Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2009, 08:03
Gatara
Gatara is offline
en bovendien zijn er maar weinigen die van hun hobbies hun werk hebben gemaakt
Oud 17-07-2009, 10:21
arPos
arPos is offline
helaas krijgen maar weinigen de kans hun interesses uit te ontwikkelen voordat ze een carriere moeten kiezen ja.

Eerlijk gezegd denk ik dat degenen die hier zeggen niks te willen doen zichzelf na 2 weken gaan vervelen en alsnog iets gaan doen.

Maar van mij mag je, laat je werk overnemen door een machine en ga met behoud van salaris heel de dag uit je neus vreten, ik zie geen negatieve gevolgen.
Oud 17-07-2009, 11:25
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Eerlijk gezegd denk ik dat degenen die hier zeggen niks te willen doen zichzelf na 2 weken gaan vervelen en alsnog iets gaan doen.
mja dat is het ook. sommigen beweren gewoon hun werk te blijven doen, terwijl dat echt niet zo is. uiteindelijk ga je wel weer iets doen inderdaad, maar met dat geld op zak wordt dat echt niet je oude (kantoor)baantje o.i.d.
ik zou denk ik een restaurant/kroeg beginnen. maar waarschijnlijk wordt het dan ook alleen maar geld investeren, toekijken en er vervolgens elke avond eten/drinken

hoewel je echt wel bezig moet en wilt blijven zijn er met zoveel geld veel leuke dingen te verzinnen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 11:49
arPos
arPos is offline
Citaat:
mja dat is het ook. sommigen beweren gewoon hun werk te blijven doen, terwijl dat echt niet zo is. uiteindelijk ga je wel weer iets doen inderdaad, maar met dat geld op zak wordt dat echt niet je oude (kantoor)baantje o.i.d.
Zoiets irrelevants en anti-productief als een kantoorbaantje is het eerste wat we hadden moeten automatiseren, maar ik heb geen haast.

Ik denk ook niet dat er mensen zijn die echt vanuit hun hart het allerliefste een kantoorbaantje hebben, echter neem een comediant, ik denk dat hij zelfs zonder behoud van salaris door zou gaan, hetzelfde andere artistieke expressies en dan heb ik het niet louter over kunst maar ook over mensen die de hang hebben oplossingen te zoeken voor problemen die technologisch van aard zijn (lees; alle problemen) zoals uitvinders, architecten, ingenieurs en werktuigkundigen...

ik weet dat ik als laatsgenoemde met of zonder behoud van salaris door zou gaan... sterker het enige waarom ik uberhaupt salaris vraag is omdat het om de een of andere politiek-economische reden kennelijk niet mogelijk is om genoeg voedsel en drinkwater te produceren om ons kosteloos in leven te houden, het kennelijk om diezelfde reden niet mogelijk is om te voorzien in onderdak, en tevens om diezelfde reden ik geen beschikking heb over transport en kennis.

Gegeven dat bovenstaande 5 dingen voor iedereen aanwezig zouden zijn, heb ik voor mijn dosis geluk geen salaris nodig.

Citaat:
hoewel je echt wel bezig moet en wilt blijven zijn er met zoveel geld veel leuke dingen te verzinnen
Nou dat is dus een beetje het punt, dat was zo, toen we voor 1900 nog niet zo geavanceerd waren dat we gewoon alles konden maken en vooral omdat er toen geen sprake was dat we iets konden verzinnen om voor oneindige tijd te voorzien in herbruikbare en lokale energie, daar energie en niet geld eigenlijk de drijvende factor achter technologie is.

Sterker ik zou durven te zweren dat we binnen zeg 50 jaar meer luxe beschikbaar kunnen maken in productieaantallen waar de wereldbevolking en then some nog niet doorheen komen en met een hogere levenstandaard dan de gemiddelde ondernemersklasse in een "geciviliseerd" land, waar het niet dat eerder genoemd politiek-economische redenen technologie beperkt in z'n distributie en bovendien het energievraagstuk niet opgelost is... nog niet.

Eigenlijk is een en ander ook aan terminologie af te lijden, waar economie spreekt over geindustrialiseerde landen is dat eigenlijk al niet eens meer van toepassing, Nederland om te beginnen heeft nog weinig echte industrie, de term technologisch geadvanceerde landen is m.i. eerder correct om welvaart te beschrijven.

Jup in het kort zou ik stellen dat het welvaart is en niet kapitaal wat mensen mogelijkheden geeft en geluk brengt.
Oud 17-07-2009, 12:30
Rationeel
Rationeel is offline
poeee, jij hebt altijd wel van die posts waar je echt doorheen moet buffelen hoor!

ik vind mijn werk echt fantastisch. ik zou het waarschijnlijk niet doen zonder salaris, om de redenen die jij al noemt: het is gewoon niet mogelijk om dan nog in de levensbehoeften te voorzien.
maar wat je wel veel ziet in mijn tak van sport is dat de gepensioneerden nog lekker blijven doorwerken. echt héél veel 65+ ingenieurs zijn nog ergens aan het werk. het is ook gewoon zo productief en bevredigend...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Achja. Niets.. Ik zou in ieder geval niet een zinnige bijdrage gaan leven aan de maatschappij!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2009, 10:41
arPos
arPos is offline
Ik vind alles zinnig al eet je uit je neus

ik denk dat de meeste mensen wel minder zouden werken, 2 uurtjes op de dag o.i.d.
Oud 18-07-2009, 23:28
T_ID
T_ID is offline
Afijn, wij versus zij denken nogmaals geïllustreerd in dit gebaar van Dibi. Oh, en uiteraard hebben velen waaronder de VVD al lang betere oplossingen, zoals bijvoorbeeld de instroom van kansarme migranten stoppen. Tja, wat valt er dan nog over te zeggen? 'Leuk dat nog een Groenlinkse tien jaar na de rest het licht heeft gezien'?
Reageren

Regels voor berichten