mij gaat bepalen wat ik wel of niet lekker vind. Dat kan ikzelf namelijk heel goed.

De test die jij me wil laten doen is barbaars. Het feit dat ik iets ongezonds doe, wil nog niet zeggen dat ik op die manier een kind wil laten merken hoe lekker of smerig het is.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 01:54
Verwijderd
Als ik ooit stop met roken laat ik al m'n vrienden een contract ondertekenen waarin staat dat zij me dwingen om weer te beginnen met roken zodra ik andere rokers de moraal ga lezen op het internet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 07:49
Mobius
Mobius is offline
Wat nou als je de termen "lekker" en "verslaafd" aan elkaar koppelt? Sommige mensen vinden roken zó lekker, dat ze eraan verslaafd raken. Er zijn ook sexverslaafden, drugsverslaafden en alcoholverslaafden.
Oud 16-07-2009, 09:03
Vice
Vice is offline
Citaat:

Mensen die roken weet heus wel dat het verslavend is. Het is alleen zo jammer dat de ene verslaving meer wordt geaccepteerd dan de andere verslaving. Genoeg mensen die verslaafd zijn aan bijvoorbeeld suiker en cafeïne, maar daar hoor je bijna niemand over.
Oud 16-07-2009, 12:58
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Wat nou als je de termen "lekker" en "verslaafd" aan elkaar koppelt? Sommige mensen vinden roken zó lekker, dat ze eraan verslaafd raken. Er zijn ook sexverslaafden, drugsverslaafden en alcoholverslaafden.
Roken is echt iets heel anders dan seksverslaving of gokverslaving.

Door nicotine worden je dopaminereceptoren aangepast. Dopamine kan zich alleen nog maar aan de receptoren hechten als er nicotine in het bloed zit. Zonder dopamine voel je je ongelukkig (dopamine is een geluks-, beloningshormoon).

Op een gegeven moment, na jaren roken, zijn je receptoren zo ernstig aangepast dat je zelfs MET nicotine in je bloed niet meer de complete rust/tevredenheid ervaart die een niet roker altijd al heeft.

En nogal logisch vind je het fijn als je eindelijk weer wat dopamine voelt. Als rokers dat 'lekker' willen noemen, prima. Maar ze houden zichzelf zó voor de gek.

Het is als te krappe schoenen aantrekken omdat het zo fijn voelt ze eindelijk uit te mogen doen.
Oud 16-07-2009, 15:39
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
ik heb 10/11 jaar gerookt en toen ik mijn moeder buiten adem de trap op zag lopen omdat ze longemfyciuum heeft, heb ik besloten maar te stoppen
Oud 16-07-2009, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Roken is echt iets heel anders dan seksverslaving of gokverslaving.

Door nicotine worden je dopaminereceptoren aangepast. Dopamine kan zich alleen nog maar aan de receptoren hechten als er nicotine in het bloed zit. Zonder dopamine voel je je ongelukkig (dopamine is een geluks-, beloningshormoon).

Op een gegeven moment, na jaren roken, zijn je receptoren zo ernstig aangepast dat je zelfs MET nicotine in je bloed niet meer de complete rust/tevredenheid ervaart die een niet roker altijd al heeft.

En nogal logisch vind je het fijn als je eindelijk weer wat dopamine voelt. Als rokers dat 'lekker' willen noemen, prima. Maar ze houden zichzelf zó voor de gek.

Het is als te krappe schoenen aantrekken omdat het zo fijn voelt ze eindelijk uit te mogen doen.
Ja want met een alcohol- of seksverslaving gaat het natuurlijk niet om stofjes die dingen in je lichaam aantasten en heb je ook niet steeds meer nodig om hetzelfde gevoel te bereiken. Zelfs bij gokken gaat het om de ''thrill'' -veroorzaakt door stofjes in je lichaam, hu hu- en moet je steeds grotere risico's nemen om je zo te voelen en voel je je steeds miserabeler als je niet kunt gokken. Dat geldt voor bijna alle verslavingen, daar zijn het verslavingen voor.
En het lekkere zit hem wat mij betreft in de smaak van de rook, hoor. Daar kan ik zo eens per maand best van genieten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 18:52
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ja want met een alcohol- of seksverslaving gaat het natuurlijk niet om stofjes die dingen in je lichaam aantasten en heb je ook niet steeds meer nodig om hetzelfde gevoel te bereiken. Zelfs bij gokken gaat het om de ''thrill'' -veroorzaakt door stofjes in je lichaam, hu hu- en moet je steeds grotere risico's nemen om je zo te voelen en voel je je steeds miserabeler als je niet kunt gokken. Dat geldt voor bijna alle verslavingen, daar zijn het verslavingen voor.
En het lekkere zit hem wat mij betreft in de smaak van de rook, hoor. Daar kan ik zo eens per maand best van genieten.
Bij alcohol wél. Door alcohol veranderen de GABA receptoren, waardoor je steeds meer alcohol moet drinken om je rustig en ontspannen te kunnen voelen. Maar mensen denken niet zo, die denken alleen maar hoe lekker een sigaretje wel niet is, want waarom je dat vindt, wat er in je hersenen gebeurd, daar sta je niet bij stil.

Maar seks- en gokken is iets heeel anders. Dat is puur geestelijke verslaving. Je hersencellen worden hierdoor echt niet aangetast hoor...
En roken is ook grotendeels geestelijk eigenlijk. Mensen die gestopt zijn missen een sigaret pas als ze iemand anders er mee zien, of als ze op een terrasje zitten met een biertje erbij en dan gaan ze die sigaret missen die zo lekker was op dat moment. Maar dat komt omdat je jezelf gewoon hebt ingepraat dat het er echt bijhoort en dat het nooit meer zo leuk kan zijn zonder sigaret. Toen ik eenmaal de knop in mn hoofd had omgedraaid dan zit je daar en denk je alleen maar 'gelukkig heb ik geen sigaret meer nodig om hier fijn te kunnen zitten'. En dan kijk je meelijwekkend naar de mensen die dat wel nodig hebben...

En als jij uit stoerdoenerij één sigaretje per maand rookt en er nog zegt van te genieten ook. Test jezelf eens uit door nicotinevrije sigaretten te kopen kijken of je de rook dan nog steeds lekker vindt. (Davidoff heeft ze met 0,1mg nicotine per sigaret). Ik heb het ook wel is gedaan, en die sigaret maak je halverwege uit en dat pakje gooi je weg, want je hebt er niks aan. Dan besef je pas dat roken alleen om nicotine gaat.
Oud 16-07-2009, 19:10
Mobius
Mobius is offline
Truth, Daster, truth.
Oud 16-07-2009, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Nee, nooit. En ook nooit gedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 22:05
Verwijderd
na vier maanden gestopt te zijn, zijn ook eindelijk de rook dromen verdwenen. ik heb er nog wel soms zin in, maar ik denk dat ik gestopt blijf.

maar roken is wel lekker. mijn allereerste sigaret vond ik HEERLIJK. nu wil ik het echt niet meer.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 22:23
Vice
Vice is offline
Citaat:
En als jij uit stoerdoenerij één sigaretje per maand rookt en er nog zegt van te genieten ook. Test jezelf eens uit door nicotinevrije sigaretten te kopen kijken of je de rook dan nog steeds lekker vindt. (Davidoff heeft ze met 0,1mg nicotine per sigaret). Ik heb het ook wel is gedaan, en die sigaret maak je halverwege uit en dat pakje gooi je weg, want je hebt er niks aan. Dan besef je pas dat roken alleen om nicotine gaat.
Het is niet de nicotine, maar de cacao, koffie-extract, menthol, suiker en nog meer van die ingrediënten die sigaretten lekker maken. Juist doordat de fabrieken deze producten in de tabak verwerken, beginnen mensen met roken. De nicotine-verslaving komt pas later.
Oud 16-07-2009, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Bij alcohol wél. Door alcohol veranderen de GABA receptoren, waardoor je steeds meer alcohol moet drinken om je rustig en ontspannen te kunnen voelen. Maar mensen denken niet zo, die denken alleen maar hoe lekker een sigaretje wel niet is, want waarom je dat vindt, wat er in je hersenen gebeurd, daar sta je niet bij stil.

Maar seks- en gokken is iets heeel anders. Dat is puur geestelijke verslaving. Je hersencellen worden hierdoor echt niet aangetast hoor...
En roken is ook grotendeels geestelijk eigenlijk. Mensen die gestopt zijn missen een sigaret pas als ze iemand anders er mee zien, of als ze op een terrasje zitten met een biertje erbij en dan gaan ze die sigaret missen die zo lekker was op dat moment. Maar dat komt omdat je jezelf gewoon hebt ingepraat dat het er echt bijhoort en dat het nooit meer zo leuk kan zijn zonder sigaret. Toen ik eenmaal de knop in mn hoofd had omgedraaid dan zit je daar en denk je alleen maar 'gelukkig heb ik geen sigaret meer nodig om hier fijn te kunnen zitten'. En dan kijk je meelijwekkend naar de mensen die dat wel nodig hebben...

Meneer. Ten eerste hoef je niet zo arrogant te doen door te stellen dat ik uit stoerdoenerij rook. Ik rook sigaren, geen sigaretten -want die vind ik wél vies en die gooi ik met of zonder nicotine meteen weg- en ik doe dat meestal alleen of samen met één vriendin en niet in een of ander gezelfschap waar ik gaaf probeer over te komen. .

Verder, je zegt zelf: "De positieve kant van de medaille is, is dat na drie weken je dopaminereceptoren weer hersteld zijn! Stop er dus gewoon mee Voor de rest is de verslaving slechts geestelijk." en ook in deze post stel je weer dat het vooral geestelijk is, maw het lijkt juist wél heel erg op alle andere verslavingen en dat was juist mijn punt. Of het ''steeds meer nodig hebben'' nou geestelijk of lichamelijk is, het is een kenmerk van een verslaving.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 09:26
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Het is niet de nicotine, maar de cacao, koffie-extract, menthol, suiker en nog meer van die ingrediënten die sigaretten lekker maken. Juist doordat de fabrieken deze producten in de tabak verwerken, beginnen mensen met roken. De nicotine-verslaving komt pas later.
Heb je een bron waaruit blijkt dat die stoffen in sigaretten verwerkt zitten?
En desondanks vindt 99% van de mensen zn eerste sigaretten toch niet lekker....

En Quis, sigaren zijn een ander verhaal, want die rook je normaliter niet eens via de longen. En die geestelijke verslaving is zó makkelijk van af te komen met de juiste denkwijze. Toen ik de knop in mn hoofd had omgezet ben ik in één klap van 15 naar 0 sigaretten per dag gegaan en ik heb ze geen moment meer gemist. Zoals je misschien wel merkt, ben ik juist heel blij dat ik er vanaf ben.
Oud 17-07-2009, 10:17
Verwijderd
good for you hulk, en dat bedoel ik niet eens hufterig. Maar waar ik me een beetje aan stoor, zijn (met name ex-rokers) mensen die voor mij kunnen bepalen wat lekker is, en wat verslavend is. Ik vind dat getuigen van (onbewuste) arrogantie, die niet terecht is.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 11:42
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

En Quis, sigaren zijn een ander verhaal, want die rook je normaliter niet eens via de longen. En die geestelijke verslaving is zó makkelijk van af te komen met de juiste denkwijze. Toen ik de knop in mn hoofd had omgezet ben ik in één klap van 15 naar 0 sigaretten per dag gegaan en ik heb ze geen moment meer gemist. Zoals je misschien wel merkt, ben ik juist heel blij dat ik er vanaf ben.
dat is ook niet helemaal waar. sigaren rook je dan (meestal) niet over je longen; er komt nog steeds nicotine in je bloed door de opname in de slijmvliezen in je mond. hoewel dit stukken minder is dan de opname in de longen, zit er wel weer veel meer nicotine in een sigaar (10 tot 20 keer zoveel, bij een doorsnee senorita).

ook is, in tegenstelling tot bij de sigaret, het 'droog in de mond hebben' van een sigaar al schadelijk doordat de sigaar zelf carcinogene stoffen bevat. en je speeksel raakt tijdens het roken ook vol van carcinogene stoffen. de meeste mensen spugen dit echt niet uit o.i.d.

maar ach ik blijf gewoon af een toe een oud kampen naar binnen werken hoor. voor de smaak!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 13:21
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Nee, nooit. En ook nooit gedaan.
Ik heb ook geen moeite met wel-rokers, zolang ze het maar niet krampachtig gaan lopen verdedigen of gaan lopen emmeren dat ze zielig zijn met rookverboden e.d.

Je bent een junk en accepteer nou gewoon dat het zo is. het zou ook eigenlijk iets moeten zijn dat je in stille schaamte doet. Net zoals poepen soms best lekker is, maar je dat ook niet doet in het openbaar onder de noemer "lekker" of "gezellig".

trouwens: ik krijg de laatste jaren de indruk dat er verhoudingsgewijs meer vrouwen dan mannen roken.
Oud 18-07-2009, 00:19
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Je bent een junk en accepteer nou gewoon dat het zo is. het zou ook eigenlijk iets moeten zijn dat je in stille schaamte doet. Net zoals poepen soms best lekker is, maar je dat ook niet doet in het openbaar onder de noemer "lekker" of "gezellig".

hmmmm, ik kondig vantevoren altijd even aan dat ik lekker ga poepen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 07:34
Verwijderd
Citaat:

He? Wat is dit nu weer voor geleuter?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 11:07
Verwijderd
Citaat:

Ja, ik weet dat het anders is en daarom stoorde me ik er ook aan dat ik er zo op afgevallen werd dat ik sigaren roken lekker vind, echt de rook dus.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 13:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat ik dacht dat jij ooit poste dat je niet rookte, maar het wel cool vond? maar goed, blijkbaar heb je het leren lekker vinden.
Ja, dat was een grapje, maar toen rookte ik inderdaad ook nog niet (vaak).
Oud 18-07-2009, 13:36
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
na vier maanden gestopt te zijn, zijn ook eindelijk de rook dromen verdwenen.
OMG, ik dacht dat ik de enige was! Maar ik ben een half jaar gestopt en heb er nog steeds last van dat ik droom dat ik rook. En als ik dan wakker ben geworden voel ik mij schuldig en teleurgesteld in mezelf! Had jij daar ook last van?

Laatst gewijzigd op 18-07-2009 om 13:37. Reden: ik tikte te snel en daarom had ik spellingsfouten en daar erger ik mij aan...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 17:50
Captured2
Captured2 is offline
IK heb negen maanden gerookt, maar ben sinds bijna 3 weken gestopt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 14:11
cenerentola
cenerentola is offline
ik ben sinds een week gestopt en ik heb het er heel zwaar mee
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 14:54
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
He? Wat is dit nu weer voor geleuter?
van mij mag je roken best lekker vinden, maar ik snap niet dat mensen er zo trots op kunnen zijn. ik heb het nu over die mensen die feest gaan vieren als er weer een klein café is vrijgesproken.

doe wat je wil, maar het is een smerige gewoonte en sommige mensen mogen die van mij wat meer voor zichzelf houden.
Oud 20-07-2009, 14:55
Balance
Balance is offline
Dapper cenerentola (en ook alle andere stoppers)
Ik hoop dat je het vol houdt.

Wat is voor jou de voornaamste reden om te stoppen? Gezondheid, geld of iets anders?

Regels voor berichten