Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Wolfjes gefeliciteerd enzo ^^
Maar over de kwestie 'wolven die geliefden eten': Vorig spel heb ik daar de toenmalige spelleiders over gepm'd, aangezien Severus en ik mogelijk in dezelfde positie konden komen. Daar kwam toen dit uit: Citaat:
Citaat:
Het staat niet in de regels, maar als de wolf-geliefde weigert zijn geliefde te eten, hebben de overige wolven gewoon pech. I Of beter gezegd; zo was het het vorige spel. ![]() |
![]() |
||
Als een wolf het niet eens is met het eten van iemand (zijn geliefde) is direct duidelijk dat hij een geliefde is. Zodra dat bekend is bij de andere wolven is er eigenlijk niets anders te doen dan jezelf opofferen, aangezien het spel anders eigenlijk nergens meer op slaat. Een verlies moet je accepteren.
Feitelijk is een geliefde wolf eigenlijk geen wolf meer, hij staat niet aan die kant iig. Dus als de medewolven het zeker weten, dan kun je ze niet verbieden de andere geliefde eruit te gooien. Natuurlijk niet de geliefde wolf zelf. Citaat:
Ik kan zo even niet echt een waterdichte regel bedenken die het probleem totaal oplost. Aan de reacties van Wammus te zien denk ik dat het wel op een eerlijke manier is gegaan ![]()
Laatst gewijzigd op 28-07-2009 om 22:11. |
![]() |
|
Bovendien zal een andere wolf er altijd achter komen als zijn medewolven hem hebben genaaid. Dit kun je dus ook gewoon niet doen, het zal altijd uitkomen. Dit heet dan valsspelen en zal tot een rode kaart leiden.
Een pm naar alle wolven en de spelleider is idd een goede optie.
||
Citaat:
Je bent in de eerste plaats geliefde; daarna pas wolf. Je medegeliefde redden gaat naar mijn mening dan ook voor op het belang van je medewolven. Die zoeken maar een manier om de dorpeling-geliefde opgehangen te krijgen. Als je jezelf op moet offeren voor je medewolven of -dorpelingen, heeft het stelletje weinig toegevoegde waarde. Ze zijn een derde partij, die los staan van de overige twee en altijd samen proberen te overleven, ongeacht wat hun verdere functie is. Edit: Daar komt nog bij dat er bij twee wolven sowieso geen sprake is van een keuze van 'de wolven', maar van de keuze van één wolf tegenover de andere, waarbij er één de doorslag moet geven. |
![]() |
|
Ik vind eigenlijk dat het stelletje überhaupt niet super veel toegevoegde waarde heeft. Het maakt dingen erg ingewikkeld. Liever zou ik met twee partijen werken, met meer verschillende functies.
Daarnaast is het jammer dat toevallig 2 keer na elkaar een wolf geliefde wordt, de kans dat dit gebeurt is vrij klein. Het doel van het spel is achter de identiteit te komen van je tegenstanders. Als je die eenmaal weet, maar er zelf niets aan kunt doen, vind ik dat het aan het doel van het spel voorbij gaat. Maar in dit geval gaat erom dat een geliefde een aparte partij is, en de geliefde wolf niet meer als wolf beschouwd kan worden. Niet écht tenminste. Het wordt anders veel te ingewikkeld. Uiteindelijk denk ik dat het niet heel veel uitmaakt, als het goed is lost zoiets zich tijdens het spel op. Ik weet alleen niet hoe het het vorige spel ging, hoe ging dat toen? Waren mensen het niet eens met een uitslag?
Laatst gewijzigd op 28-07-2009 om 22:59. |
![]() |
|
Er zijn toch ook andere dorpelingen die opgegeten kunnen worden dan de mede geliefde van een wolf-geliefde?
O, en zet mij maar op de pm lijst. Wie die ook moge bijhouden. ![]()
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
WTF is allysia verrader !!
![]() We hebben serieus héél het spel gedacht dat Soija het was... Lol ![]() Ohja Barabas we dachten (Martin en Ik) dat Fantome de Ziener was omdat ze zo zeker ervan was dat ik een Wolf was. Maar Wammus heeft met een goede zet dit nog 1 ronde kunnen tegengaan en toen hebben we jou maar opgegeten. Helaas ![]() ![]() Wij dachten trouwens dat de ziener 2 spelers als eerste zou opvragen en dat was: Soija (1) en ik de 2e. Maar de geliefdes zaten ons in het eind nog in de weg. Gelukkig hebben we dat kunnen oplossen. Martin (en wammus een beetje) ik vind dat wij écht een goed wolventeam waren! Nice gedaan jongens!! |
![]() |
|
Nou ik moet het nog maar zien, waarom heb ik het idee dat Soija en Alyssa ons voor de gek houden?
![]() Hoe kan Soija ooit meteen al twee wolven goed hebben in het begin? Vanaf dat moment dachten we meteen dat Soija verrader was, en later zei hij het bijna letterlijk. Bovendien speelde hij heel anders dan anders, ging nooit echt vel tegen iemand in, probeerde geen wolven eruit te werken, beschermde mij. Ik geloof er geen snars van, ik kan niet wachten op het uitslag rijtje.
||
Citaat:
- Een ander punt was überhaupt de verdachtmaking van Archont. De geliefden hadden veel meer kans gehad als alle wolven hadden blijven leven. Er waren al zoveel dorpelingen uit, dan kun je beter ervoor zorgen dat de wolven in de meerderheid komen. Eerst veel dorpelingen eruit en dan de helft van de wolven, dan duurt het natuurlijk extra lang voordat een team is uitgeschakeld. - Daarnaast weet de andere wolf dan bijna zeker dat zijn laatste medewolf geliefde is. In dit geval kwam dat doordat na de dood van Barabas het 3 dorpelingen tegen 3 wolven was. Een wolf moest daardoor wel geliefde zijn, behalve als de verrader én de heks geliefden waren, (zij worden immers niet meegeteld bij een team) en die kans is erg klein. Anders had het spel al afgelopen geweest omdat de dorpelingen dan in de minderheid zouden zijn. Toen Archont vervolgens werd opgehangen moest Wammus wel geliefde zijn. Daarna was het niet moeilijk meer aangezien Hanneke onder verdenking stond. En de tovenaar was ook vrij snel duidelijk.
||
Citaat:
Het probleem is dat je als geliefde wolf eigenlijk twee partijen representeerd. Er zit ook zeker wat in dat de wolf gewoon mee mag beslissen. Maar ik vind het overzichtelijker om de 'rechten' zegmaar te scheiden op basis van de partij waar je bij hoort. Als deze eenmaal bloot worden gelegd door een team, is het echt de partijen tegen elkaar. In het verhaal zou het zo zijn dat als er bijvoorbeeld twee wolven zijn, en een geliefde wolf, de 'echte wolven' hun medewolf de rug toekeren en hem niet meer laten 'meevergaderen' enzo. Het is in het verhaal namelijk niet zo dat de wolven naar het dorpshoofd toelopen met zen 3en, en daar allemaal een onafhankelijke stem indienen, nee, ze gaan op jacht. De geliefde wolf valt buiten de groep, die wordt uitgestoten, en mag niet meejagen. (om het maar even in verhaaltermen uit te drukken), of wordt zelf doodgebeten. (Maar ik vind het ook te ver gaan om medewolven op te eten). Bij één tegen één is het wat moeilijker, maar dan kies ik ervoor om de echte wolf gewoon lekker op jacht te laten gaan, zonder dat hij nog overlegt met de geliefde wolf. Maar ik denk dat het uiteindelijk wel op zen beloop gaat, als er een discussie ontstaat neemt de spelleider een beslissing, en dan is het maar net wie de spelleider is wat er gebeurt. Uiteindelijk zal het niet veel uitmaken. ---Misschien is het als volgt mogelijk: als wolven vermoeden dat een medewolf geliefde is, kunnen ze een verzoek bij de spelleider indienen om de wolf in kwestie af te scheiden van de echte wolven. Hebben ze gelijk en is de wolf geliefde, dan doet de geliefde wolf niet meer mee met eten. De echte wolven mogen hem echter niet opeten, wel zijn andere geliefde. Als ze het mis hebben sterft de echte wolf die het verzoek indiende (hij wordt gestraft door zijn medewolven). Het moment van indienen kan alleen tussen een eet- en een hangronde. Of is een ander moment beter? Het idee hiervan is dus dat de geliefde wolf zo goed mogelijk zijn positie moet verhullen, en goede argumenten moet tonen als zijn geliefde dreigt te worden gegeten. Wat denkt ge dervan? (ik heb t even snel bedacht, misschien vind je nog wat problemen hiermee, maar kijk maar). Op deze manier wordt de geliefde wolf beschermd doordat de wolven niet zomaar iemand kunnen eten die 'misschien' de andere geliefde is, en ze bij een verkeerde keus het risico lopen te sterven. Als ze het zeker weten hebben ze echter wel de mogelijkheid de geliefde wolf af te stoten.
Laatst gewijzigd op 29-07-2009 om 18:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() En zoals ik al zei, ik noemde mijzelf verrader om niet gegeten te worden en gewoon voor de leuk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je jezelf dan ook nog vrijwillig uit het spel moet zetten, vanwege een partij waar je niet eens bij hoort, of zodra je medewolven je tegen je kunnen keren in de nacht, wordt het helemaal lastig. Dan manipuleren je medewolven de dorpelingen maar; dan hoop maar dat zij iemand van het stelletje hangen of dat de ziener een van beiden gaat verdenken. Er zijn mogelijkheden zat. En wat wil je dan doen met een dorpeling-geliefde? Mag een ziener-geliefde dan ook geen gebruik meer maken van zijn functie, omdat hij niet echt bij de dorpelingen hoort? Mogen dorpelingen dan eenzelfde veto uitspreken over een mededorpeling als ze die verdenken? Overigens, als wolf weet je nooit zéker of iemand geliefde is, tenzij hij zo dom is dat toe te geven. Dus als het om verdenkingen gaat, zou je de dorpelingen dezelfde rechten toe moeten kennen. Als de geliefden nou buitensporig vaak zouden winnen, had je punt gehad. Maar nu probeer je het een partij moeilijker te maken, ten voordele van een partij die sowieso veel vaker wint. |
![]() |
|||
Citaat:
Ziener zijn is iets indiviudeels, gezamenlijk bepalen wie te eten niet. Dorpelingen mogen niet eenzelfde veto uitspreken, daar zij niet met elkaar mogen overleggen, en de geliefde dorpeling gewoon kan stemmen, net als bijvoorbeeld een verrader. Citaat:
![]() Overigens is het in sommige gevallen wel degelijk zeker dat een wolf geliefde is, gezien de wincondities. Van de 6 spellen die ik heb gezien hebben trouwens wel 2x de geliefden gewonnen. Valt dus nog best mee. Ik vind dat in verhouding de dorpelingen veel te weinig winnen. Ook dit spel waren er eigenlijk iets te veel slechterikken. Doordat de stemlijstjes teveel worden gemanipuleerd is het voor een slechterik heel gemakkelijk om deze te omzeilen. Daardoor komt het voor de dorpelingen uiteindelijk vrij veel uit op gokken. Maar dat is een ander verhaal ![]()
Laatst gewijzigd op 29-07-2009 om 23:07. |
![]() |
|
Klopt, maar dat is ook pas sinds de invoering dat de cupido aan de kant van de dorpelingen staat. Daarvoor hadden ze echt geen kans. Maar dan ben ik eerder voor om de dorpelingen meer kans te geven (en bijvoorbeeld de heks er uit te gooien), dan om de wolven meer kans te geven en dat is wat je nu probeert.
![]() Wat betreft verschil dorpeling-geliefde vs wolf-geliefde heb je wel een punt. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Fizzle Bas naamzoek |
![]() |
||
Citaat:
Op internet zijn er nog heel veel andere manieren waarop het spel gespeeld wordt. Ik heb ff snel gekeken, en ik zag een functie 'de burgemeester.' Zijn stem geeft een bepalende doorslag bij gelijkspel, zodat de wolven niet meer mogen kiezen. Dat zou toch al aardig wat schelen voor de dorpelingen denk ik. Maar dit is een voorbeeld van een nieuwe functie, er zijn nog heel veel mogelijkheden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam Fizzle? Ga je nog een verhaal schrijven? Ze waren echt goed namelijk, en t zou zonde zijn als er geen echt einde aan zit..
Laatst gewijzigd op 30-07-2009 om 20:15. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind de heks ook niet heel veel toevoegen qua kwade krachten. Maar als je er een dorpeling van maakt, heb je automatisch een slechterik minder en een dorpeling meer. Dat alleen al is een voordeel. Mja, en of verrader (en ziener) te sterk zijn, zal ook een eeuwige discussie blijven. Maar ik vind ze ook te leuk om er uit te halen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast vind ik de jager wel weer top! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |